Compleet nieuwe set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Noxis    posted on 02-09-2012 11:48
Ik draai ondertussen een jaartje of 3 waarvan 2 met mijn huidige set (xone 22 + 2*synq dmc 1000). Ik zit nu wel tegen mijn plafond wat de mogelijkheden betreft vind ik, daarom ben ik op zoek naar beter.

Ik kocht de synq destijds omdat er zowat alles opzat; usb , effecten, hotcue's, autoloop.. Maar niets daarvan is deftig uitgewerkt, waardoor het in mijn ogen niet echt bruibaar is. Die fout wil ik niet terug maken. Het werken met rekordbox lijkt me interessant en de mogelijkheid om cue points op te slaan en overal te gebruiken spreekt me heel erg aan. Dus kom ik uit bij de cdj 850 of de 900 (2000 is te duur).

Als mixer dacht ik aan een xone 42, omdat ik best tevreden ben van mijn 22 maar ik wil meer kanalen, send/return en de ruis op de hoofdtelefoon uitgang stoort echt enorm (blijkt bij alle 22's zo te zijn, hopelijk niet bij de 42 dat moet ik eens uitzoeken)

Omdat ik graag loops wil samplen wil ik er nog een korg kp 3 bij, dit lijkt me geweldig.

Ik draai hoofdzakelijk house en mix graag snel door.

Iemand opmerkingen/suggesties?

What do you think about Compleet nieuwe set ??

Vote :   

YvoVermer    posted on 02-09-2012 11:56
Wat is je totaalbudget?
Yvo & Vermer
Noxis    posted on 02-09-2012 12:06
Rond de 1500 euro. Maar ik ben van plan om alles tweedehands te kopen Cry
Sanoj    posted on 02-09-2012 12:06
Hallo Noxis,

Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen de cdj 850 en de cdj 900.
Het verschil tussen die 2 zijn:
cdj 900:
- Ingebouwde geluidskaart
- Traktor ondersteund HID mode(met cdj 850 zijn er wat problemen daar mee)
- Link mogelijkheid?
- Groter en meer overzichtelijk scherm
- Slip mode

Mijn besluit is dan gevallen bij de cdj 900 want ik wou zorgenloos draaien in HID mode met traktor pro.
Het apparaat is gewon top(ben ik wel altijd gewoon van pioneerFoot in Mouth).

Over de xone's ben ik niet zo bekend, een vriend van mij heeft de xone 92 en hij is daar zeer tevreden over.

mvg,

Jonas

Noxis    posted on 02-09-2012 12:08
Hallo Jonas,

Bedankt voor je opsomming Winking my eye Met Traktor draai ik niet dus die HID mode is niet belangrijk voor mij.
De link mogelijkheid is wel een groot voordeel natuurlijk.

Vind je niet dat de nieuwe pio's wat goedkoop aanvoelen? Ik had althans die indruk toen ik onlangs een 850 onder handen kreeg. (draai meestal op 1000's)
Timtation    posted on 02-09-2012 12:33
Moest ik jou zijn zou ik kijken voor een djm 700 als mengpaneel denk dat je er wel wat zal vinden op de tweedehands markt Cry

Maar cdj's de serie dat jij opnoemt vrees ik zal je bijna niet vinden tweedehands(wel de 800 en 1000),
Als je geen traktor integratie wilt zou ik voor 850 gaan

snel berekend nieuw kost dit rond de ? 2.428,00 dus ik denk niet dat je met je budget van 1500 euro zal toekomen zelfs al kijk je tweedehands

Mss dat het intersanter is voor jou (met je budget )
2 * cdj 1000? traktor a6 en djm 700 + X1
?
Zoals hier 2dehands word aangeboden.?
////www.djresource.eu/Forum/topic/24449/TK-Pioneer-DJM-700-2x-CDJ-1000-MK2/
?1250 + 100(x1) + a6 (289)
dan kom ik op 1639 +- in totaal??
Dit lijk me een mooi pakket op voorwaarde dat je bereid bent om een laptop te gebruiken Embarassed

Groeten Tim
Noxis    posted on 02-09-2012 16:42
De djm 700 wordt het sowieso niet, die vind ik echt slecht aanvoelen.

Tijdcode is inderdaad iets om over na te denken, maar ik weet dat de dj's die voor of na mij draaien altijd liggen te kl**ien met hun kabeltjes en laptop. Ik heb al meegemaakt dat deze herkent de geluidskaart niet herkent bijvoorbeeld en dan moeten ze herstarten.. Bovendien neem je dan iets van grote waarde mee naar je gig, ten op zichte van een map met cd's of usb sticks..

This is an old Topic

No new postings for 4.399 days.
 Post CommentThat would be 146.6 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 11 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 21.652
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.746