Ik had vandaag besloten om achter het herexamen toch maar eens door te rijden naar een dj winkel, wegens wat vroeger gedaan. :p?
Toen ik sprak met de verkoper zei hei hmmm dat zal moelijk worden Headphones voor zowel te draaien als echt van muziek te genieten je zou ze beter sheiden.
en daar heb ik de AIAIAI TMA-1 , HDJ 2000? , senheiser hd 25 ,Xone 53 getest (beats hadden ze niet )
nu ik ging als veronderstelling dat het vershil enorm zou zijn met de hd 280 en dacht weg te gaan met de TMA-1 of de HDJ 2000.
Nou toch wat teleurgesteld
Al eerste getest de TMA-1 Uiterlijk zagen ze er ok uit voelde goed aan zoals het? speciaal soort plastiek dat mijn htc hero ook heeft aan de achterkant.
Geluid: In mijn opinie te zware bass en hierdoor ook geen helder geluid. vanaf dat je iets luider ging begon het al te vervormen.
Comfort: vanboven geen kussen wat je ook wel voelt , kussens aan zijkant vielen bijna van mijn oren bij het rond bewegen.
Conclussie Zwaar teleurgesteld ik snap niet dat iemand zoveel geld aan zoiets kan geven.
Vervolgens HD25?
Geluid stukken helderder dan de TMA-1 het was net of er 200 euro in prijs sheelt , mooi bas en helder niets negatief aan op te merken.
Comfort : ja het waren mijn eerste on ear headphones en ik moet zeggen zit goed lekker zacht,licht.
Conclussie Supper ivgl met de TMA-1 zeer tevreden over.
HDJ 2000
Geluid: Dik in orde zeer mooi geluid soms wat weinig bass in mijn opinie? maar mooi helder.
Comfort wat een zalig zittende hoofdetelefoon zit wel iets zwaarder op het hoofd.
Conclussie Je merkt wel waarom de headphone wat duurder gepreisd is, hij zit zeer lekker en klinkt zeer zuiver enkel mocht er voor mij een tikkelte meer bass voor dagelijks gebruik.
XONE 53
Geluid zit in order kan je tussen de hd 25 en de tma-1 plaatsen vind ik.
Comfort de pioneer zit wel wat meer comfortabeler.
Conclussie de looks killen de headphone hier zou ik niet meer overstraat willen lopen hoor het is iets te flashy.
en tenslotte lag er ook de hd280 toch maar even terug bij genomen en vergeleken.
hij zit zwaar en niet confortabel voor lange periodes lees + 3 uur
maar geluidskwaliteit kan je hem bij de hd 25 plaatsen
Nu als ik alle reacties lees vraag ik me toch af kan je een gewoone dj headphone gebruiken om op je gemak muziek te luisteren? ivgl met de bose valt toch op voor draagcomfort en geluidskwaliteit zet bose voor zijn prijs toch een zeer deftig product op de markt.
DJ Headphones zijn vooral gemaakt op sleuren en trekken en gebogen te worden in alle vormen,
maar als je dan vergelijkt met normale headphones puur op audio kwaliteit zit er toch nog een vershil.
Dus zolang de hd280 het nog vol houd overweeg ik nog even te wachten en eens goed na te denken over al dan niet een te kopen voor beiden. ik zal beginnen met er een nachtje over te slapen
Alvast bedankt voor jullie advies tips zijn nog altijd welkom