Welke Draaitafel??? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 15-02-2006 14:13
Ok ik draai nu cd's dat weten jullie nu denk ik wel,,, maar ik wil nu ook op vinyl beginnen, omdat er zoveel meer mogelijkheden mee zijn, en ik vind het orgineler. Maar mijn vraag is nu... Wat voor draaitafel zullen jullie mij aanraden?

Je kan natuurlijk wel zeggen, ja de technics serie is the best.. en bla bla bla... Nu is dat ook zo, maar om te beginnen op vinyl is het toch niet handig om direct de technics van 500 euri per stuk te kopen...

wat kunnen jullie mij aanraden?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about Welke Draaitafel??? ??

Vote :   

Winston    posted on 15-02-2006 23:11
Poster: Djillusion
 en waarom steekt technics er zo boven uit? zijn de kwaliteiten zoveel beter dan de andere draaitafels?

Een aantal punten zijn van belang:
1. geluidskwaliteit
2. torsie
3. roadproof
4. levensduur

Al deze 4 dingen hebben een prijs vanwege de gebruikte duurzame of juist minder duurzame onderdelen. Natuurlijk heb je nog punten z.a. extra features, S / scratch arm en service, maar dat maakt even niet uit.

Ik zelf hou niet van draaitafels en draai er niet mee, maar zoals ik het heb begrepen scoort de Technics gemiddeld het hoogst op de 4 punten en daarom is hij het duurst. Ook speelt zijn populariteit ook een rol in de prijs z.a bij de Pioneer CDJ-1000MKII.

Dan komen de OEM draaitafels en de high end Numarks, die scoren iets slechter op het gebied van road proof, maar heel geschikt voor thuis. Daarom kon het iets goedkoper.

De meningen over de torsie verschillen, soms in het voordeel van OEM / Numark, soms in het voordeel van Technics, de meesten merken niks verschil, dus moet je het maar zelf testen, want niemand is op het idee gekomen om het gewoon te meten.

Daarna komt de rest, wat weer goedkoper wordt. Dat gaat ten koste van behalve van roadproof, ook van torsie en de overige punten.

Dus als je de tafels ook voor je drive-in wilt gebruiken, ff doorsparen en kies dan toch Technics. Of berust je in de zwakten.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-02-2006 @ 23:49:47 (2%)
djwillem    posted on 15-02-2006 23:15
zou toch voor de oems gaan
1 je hebt een lekkere stevige motor
2 hij is goedkoop (vergeleken met vestax/technics)
3 hij heefd meer features
4 Ik vind ze er beter uit zien

ik heb neits tegend e technics maar sommige mensen hebben er moeite mee om het nieuwe te accepteren.
net als men opa met internetWinking my eye
Camino    posted on 15-02-2006 23:17
het probleem is nog steeds dat de OEMs vrij nieuw zijn, dus er weinig geweten is over hun duurzaamheid of hoe ze hun waarde houden... anders zou ik zeker OEM zeggen
User edit by Camino on 15-02-2006 @ 23:19:56 (23%)
Decom    posted on 16-02-2006 00:46
sl1200 uber all... maar de meeste OEMs hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding..

djmamo    posted on 16-02-2006 07:36
persoonlijk denk ik dat de synq (enigste ervaring mee van de oem) toch wel ff robuuster/roadproof is dan welke techniks ook.

en dat door dat hij een heel erg massieve kast heeft en naar mijn idee minder gevoelige knoppen heeft, vind het bij synq gewoon een stuk degelijker.

geluids kwaliteit zit denk ik niet echt een verschil in, als er bij allebei de speling uit is en op het zelfde mengpaneel aangesloten, hoor ik het verschil niet... dus gelijk, naar mijn vinding.

alleen wel een groot voordeel is dat de synq een phono of line-out knop heeft. dus geen gekloot meer met je aarde draad

de torsie is hoger dan de technics 4,5kg

en levensduur kunnen we nog niets over zeggen...

en er mag niet vergeten worden dat er bij techniks ook erg veel voor het merk betaald word.. en of dat nodig is laat ik in het midden.

en synq is natuurlijk goedkoper omdat ze eerst een markt positie moeten krijgen en dan kunnen ze mischien met een volgend type meer gaan vragen.

persoonlijk zou ik ook voor de synqs gaan, heb ze zelf ook en vind ze 100x fijner dan de technics, probeer ze gewoon uit, staar je niet blind op het merk maar kijk naar wat jij het fijnste vind jij moet er mee draaien.

www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 16-02-2006 11:24
ok bedankt voor alle reacties. K'heb verschillende meningen gehoord. Maar ik zou van jullie graag nog 1 mening willen.

Ik ben dus geinterreseerd in de Reloop RP-2000 MK3 s, hoe denken jullie zelf, en wat is jullie ervaring met deze draaitafel.

(k'wil wel graag iets goeds hebben)

Deetek    posted on 16-02-2006 12:17
ik zou niet voor deze tafel kiezen.... specs zijn niet echt super + het feit dat de torque maar 1kg is Unhappy

que'en, remmen en bijsturen gaat erg moeilijk met een tafel zonder trekkracht...

spaar dan net even door en koop een super OEM bak, voor € 66,= meer dan de Reloop heb je b.v. al een Omnitronic of een BST (super OEM bak Happy, laughing

Illusion    posted on 16-02-2006 12:18
ok thnx

Camino    posted on 16-02-2006 12:26
maar dan geen omnitronic of BST als je iets van service wilt Winking my eye
Deetek    posted on 16-02-2006 12:28
Poster: DeafDJ
maar dan geen omnitronic of BST als je iets van service wilt Winking my eye

als een tafel goed is heb je geen service nodig Happy, laughing

waar ik mijn tafels heb gekocht is de service super.....!!

m'n omnitronic headphone was stuk, kreeg meteen een nieuwe opgestuurd

Camino    posted on 16-02-2006 12:33
wacht maar tot er ooit een probleem is met je BST draaitafel. ik zou gewoon voor de Akiyama deal gaan op Newline-
Deetek    posted on 16-02-2006 13:16
Poster: DeafDJ
wacht maar tot er ooit een probleem is met je BST draaitafel. ik zou gewoon voor de Akiyama deal gaan op Newline-

even voor alle duidelijkheid... ik heb de DD5250's van Omnitronic Happy, laughing

djmamo    posted on 16-02-2006 15:02
als je voor de oem gaat dan zou ik kijken welke voordeel de oems hebben en welke je het mooiste vind, niet iedere oem is gelijk, sommige hebben geen stroov en andere hebben alleen de phono out, er Zit nog wel verschil in de bakken ondeling...

kijk goed voordat je iets koopt

www.moonentertainment.nl
MaxvEck    posted on 16-02-2006 15:52
http://www.aboutdj.nl/content/view/260/7/ hier is een vergelijkings tabel van de oem bakken
_Ivan_    posted on 16-02-2006 21:33
Ik merk dat veel mensen toch snel zeggen Technics. Logisch ze leveren gewoon goed spul maar kijk toch ook eens naar de andere merken.. ik heb de tabel van de post hierboven eens bekijken en er komen dan weer eens andere merken naar voren. Na mijn idee ook perfecte tafeltjesWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
DJMichel    posted on 16-02-2006 21:51
Als je budget niet zo hoog is voor bijvoorbeeld een Super-Oem, neem dan de Reloop rp-4000. Prima draaitafel waar je de komende jaartjes ook veel plezier mee kan beleven Happy, laughing Laat de rp-2000 dan aan de kant liggen en kies de rp-4000! Winking my eye
User edit by DJMichel on 16-02-2006 @ 21:52:09 (37%)
Camino    posted on 16-02-2006 22:52
^ hey thnx voor die link max... erg handige vergelijking!

This is an old Topic

No new postings for 6.930 days.
 Post CommentThat would be 231 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

217 Users online: 13 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 34.391
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.524.463

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use