Nieuwe Headphones
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Timtation    posted on 27-08-2012 11:29
Hallo ik ben ok zoek naar nieuwe headphones.
nu heb ik voor muziek de Bose Around-ear ?en om te draaien de senheiser hd280, nu zijn de lederen pads bij de bose versleten en ben ik zoek naar een headphone die ik allround kan gebruiken(zowel om te draaien als om op je gemakt op de trein,?op reis, gewoon om op je me gemak muziek te luisteren )?

Ik heb al zitten kijken naar de HDJ 2000 van pioneer en de AIAIAI TMA-1?
heeft iemand ervaring met een van beide op het vlak van all round gebruik , en draagcomfort voor lange periode.
Als iemand een andere headphone heeft die aan deze kenmerken voldoet laat het me gerust weten?Embarassed

What do you think about Nieuwe Headphones ??

Vote :   1 member likes this  

AdenFarleigh    posted on 27-08-2012 11:50
Draagcomfort kun je alleen zelf bepalen. Ga naar de winkel en probeer er een paar uit zou ik zeggen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
DaCompra    posted on 27-08-2012 11:50
2 members like this  Ik zou zeker kijken voor de senheiser hd 25 II, ik vind het persoonlijk de beste headphone op de markt!
Timtation    posted on 27-08-2012 14:47
Poster: AdenFarleigh
Draagcomfort kun je alleen zelf bepalen. Ga naar de winkel en probeer er een paar uit zou ik zeggen.

?
Het probleem is, vroeger had je hier ?een deftige DJ/Audio store binnen de 50 km maar die zijn nu overkop gegaan en daarom bestel ik nu via internet.?

Poster: DaCompra
Ik zou zeker kijken voor de senheiser hd 25 II, ik vind het persoonlijk de beste headphone op de markt!

Dankje voor de tip zal ik eens bekijken?

Groeten Tim
Chrizadelic    posted on 27-08-2012 14:56
Als je ermee wilt draaien EN in de trein mee wilt zitten.. etc dan zou ik voor de Dr. Dre van David Guetta gaan, puur op DJ gebruik voor de Sennheiser HD 25.. Verder moet je natuurlijk wel zelf kiezen & smaken verschillen nogal Thumbs Up
Dj
D-Jesse    posted on 27-08-2012 15:04
Is er ook geen Media Markt bij jou in de buurt? Want als dat wel zo is moet je daar zeker naar toe gaan. Hier bij mij in Amsterdam hebben ze heel wat koptelefoons van allerlei merken die je kan uitproberen.
Martullia    posted on 27-08-2012 16:37
Zal nooit geen DR Dre halen je betaald alleen voor de naam, het geluid lijkt goed door middel van een overdreven eqaulizer waarbij de lage tonene? erg aangedikt worden maar de hoge bijna wegvallen kunt beter kijken naar een Pioneer HDJ 2000 of A & H Xone 53 xd, Technics sl 1200 etc. Heb zelf een Xone 53 waarbij het geluid gewoon goed en zuiver is en het draagcomfort is goed blijft confortabel zitten hoe lang je hem ook op hebt hij is alleen misschien wat aan de grote kant.
User edit by Martullia on 27-08-2012 @ 16:40:16 (70%)
TripleSpin    posted on 27-08-2012 17:06
Ik heb zelf de dr. dre mixr voor het draaien. Moet zeggen dat het me zeker niet tegen valt. Vind deze zelfs fijner dan de hdj-2000 en de technics rp-dj 1210.
Dat de lage tonen aangedikt zijn valt bij de mixr wel mee. Hoofdtelefoon ziet er ook nog top uit en zit fantastisch.
Je krijgt er ook een mooie case bij, 2 aparte kabels, 1 voor telefoon gebruik en 1 voor het draai gebeuren.
De ear pads zijn ook los te klikken. Dus makkelijk schoon te houden.
Vind 't echt zijn geld waard!

De aiaiai heb ik een keer op gehad van een collega dj. Ik was er niet zo tevreden over. Voelde wel stevig aan maar het draagcomfort was een heel stuk minder dan de hdj-2000 en de dr dre. Geluid daarintegen was wel dik in orde.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
User edit by TripleSpin on 27-08-2012 @ 17:12:20 (2%)
D-Jesse    posted on 27-08-2012 18:48
Mijn mening over beats: Goed geluid, maar belachelijke prijs. Koop dan nog Bose....
djmstr223    posted on 27-08-2012 18:53
Ik heb zelf de hd-25 en hdj 2000, het zijn beide goede hoofdtelefoons! ik vind zelf de hd-25 echt hele super, ik heb er daarom ook 2 een voor het draaien en een voor in de trein enzo. zelf ben ik geen fan van Beats veel te duur en niet chill!
www.bramvanbergen.nl
FASA    posted on 27-08-2012 18:56
beats en goed geluid... Misschien moet jij toch eens een echte headphone zoeken.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Estacy    posted on 27-08-2012 21:06
1 member likes this  wat is er mis met de HD 280?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Stefjuuh    posted on 28-08-2012 18:31
1 member likes this  Heb zelf een paar jaar terug de afweging gemaakt tussen de HD-25 en de HDJ-2000. Beide zeer prettige headphones, maar ik heb liever de doppen over mijn oren heen. Ondertussen al 3,5 jaar (toch?) eigenaar van een HDJ-2000, en deze altijd gebruikt als 'trein' headphone en om mee te draaien. De earpads zijn nu wel zwaar aan vervanging toe (draaien met spuitverf in je haar is ook niet bevorderlijk), maargoed voor 3 tientjes is daar niks mis mee.

Kan je wel echt aanraden eerst de koptelefoon te passen, een fatsoenlijke shop laat dit rustig toe.
De ene headphone klemt ook meer als de ander, en dit kan (in beide gevallen) irritant zijn.

En die Beats headphones, tjah, ze klinken wel lekker, zien er wel gelikt uit, maar ik zie die dingen bij de DJ's altijd zwaar aftakelen. Ze zijn gemaakt om mee te luisteren, en niet om mee te draaien, waar een headphone hoe dan ook meer te verduren krijgt.
Drumworks    posted on 28-08-2012 18:37
het grootste probleem bij de beats is de te zware bass. hierdoor komen de mids en de highs niet meer goed over wat toch erg van belang is bij beatmatchen
The beats are still banging :)
Pur-D    posted on 28-08-2012 19:13
Ik zou toch voor de sennheiser hd25-1 II gaan, heeeerlijk dingetje! lekker licht, blijft altijd lekker zitten, gaat hard genoeg en echt waar voor je geld!
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Winston    posted on 28-08-2012 19:51
Allemaal goede headphones genoemd, maar jullie lopen achter. Cry

DE headphone van nu is deze.
Tic Toc
Pur-D    posted on 28-08-2012 20:33
Ik geloof meteen dat ie goed is, maar ik zal hem nooit mooi gaan vinden ben ik bang...
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Timtation    posted on 28-08-2012 20:39
Ik had vandaag besloten om achter het herexamen toch maar eens door te rijden naar een dj winkel, wegens wat vroeger gedaan. :p?

Toen ik sprak met de verkoper zei hei hmmm dat zal moelijk worden Headphones voor zowel te draaien als echt van muziek te genieten je zou ze beter sheiden.

en daar heb ik de AIAIAI TMA-1 , HDJ 2000? , senheiser hd 25 ,Xone 53 getest (beats hadden ze niet )
nu ik ging als veronderstelling dat het vershil enorm zou zijn met de hd 280 en dacht weg te gaan met de TMA-1 of de HDJ 2000.

Nou toch wat teleurgesteld Embarassed

Al eerste getest de TMA-1 Uiterlijk zagen ze er ok uit voelde goed aan zoals het? speciaal soort plastiek dat mijn htc hero ook heeft aan de achterkant.
Geluid: In mijn opinie te zware bass en hierdoor ook geen helder geluid. vanaf dat je iets luider ging begon het al te vervormen.
Comfort: vanboven geen kussen wat je ook wel voelt , kussens aan zijkant vielen bijna van mijn oren bij het rond bewegen.
Conclussie Zwaar teleurgesteld ik snap niet dat iemand zoveel geld aan zoiets kan geven.

Vervolgens HD25?
Geluid stukken helderder dan de TMA-1 het was net of er 200 euro in prijs sheelt , mooi bas en helder niets negatief aan op te merken.
Comfort : ja het waren mijn eerste on ear headphones en ik moet zeggen zit goed lekker zacht,licht.
Conclussie Supper ivgl met de TMA-1 zeer tevreden over.

HDJ 2000
Geluid: Dik in orde zeer mooi geluid soms wat weinig bass in mijn opinie? maar mooi helder.
Comfort wat een zalig zittende hoofdetelefoon zit wel iets zwaarder op het hoofd.
Conclussie Je merkt wel waarom de headphone wat duurder gepreisd is, hij zit zeer lekker en klinkt zeer zuiver enkel mocht er voor mij een tikkelte meer bass voor dagelijks gebruik.

XONE 53
Geluid zit in order kan je tussen de hd 25 en de tma-1 plaatsen vind ik.
Comfort de pioneer zit wel wat meer comfortabeler.
Conclussie de looks killen de headphone hier zou ik niet meer overstraat willen lopen hoor het is iets te flashy.

en tenslotte lag er ook de hd280 toch maar even terug bij genomen en vergeleken.
hij zit zwaar en niet confortabel voor lange periodes lees + 3 uur
maar geluidskwaliteit kan je hem bij de hd 25 plaatsen

Nu als ik alle reacties lees vraag ik me toch af kan je een gewoone dj headphone gebruiken om op je gemak muziek te luisteren? ivgl met de bose valt toch op voor draagcomfort en geluidskwaliteit zet bose voor zijn prijs toch een zeer deftig product op de markt.

DJ Headphones zijn vooral gemaakt op sleuren en trekken en gebogen te worden in alle vormen,
maar als je dan vergelijkt met normale headphones puur op audio kwaliteit zit er toch nog een vershil.

Dus zolang de hd280 het nog vol houd overweeg ik nog even te wachten en eens goed na te denken over al dan niet een te kopen voor beiden. ik zal beginnen met er een nachtje over te slapen Cool
Alvast bedankt voor jullie advies tips zijn nog altijd welkom Foot in Mouth

Winston    posted on 28-08-2012 20:42
@ Pur-D: Tsja, over smaak valt niet te twisten. Cry

Maar ik vindt het 1 van de beste qua uiterlijk. Zowel los, als op je hoofd. Sommige hp zijn mooi in de hand, maar als ze op je hoofd zijn ziet het er niet uit.

Vooral als de headband ver uit getrokken wordt door de dikke earcups. Dan loopt het niet vlak langs je hoofd, maar in zo een grote boog op je hoofd, met de uiteinden ver van je hoofd. Cool Foot in Mouth

Sterk punt is dat het erg basic uitziet, en niet trendy, dus trendgevoelig is.

Plus kun je deze de kleur veranderen en gratis je eigen afgrijselijke logo op laten zetten i.p.v. de lelijke van de fabrikant. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 28-08-2012 @ 20:45:05 (1%)
Estacy    posted on 28-08-2012 20:45
Poster: Timtation
Ik had vandaag besloten om achter het herexamen toch maar eens door te rijden naar een dj winkel, wegens wat vroeger gedaan. :p?

heel verstandig, nu weet je meer dan wij je ooit hadden kunnen vertellen. anders had je mischien wel (ik noem maar wat) de AIAIAI gekocht en had je nu spijt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 29-08-2012 09:59
Het grote nadeel aan de Vmoda vind ik dat ze nergens in de winkels liggen. daarom zit ik er erg aan te twijfelen om nog voor de headphones te gaan. Ik heb ooit een hdj 202 gekocht zonder te beluisteren en puur op het design, en daar ben ik toen slecht mee weggekomen. toen was het gelukkig maar 29,- maar nu is het het 7 voudige... dus twijfel ik er nog sterk over en mij lijkt de (mits die niet te duur wordt) AkG by tiesto ook een erg vette serie hp's
The beats are still banging :)
Mr-    posted on 29-08-2012 14:16
Poster: RiliciousZ
Het grote nadeel aan de Vmoda vind ik dat ze nergens in de winkels liggen. daarom zit ik er erg aan te twijfelen om nog voor de headphones te gaan. Ik heb ooit een hdj 202 gekocht zonder te beluisteren en puur op het design, en daar ben ik toen slecht mee weggekomen. toen was het gelukkig maar 29,- maar nu is het het 7 voudige... dus twijfel ik er nog sterk over en mij lijkt de (mits die niet te duur wordt) AkG by tiesto ook een erg vette serie hp's

hmm, ik vind de hd 202 (van sennheiser) voor de prijs toch wel een erg prettige koptelefoon. ik heb er nooit mee gedraait maar als huis tuin en keuken koptelefoon vind ik hem erg goed. maar dan zie je maar dat het allemaal toch een kwestie is van persoonlijke voorkeur, zelf testen en ervaren.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II

This is an old Topic

No new postings for 4.489 days.
 Post CommentThat would be 149.6 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 14 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 25.719
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.594