Reloop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RB    posted on 13-11-2012 14:23
Hallo,

Na een tijdje met software te hebben gedraait wil ik graag overstappen op het echte werk.
Nu heb ik dit setje van Reloop gevonden: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/reloop-rmx-20-rmp-1-dj-set-met-hoofdtelefoon/product-details.html#.UKJIL_kvQ_s?Cool
Zou ik daar mee uit de voeten kunnen? Pioneer vind ik namenlijk nog wat te duur..?
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze mixer of CD spelers? Ik heb vaker gelezen dat de Cue knop nog wel eens kapot wil gaan?

Gr,
Remco

What do you think about Reloop ??

Vote :   

RB    posted on 15-11-2012 17:01
Niemand?
Blackaround    posted on 15-11-2012 17:36
Reloop is zeker niet slecht. maar pioneer is natuurlijk altijd beter.

Ik heb die spelers of mixer nog nooit getest, enkel die hoofdtelefoon. En die vind ik zeer slecht.

Voor 700-800 euro vind je wel een 2dehands setje van pioneer, 2x cdj800mk2 en een djm 400.
Dat heb ik ook gedaan en ik ben daar zeer blij om.

Ondertussen heb ik mijn dj gear upgegrade.

Megitto    posted on 15-11-2012 17:40
Een grote tip die ik je kan geven.
Ik zie dat hier cdj 800 mk2's verkocht worden voor 300 euro per stuk en deze zijn oerdelijk. Dan heb je ook ineens de feeling te pakken van de club standaard jogwheel en control van de cdj's...

Ik zou eerder gaan voor 2 2dehands cdj's plus ergens een 2dehands mixer. Tegenwoordig verkopen ze veel oudere clubmixers (ecler nuo 5 etc...) voor een goede prijs.?

Dan zou je een setje hebben voor 900 euro plus een koptelefoon van 70 euro ofzo.

Ik zou eerder zoiets doen, dan een volledige nieuwe reloop set te kopen, die je amper krijgt verkocht achteraf als je wil updaten Winking my eye

Zelf heb ik geen ervaring met dit reloop materiaal, dus kan ook niets hierover zeggen Winking my eye
D-Jesse    posted on 15-11-2012 17:51
Uhm nou hoi RB, heb je je al eens voorgesteld?

Anyway het is een mooi setje, maar weet dat je maar 2 kanalen hebt op je mixer, en geen USB kan gebruiken op de spelers. Als je wat meer doorspaart kan je deze set nemen:?klik!

D
an heb je usb functie op je cd spelers (groot voordeel!) & 4 kanalen + effecten op je mixer. meer dan 2 kanalen is bijv handig als je een x je laptop erbij wilt aansluiten, of als je weleens gaat draaien met 4 cd spelers! Ook heeft die mixer effecten, wat naar mate je langer draait ook wel leuk word om af en toe te gebruiken. De CD spelers zelf hebben geen effecten, maar dat is geen ramp want dat heeft je mixer! Als je perse effecten wilt op je cd spelers, kan je beter de set met RMP-3's nemen: klik!

Weer wat duurder, maar wel weer n?t ff betere spelertjes.?

Ikzelf draai weleens met RMP-3 Alpha's & RMX-40 en vind ze heeeerlijk werken!?

User edit by D-Jesse on 15-11-2012 @ 17:52:13 (10%)
FSR    posted on 15-11-2012 22:06
Zeer slechte ervaring(en) met Reloop

De set die ik had:
2x RMP 3 Alpha
1x RMX 30 Blackfire
?
Binnen 1 jaar 5 zeer serieuse klachten:
1 - Adapter van de RMX 30 ging stuk (vervangen en toen ging het goed)
2 - Play knop ging stuk en de Cue deed het verminderd
3 - De speler ging de merk naam eer aan doen. Indien een willekeurig liedje werd afgespeeld ging die op 2/3 van de track reloopen zonder dat je er opdracht toe gaf...
4 - Bepaalde effecten zoals delay en flanger gingen pas na 5 HELE seconden werken.?
5 - De andere speler kreeg uiteindelijk ook het reloop verhaal en de effecten
?
Om over 5.5 maar te zwijgen aangezien ik een doos uit het magazijn kreeg van de RMX 30, gloednieuw... maar toen ik thuis was waren bepaalde LEDs op de VU meter van het Masterkanaal stuk...

1 woord: Waardeloos!
Spaar liever door en koop of een DJ midi controller (ik zeg bijv: 'Native Instruments') of ga voor Pioneer...
Estacy    posted on 15-11-2012 22:10
dan heb je super pech gehad, want op die cue knoppen na (bekend probleem) geen vaak voorkomende problemen bij Reloop.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FSR    posted on 16-11-2012 02:29
Dat zou inderdaad goed het geval kunnen zijn. In ieder geval komt het merk Reloop echt niet meer mijn studio('s) in!

This is an old Topic

No new postings for 4.476 days.
 Post CommentThat would be 149.2 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 13 Guests (202 Unknown)
Pages generated today : 43.569
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.910.591