Technics SL-DZ1200 VS Pioneer CDJ-1000 (MKII) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

eAs    posted on 13-02-2006 19:54
Ok .. even een inleiding..
Einde van de maand komt de eigen Gear in huis, niet super spul maar een begin is er (ben ook maar een arme sloeber met te veel uitgaven).
Nu wil ik aan het begin van de Zomer met het binnen halen van mijn extra zakcentjes een dikke CD Speler aanschaffen ..
Nu is mijn oog gevallen op een Technics .. maar jah zo'n pioneer .. ghe ghe .. heeft ook wel iets ..
De recensies voor een Technics lopen ook wel erg uit een .. en tja .. Pioneer spreekt voor zich.. Heb met beide nog niet echt gedraaid met die Technics al helemaal niet ..

Nu wil ik jullie vragen naar Jullie mening (sorry als er al een topic over is , kon het niet zo snel vinden in de Gear Rubriek).
Hebben jullie ervaringen met een van deze of beide??
 Zou het graag horen, wat jullie er van vinden en wat beter zou zijn om aan te schaffen ...

TNX 

What do you think about Technics SL-DZ1200 VS Pioneer CDJ-1000 (MKII) ??

Vote :   

MaxvEck    posted on 13-02-2006 20:00
ik heb met de technics gedraait en was niet echt onder de indruk. veel functies zitten onder kleine rottige knopjes en de scratch klinkt voor geen meter. daarintegen is het wel een fantastisch mooi apparaat.

De pioneer is een mooi goedwerkend apparaat zonder de extras die die technics wel heeft ( maar niet lekker werken ), bij de pioneer krijg je een goede inruilwaarde , kwaliteit en een goede service

djmartin    posted on 13-02-2006 20:03
Pioneer CDJ01000 MKII:
DE cd-speler van dit moment, beter is er simpelweg niet, iedere grote dj draait ermee, alle opties die je verwacht en nodig hebt zitten er naar mijn idee op (net als bij de cdj-800 :P), Hij is wel een stukje duurder maar ik vind hem zeker de beste keuze op dit moment.

Technics SL-DZ1200: Ziet er leuk uit en de roterende platter is ook leuk, echter zijn de digitale vinyl-emulaties erg slecht vindt ik (dat is niet het geval bij de 1000). Verder zit er in principe ook alle benodigde dingen op, maar je moet er even aan wennen. Ze zijn verder wel erg mooi vind ik maar in het gebruik vindt ik ze een stuk minder maar dat is persoonlijk...

Conclusie: Voor de CDJ-1000 MKII krijg je waar voor je geld en is gewoon de beste, Ik zou dus voor de CDJ-1000 gaan en niet voor de Technics omdat de vinyl-emulatie slecht is en omdat ik hem niet fijn vindt in het gebruik.

lekker max
Mod edit by Lead on 14-02-2006 09:03 (2%)
[MOD Edit] EDITEN ipv REPLY
djmartin    posted on 13-02-2006 20:03
lekker max :p

Jorrit    posted on 13-02-2006 20:04
Poster: MaxvEck
ik heb met de technics gedraait en was niet echt onder de indruk. veel functies zitten onder kleine rottige knopjes en de scratch klinkt voor geen meter. daarintegen is het wel een fantastisch mooi apparaat.

De pioneer is een mooi goedwerkend apparaat zonder de extras die die technics wel heeft ( maar niet lekker werken ), bij de pioneer krijg je een goede inruilwaarde , kwaliteit en een goede service

Zelfde verhaal hier. Gevoel van de technics was niet lekker, veel speling op de jog, raar geluid.

Pioneer werkt gewoon heerlijk, lekker duidelijk, geen onzin erop...
Greupie    posted on 13-02-2006 20:13
Poster: djmartin
Pioneer CDJ01000 MKII:
DE cd-speler van dit moment, beter is er simpelweg niet, iedere grote dj draait ermee, alle opties die je verwacht en nodig hebt zitten er naar mijn idee op (net als bij de cdj-800 :P), Hij is wel een stukje duurder maar ik vind hem zeker de beste keuze op dit moment.

Technics SL-DZ1200: Ziet er leuk uit en de roterende platter is ook leuk, echter zijn de digitale vinyl-emulaties erg slecht vindt ik (dat is niet het geval bij de 1000). Verder zit er in principe ook alle benodigde dingen op, maar je moet er even aan wennen. Ze zijn verder wel erg mooi vind ik maar in het gebruik vindt ik ze een stuk minder maar dat is persoonlijk...

Conclusie: Voor de CDJ-1000 MKII krijg je waar voor je geld en is gewoon de beste, Ik zou dus voor de CDJ-1000 gaan en niet voor de Technics omdat de vinyl-emulatie slecht is en omdat ik hem niet fijn vindt in het gebruik.

Waarom is pioneer de beste? Omdat hij toevallig overal staat?

Ik heb met de techinics gedraaid, en ik was er best te spreken over, dat de scratch sound zo slecht is vink onzin, waarscheinlijk stond de keylock nog aan tijdens het scratchen dan...

vergeet niet dat de technics tegenwoordig 800 euro kost... en de pioneer 1200 euro.                         *best een groot verschil*

Toch moet ik zeggen dat er voor die 800 euro van de technics iets veel leukers is. de technics heeft toch een paar minpunten en bugs waar ze bij techinics kennelijk niets aan doen. de effecten op de techinics lijken ook nergens op. en het is vervelend dat je aan de achterkant moet schakelen tussen vinyl mode en normal mode.

Voor 800 euro zou ik zondermeer gaan voor de nieuwe denon dn s 3500.

Voor specs moet je maar ff op internet kijken. ( geen zin dat allemaal te gaan type) maar de grootste plus punten zijn natuurlijk Draaiende platter, samplers en mp3

*** posted by greup***  ( alleen dan onder het verkeerde account... namelijk die van z'n broertje)
User edit by Greupie on 13-02-2006 @ 20:17:14 (6%)
Jorrit    posted on 13-02-2006 20:16

Voor 800 euro zou ik zondermeer gaan voor de nieuwe denon dn s 3500.

Of een CDJ-800...

Verder zijn er genoeg redenen te noemen om voor de 1000 te gaan, ook genoeg reden om voor de SLDZ te gaan... dit is vrij persoonlijk: testen dus!
Reind    posted on 13-02-2006 20:45
Om maar even wat anders te roepen als de rest, Numark CDX-1. Als het voor thuis is helemaal mijn favoriet.

Ik heb het apparaat hier 3 weken in huis gehad voor een review en zou er zo mijn draaitafels voor in ruilen.... echt een heerlijke cd speler.

Zelf heb ik hier een CDJ1000 staan en die zou ik er zo voor inruilen.
Camino    posted on 13-02-2006 20:49
De 1000 is en blijft een prachtige speler; hij is degelijk, kom je in elke club tegen, heeft alles dat je nodig hebt en niet meer, is betrouwbaar, loops werken goed, wave display is handig, de jog vind ik persoonlijk heel erg lekker werken... ik vind het echt een aanrader. Eigenlijk zou ik voor de 800 gaan omdat ik het verschil tussen de twee de honderden euros niet waard vind.

De SLDZ heb ik nog te weinig gebruikt om uitgebreid te reviewen, maar ik kan je wel mijn eerste indruk geven (dit is dus niet wat ik gehoord heb ofzo maar uit eigen ervaring). De draaiende platter is wel leuk, maar vond het wel lastig om mee te mixen, al draai ik normaal vinyl. Dit kan natuurlijk zijn omdat ik het niet gewend ben. Hij ziet er prachtig uit, en je krijgt ook heel veel (meer dan bij de pioneer) informatie op je display. Je gaat hem wel nooit in clubs tegenkomen, de SLDZ, maar ik weet niet of dit voor je uitmaakt. De effectjes zijn, zoals op alle cd spelers, wel leuk, maar niet echt geweldig en ik zou ze nooit tijdens een set gebruiken. De sample bank lijkt me wel leuk, maar deze heb ik nog nooit getest.

Ik zou zelf optie C kiezen, de 800; maar als je het geld er voor over hebt de 1000, gewoon omdat voor mij degelijkheid en het feit dat je ze gewend bent voor in clubs te draaien belangrijk is. Maar; zoals Jorrit al zei, het is persoonlijk, dus testen die handel! In ieder geval wens ik je nog veel plezier aan met je aankoop

Jorrit    posted on 13-02-2006 20:50
Poster: Reind
Om maar even wat anders te roepen als de rest, Numark CDX-1. Als het voor thuis is helemaal mijn favoriet.

dit is inderdaad ook nog een afweging, verstandig is denk ik toch het zelf uittesten Winking my eye
Camino    posted on 13-02-2006 20:50
@ reind: DE draaitafels ? dan moet je hem toch wel erg leuk vinden :p
Illusion    posted on 13-02-2006 20:50
maart ging hier ook over een vergelijking tussen de Sl-Dz 1200 en de pioneer cdj 1000 mk2. Maar om dan verder te gaan, kijk eens op www.denondj.nl. Denon heeft overigens ook hele goede cd-spelers, en ik ben wel een beetje van mening dat het scratchen op de denons beter gaat dan op de pioneers.

Maar als ik zou kiezen tussen de technics en de pioneer, zou ik voor de pioneer gaan. Technics mag het van mij bij draaitafels houden, ookal is de cd player goed.

Edit: ksluit me by the way aan bij de mening van dj martin en deaf dj
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 13-02-2006 @ 20:55:45 (17%)
Winston    posted on 13-02-2006 21:32
Haaa leuk, weer zo een A vs B topic waar je uiteindelijk toch geen doorslaggevende feiten uit krijgt.

Ik zit zelf ook in het proces van kiezen en vindt dat je het het beste zelf kan doen, juist omdat het een persoonlijke kwestie is. En vooral uitvoerig testen in de winkel. Als dj met meer ervaring is dat gemakkelijker te doen dan voor een beginner.

De punten waar ik op let:

Cue methode (zo makkelijk en snel mogelijk)

Snelheid van opzoeken samples in het midden van een track

Loop edit zo zuiver en gemakkelijk en snel mogelijk zowel van in als out

Eigen draaistijl d.w.z. wat heb ik minimaal nodig vs features

Uiterlijk (heb eigenlijk een hekel aan knopjes in bogen en in de rondte of teveel kleuren lampjes)

Features / road proof -heid/ geschatte levensduur / budget vs prijs

After sales service

Je bent dan dus wel verplicht de manuals vooraf grondig door te nemen. Helpt je later ook een grondige test te doen in de winkel.

Ik zou me ook niet alleen beperken tot de CDJ-1000 en de SLDZ-1200. Andere leuke cd players vindt ik zelf ook nog de Pioneer CDJ-800, Denon DN-S3500, Numark CDX en Stanton C.304.

Tic Toc
MaxvEck    posted on 13-02-2006 22:32
ik wou eerst ook voor de numark cdx gaan alleen hij wordt door bijna iedereen afgeraden, omdat hij

- niet waardevast is

- je hem niet graag wil laten vallen

Alleen het woord cd-speler zegt toch al genoeg ? je wilt toch niet een draaitafel waar je een cdtje in doet ?

maar dat is mijn mening

alle genoemde spelers zijn leuke dingen, je kan de tijd die je hier verdoet met het lezen beter besteden aan het testen van de speleren omdat dat zoals de meeste gear een hele persoonlijke koop is

Camino    posted on 13-02-2006 22:34
alle genoemde spelers zijn leuke dingen, je kan de tijd die je hier verdoet met het lezen beter besteden aan het testen van de speleren omdat dat zoals de meeste gear een hele persoonlijke koop is

daar ben ik het niet mee eens - als je iets uittest voor het te kopen moet je wel weten waar je mee bezig bent... anders komt de pioneer altijd als beste er uit omdat die het intuitiefste is...
MaxvEck    posted on 13-02-2006 22:40
Poster: DeafDJ
daar ben ik het niet mee eens - als je iets uittest voor het te kopen moet je wel weten waar je mee bezig bent... anders komt de pioneer altijd als beste er uit omdat die het intuitiefste is...

hoezo zou de pioneer als beste uit de test komen, als jij voor 1000 euro een cd speler gaat kopen is het normaal dat je wat informatie opzoekt een paar reviews leest en voor het zelfde geld val je dan als een blok voor de autoloop en effecten van de numark
Camino    posted on 13-02-2006 22:44
ja dat kan best... maar ik zeg gewoon dat je niet alleen blind op een test afgaan. Ik zeg dat de pioneer waarschijnlijk wint omdat de CDJ1000 echt helemaal onder de knie te krijgen is voor een leek zonder handleiding in onder de 3 minuten... moet je maar is op een denon of zo zelfs maar een loop proberen te maken zonder de handleiding er bij Winking my eye
LauW    posted on 13-02-2006 22:57
SLDZ is leuk voor erbij als je al 2 CDJs hebt Happy, laughing Prima mee te draaien maar voor het lekkere rag werk, snelle mixen zijn de CDJs gewoon beter.
User edit by LauW on 13-02-2006 @ 22:58:04 (100%)
robbert    posted on 13-02-2006 23:14
ik wou eerst ook voor de numark cdx gaan alleen hij wordt door bijna iedereen afgeraden, omdat hij

Alleen het woord cd-speler zegt toch al genoeg ? je wilt toch niet een draaitafel waar je een cdtje in doet ?

Ow dus jij laat je Pioneer/Denon speler wel altijd vallen?

Echt wat een opmerking.. Een ander merk cd-speler kan net zo goed kapot gaan als hij ongelukkig valt.

Reind    posted on 14-02-2006 00:42

- niet waardevast is

maar dat is mijn mening

Niet waardevast? Als je eenmaal met die speler hebt gewerkt wil je helemaal geen CDJ of Denon meer. De CDX is gewoon een ontiegelijk leuke pielbak en niet alleen qua features maar ook qua formaat want de CDJ en Denon kunnen wel een platter hebben maar das natuurlijk niet te vergelijken met een draaitafel, de SLDZ heeft een motor als een mietje en heeft ook geen full size platter terwijl de CDX...... jah ja de CDX heeft een full size platter, voelt exact aan als een draaitafel en heeft een aantal features die je op geen enkele andere cd speler terug vind zoals het beatkeeper systeem en de daaraan gekoppelde effecten, midi clock uitgang e.d.

De CDX is wel de lelijkste van het stel en mischien niet het mooiste afgewerkt maar het is absoluut de lekkerste cd speler om naast je draaitafels te hebben.

En een CD speler moet je nooit laten vallen, je wil namelijk niet weten hoe mijn CDJ er uit zag toen ie een glijer maakte over de straatstenen.... gebarsten kap en een jog die een behoorlijke opdonder heeft gehad. (hij speelt nog wel cd's overigens :p )

Lekkere beargumentering..... dat uit je handen laten vallen. 1 advies, spullen van 1000€ kun je beter gewoon vast houden Winking my eye

En als je geen cd speler wil die op een draaitafel lijkt waarom zou je dan in vredesnaam een Denon cd speler als forum plaatje nemen want das namelijk een slechte imitatie draaitafel Winking my eye (overigens verder een prima cd speler maar ik vind dat als je een draaitafel cd speler bouwt met draaiende platter er ook een echte full size platter op moet en anders maar niet Winking my eye ).

Wat betreft de SLDZ, ga er een uurtje op draaien en je weet genoeg. Nu zijn alle problemen te verhelpen met software update's.... en een aantal zijn ook al opgelost en een aantal ook niet en weet je wat het nare is.. je kan zelf niet upgraden maar Technics zal het ook niet voor je doen. Dat noemen we nou echte service, een klant een "mank" product verkopen en die vervolgens laten barsten.

Mijn keuze zou zijn.
Thuis, lekker pielen, en een echte draaitafel look a like -> Numark CDX.
Eigen gebruik + mee nemen onderweg en lekker pielen -> Denon DN-S speler
Verhuur -> CDJ1000

Numark alleen voor thuis omdat het ding lomp groot en zwaar is, Denon niet in de verhuur omdat ie al snel te ingewikkeld is met al die knopjes voor sommige mensen en de CDJ1000 in de verhuur omdat het de tanks onder de cd spelers zijn. En de SLDZ..... tsja ik weet het niet.... mischien dat ie leuk aan de muur staat Winking my eye
MaxvEck    posted on 14-02-2006 08:30
Poster: Reind

En als je geen cd speler wil die op een draaitafel lijkt waarom zou je dan in vredesnaam een Denon cd speler als forum plaatje nemen want das namelijk een slechte imitatie draaitafel Winking my eye (overigens verder een prima cd speler maar ik vind dat als je een draaitafel cd speler bouwt met draaiende platter er ook een echte full size platter op moet en anders maar niet Winking my eye ).

omdat de denon s-5000 veel meer heeft dan een draaiende platter. zoals alpha track, mp3 ,hot disc enz. en de draaiende platter dus NIET de reden is dat het mijn forum plaatje is

Lekkere beargumentering..... dat uit je handen laten vallen. 1 advies, spullen van 1000€ kun je beter gewoon vast houden

wat ik er mee bedoel is dat de pioneer een veel steviger apparaat is

dion    posted on 14-02-2006 09:32
als kijkt naar de twee spelers was ik gegaan voor de pioneer hij speelt lekkerder dan een technics maar ieder zijn eigen keuze he

victorn    posted on 14-02-2006 11:49
Om maar weer on-topic te gaan: de SLDZ is fiks in prijs verlaagd (nu € 800) en terecht. De CDJ-1000 zit nu qua prijs echt een klasse hoger, de SLDZ komt meer in de buurt van de CDJ-800.

Qua features maakt de SLDZ gehakt van de CDJ-1000 en al helemaal van de CDJ-800. Helaas zijn niet alle features even goed uitgewerkt, maar ik moet zeggen dat ik de huidige prijs van de SLDZ op zich niet onredelijk vindt. Maar helaas voor Technics heeft Denon nu de DN-S3500, die de SLDZ echt aan alle kanten voorbij gaat.

@Reind: de SLDZ een torque als een mietje? Je kan zeggen van deze speler wat je wilt, maar de torque is gelijk aan de SL-1200 draaitafel. Meer dan genoeg voor de aandrijving van een jog!

LauW    posted on 14-02-2006 12:33
Poster: victorn

@Reind: de SLDZ een torque als een mietje? Je kan zeggen van deze speler wat je wilt, maar de torque is gelijk aan de SL-1200 draaitafel. Meer dan genoeg voor de aandrijving van een jog!

Idd, en ook het update van de software kan je zelf Happy, laughing
victorn    posted on 14-02-2006 13:44
Ja, alleen heeft Technics daar tot nu toe geen enkele support in gegeven. En dus is er geen officiële update-software beschikbaar (wel zweven er wat files over het internet, maar dat blijft link) en weet niemand wat er nu precies is verbeterd.
MaxvEck    posted on 14-02-2006 16:06
Poster: victorn

toch kan je de torque niet vergelijken met die van de sl-1200 hoe dit komt weet ik niet, misschien dat de jog zwaarder weegt ?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

86 Users online: 5 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 6.875
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.070.454

DJResource