Behoefte aan een Pioneer DDJ-TX
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Is er behoefte aan een DDJ-TX (traktor)

-Yes
-No

Voting is only possible for our Members
Didier82    posted on 24-10-2012 16:13
Nog 1 weekje en het?is November... Is er nog helemaal niets uitgelekt over de DDJ-SX en bijbehorende software? Heeft Lead nog geen proefexemplaar thuis staan?

What do you think about Behoefte aan een Pioneer DDJ-TX ??

Vote :   

Wytse    posted on 24-10-2012 16:26
1 member likes this  En al heeft ie een proefexemplaat thuis staan, denk je dan echt dat ie dat zou mogen vertellen?

Ik heb regelmatig tracks in de studio welke 20 weken later vet bekend zijn, maar denk je dat ik daar iets over mag zeggen, ik denk dat Lead nog zwaarder onder geheimhoudingscontract staat dan ik....
White Sea Studio
Didier82    posted on 24-10-2012 16:56
Dan hoop ik dat de zwijgplicht van Lead snel opgeheven wordt! Cry

Ik wacht namelijk al 1,5 jaar op dit apparaat van Pioneer, dus ik hoop dan ook dat het aan mijn verwachtingen voldoet. Embarassed
Estacy    posted on 24-10-2012 20:15
De DDJ SX is de opvolger van de S1 (die is ook nergens meer te krijgen) maar draait op een compleet Serato. of mis ik iets?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 24-10-2012 22:21
DDJ-S1 hebben wij nog nieuw in doos op voorraad. Maar hij is in principe end-of-life, nieuw niet meer te bestellen bij de leverancier. DDJ-SX is idd de opvolger! Mooi spulletje
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
mikedhanpat    posted on 25-10-2012 08:26
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Didier82    posted on 25-10-2012 13:02
informatie is bekend, maar ervaringen nog niet...
DanielDale    posted on 25-10-2012 17:03
Mooi dingetje is het!
Drop Beats, Not Bombs
Estacy    posted on 25-10-2012 17:10
Poster: Didier82
informatie is bekend, maar ervaringen nog niet...

omdat ie nog niet uit is? tijdens de BPM laatst hadden ze de software nog niet, alleen de hardware.
main    posted on 25-10-2012 20:31
Weet iemand iets over een opvolger van de ddj t1?
Estacy    posted on 25-10-2012 22:52
1 member likes this  Nou, Pioneer kennende zal die wel in de maak zijn. Maar of NI het toelaat??

NI lijkt wel Traktor helemaal naar zichzelf te trekken. Een ideale situatie voor DJs zou er een zijn met modulaire hardware, zoals je CDJs met elke mixer kunt combineren. Een goede hardware standaard voor software zou ook mooi zijn, zoals de Technics ook een robuuste standaard voor 30 jaar was. Dan weet je waar je aan toe bent

Maar opeens zien we dat er nauwelijks nieuwe Traktor scratch certified mixers uitkomen: alleen een paar Pioneers en een Denon. Ook weigert Traktor fatsoenlijk support te geven voor toch echt wel goede controllers. kijk maar naar HID en de CDJ 2000. Ik weet niet of dat nu wel fatsoenlijk werkt, maar eerst iig niet.?
Of de Numark V7. prachtige controller, had echt de standaard kunnen worden. ware het niet dat dat ding niet met Traktor werkte. Of de controller markt. NI brengt opeens controllers uit. De S4 en de S2, maar ook de X1. Logisch natuurlijk, maar als software fabrikant?

En nu de S2, het is een kwestie van tijd lijkt het wel voordat er een controller uitkomt met een platter.
D-Jesse    posted on 26-10-2012 16:10
1 member likes this  ik lees net een tweet van bax shop dat pioneer als primeur morgen op hun feestelijke showroom openingsdag de pioneer -sx digitale dj controller meeneemt!i
Didier82    posted on 01-11-2012 15:14
Heeft iemand hem al getest incl. de nieuwe software?
dj-zero    posted on 01-11-2012 17:38
Nu jullie het zeggen, verrek heb hem idd bij bax zien staan!
Ik wist dat het een nieuw model was en dat deze icm met traktor werkt(zoals er groot op staat).
?
Had er alleen niet bij stil gestaan dat deze nog niet uit was, en heb er verder eigenlijk ook niet veel naar omgekeken aangezien ik niet met controler draai. Spijt me bij deze voor de mensen die graag een korte ervaring hadden willen horen:P
?
Wat ik wel kan zeggen, hij ziet er stoeeeeer uit voor een controlerHappy, laughing

PeteKnowles    posted on 07-11-2012 09:12
Poster: dj-zero
Nu jullie het zeggen, verrek heb hem idd bij bax zien staan!
Ik wist dat het een nieuw model was en dat deze icm met traktor werkt(zoals er groot op staat).
?
Had er alleen niet bij stil gestaan dat deze nog niet uit was, en heb er verder eigenlijk ook niet veel naar omgekeken aangezien ik niet met controler draai. Spijt me bij deze voor de mensen die graag een korte ervaring hadden willen horen:P
?
Wat ik wel kan zeggen, hij ziet er stoeeeeer uit voor een controlerHappy, laughing

serato bedoel je ? Happy, laughing
Tekhead    posted on 08-11-2012 01:00
Poster: Estacy
Nou, Pioneer kennende zal die wel in de maak zijn. Maar of NI het toelaat??

NI lijkt wel Traktor helemaal naar zichzelf te trekken. Een ideale situatie voor DJs zou er een zijn met modulaire hardware, zoals je CDJs met elke mixer kunt combineren. Een goede hardware standaard voor software zou ook mooi zijn, zoals de Technics ook een robuuste standaard voor 30 jaar was. Dan weet je waar je aan toe bent

Maar opeens zien we dat er nauwelijks nieuwe Traktor scratch certified mixers uitkomen: alleen een paar Pioneers en een Denon. Ook weigert Traktor fatsoenlijk support te geven voor toch echt wel goede controllers. kijk maar naar HID en de CDJ 2000. Ik weet niet of dat nu wel fatsoenlijk werkt, maar eerst iig niet.?
Of de Numark V7. prachtige controller, had echt de standaard kunnen worden. ware het niet dat dat ding niet met Traktor werkte. Of de controller markt. NI brengt opeens controllers uit. De S4 en de S2, maar ook de X1. Logisch natuurlijk, maar als software fabrikant?

En nu de S2, het is een kwestie van tijd lijkt het wel voordat er een controller uitkomt met een platter.

NI is goed op weg om zichzelf in de voet te schieten, denken die nu echt dat ze iedereen die de Traktor soft heeft aangekocht en die gebruikt met andere merken, dat die allemaal gaan overstappen op full NI gear ? ?Die Hard fans wel, de startende of minder gefortuneerde DJ/gebruikers gaan andere soft gebruiken zoals Serato, VDJ,....
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sandr    posted on 14-11-2012 21:11
controller vandaag even onder handen genomen. Voelt degelijk en solide, ook de software is snel en accuraat. Heb niet alle functies uitgebreid getest en geprobeerd maar de touchpads kan je leuke dingen mee doen, de dual deck functie ook.

wat verder opvalt is het scherm in je jogs. Bij de cdj's bekend natuurlijk maar op een controller nog niet eerder gezien. Er staat Pioneer op dus verkopen gaat hij wel.

wat me wel opviel: hij is echt groot! Groter dan bijvoorbeeld een ns6 die ook al niet klein is.
Play that funky music white boy....
Didier82    posted on 19-11-2012 10:08
Gisteren de eerste keer live gedraaid met de DDJ-SX icm Serato DJ. Het was in het begin even wennen en zoeken, omdat de software lay-out van Serato anders is dan dat ik gewend ben. Uiteindelijk heb ik dan toch mijn conclusie getrokken: Nee, ik heb geen behoefte meer aan een DDJ-TX!?Cry
djcanta    posted on 19-11-2012 10:45
@ Didier, waarom heb je die behoefte niet meer? is de software Serato DJ zo fijn dat je over wil op die software of valt de controller tegen of zie je 't niet als een meerwaarde?

Om hem met Traktor te gebruiken kan je natuurlijk een DDJ-SX TSI-file gebruiken voor de mapping. Ik heb begrepen dat die er al is.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Didier82    posted on 19-11-2012 11:11
@djcanta: Ik heb jaren met traktor gedraaid, dus ik was bang dat Serato mij niet zou bevallen. Achteraf gezien wellicht bang voor het onbekende? De Serato software bevalt me heel goed en reageert sneller dan Traktor. (MacbookPro icm MountainLion)
De controller bevalt mij beter dan de S4 van Traktor, de DDJ-SX is degelijker gebouwd en heeft toonregeling op de microfoon kanalen. Dus ik ben al helemaal om naar Pioneer icm Serato.?Cool
User edit by Didier82 on 19-11-2012 @ 11:11:57 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 4.473 days.
 Post CommentThat would be 149.1 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 9 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 41.801
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.823