Technics SL-DZ1200 VS Pioneer CDJ-1000 (MKII) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

eAs    posted on 13-02-2006 19:54
Ok .. even een inleiding..
Einde van de maand komt de eigen Gear in huis, niet super spul maar een begin is er (ben ook maar een arme sloeber met te veel uitgaven).
Nu wil ik aan het begin van de Zomer met het binnen halen van mijn extra zakcentjes een dikke CD Speler aanschaffen ..
Nu is mijn oog gevallen op een Technics .. maar jah zo'n pioneer .. ghe ghe .. heeft ook wel iets ..
De recensies voor een Technics lopen ook wel erg uit een .. en tja .. Pioneer spreekt voor zich.. Heb met beide nog niet echt gedraaid met die Technics al helemaal niet ..

Nu wil ik jullie vragen naar Jullie mening (sorry als er al een topic over is , kon het niet zo snel vinden in de Gear Rubriek).
Hebben jullie ervaringen met een van deze of beide??
 Zou het graag horen, wat jullie er van vinden en wat beter zou zijn om aan te schaffen ...

TNX 

What do you think about Technics SL-DZ1200 VS Pioneer CDJ-1000 (MKII) ??

Vote :   

Jorrit    posted on 14-02-2006 16:10
ik denk dat dat komt doordat het jog nogal vragiel aanvoelt. Sommige zeggen dat het komt door speling. Ik weet het niet, heb ooit eens 10 minuten ermee gepielt, voelde naar mijn mening niet lekker. Maar ik heb verder ook niet uitgezocht wat er mis was...
DJEduardo    posted on 14-02-2006 19:55
Het feit dat je die technics vrijwel nergens tegenkomt zegt al genoeg lijkt me..
en inderdaad, ook ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord.
jeansos2    posted on 14-02-2006 20:36
Poster: DJEduardo
Het feit dat je die technics vrijwel nergens tegenkomt zegt al genoeg lijkt me..

Toevallig draait Dave Clarke ermee.

En het wil toch niet zeggen dat als iedreen met cd-speler A draait/niet draait, dat dat de beste/slechtste cd speler isConfused

Zoals ze zeggen: zever in pakskes

User edit by jeansos2 on 14-02-2006 @ 20:38:12 (14%)
eAs    posted on 14-02-2006 23:00
Amai ..
Bedankt voor de verhitte Discussies .. Dilemma overigens nog niet opgelost .. Alhoewel, besluit staat vast dat er over smaak niet te twisten valt.
Hoe dan ook moet ik maar eens een aardig centje er naast gaan leggen om eens lekker al de hierboven genoemde spelers eens een weekend of wat te gaan huuren ..

Hmmmm .. The Quest for the Ultimate continues ..
Ik zal wel een beetje nieuwe dingen over mijn beslissingen posten ...
(pas ergens in de nieuwe maand dan maar .. )

Camino    posted on 14-02-2006 23:03
als jij de technics in de verhuur ergens vind, ben je wel erg knap bezig!
greup    posted on 14-02-2006 23:10
Poster: DJEduardo
en inderdaad, ook ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord.

Dit is waar ik nou altijd tegen aan loop op dit forum. Het is nu al 10000000 keer gezegt waarom pioneer de gene is die je altijd terug vind ik de verhuur, en in clubs. namelijk Overzichtelijkheid, degelijkheid, en natuurlijk hun redelijke waardevastheid

Welke slechte verhalen hoor jij over technics? misschien leuk om dat ook eens te vermelden. dat de technics hier en daar wat heeft laten liggen is nu wel duidelijk. maar wat me opvalt is dat niemand de prijs mee neemt. de technics van 800 euro kun je eigenlijk niet meer vergelijken met de pioneer van 1200 euro 

En denon zien wij ook vrijwel nooit in de verhuur., en als je 1 ding niet kan zeggen van denon is het wel dat ze slechte cd-spelers maken! ze zijn alleen nog wat te onoverzichtelijk ( wordt overigens steeds beter. de denon dns 3500 begint al aardig overzichtelijk te worden)

Winston    posted on 15-02-2006 00:30
Poster: eAs
Hmmmm .. The Quest for the Ultimate continues ..

De perfecte cd player bestaat niet, dus je zal eeuwig blijven zoeken. In tegenstelling tot draaitafels heb je cd players in allerlei geuren en kleuren. Ik bedoel verschillende features die erg veel uiteenlopen.

Het hangt meer van je draaistijl (wat heb je nodig en wat wil je en hoe werk je het liefst) en daarna de looks van een player af welke het beste bij jou past.

De SLDZ bv. ben je veel meer bezig zoals op een draaitafel:
- de cue is zo ingewikkeld dat je beter gewoon zoals op draaitafels kan werken
- je heb een grote platter, met pitch bending, scratch en search in 1
- je hebt een stroboscoop
- je hebt free wheel en andere typische draaitafel features

De CDJ-1000 komt minder dicht bij draaitafels als het gaat om de bediening, alhoewel je dezelfde resultaten z.a. scratch mee kan bereiken.

Maar:
- in tegenstelling tot de SLDZ heeft de CDJ wave display

De SLDZ heeft nog een minimum aan effecten en de sample en cue bank buttons.
De CDJ-1000 heeft alleen de hot cue buttons.

Maar je kunt eigenlijk precies hetzelfde met de CDJ qua bank buttons, maar dan moet je ditmaal iets harder werken met de CDJ dan met de SLDZ.
Waar ik mij zorgen maakt op de SLDZ is de super fast search. Op een draaitafel kun je door de vinyl groeven te bekijken meteen de naald in de buurt van een stukje zetten dat je wilt samplen dat toevallig verder in de track zit.

Op de CDJ-1000 gaat het gemakkelijk met de wave display en met een volledige draai van het jog spring je 1 minuut in de speeltijd. De Denons kunnen ook snel vooruit.

Ik heb nooit gewerkt met de SLDZ dus weet niet of zoiets kan bij de Technics. Idem Numark CDX.

Als je voornamelijk gewoon beatmixjes doet, met occasional scratch technieken is de CDJ-1000 vermoedelijk een betere keus. Maar als iemand niet weet te beatmixen op de SLDZ zegt dat meer over de persoon dan van het apparaat.

Volgens mij kunnen alleen de echte turntablists de SLDZ en CDX op hun juiste waarde beoordelen.

Dus wat is jou draaistijl eAs?
Tic Toc
User edit by Winston on 15-02-2006 @ 00:44:20 (6%)
eAs    posted on 15-02-2006 19:46
Mijn draaistijl, zoals ik het hoop te gaan zien een beetje vlot, ik hou van soepele overgangen en dat hoop ik ook terug te brengen in mijn muziek.
Verder.. scratchen lijkt me heel gaaf om te doen maar ik draai niet echt Hip Hop.
Ik ben gek op de Trance, ClubTrance, en zo kan ik nog wel even door gaan, dus in hoeverre zal ik scratchen als een feature tijdens het draaien gebruiken.. Effecten vind ik wel altijd erg leuk.. maar niet te uitgebreid, een loop, echo, of Wah .. dat vind ik leuk om mee te spellen .. Reverse ofzo ..

...
Camino    posted on 15-02-2006 20:41
ik ben nog steeds van mening dat effects niet op een cd speler thuis horen maarja, dat is persoonlijk. de Technics fx zijn wel leuk, maar klinken voor geen meter dus niet voor club gebruik. En met de features van de CDJ1000 kan je ook al heel wat leuks. Een die ik echt vaak gebruik is:

1----&----2----&----3----&----4----&----1----&----2----&----3----&----4----&----1

Normaal afspelen.......................Reverse.....................................................Hotcue en reverse af.

maakt een mooi effect... krijg je een maat achteruit en hervat het voorwaardse afspelen gewoon waar je je hotcue gedaan hebt. klinkt erg leuk en buite de timing voor reverse aan te zetten (op de & van 4) is het niet al te moeilijk. zo zie je maar, de mooiste en de leukste effecten zijn vaak niet een of ander flanger of zo... maar gewoon wat je zelf ermee kan doen. Als je niet veel scratched, zou ik persoonlijk voor de CDJ gaan.

User edit by Camino on 15-02-2006 @ 20:43:19 (4%)
Winston    posted on 15-02-2006 20:49
Ik zelf mix ook trance en ik kom uit op de CDJ-1000MKII. Moet dan de effecten missen als wah, flanger missen. Echo kan worden geimproviseerd, scratch, reverse en loop is heel goed.

Maar de CDJ heeft minder uitgebreide scratch features z.a. de Denon DN-S3500 en Numark CDX. Ik wil zelf wil geen geld besteden aan een apart effectenbakkie, omdat ik het toch zelden zou gebruiken.

Een goedkoper substituut, denk ik is de Stanton C.304 en deze heeft wel effecten en nog samplers die je ook kunt "sequencen" d.w.z. in een bepaalde volgorde afspelen. Samplers zijn handig als je een live remix wil doen om bijvoorbeeld een saai stukje uit te halen of een heet stukje later te herhalen. Maar met een beetje concentratie is het ook te doen op de Pioneer alleen heb je dan je handen niet vrij.

Alleen lijkt het alsof de Stanton niet heel snel kan zoeken z.a de 1 minute skip van denon of de 1 minute draai van Pioneer.

Als de platter van de C.304 echt zo slecht is als sommige reviewers beweren, is het toch niet zo erg als je trance mixed.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-02-2006 @ 20:51:15 (13%)
dion    posted on 16-02-2006 16:54
mij persoonlijk lijkt de cdj 1000 fijner k heb de technics nog niet gebruikt
MaxvEck    posted on 16-02-2006 17:05
Poster: dion
mij persoonlijk lijkt de cdj 1000 fijner k heb de technics nog niet gebruikt

dus je basseert een mening op lucht ? Na-praten hebben we niks aan, argumenten wel

_Ivan_    posted on 16-02-2006 21:30
Ik vind persoonlijk de cdj-1000 beter dan de technics. Ik ben niet zo kapot van de kleine knopjes op de technics. Dit neemt niet weg dat hij qua uiterlijk er wel mooi uit ziet.

Ik zou voor pioneer gaan...

Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 16-02-2006 22:34
over die kleine knopjes: valt best mee, je moet ook je ogen open houden tijdens het drukken op knoppen.

Dus dit argument valt weg denk ik?

Verder zijn er genoeg argumenten voor & tegen de technics/ pioneer te verzinnen, hoe zwaar die wegen kan alleen jij zelf weten... Dus ik zeg het weer:
Zelf testen! Winking my eye
eAs    posted on 17-02-2006 14:37
Hmmm .. ga ik doen ..
Hoorde laatst van een vriend over een Giga shop in kölen..schijnen een mega magazijn te hebben vol met DJ Gear.. plus de gear is daar een stuk goedkoper .. maken we er een dag van !!!
Mag hij rijden kan ik daar een lekker biertje nemen  ..

Zoals ik het hoor komt volgens jullie de Technics er niet zo goed uit .. ik hou wel van Creatief zijn enzo maar dat zal ik dan maar aan de prakijk over laten en maar eens lekkr ergens in een winkel met een technics gaan kloten.
Kan ik het maken om er in een winkel een hele poos mee bezig te zijn. zeg een uur ofzo ??
Jorrit    posted on 17-02-2006 15:04
creatief bezig zijn kan ook heel goed met een CDJ-1000, tis maar net of je eruit haalt wat er in zit...
Als je op www.dancetrippin.tv kijkt, kan je een filmpje van laidback luke @ hotel arena (bacardi batbeats) zien, ziek wat hij met DJM-600 en CDJ-1000's doet.
robertvisser    posted on 17-02-2006 15:07
jah jorrit salsa lounge(bacardi batbeats) was een leuk feestje alleen jammer dat als je daar het geluid plaatst (function one) je al dat gezeik over je heen krijgt van dat de monitoring echt bagger klikt(monitoring was van hotel arena zelf).voor de rest zijn dat idd erg leuke feestjes.
User edit by robertvisser on 17-02-2006 @ 15:32:37 (71%)
eAs    posted on 17-02-2006 15:12
Heefd de beste man geen kopelefoon Confused
robertvisser    posted on 17-02-2006 15:30
edit: sorry dubbele post...

User edit by robertvisser on 17-02-2006 @ 15:31:41 (92%)
Winston    posted on 17-02-2006 22:19
Op zowel de SLDZ-1200 als de CDJ-1000 kun je enorm veel creatiefs. Creativiteit ligt meer (95%) bij jezelf dan bij je aparatuur.

Belangrijkste verschil is dat je met de Technics het drukker hebt met de techniek. Dat is helemaal niet erg als je eraan gewend ben om hard te werken achter je set zoals de turntabalists. Ze doen het waarschijnlijk ook zonder na te denken, zoals ik bv. beatmatch.

Ik ben niks waard als turntabalist, maar geniet liever een beetje van de muziek i.p.v. me uit te sloven en dat kan bij trance. Daarom geef ik de voorkeur aan de CDJ-1000 die gemakkelijker te bedienen is.

Maar als je voor de Technics kiest, wen je natuurlijk op den duur, d.w.z. je doet de basis handelingen automatisch en is er weer niks aan de hand. Maakt niet uit of je alleen wil suffen achter de SLDZ of de virtuoos turntablelist uithangt.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-02-2006 @ 22:26:04 (13%)
Jorrit    posted on 17-02-2006 22:25
Poster: eAs
Heefd de beste man geen kopelefoon Confused

Off: hij heeft een oordopje Winking my eye

verder denk ik dat de vergelijking turntablist niet helemaal opgaat, een turntablist kiest altijd voor de draaitafel, een CD turntablist in veel gevallen voor de Denon's...
Winston    posted on 17-02-2006 22:42
Eerst dacht ik dat Laidback Luke brekende DJ headphones zat was. Maar iemand vertelde me dat het speciale, super dure earphones zijn, die beter werken dan de normale headphones. Op basis van wat weet ik niet.

@eAs: Ja, als je wilt 'turntabelen' doe het maar met twee turntables. Ze hebben wel hun uiterste best gedaan met de SLDZ, maar het zal nooit precies hetzelfde zijn. Maar je zei toch trance en club etc. als ik me goed herinner?

@Jorrit: Ik vindt de Denons vooral goed voor de scratch dj's, heel erg goed uitgewerkte scratch functies en mogelijkheden door die Denon ontwerpers.

Maar turntabellers doen meer dan alleen maar zuiver scratchen (jep jep jek etc.), maar gebruiken ook stukkies die ze 'live sequencen' en hebben daarom een grotere platter nodig om vergroting van eventuele fouten te vermijden. Ik vindt het moeilijk uitleggen, maar het gaat erom dat een stofje dicht bij de rand een grotere afstand aflegt dan een stofje dat dichter ligt bij de spindle, bij een volledige draai van de platter. Maar dat zal je wel snappen denk ik.

Laten we i.p.v. turntablist het maar CD-turntabalist noemen voor het onderscheid.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-02-2006 @ 22:48:51 (16%)
Camino    posted on 19-02-2006 12:47
@ winston... zijn shure in-ear monitors... dempen het geluid van buiten en hebben in vergelijking gewone in-ears een veel beter geluid. Ik heb ze een keer mogen proberen en ze zijn echt lekker... alleen spijtig dat ze meer als 500 euro zijn :S
Jorrit    posted on 19-02-2006 12:53
Poster: Winston
Eerst dacht ik dat Laidback Luke brekende DJ headphones zat was. Maar iemand vertelde me dat het speciale, super dure earphones zijn, die beter werken dan de normale headphones. Op basis van wat weet ik niet.

Nope, ik dacht dat dit het verhaal was: Hij is overgestapt omdat hij het zat was dat zn haar in de war raakte door de hoofdband...

Trouwens, volgens mij heeft hij gewoon een sony van 60 euro, tenminste die raadde hij eens aan op zn forum, dus ik denk dat hij die ook gebruikt...
Ik heb het typenummer geweten, maar ben het vergeten... zoek ik nog wel eens op. Winking my eye
Jizzy    posted on 19-02-2006 13:34
Poster: DeafDJ
daar ben ik het niet mee eens - als je iets uittest voor het te kopen moet je wel weten waar je mee bezig bent... anders komt de pioneer altijd als beste er uit omdat die het intuitiefste is...

Tevens kan iemand een tip geven over een ander merk/type zoals hier wordt genoemd de 800, Denon en Numark. Ook kan je met het testen in de winkel niet de levensduur bepalen.

This is an old Topic

No new postings for 6.932 days.
 Post CommentThat would be 231.1 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

76 Users online: 40 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 19.415
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.430

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy