Poster: eAs
Hmmmm .. The Quest for the Ultimate continues ..

De perfecte cd player bestaat niet, dus je zal eeuwig blijven zoeken. In tegenstelling tot draaitafels heb je cd players in allerlei geuren en kleuren. Ik bedoel verschillende features die erg veel uiteenlopen.
Het hangt meer van je draaistijl (wat heb je nodig en wat wil je en hoe werk je het liefst) en daarna de looks van een player af welke het beste bij jou past.
De SLDZ bv. ben je veel meer bezig zoals op een draaitafel:
- de cue is zo ingewikkeld dat je beter gewoon zoals op draaitafels kan werken
- je heb een grote platter, met pitch bending, scratch en search in 1
- je hebt een stroboscoop
- je hebt free wheel en andere typische draaitafel features
De CDJ-1000 komt minder dicht bij draaitafels als het gaat om de bediening, alhoewel je dezelfde resultaten z.a. scratch mee kan bereiken.
Maar:
- in tegenstelling tot de SLDZ heeft de CDJ wave display
De SLDZ heeft nog een minimum aan effecten en de sample en cue bank buttons.
De CDJ-1000 heeft alleen de hot cue buttons.
Maar je kunt eigenlijk precies hetzelfde met de CDJ qua bank buttons, maar dan moet je ditmaal iets harder werken met de CDJ dan met de SLDZ.
Waar ik mij zorgen maakt op de SLDZ is de super fast search. Op een draaitafel kun je door de vinyl groeven te bekijken meteen de naald in de buurt van een stukje zetten dat je wilt samplen dat toevallig verder in de track zit.
Op de CDJ-1000 gaat het gemakkelijk met de wave display en met een volledige draai van het jog spring je 1 minuut in de speeltijd. De Denons kunnen ook snel vooruit.
Ik heb nooit gewerkt met de SLDZ dus weet niet of zoiets kan bij de Technics. Idem Numark CDX.
Als je voornamelijk gewoon beatmixjes doet, met occasional scratch technieken is de CDJ-1000 vermoedelijk een betere keus. Maar als iemand niet weet te beatmixen op de SLDZ zegt dat meer over de persoon dan van het apparaat.
Volgens mij kunnen alleen de echte turntablists de SLDZ en CDX op hun juiste waarde beoordelen.
Dus wat is jou draaistijl eAs?