Midi Keyboard aanbod
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 17-09-2012 17:52
Hey DJR's

Ik was even aan het kijken voor een mooi keyboard op het welbekende roze logo winkeltje, en zag dat er met mijn budget van max 200,- toch een groot aanbod aan boards is.

Nu wil ik een 49 keys (of meer, iig geen 25 keys).

Dat zijn er een stuk of 30 op Bax-Shop. Daarom wil ik aan jullie vragen, of er nog dingen zijn waar ik op moet letten. Ik wil een minimaal 49 -toets keyboard met zoveel mogelijk handige toewijsbare faders en draaiknoppen. Dus geen keyboard met alleen pitch wiel, maar het liefst nog een aantal extra knoppen.

zoals de??M-audio Oxygen 49 3gen. Dat lijk mij een heel mooi keyboard, met een aantal toewijsbare knoppen/faders.

Kunnen jullie mij vertellen of er speciale dingen zijn waar ik op moet letten, of hebben jullie ervaring met een keyboard of het bovenstaande keyboard die jullie mij kunnen aan of afraden? Of zijn er nog andere hardware spullen waarvan jullie zeggen van 'dat is handiger om te nemen' .

Ik gebruik FL, ong half jaar nu. Keyboard gebruik ik om melodieeen op te spelen/in te spelen en te bedenken, en de knoppen om dingen aan te passen enzo.

Thanks in advance!

Greetz,

Jesse
User edit by D-Jesse on 18-09-2012 @ 10:54:46 (9%)

What do you think about Midi Keyboard aanbod ??

Vote :   

Sebasz    posted on 17-09-2012 18:11
gewoon m audio axiom 49 prima ding voor t geld (of valt die niet in t budget?)
D-Jesse    posted on 17-09-2012 18:13
Poster: Sebasz
gewoon m audio axiom 49 prima ding voor t geld (of valt die niet in t budget?)

Inderdaad een leuk ding! Zit oom drumpads op zie ik (bij de MKII iig, weet niet of je die bedoelde). Valt eigenlijk niet in het budget maarja, 219,- is nou ook geen ramp. Maar ik koop liever iets eronder.

edit: Dat was bij RJ-shop. Bij Bax is ie precies 199,-. Dat is natuurlijk wel mooi!

Als iemand nog andere tips heeft van misschien nog wat goedkopere of betere, hoor ik 't graag!
User edit by D-Jesse on 17-09-2012 @ 18:15:39 (57%)
Bikkel2932    posted on 18-09-2012 10:23
Voor 209 euro bij het roze logo heb je de
Yamaha PSR-E333 .Ik heb die ook en erg goede?
Ervaring mee. Die kan je ook op je laptop aansluiten
Met geluiden.

?
(sorry voor de spelling)

Groetjes bikkel2932
User edit by Bikkel2932 on 18-09-2012 @ 11:19:10 (37%)
MrQreeny    posted on 18-09-2012 10:41
Linken naar webshops is niet toegestaan.. ik zou hem ff weg halen, anders doen modjes het voor je Winking my eye ik ben wel blij met dit topic, ik zoek namelijk ook een midi keyboard rond deze prijsklasse Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
Bikkel2932    posted on 18-09-2012 11:18
oke
D-Jesse    posted on 18-09-2012 11:26
Oke thanks voor de tips. Ga er naar kijken

Meer mensen?
User edit by D-Jesse on 18-09-2012 @ 17:02:08 (73%)
Luxx    posted on 18-09-2012 13:14
ik zou niet de Axiom 49 doen. ik heb die al een jaar of 3 staan nu en vind het geen enkel voordeel geven boven de Oxygen serie. de pads ga je gegarandeerd niet gebruiken. daar zijn ze echt niet goed genoeg voor. wil je pads gebruiken dan moet je iets kopen dat daar specifiek voor gemaakt is (behalve een triggerfinger)
www.mothermusic.nl
BennoRevelli    posted on 18-09-2012 13:44
Ik gebruik zelf een M-Audio Oxygen 61 3rd generation en deze werkt perfect. Ik heb er een tijd geleden nog een hoop geld voor neergeteld maar ik zie bij een bekende webshop dat ze nu slechts ? 149,- zijn.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
D-Jesse    posted on 18-09-2012 17:03
Poster: Luxx
ik zou niet de Axiom 49 doen. ik heb die al een jaar of 3 staan nu en vind het geen enkel voordeel geven boven de Oxygen serie. de pads ga je gegarandeerd niet gebruiken. daar zijn ze echt niet goed genoeg voor. wil je pads gebruiken dan moet je iets kopen dat daar specifiek voor gemaakt is (behalve een triggerfinger)

Aha nouja als ze geen enkel voordeel hebben boven de Oxygen, ga ik m'n geld daar natuurlijk niet aan uit geven! Oxygen vind jij dus gewoon goed??

En je bedoelt zeker iets speciefieks wat ervoor gemaakt is zoals een echte drumpad of niet?
Luxx    posted on 18-09-2012 18:46
Poster: D-Jesse
Aha nouja als ze geen enkel voordeel hebben boven de Oxygen, ga ik m'n geld daar natuurlijk niet aan uit geven! Oxygen vind jij dus gewoon goed??

En je bedoelt zeker iets speciefieks wat ervoor gemaakt is zoals een echte drumpad of niet?

zoals een mpc ja. over het algemeen gaan Dance producers (en dat is volgens mij het grootste deel hier) niet zo heel snel een MPC gebruiken omdat het vaak gewoon 4 to the floor beats zijn. MPC is echt iets dat in de hiphop en sampling scene veel word gebruikt.?

je moet ook je bedenken, dat een keyboard met 100 functies misschien wel 100 functies heeft maar die allemaal maar matig doet, terwijl een stukje hardware dat op 1 specifiek doel is gericht misschien minder dynamisch is in functie maar het die ene functie wel perfect doet. ik vind daarom pads op een keyboard onnodig.?

overigens stel je in je openingspost dat je met het keyboard melodie?n wilt gaan maken en met de assignable knobs en faders functies in FL wilt be?nvloeden...
the fuck moet je er anders mee doen dan dat? je kan er niet pizza's mee bakken ofzo =P lijkt me nogal wieddes dat je daar je keyboard vooor gebruikt
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-09-2012 @ 18:47:00 (2%)
D-Jesse    posted on 18-09-2012 19:50
zoals een mpc ja. over het algemeen gaan Dance producers (en dat is volgens mij het grootste deel hier) niet zo heel snel een MPC gebruiken omdat het vaak gewoon 4 to the floor beats zijn. MPC is echt iets dat in de hiphop en sampling scene veel word gebruikt.?

je moet ook je bedenken, dat een keyboard met 100 functies misschien wel 100 functies heeft maar die allemaal maar matig doet, terwijl een stukje hardware dat op 1 specifiek doel is gericht misschien minder dynamisch is in functie maar het die ene functie wel perfect doet. ik vind daarom pads op een keyboard onnodig.?

overigens stel je in je openingspost dat je met het keyboard melodie?n wilt gaan maken en met de assignable knobs en faders functies in FL wilt be?nvloeden...
the fuck moet je er anders mee doen dan dat? je kan er niet pizza's mee bakken ofzo =P lijkt me nogal wieddes dat je daar je keyboard vooor gebruikt

Haha weet ik veel, straks gaat iemand zeggen; Je hebt die faders en knoppen niet nodig op dit niveau bla bla bla' nouja die heb ik liever wel, dat als ik ze straks echt ga gebruiken ik ze ook heb, en geen nieuw iets hoef te kopen..

En ik hoef ook eigenlijk geen drumpads, tot nu toe weet ik nog nieteens de echte functie ervan...

Thanks voor de tips
Luxx    posted on 18-09-2012 20:24
Poster: D-Jesse
Haha weet ik veel, straks gaat iemand zeggen; Je hebt die faders en knoppen niet nodig op dit niveau bla bla bla' nouja die heb ik liever wel, dat als ik ze straks echt ga gebruiken ik ze ook heb, en geen nieuw iets hoef te kopen..

En ik hoef ook eigenlijk geen drumpads, tot nu toe weet ik nog nieteens de echte functie ervan...

Thanks voor de tips

de drumpads zijn gewoon toegewezen aan verschillende noten net als alle andere toetsen op je keyboard. als je dus via een Drumcomputer meerdere samples inlaadt (zoals een kick, snare, clap, hihat etc.) dan kan je die toewijzen aan de noten die je via je pads aanstuurt.?
hele doel is om beats te maken dan met record en dan inslaan via drumpads. in de realiteit maken FL studio gebruikers beats in de beatgrid die je standaard hebt met al die stapjes (weet niet meer of dit de step sequencer heette of niet maar iedereen snapt wat ik bedoel denk ik). dit voldoet ook prima als danceproducer maar als je iets anders maakt zoals bijv. pop of hip hop of iets dergelijks maak je vaak beats met een wat origineler en wat meer gevarieerd ritme of wil je het juist meer 'live' laten klinken. Pads zijn dan briljant
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 18-09-2012 20:46
de drumpads zijn gewoon toegewezen aan verschillende noten net als alle andere toetsen op je keyboard. als je dus via een Drumcomputer meerdere samples inlaadt (zoals een kick, snare, clap, hihat etc.) dan kan je die toewijzen aan de noten die je via je pads aanstuurt.?
hele doel is om beats te maken dan met record en dan inslaan via drumpads. in de realiteit maken FL studio gebruikers beats in de beatgrid die je standaard hebt met al die stapjes (weet niet meer of dit de step sequencer heette of niet maar iedereen snapt wat ik bedoel denk ik). dit voldoet ook prima als danceproducer maar als je iets anders maakt zoals bijv. pop of hip hop of iets dergelijks maak je vaak beats met een wat origineler en wat meer gevarieerd ritme of wil je het juist meer 'live' laten klinken. Pads zijn dan briljant

Ah ik snap 'm, dankje Winking my eye En de naam voor die step sequencer heet in FL Studio ?een Pattern Winking my eye

Nouja ik hoef niet echt creatief op een drumpad t gaan slaan voor mijn soort muziek, dus dan is een drumpad op een keyboard overbodige luxe.

This is an old Topic

No new postings for 4.500 days.
 Post CommentThat would be 150 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 10 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 35.657
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.530.288