Welke monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemjj    posted on 30-10-2012 21:42
Hoi,

Ik ga monitors aanschaffen. Maar welkeConfused
FF voor de duidelijkheid; ik gebruik ze niet in een studio maar in een woonkamer van 45m2. Heb een setje KRK rp5 die ik hier voor gebruik maar vind het geluid niet mooi. Het vermogen is ruim voldoende aangezien ik ze op een neutrale versterking heb staan en het volume doorgaans tussen 0,5 tot 0,75 van het inputvermogen aanlever. Maar... De bas, Ik vind het veel te aanwezig. De tweeter doet goed z'n werk maar in het midden ontbreekt er naar mijn smaak wat.

Goed.... moet ik gaan voor de vxt6, tannoy's, yamaha's, eve audio, m audio, Behringer.... kom maar met suggesties. Mijn budget is 500 euro bij een lichte verbetering tov de krk rp5 en max. 999 euro bij een super set!

Ik luister 30% electronisch, 20% rock, 30% indie/fijne gitaartjes, 20% computer/film/tv

Alles is welkom!!

What do you think about Welke monitors ??

Vote :   1 member likes this  

D-Jesse    posted on 30-10-2012 21:45
?
Hey Jochem. Grappig dat je krk's teveel bass vind hebben. Hoor heel veel dat mensen krk geweldig vind.
Ikzelf heb er geen ervaring mee!

Overigens is er hier een pro-member actief genaamd Luxx, en die heeft dezelfde mening haha. Dat er teveel bas inzit waardoor het niet eerlijk geluid geeft. Wat ik van hem nog wel herinner is dat hij de Yamaha HS80 aanraad. de HS50 heeft weer net geen tot weinig bas.

als je meerdere opties wilt vinden, kan je ook even in de zoekbalk bovenin: studio monitoren ' zoeken!
MrDurkk    posted on 30-10-2012 21:53
Poster: D-Jesse
?
Hey Jochem. Grappig dat je krk's teveel bass vind hebben. Hoor heel veel dat mensen krk geweldig vind.

Overigens is er hier een pro-member actief genaamd Luxx, en die heeft dezelfde mening haha. Dat er teveel bas inzit waardoor het niet eerlijk geluid geeft. Wat ik van hem nog wel herinner is dat hij de Yamaha HS80 aanraad. de HS50 heeft weer net geen tot weinig bas.

als je meerdere opties wilt vinden, kan je ook even in de zoekbalk bovenin: studio monitoren ' zoeken!

Kan een hele domme vraag zijn hoor, maar als ik muziek luister vind ik het altijd wel fijn dat ik een beetje bass hoor, als die yamaha's bijna geen bass laten horen hoe wil je dan fatsoenlijk je nummer maken? het lijkt mij dat je monitoren wil die van alles evenveel opdezelfde lijnen laten spelen?
User edit by MrDurkk on 30-10-2012 @ 21:53:21 (1%)
D-Jesse    posted on 30-10-2012 21:55
Ik vertel je dat de HS50 weinig bas hebben. En daar bedoel ik mee de HS80 genoeg. Ikzelf hou heel veel van bas. Maar je hebt geen klote aan monitoren die zoveel bass geeft dat het overheerst?
jochemjj    posted on 30-10-2012 21:56
Ja precies. Zo neutraal mogelijk. Maar de rp5 is niet helemaal neutraal vind ik. In alles is de bass overheersend. Is overigens heerlijk met techno en andere zware muziek dus kan me goed voorstellen dat ze veel fans hebben.
jochemjj    posted on 30-10-2012 21:57
Het mooiste wat ik tot nu toe heb gehoord zijn van Genelec ik geloof 8050. maar ja.... kost een berg euros
D-Jesse    posted on 30-10-2012 22:00
Jammeer dat je zo ver van zeeland woont, anders had je een x langs kunnen gaan bij bax-shop!
FSR    posted on 30-10-2012 22:13
Jochemjj,

Opmerkelijk inderdaad van de KRK's, afijn... Ik heb zelf de VXT 8.

Enige verschil wat ik weet tussen de VXT 6 en 8 is dat de 6 een 6 inch woofer heeft (minder bas) dan de 8 Inch variant. (en de 8 inch ook iets dieper qua hertz gaat dan de VXT 6)

Maar dan nog kan de Bas flink een punch leveren voor de 6jes alsnog..

Yamaha is ook goed spul, zit flink binnen je budget denk ik zo Winking my eye.

Als je de Genelecs goed vond, dan kun je voor 1000 euro (super set deal) vast ook wel 2x een 8030 of misschien 8040 scoren? Hetzij nieuw hetzij 2e hands?

Succes igg!
D-Jesse    posted on 30-10-2012 22:16
Poster: jochemjj
Het mooiste wat ik tot nu toe heb gehoord zijn van Genelec ik geloof 8050. maar ja.... kost een berg euros

Ik kende die nog niet, maar die zijn inderdaad wel erg duur... Ik zou vooral op gehoor afgaan. Maar volgens mij zit je met dei Yamaha's wel goed!
DJSHAK3S    posted on 30-10-2012 22:18
Een hele poos terug heb ik ook goeie verhalen over 'ikey' gehoord, nooit ervaring mee gehad maar miss. Ook iets om naar te kijken
jochemjj    posted on 30-10-2012 22:29
Ik heb altijd het idee dat je monitors het beste tot hun recht komen als je ong. 75% van het vermogen benut. Dus vandaar dat ik goed op het totale vermogen let icm de ruimte. Dit is trouwens altijd een kwestie van luisteren.
Die yamaha's kom ik ook veel tegen en ik ga ze snel beluisteren. Site van Ikey ligt er uit... helaas.

Ik kan natuurlijk ook een set speakers met versterker kopen maar dit maakt alles tot een soort puzzel van hoe je het wil hebben terwijl ik het principe van de eerlijke weergave van monitors juist erg aanhang.

Heb laats Eve audio geluisterd maar ook dit heel duur (dik 3000 voor een set). Moet niet meer buiten mn budget luisterenHappy, laughing
D-Jesse    posted on 30-10-2012 22:35
Hahaha dat zou ik maar doen, alleen binnen je budget luisteren. anders word je alleen nog maar opgefockter dat je die dingen die buiten je budget liggen niet kan betalen haha
RemcoRelion    posted on 30-10-2012 22:40
Ik heb zelf ikey-audio studio monitoren. De m808v2 geloof ik zo eventjes uit me hoofd. Deze zijn zeker niet slecht ik vind ze heerlijk klinken.
Zeker nadat ik bij de opendag van bax shop geweest ben ben ik erachter gekomen hoe goede prijs kwaliteit verhouding de ikey eigenlijk hebben. Voor 320 euro ongeveer heb je een nieuw setje.
Ik raad aan ze zeker te overwegen
Don’t be a prisoner of your own style!
Lucalicious    posted on 30-10-2012 22:48
adam a7x of dynaudio bm5a, zeeer aan te bevelen als je voor neutraal geluid gaat. beide setjes van 1000 euro. als je echt voor 'mooi' geluid wilt gaan is genelec zeker aan te bevelen ook.
Dynamix86    posted on 31-10-2012 01:20
Ik heb een set Adam A7X actieve monitorspeakers en ben er redelijk tevreden over. Er zit een ingebouwde versterker in die je dus niet meer apart nodig hebt, en de sterkte van de lage, middelhoge en hoge tonen zijn in te stellen op de achterkant van de box. Verder hebben ze alle aansluitingen die je nodig hebt voor je dj-set. Ik mis zelf het 'clubgeluid' als ik ze aanheb, waardoor ik minder van het draaien geniet, maar daarentegen is dat ook niet het nut van monitorspeakers. Ze geven in elk geval vrij helder geluid weer.

Iedereen kan je natuurlijk vertellen wat zij goede monitoren vinden, maar het beste advies zul je krijgen van je eigen gehoor, dus ik raad je aan om een aantal van bovenstaande suggesties op te schrijven en deze samen met andere monitoren te beluisteren in een winkel. Succes!
Beatmatching is overrated
mikedhanpat    posted on 31-10-2012 08:18
Ik weet dat wij thuis voor normaal gebruik ook nog tannoys hebben staan met geloof een 5' woofer. Daar zit echt top geluid in en heel neutraal! Ik weet alleen niet welk model, maar dat ze wel in de hogere prijsklasse liggen. Ga het vanavond even navragen!?
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
BennoRevelli    posted on 31-10-2012 13:25
M-audio BX8 D2 all the way!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
D-Jesse    posted on 31-10-2012 13:46
Poster: BennoRevelli
M-audio BX8 D2 all the way!

Heeft M-audio goeie monitoren? Want ik zag namelijk die M-audio's van 200,- op Bax en die zagen er best goed uit. Ben ook ah kijken voor wat goedkopere monitoren.
jochemjj    posted on 31-10-2012 18:54
M audio?.. Oke goeie prijs. Heb ik bijgeschreven op mn luisterlijst net als tannoy adam en ikey
Luxx    posted on 31-10-2012 19:16
Poster: D-Jesse
?

het teveel aan bass is karakteristiek aan KRK. dat hebben al hun speakers. elk merk heeft z'n eigen sound en KRK is gewoon bass dus raar of grappig is het niet echt ofzo
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.465 days.
 Post CommentThat would be 148.8 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 10 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 36.554
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.924.550