Tips bij een promo mix..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Californication    posted on 16-08-2012 16:06
Ik heb dus een klein promo mixje gemaakt en ik ben benieuwd naar jullie meningen en/of tips bij een promo mix.

Ik heb tot nu toe 2 keer gedraaid in een club waar ik de eigenaar van ken, maar daar resident worden is lastig omdat er dus al een vast groepje residents zijn die hun plek natuurlijk ook niet kwijt willen.

Nu ben ik dus opzoek naar een andere club om te draaien maar ik merk dat het erg lastig is om aan de bak te komen. Hoe hebben jullie dat uiteindelijk voor elkaar gekregen? D.m.v een promo mix of een praatje met de eigenaar?

Ik denk dat het 2e toch wel de beste manier is aangezien er toch geen moeite meer word genomen om naar een promo mix te luisteren.
Maarja niet geschoten is altijd mis.

Klein mixje, laat me weten wat je er van vindt!:

http://soundcloud.com/timtim2011/promomix

What do you think about Tips bij een promo mix.. ??

Vote :   

Californication    posted on 16-08-2012 16:10
Sorry voor de dubbelpost trouwens, ging per ongeluk..
Ashley    posted on 16-08-2012 17:45
Als je een promomix gaat maken zal ik in ieder geval letten op de volgende dingen:

1: maak de mix minimaal een half en maximaal een heel uur. minder dan een half uur is namelijk te kort om een goede indruk te krijgen, en langer dan een uur willen mensen vaak ook niet hun aandacht aan je kwijt.
2: zorg dat je in de mix platen kiest die je ook echt zelf zou draaien als je ergens live staat (op zich vanzelfsprekend, maar ben het wel eens anders tegen gekomen)
3: maak er een mooie titel/cover bij. je hebt nu alleen 'promomix' als titel. zorg iig dat je artiestennaam en de naam van je mix duidelijk herkenbaar zijn. ziet er gewoon een stuk smoother uit dan. oog wil vaak ook wat, en hoe vaker mensen je artiestennaam lezen hoe eerder ze die onthouden.
4. als je van plan bent om de promomix hardcopy aan mensen te geven zorg dan dat de cd er mooi en netjes uitziet. En dus niet een slordig beklad cdtje gestopt in de hoes van een bejaarde hitzone. je kan maar 1 keer een eerste indruk maken!

Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 16-08-2012 @ 17:47:07 (8%)
Ashley    posted on 16-08-2012 17:45
edit: sorry dubbel post?

damn.. 2e keer deze week
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 16-08-2012 @ 17:46:19 (95%)
Californication    posted on 05-09-2012 17:35
Heb een mix gemaakt van 1 uur. Goede motivatie e-mail verstuurd maar niks terug.. en heb hem ongeveer naar 4/5 clubs gestuurd.

Ligt het aan mij of is het gewoon heel moeilijk om aan de bak te komen?
Certas    posted on 05-09-2012 17:43
Poster: Californication
Heb een mix gemaakt van 1 uur. Goede motivatie e-mail verstuurd maar niks terug.. en heb hem ongeveer naar 4/5 clubs gestuurd.

Misschien als je gewoon persoonlijk langs gaat dat je meer kans hebt? Als je dat doet moet je ervoor zorgen zoals Ashley al zei dat je CD er goed verzorgd uitziet. Succes!
http://www.soundcloud.com/Certas
dance2mix    posted on 05-09-2012 18:15

Ik denk dat het vooral ook slim is om langs de clubs zelf te gaan, dan hebben ze meteen al een idee van wie jij bent. Op deze manier onthouden ze je ook beter!
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Californication    posted on 05-09-2012 21:50
Bij een club langsgaan kan wel, alleen 9 van de 10 keer is de eigenaar niet aanwezig..
Chrizadelic    posted on 05-09-2012 22:01
E-mails sturen werkt niet... Heb 't zelf een tijdje geleden ook geprobeert. Sommige geven antwoord, maar dan zijn het managers die er niks te maken mee hebben, ze zeggen we sturen je mailtje door naar de mensen die 'dj's boeken' maarja.. Nooit is van gehoord, gaat om vrienden van vrienden & om geluk.. Je moet namelijk mensen kennen om aan de bak te komen! Succes.
Dj
Gerdo    posted on 06-09-2012 09:37
Bij een club langsgaan kan wel, alleen 9 van de 10 keer is de eigenaar niet aanwezig..

Gerdo    posted on 06-09-2012 09:38

Ga dan een praatje maken met dj als dat lukt, en vertel dat je ook draait. En op die manier zou je binnen kunnen komen.
Californication    posted on 06-09-2012 22:23
Is wel mogelijk, alleen zou jij als dj je plek willen afstaan?

This is an old Topic

No new postings for 4.575 days.
 Post CommentThat would be 152.5 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 45 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 650
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.110.168