2XCDJ-850 + DDM-4000 vs DDJ-SX
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

joinstyle    posted on 04-10-2012 17:13
Ik heb net gezien dat Pioneer een nieuw controller heeft uitgebracht. De DDJ-SX?http://serato.com/dj/pioneer-ddj-sx

Nu heb ik thuis 2X Pioneer CDJ-850 en DDM-4000 nog staan. Denken jullie dat het goed idee is om deze te vervangen door DDJ-SX.

Tegenwoordig koop ik toch al mijn muziek online aan en draai ik vaak via usb met traktor.?

Wat vinden jullie?

What do you think about 2XCDJ-850 + DDM-4000 vs DDJ-SX ??

Vote :   

ArTy    posted on 04-10-2012 17:26
Ik zou afwachten tot hij p de markt is en hem gaan testen. Er is nu nog niet veel over te vertellen want de controller is gemaakt voor Serato DJ en van deze software is nog maar weinig bekend. Hij zou ook zomaar niet met Traktor kunnen gaan werken.

Wat ik je al wel vast kan vertellen, jou cdj's zijn veel ruimer opgezet dan deze controller. Deze is vee compakter, gemakkelijk voor het meenemen maar minder fijn om mee te draaien doordat je eerder ergens tegenaan kan stoten..
joinstyle    posted on 04-10-2012 17:31
@Arty Mercie das zijn al een paar goede punten, mss hem eerst inderdaad eens gaan testen. Nog eventjes wachten dus.
Ywe    posted on 04-10-2012 18:40
Ik heb zelfde idee hoor. Ik heb thuis volledige set staan, CDJ 850, DJM 700 en Kontrol X1 & 2 platenspelers. Maar draai eigenlijk alleen maar via traktor, en vraag me dan af of een contrioller niet beter voor mij is. Gezien ik weinig draai ivm werk en het puur als hobby zie. Is nu beetje dood kapitaal.

Maar ben ook bang dat ik de 'ruime' booth zal missen als ik overga op een DDJ-T1, of een DDJ-Aero. Vind rekordbox zeer overzichtelijk en zou daar dan ook graag een goede controller voor zien...?

Moeilijke keuzes hoor! Als de 850's nou fatsoenlijk Traktor HID ondersteunden was het een nobrainer, maar dat is dus niet zo!

joinstyle    posted on 05-10-2012 09:03
@Ywe ik ken het gevoel
Ywe    posted on 06-10-2012 08:38
Is toch vaag dat een program als VDJ perfect omgaat met de 850's maar Traktor niet... frustrerend
djcanta    posted on 06-10-2012 12:46
ik verwacht wel dat er een goede mapping voor Traktor komt die werkt met de DDJ-SX. De launch pads zou je voor de remix/sample kunnen gebruiken.
of... er komt een DDJ-TX, dus vergelijkbaar maar dan Traktor Pro plug&play. Wel top dat de DDJ-SX ook stand-alone werkt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
joinstyle    posted on 05-11-2012 15:45
De DDJ-SX is nu gelanceerd en Serato DJ ook. Hoe zijn de meningen nu?
bdk    posted on 05-11-2012 18:55
Hoi,?

? De DDj Sx word nu gelanceerd als de Serato Dj (lijkt veel op Serato Scratch) Controller. Vanaf jan. 2013 volgen ook de andere controllers.
? Itch (vorige software van Serato) verdwijnt dan. Vanaf dan zal deze ook wel voor Traktor beschikbaar worden.?
? Of Pioneer nog voor Traktor een controller maakt dat , dat betwijfel ik. Gezien het feit dat Native Instruments nu met de Z2 komt. De S4 en S2 worden wrs. vervangen voor MKII (zoals Machine). Pionner heeft blijkbaar wel een achterstand met leveren ... 1 november was de launch maar hier komt hij pas rond 20 november.

?Hij is wel een stuk smaller dan een set cdj 's en djm , heb zelf de Novation Twitch Controller gehad.?
?Maar daarop heb ik qua ruimte nooit een probleem gehad. Qua ruimte moet je anders voor een S4 of een ddj S1/T1 ?kijken. Die zijn naar mijn mening ruim opgezet.
joinstyle    posted on 06-11-2012 10:43
Thanks @bdk

This is an old Topic

No new postings for 3.979 days.
 Post CommentThat would be 132.6 months
or a whopping 10.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 5 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 5.900
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.633