Beginner: vinyl of cd?? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BIG_D    posted on 11-02-2006 23:59
Ik zou graag starten met het draaien van hip-hop en r&b maar ben aan het twijfelen tussen draaien met cd's of met vinyl. Mijn budget zou groot genoeg zijn om een Pioneer cdj-800 aan te schaffen. Ik bezit nog geen enkele vinyl plaat maar wel al een heleboel cd's. Of zijn er nog andere optie's? final scratch,... Ik heb al kunnen zien dat scratchen vlot verloopt maar dit was wel op het promotie filmpje van pioneer!! Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen en doen besluiten!!

What do you think about Beginner: vinyl of cd?? ??

Vote :   

eAs    posted on 16-02-2006 17:54
Hmmm .. gemengde gevoelens denk ik.. zoals iedereen ben ook ik begonnen met Vinyl, het is zo begonnen dus waarom niet, het blijft een eigen mening.
Wat zijn je toekomst plannen, alleen thuis of wil ik ook feesten enof clubs gaan doen.
Ik denk dat het beginnen met Vinyl beter is, het is het begin de basis, koop er later lekker een paar cd spelers bij ..

Succes met het maken van je keuze,nogmaal het is aan je zelf ...
Illusion    posted on 17-02-2006 12:41
Poster: Decom
begin met vinyl .... het is en blijft de basis

Toch ben ik het hier niet mee eens... het ligt er gewoon aan met welke muziek soort je een basis wil aanleggen. Doe je bijv. Trance, Dance, house... dan kan je net zo goed met cd een basis aanleggen dan met vinyl, met deze stijlen wordt echt gebeatmixt.
Alleen zoals in deze topic gezegt is, dat je met r&b en HipHop etc. beter op vinyl kan draaien, omdat hier grotendeels ook met het scratch en hak werk wordt gebruikt.

En voor de rest is het natuurlijk van iedereen een persoonlijke mening hoe je een basis aan kunt leggen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 17-02-2006 @ 12:46:22 (7%)
Decom    posted on 17-02-2006 14:25
mijn ervaring is dat het met vinyl moeilijker beatmatchen is dan met een cd speler.. dus als je dan begint met vinyl kun je alles aan.

Maar daar gaat het bij mij niet om, ik denk dat als je met vinyl draait je meer verstand krijgt van een bepaald genre... doordat je altijd bezig bent met plaatjes uitzoeken. Is met cd's ook zo maar je bent dan lang niet zo kieskeurig omdat je het gewoon ff kan op een cd'tje kan branden. Tenminste dit is mijn ervaring met mezelf en vrienden van mij.

eAs    posted on 17-02-2006 14:32
Ik ben het wel een beetje met Decom eens.
Als je platen draait is het zoeken van het juiste moment een stuk moeilijker, een plaat kan je niet ff loopen of op ffw zetten. je moet wel op letten met waar je mee bezig bent.
Tuurlijk is dit ook met cd zo maar ik denk dat het inmixen met cd een stuk makkelijker is, Cuepoint en loopjes. rammen maar ..
Ik vind persoonlijk met cd's draaien daarentegen wel leuker als met plaat, meer mogelijkheden ..
Illusion    posted on 17-02-2006 16:52
ben ik het 'weer' niet mee eens

Vinyl heb je meer mogelijkheden... qua effecten misschien niet, maar dat zijn weer andere dingen. En iedereen heeft een andere mening over wat makkelijker gaat met beatmatching. De een vind vinyl beter, de ander cd.

Ik vind gewoon persoonlijk dat het goed is om op cd te starten, en later over te gaan oop vinyl.... maar goed,,, das mijn mening he

dion    posted on 17-02-2006 17:04
iedereen vind iets anders fijner dan de ander je moet gewoon kijken waar je ook graag mee verder wilt als je toch later verder wilt met cd kun je het  beste ook met cd beginnen leer je meer maar als je later met vinyl wilt gaan draaien begin dan ook met vinyl want dan leer je ook weer meer lol

Illusion    posted on 17-02-2006 17:14
Maar t'punt is bij beginnende disc jockeys dat vinyl echt te duur is...
Camino    posted on 17-02-2006 18:19
het is inderdaad wel duur... maar let toch op de stijl van de TS! voor Hiphop is CD echt niet de beste optie... zelfs niet als je voor de CDX gaat ofzo. Daarvoor zijn elementen als scratchen, beatjugglen, en andere vormen van turntablism in deze "discipline" veel te balangrijk

Stephan_    posted on 17-02-2006 19:34
Poster: Djillusion
Maar t'punt is bij beginnende disc jockeys dat vinyl echt te duur is...

Ja als je een beetje credible dance muziek draait is dat toch moeilijk te krijgen op cd single. Dus vinyl is wel het meest gebruikte en snelste formaat om dance muziek op te verkrijgen. Vinyl releases zijn ook meestal sneller dan legale digital releases op sites zoals beatport, audiojelly en dance-tunes, en al helemaal stukken sneller dan cd-singles (als die uberhaupt uitkomt van een bepaalde track)
User edit by Stephan_ on 17-02-2006 @ 19:35:07 (1%)
Camino    posted on 17-02-2006 20:25
Gaat wel over hiphop he Winking my eye
Stephan_    posted on 17-02-2006 20:36
Ja dan is vinyl sowieso de beste keuze. In van die turntablism filmpjes wisselen die gasten zo snel van plaat en cue'en ze b.v. in het midden van de plaat. Hoe snel een CD speler een CD ook inleest kan nooit zo snel als die gasten 't doen en hoe snel dat bij die kunst ook nodig is Winking my eye
JayK    posted on 19-02-2006 05:45
ik ben zelf ook nog maar net bezig maar begin op cd is zowiezo een stuk goedkoper en wat je ook zou kunnen doen is 2 cd spelers en een draaitafel als extra en dan koop je aleen wat scrach plaaten. ik weet nie hoe het in belgie zit met plaaten maar in rotterdam genoeg hiphop r&b plaaten te verkrijgen.
Camino    posted on 19-02-2006 11:58
iedereen die hier CDs aan aan het raden is is: check eens ergens een filmpje/mix van een goeie hiphop DJ. moet je eens zeggen wat je hoort, en vertel me dan eens hoe je dat op een CDJ doet of zelfs maar op een enkele TT Winking my eye
Jizzy    posted on 19-02-2006 13:56
Ik zou je adviseren ga eens naar een winkel en probeer beide uit. Misschien ligt een van de twee je wel beter.
En ja vinyl is wel vaak duurder dan CD/MP3. Een plaat kost rond de 10,= euro
User edit by Jizzy on 19-02-2006 @ 13:57:39 (96%)
Sandr    posted on 27-02-2006 01:18
Probeer het allebei eens, en doe het geen waar je je goed bij voelt. Elk begin is moeilijk, en ja vinyl zal duurder zijn.
En als jij met cd's gaat draaien creeer je misschien zelf een oplossing aan de beperkingen die een cd speler heeft op het gebied van hip hop mixen.
Probeer het allebei, maak dan je keuze. En als je met cd's begint maar later toch op vinyl wil over stappen, geen probleem. Dan heb je weer een doel om te sparen.
Dan ga je draaien met cd's en TT's, alleen maar mooi tog, het beste van 2 werelden.
Succes ermee
Play that funky music white boy....

This is an old Topic

No new postings for 6.773 days.
 Post CommentThat would be 225.8 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 8 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 10.167
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.913