Pieptoon door luidsprekers bij aansluiten pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 26-09-2012 18:23
Hallo mensen! eindelijk mijn studiosetje compleet (pc +studioluidsprekers enz) maar wanneer ik de speakers aanzet komt er een zachte pieptoon uit de luidsprekers. de de luidsprekers staan aangesloten via 2x tulp naar 1x minijack en het betreft hier de behringer ms40 in combo met een samson revolv 12. het rare is dat wanneer ik de set op een mp3 speler of iets anders aansluit, dit verdwenen is

Ik ben benieuwd nar de reacties!

Groeten Rick
The beats are still banging :)

What do you think about Pieptoon door luidsprekers bij aansluiten pc ??

Vote :   

ArTy    posted on 26-09-2012 18:36
Een aardlus misschien?

Zit de speaker op het zelfde stekkerbok aangesoten als je pc/laptop?
User edit by ArTy on 26-09-2012 @ 18:37:27 (100%)
Drumworks    posted on 26-09-2012 19:07
klopt, dit eens veranderen anders?
Drumworks    posted on 26-09-2012 19:12
nee, daar ligt het niet aan
Estacy    posted on 26-09-2012 19:17
aparte combo, van die kleine topjes en dan zo'n sub eraan. Maar gebruik je gewoon de geluidskaar die in je computer zit? want daar kan het aan liggen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 26-09-2012 19:21
Ik heb ook geprobeerd op de onboard audio, maar hier is het ook bij. Het is ook nogsteeds (wel wat zachter) wanneer ik de driver van de geluidskaart heb geunistalleerd
neutje    posted on 26-09-2012 21:27
probeer eens een stekkerblok zonder aarde te gebruiken, als dat werkt is het een aardlus
Drumworks    posted on 26-09-2012 21:30
hoe doe ik dit?
Drumworks    posted on 26-09-2012 21:47
Opgelost! aarde afgeplakt, en pieptoon is weg :D bedankt Neutje! toch die aardlus!
Wytse    posted on 26-09-2012 22:20
Hou je rekening met de veiligheid als je aarde afplakt??
White Sea Studio
Drumworks    posted on 26-09-2012 23:17
het lijkt me dat er niet erg veel fout kan gaan zoals het nu is. Sub en speakers zitten in stekkerblok, stekkerblok afgeplakt Winking my eye
Wytse    posted on 27-09-2012 13:46
Al aan inductie stroom gedacht e.d welke op metalen gedeeltes van de behuizing kunnen gaan werken waar je vervolgens een opdonder van kunt krijgen? Begrijp met niet verkeerd, maar een apparaat is niet voor niets geaard..
White Sea Studio
Estacy    posted on 27-09-2012 15:45
yep, met de aarde kloten kan levensgevaarlijk zijn.

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van stroom en geleding etc, dus correct me if im wrong:

Ik heb gehoord dat als je bij een mixer bijv. de aarde weghaalt bij de stekker, en de mixer kortsluiting krijgt, de stroom niet weg kan en naar de faceplate gaat ofzo. sowieso vernietigt het je apparatuur. precieze verhaal weet ik niet, en of het klopt weet ik ook niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 27-09-2012 16:07
nouwja, zou niet weten hoe ik het anders op moet lossen? ik ben in ieder geval die vervelende pieptoon kwijt, dat was helemaal niets :P
ThomasB    posted on 27-09-2012 16:58
Dit probleem heb ik soms ook, als ik in een cafe ofzo draai gebruik ik gewoon de spullen die daar staan maar zodra ik weer is op een klein feestje draai dan gebruik ik mijn laptop met pioneer ddj-t1, dan heb ik ook een ruis, als ik mijn stekker er dan uit haal is dit verdwenen, ligt dus ook aan de aarding maar nou lees ik dit en vraag me af, hoe haal je je aarding weg?
venzi    posted on 27-09-2012 17:16
ik heb al mijn spullen nog een keer appart ge'aard... vanuut alles loopt een aparte kabel die bij elkaar komt op een verwarmings leiding, anders heb ik ook veel last van al dei gebromm en dat stoort gruwelijk!
ArTy    posted on 27-09-2012 17:35
Ik heb een laptop die geen gebruik maakt van aarde, heb hier dan dus ook nooit last van?Embarassed.

Had het met mijn oude laptop toen wel..
Makkelijke oplossing: Stekkerblok pakken, stekker hiervan losknippen en een nieuwe stekker erop zetten zonder aarde aan te sluiten.. Is overigens niet de veiligste manier denk ik..
Winston    posted on 28-09-2012 14:23

Aarding is om deze (ongeaarde) situatie waarbij er een kortsluiting (d.w.z. contact/verbinding) is in de lamp met de aarde, te voorkomen.

Maar volgens mij niet alle electrische apparaten zo een situatie krijgen. Al hebben ze een aardestekker.

Want als er een kortsluiting is, werkt het apparaat dan al niet meer. En dan nog moet er een metalen behuizing zijn. En dan nog moet er contact worden gemaakt met die metalen behuizing. En dan moet je het nog aanraken, terwijl je in contact ben met de aarde. En moet je niet toevallig schoeisel met rubberen zolen dragen. En ook niet op een droge houten vloer staan.

Dus kun je het risico inschatten of een aarding wel of niet nodig is voor een bepaald apparaat.

Tic Toc
cross-over    posted on 28-09-2012 15:47
ik kan het hele verhaal knippen/plakken maar voor goede uitleg kijk eens op:??weer een link
en voor de snelle onder ons, kijk onderaan de pagina bij 'oplossing'

http://soundcloud.com/lau-daniels
Xurion    posted on 28-09-2012 15:58
Ik heb ook de aarde van een ouwe laptop afgeplakt bij de stekker. Kan dit veel kwaat? Na de adapter (het zwarte blok aan de kabel) is de kabel niet meer geaard...
1JDB1    posted on 22-11-2014 09:53

het wil nog wel een helpen om je speakers op een andere stop/zekering te zetten dan je laptop. als dat werkt heb je wel de aardlek weer terug van je speakers dat is wel iets veiliger.

richie-37    posted on 05-12-2014 13:44

Je transformator heeft aan de primaire kant geen aarde maar je hebt je aarde via het stopcontact , waarvan iedereen denkt dat hij nul volt is.  En je virtuele aarde aan de secundaire zijde meestal staat er -15 0 +15v   en het vac getal 

Maar je aarde losknippen is nogal dom als hij er zit en op sommige draaitafels mag dan een aardeschakelaar zitten, maar die haalt niet de aarde weg van je iec connector naar zeker en zit nog op het metaal  van je kast, maar aangezien veel compoenten natuurlijk een vitruele aarde gebruiken.    , er staat ook -15 o + 15v op en afhankelijk van je apparaat ed wordt de virtuele en de aarde samengebonden , maar de aardeis geen nul volt wat iedereen denkt en het ontstaan is toch vaak tv's , slechte voedingen, een ontwerp met matige componenten en te grote afwijkingen En bij het wegwerken van je groundwire op beiden kabels aansluitenis nogal zinloos , maar je kunt de andere kabel wel semi aarde , als je genoeg shielding draden heb, maar hier zijn hele boeken over geschreven en uiteindelijk ontkom je er nooit aan, zeker nu niet met steeds meer draadloze zooi en dimmers / spaarbollen van goedkope makelij en bij een desktop zit er vaak geen seasonic in , maar een oem van 80 euro, daar kun je ook niet teveel van verwachten. Ik heb dan wel een aparte aardedraad , jezus ver in de grond, maar ook dat brengt geen zekerheid, zeker niet als ze goedkope zooi gebruiken in draaitafels en tsja , je kunt moeilijk elke weerstand vervangen voor een 5 euro conductievrije erh nauwkeurige versie , maar dat gepiep in had ik ook last van in de desktop en ik heb watercooling voor de cpu grafkaart en geheugen , maar buiten dat ik die goed geshield heb, kreeg ik het idee, dat het met de hdd of ssd te maken had, of gewoon een matig moederboard, fans en dat is dan bij mijn ouders, aangezien ik een een beetje ziekelijk ben . Maar bij mezelf in de flat had ik het ook, maargoed, interne kaart gebruik ik nu toch niet en het geluid loopt toch via mixer of mengpaneel en op marktplaats zit trouwens een man welke voor een erg aangename prijs en fraai klinkend kabeltje in elkaar soldeerd , waarbij ik daadwaarkelijk ook duidelijk een beter geluid hoorde en ik weet niet op de naam toegestaan is maar jke heet het en wordt netjes geleverd met drie jaar garantie. Oyaide enzo gaat nergens over. Maar soldeerd en werkt het echt strak af. , semi geaard. Drie soorten kabels .   

En wat aardlus betreft Die megadure voedingskabels bij hifi zijn onzin, maar een beschermd voedings kabel ipv die stugge standaard zooi, vind ik niet onlogische en kabels vervangen in je echnics van 25 jaar oud, komt de boel wel ten goede. Lopende ledlampen iig niet. Dat vind ik dan een kermisch attractie worden gewoon stilstaand ledlicht onder je platter kan leuk zijn wit of blauw uiteraard bij je pitchfader en strobeledje dezelfde kleur. Gr richard

cross-over    posted on 05-12-2014 14:15

1JDB1 een post van posted on 26-09-2012 18:23 uit het archief halenConfused?  

http://soundcloud.com/lau-daniels

This is an old Topic

No new postings for 3.286 days.
 Post CommentThat would be 109.5 months
or a whopping 9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

151 Users online: 4 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 13.396
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.446.405