Overstap Traktor + Allen & Heath 4D
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djserge97    posted on 19-11-2012 20:02
Hallo Mede dj's,

Na lang sparen en draaien met serato ITCH,
wil ik dan toch iets meer aanpasbaarheid (midi).

Ik heb vannaf het begin gedraait met een vestax vci 300 controller.
Nu ben ik van plan om waarschijnlijk over te stappen naar Traktor pro, met de Xone 4D.

Nu heb ik totaal geen ervaring met midi en het mappen van traktor, dus vroeg ik me af of het niet te moeilijk word.
Ik heb enkele video's gezien, die laten zien hoe mappen werkt, maar ik ben toch een beetje huiverig voor de 'grote' overstap.

Is er iemand die me kan uitleggen (in het kort) hoe mappen precies gaat, icm. met bijv. de Xone 4D?

Alvast Hartelijk Bedankt!

Mvg,

Serge
KRK RP6 / Xone 4D / KRK RP6

What do you think about Overstap Traktor + Allen & Heath 4D ??

Vote :   

Unidentified    posted on 19-11-2012 22:40
Voor een Xone 4D ga je denk ik genoeg mapping vinden op internet, als de standaard mapping je niet mocht bevallen. Over midimappen ga ik me niet uitspreken omdat ik dat nog nooit gedaan heb.
djserge97    posted on 20-11-2012 07:30
Poster: Unidentified
Voor een Xone 4D ga je denk ik genoeg mapping vinden op internet, als de standaard mapping je niet mocht bevallen. Over midimappen ga ik me niet uitspreken omdat ik dat nog nooit gedaan heb.

OK dus er zit al een standaard mapping op?
Hoe gaat dat in zijn werk dan?

Bedankt voor je reactie!
Rusafli    posted on 20-11-2012 18:33
In de xone 4d zelf zit geen mapping.?

Vaak wordt er een standaard file meegeleverd die je op je pc/mac installeerd die de mapping bevat.

Jij gaat de 4D deels als midi controller gebruiken icm Traktor.

Het is vrij eenvoudig allemaal:

Traktor kun je aansturen via midi.?
Hiervoor gebruikt traktor een tsi file waarin precies staat wat traktor moet doen als jij op een knop op de 4d drukt.
De 4d stuurt bij elke knop een ander midi signaal naar traktor. De tsi file bekijkt welk signaal dit is en traktor voert het bijbehorende commando uit.
De tsi file is naar eigen smaak te veranderen en dit kun je allemaal in traktor doen.
Je kunt de 4d buttons en faders naar eigen smaak toewijzen aan een commando.

Een aantal voorbeelden van tsi files voor de 4d staan o.a ?hier

djserge97    posted on 24-11-2012 23:31
Poster: Rusafli
In de xone 4d zelf zit geen mapping.?

Vaak wordt er een standaard file meegeleverd die je op je pc/mac installeerd die de mapping bevat.

Jij gaat de 4D deels als midi controller gebruiken icm Traktor.

Het is vrij eenvoudig allemaal:

Traktor kun je aansturen via midi.?
Hiervoor gebruikt traktor een tsi file waarin precies staat wat traktor moet doen als jij op een knop op de 4d drukt.
De 4d stuurt bij elke knop een ander midi signaal naar traktor. De tsi file bekijkt welk signaal dit is en traktor voert het bijbehorende commando uit.
De tsi file is naar eigen smaak te veranderen en dit kun je allemaal in traktor doen.
Je kunt de 4d buttons en faders naar eigen smaak toewijzen aan een commando.

Een aantal voorbeelden van tsi files voor de 4d staan o.a ?hier

Hartelijk dank voor je reactie!

This is an old Topic

No new postings for 4.315 days.
 Post CommentThat would be 143.8 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 6 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 12.350
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.930.262