beginnend DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hansdegids    posted on 27-09-2012 22:05
Hallo ik ben dus DjHansCore zo noem ik mezelf ik mix thuis heel veel met mijn hercules dj control mp3, numark DJ2GO, als software gebruik ik virtual dj 7 pro, het gaat hartstikke goed het mixen, ik krijg alleen maar positieve reactie's nu wil ik graag verder, wil eigenlijk wel gaan draaien voor feestjes enzovoor tot zo'n 50 man maximaal, wel in de vrienden, kennissen familie kring, wat moet ik doen, en ik wil eigenlijk ook wel muziek gaan produceren.

DJ MC MIMF

mijn dj naam is veranderd het is geworden DJ MC MIMF MC staat voor Music Creator MIMF staat voor Music Is My Future

okee de mazzel dan
DJ The Guide
User edit by hansdegids on 26-10-2012 @ 21:49:43 (30%)

What do you think about beginnend DJ ??

Vote :   

venzi    posted on 27-09-2012 22:23
welkom!

Om te beginnen met muziek te mixen? tja, je hebt neem ik aan wel een laptop/pc?
Download wat Demo's van wat producer software, neem FL studio als voorbeeld.
Kijk daarvan wat tutorials op internet, zo leer je lekker snel en kun je er snel achter komen welk programma jij het fijnste vindt en je het meest aanspreekt.

verder, laat je inspiratie er op los!

DJADMIN    posted on 27-09-2012 22:53
1 member likes this  Ik zou eerst je dj naam weggooien...wat een verschrikking, sorry dat ik het zeg?Cool
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
venzi    posted on 27-09-2012 23:04
Poster: DJADMIN
Ik zou eerst je dj naam weggooien...wat een verschrikking, sorry dat ik het zeg?Cool

Je neemt de woorde uit m'n mond, lol
RyanSilva    posted on 27-09-2012 23:05
DjHansCore Cool
http://twitter.com/djryansilva
venzi    posted on 27-09-2012 23:12
Beste ''Djhanscore'' trek je niks aan van deze kudde ''randdebiellen''?

:')
Maracas    posted on 28-09-2012 00:25
Ik zou eerst je dj naam weggooien...wat een verschrikking, sorry dat ik het zeg?Cool

Laat hem lekker in zn waarde met zn dj naam, ik vind jouwn djnaam ook geen porum, maar ik laat je toch ook in je waarde?Foot in Mouth

Welkom trouwens!
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 28-09-2012 @ 00:25:57 (8%)
DJADMIN    posted on 28-09-2012 01:13
Poster: Maracas
Laat hem lekker in zn waarde met zn dj naam, ik vind jouwn djnaam ook geen porum, maar ik laat je toch ook in je waarde?Foot in Mouth

Welkom trouwens!

[kuch]
zuurpruim
[kuch]

Heeft niks met in zijn waarde laten te maken, hij vraagt om ''tips'', en die heb ik gegeven. Als jij tegen mij mag zeggen dat mijn (jouw in dit geval, geen jouwn) dj naam geen ''porum'' is, mag ik dat toch ook tegen hem zeggen ? Ik kan wel overal omheen draaien, maar als dat mijn mening is, mag ik die delen, daarvoor is het een forum tenslotte.
Gerdo    posted on 28-09-2012 15:14
Welkom! Post hier anders een mixje van je, dan kunnen we je tips geven.
Maracas    posted on 28-09-2012 15:58
[kuch]
zuurpruim
[kuch]

Heeft niks met in zijn waarde laten te maken, hij vraagt om ''tips'', en die heb ik gegeven. Als jij tegen mij mag zeggen dat mijn (jouw in dit geval, geen jouwn) dj naam geen ''porum'' is, mag ik dat toch ook tegen hem zeggen ? Ik kan wel overal omheen draaien, maar als dat mijn mening is, mag ik die delen, daarvoor is het een forum tenslotte.

Dat met die zuurpruim +1, ik dacht hetzelfde over jouwn berichtEmbarassed

Wat jij doet is bijna haten, dat noem ik geen tips geven
DJADMIN    posted on 28-09-2012 16:03
Poster: Maracas
Dat met die zuurpruim +1, ik dacht hetzelfde over jouwn berichtEmbarassed

Wat jij doet is bijna haten, dat noem ik geen tips geven

blablabla, komt hier de moraalridder even aan, die hier al jaren zit. Als je een probleem met me hebt, stuur je me maar een PM...maar dan ga je het hier niet liggen vervuilen. Dit topic is voor de topicstarter, waar ik op reageer. Als je op mij wil reageren, doe dat dan via de PM, klaar.

En dat +1 verhaal, het is hier nog altijd niet geenstijl...
Limb-Girdle    posted on 28-09-2012 16:03
[kuch]
zuurpruim
[kuch]

Hij vraagt om tips, niet om een one-liner van jou waar hij verder geen flikker mee opschiet. Als iemand vraagt om 'tips' - zou dan je eerste comment ook zijn: 'wat een verschrikking, sorry dat ik het zeg...'. De TS is 14 jaar, zich ori?nterende en op die leeftijd heb je een naam aangenomen die waarschijnlijk toch niet lang standhoud.
Where the music meets the deejay!
Maracas    posted on 28-09-2012 16:07
lablabla, komt hier de moraalridder even aan, die hier al jaren zit. Als je een probleem met me hebt, stuur je me maar een PM...maar dan ga je het hier niet liggen vervuilen. Dit topic is voor de topicstarter, waar ik op reageer. Als je op mij wil reageren, doe dat dan via de PM, klaar.

En dat +1 verhaal, het is hier nog altijd niet geenstijl...

Pff, k vind dit zo'n suf argumentloos tegenbericht dat ik er niet eens meer op in ga

@ TS, doe gewoon je ding, dan doe je het goed
DJADMIN    posted on 28-09-2012 17:11
Hij vraagt om wat hij moet doen omdat hij verder wil. Ik weet zeker dat er met mij nog velen anderen zijn die beseffen dat hij met deze naam niet ver zal komen, aangezien ik al bij het zien van zijn dj naam in de lach schoot. Jullie doen allemaal alsof jullie al jaren top dj's zijn, het hier allemaal gezien hebben en verdomme veel verstand hebben van zaken. Nu zal ik niet vertellen dat ik er alles van af weet, maar ik ga toch al heel wat jaren mee, ook hier, en weet ik dus dat hij met deze naam een lachertje zal worden. Mensen oordelen vaak op eerste indruk...en dan kun je zeggen dat een naam niks uitmaakt, maar ik garandeer jullie van wel. En de vaste mensen hier weten ook wel dat ik het vaak op een sarcastische of juist ironische manier breng...iets wat me op de tong ligt, zal ik ook vertellen. Het eerste wat mij opviel was zijn dj naam, dan heb ik het recht om daar iets van te zeggen, als hij daarom vraagt. Op welke manier ik dat doe, is vervolgens aan mij.?

Ik had er een heel verhaal over kunnen typen, maar nee, ik denk dat hier de boodschap ook wel duidelijk was. En, om het forum een beetje levend te houden (tja, ik ben als een van de weinige ''oudere'' leden nog dagelijks actief) mag soms een scheve opmerking best. Daar moet je dan maar tegenkunnen.

Verder vind ik, als je het met iemand niet eens bent, kun je dat per email of PM doen, zodat niemand anders last van heeft.
User edit by DJADMIN on 28-09-2012 @ 17:13:51 (15%)
Chrizadelic    posted on 28-09-2012 17:53
Zou inderdaad beginnen met feestjes van je vrienden! Deed ik ook toen ik net begonnen was, krijg je ter plekke feedback van je vrienden! Heeft mij in ieder geval de motivatie gegeven om door te gaan!
Dj
ArTy    posted on 28-09-2012 17:59
1 member likes this  Wat een simpele discussie weer.. Daarom kom ik hier ook echt nog maar zelden.. Wilde weer activer worden maar ja..

Ik heb trouwens ook geen echte vaste dj naam en sta elk weekend wel ergens te draaien dus zo giganisch belangrijk is het ook weer niet.. Ik ben me er allang bewust van dat de mensen niet speciaal voor mij komen maar dat ze gewoon voor een gezellige avond komen en of dj pannenkek of dj admin of Maracas die avond muziekaal verzorgt zal ze aan hun reet roesten. Als je platen gaat releasen hoef je pas over een fatsoenlijke naam te gaan denken. Maar dat is mijn mening hoor.

@topicstarter: Ik las dat het met VirtuaDJ al lekker gaat, dat is leuk om te horen.. Zo zijn we allemaal begonnen denk ik zo. Als ik jou was zou ik als volgende stap eerst leren beatmatchen (liefst met cd- of platenspelers als je daar de mgelijkheid toe hebt). Als je dit onder de knie hebt kun je gaan beginnen met 'creatievere' dingen. Post gerust eens een mixje hier zodat mensen met wat meer verstand je kunnen beoordelen, je vrienden en kennissen vinden je namelijk al snel een super goede DJ terwijl je hier nog gede kritiek krijgt. Let er wel op dat als je hier een mixje post je soms hard aangepakt kunt worden met commentaar. Dit is echter niet om je af te branden maar om je duideijk te maken waar nog verbeterpunten zitten.
hansdegids    posted on 25-10-2012 11:39
hoe zit ik een mix van mij op dit topic
DJ The Guide
Drumworks    posted on 25-10-2012 11:44
'pakt chips en gaat lachend het topic volgen' nee even serieus: Hans, probeer jezelf iets bekender te maken door bijvoorbeeld een eigen website op te richten waar goed staat beschreven wie je bent en wat je doet. Probeer ook jezelf te promoten en maak eens een praatje met andere lokale dj's. Die kunnen je ook tips geven of zelfs een gig bezorgen. Het kan natuurlijk ook op veel andere manieren en daar staat op o.a. google ook genoeg over. een mix kun je op soundcloud posten en de link hiernaartoe kopieeren. Als je vragen hebt hoor ik het graag Winking my eye
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 25-10-2012 @ 11:48:37 (12%)
RyanSilva    posted on 25-10-2012 12:19
Poster: hansdegids
hoe zit ik een mix van mij op dit topic

Upload je mix naar Soundcloud / Mixcloud of gewoon een Zippyshare linkje en post die hier. Winking my eye
http://twitter.com/djryansilva
hansdegids    posted on 27-10-2012 15:00
okee das goed maar ik had gisteren me broer aan de skype en die zei dat er ook illegale muziek inzat dus gelijk weer verwijderd, hoe zit dat nu eigenlijk als je legaal draait moet je dan je je dan ook inschrijven bij de k.v.k en een licensie aanvragen bij bumra stemra, en wat als je illegaal draait dat wil ik wel eens goed weten.

DJ MC MIMF

DJ The Guide
Gerdo    posted on 27-10-2012 15:07
Poster: hansdegids
okee das goed maar ik had gisteren me broer aan de skype en die zei dat er ook illegale muziek inzat dus gelijk weer verwijderd,

Bij zippyshare kun je het gewoon uploaden. Ik heb op souncloud wel eens gehad dat ik na het uploaden een bericht kreeg dat ik geen licentie had voor een nummer in mijn mixje. De naam van het nummer staat er dan bij, en je mix staat niet online. Dit terwijl ik al mijn muziek legaal koop:s. Ik weet niet of het bij mixcloud ook zo streng is, maar bij zippyshare in iedergeval niet.

Upload je mix dus maar op zippyshare!
hansdegids    posted on 29-10-2012 23:30
okee ga ik doen
DJ The Guide
Artez    posted on 29-10-2012 23:48
Hey Hans,

Ik heb je even geholpen:?http://www.mixcloud.com/hansdegids/nice-mix/?

sinds deze van een jaar terug is... hoop ik dat je wel wat meer heb geleerd, want... ja naja, dit is niet zo goed....

User edit by Artez on 29-10-2012 @ 23:53:47 (100%)
D-Jesse    posted on 30-10-2012 09:12
Oke even feedback over die mix. 1: Speel niet met die effecten. Ik vond het vroeger altijd grappig om beatgrid te gebruiken, maar dit klintk gewoon nergens naar. Ook dat je opeens omhoog pitched slaat nergens op. En die filter moet je er al helemaal uitgooien. Ik heb het nu alleen nog over Save the world, voor de rest heb ik neit geluisterd.
Gerdo    posted on 30-10-2012 10:20
Mijn eerste tip is dat je van de pitch alleen moet gebruiken bij het mixen, en niet zo maar de spelende plaat heel snel of langzaam te zetten. Kijk op youtube maar wat filmpjes hoe je moet mixen, want wat je nu online heb staan kun je geen mixje noemen. Je moet vooral veel oefenen, dan krijg je vanzelf het gevoel. En je leert dan ook hoe de muziek in elkaar zit met de maten.

Oefenen oefenen en niet snel opgeven dan zul je het leren, maar je moet niet denken dat je het in dagje kan. En als je op feestjes wilt gaan draaien dan moet je ook nog het publiek aanvoelen. Dit leer je ook alleen maar door voor publiek te draaien.

En als je een mixje maakt neem het op, luister hem terug. Dan hoor je ook wat je verkeerd heb gedaan, en wat je de volgende keer kunt verbeteren.

Succes er verder mee!

This is an old Topic

No new postings for 4.458 days.
 Post CommentThat would be 148.6 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 16 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 38.651
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.533.282