persoonlijk denk ik dat de synq (enigste ervaring mee van de oem) toch wel ff robuuster/roadproof is dan welke techniks ook.
en dat door dat hij een heel erg massieve kast heeft en naar mijn idee minder gevoelige knoppen heeft, vind het bij synq gewoon een stuk degelijker.
geluids kwaliteit zit denk ik niet echt een verschil in, als er bij allebei de speling uit is en op het zelfde mengpaneel aangesloten, hoor ik het verschil niet... dus gelijk, naar mijn vinding.
alleen wel een groot voordeel is dat de synq een phono of line-out knop heeft. dus geen gekloot meer met je aarde draad
de torsie is hoger dan de technics 4,5kg
en levensduur kunnen we nog niets over zeggen...
en er mag niet vergeten worden dat er bij techniks ook erg veel voor het merk betaald word.. en of dat nodig is laat ik in het midden.
en synq is natuurlijk goedkoper omdat ze eerst een markt positie moeten krijgen en dan kunnen ze mischien met een volgend type meer gaan vragen.
persoonlijk zou ik ook voor de synqs gaan, heb ze zelf ook en vind ze 100x fijner dan de technics, probeer ze gewoon uit, staar je niet blind op het merk maar kijk naar wat jij het fijnste vind jij moet er mee draaien.