house/dance discotheken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 10-08-2012 23:10
als men bijvoorbeeld in een discotheek draait, draaien ze dan voornamelijk orginele nummers wat je ook op slam tv hoort bijvoorbeeld
of alleen maar gemixte versies bij.v: R3hab mixjes etc.?
of maken jullie er zelf ter plaatse een soort beat onder ofzo?

MASSACRE    posted on 11-08-2012 03:38
Er zijn creatieve dj's die in de studio nummers een eigendraai geven zodat ze iets extra's geven aan hun set, Het verrassen van je publiek is namelijk erg leuk Happy, laughing.

Wat dj?n aan gaat kan ik alleen over hardstyle mee praten, en ook dat doe ik nog niet zo heel erg lang dus er zijn waarschijnlijk mensen hier die daar meer over kunnen vertellen.

Qua hardstyle worden vaak de 'orginele' 'platen' gebruikt? hier en daar een remix maar er word niet live zo maar een beat onder gemixt. Wel kun je op verschillende manieren mixen maar dat wist je waarschijnlijk al .

groeten

Martin
its gonna be... A Massacre !!
AdenFarleigh    posted on 11-08-2012 13:04
Een combi van. Live een track maken zoals bv Daft Punk doet, een LiveAct geheten, vind je niet zomaar overal.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
mirakel    posted on 13-08-2012 01:37
ik bedoel eigenlijk te zeggen van:
er staat bijv. een dj die als vast draait in een discotheek
zo'n dj draait niet katy perry orginele versie en dan later nog eens een keer nicki minaj orginele versie er achter elkaar
zoja dan zit er vaak een danceof house beat onder toch?
maakt zo'n dj dat vaak terplekke of produceert die gene er vaak een beat thuis onder zodat die zoveel nummers heeft om een hele avond te draaien?

hoe gaat dit in zn werking?

DJADMIN    posted on 13-08-2012 02:02
Er zijn vaak exclusieve edits in omloop...en die worden dan gedraaid...

en inderdaad, sommige dj's produceren er zelf bij, een enkeling mixt 't zelfs live...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Snoey    posted on 13-08-2012 03:45
Alleen zijn 80% van die edits niet origineel, en er is makkelijk een vergelijkbare bootleg/edit te vinden op het internet.?
?
Verder zijn er bijna geen dicotheken meer die alleen house draaien, die gaan allemaal kapot omdat ze zich op 1 doelgroep richten.?
Hier nog een stukje uit een artikel van nu.nl:
?

Voor de Nederlandse discotheken lijkt de laatste ronde in zicht. De afgelopen 2 jaar sloten maar liefst 60 danspaleizen voorgoed de deuren, waardoor Nederland momenteel nog 243 discotheken telt.

Afwisseling in je muziek is heel belangrijk, omdat je dan verschillende doelgroepen aanspreekt. Daarnaast zorgt afwisseling dat mensen langer binnen blijven en ze vaker terug komen.?

?

Dus ja, je zal misschien soms Katy Perry kunnen draaien en Nicky Minaj. Zeker omdat iedereen het kent van de radio en de tv. Als mensen net binnen komen of net van huis gaan, zal bekende muziek ze eerder naar binnen lokken dan een onbekende remix/edit.?

?

De remixes en edits van bekende platen, kunnen er wel weer voor zorgen dat je op de lange duur van je avond harder kan gaan knallen. En afhankelijk hoe dat gaat, kan je daar steeds verder in door gaan. Want mensen worden op een bepaald punt ook de bekende platen zat.?

?

?

?

www.soundcloud.com/ten-hooven
Maracas    posted on 13-08-2012 07:39
1 member likes this  Sluiten van de clubs heeft deels ook te maken met het grote aanbod van festivals, mensen schijnen liever te wachten en dat geld te besparen om naar een festival te kunnen gaan, dan dat ze iedere week in de discotheek zitten
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
tek-zotic    posted on 13-08-2012 08:01
1 member likes this  
Poster: Maracas
Sluiten van de clubs heeft deels ook te maken met het grote aanbod van festivals, mensen schijnen liever te wachten en dat geld te besparen om naar een festival te kunnen gaan, dan dat ze iedere week in de discotheek zitten

komt door de mentaliteit: vroeger ging je naar een discotheek om de muziek en niet om die Dj ( vaak wist je zelfs niet eens wie er aan het spelen was), nu moet je om klanten te lokken een line up hebben zoals op een festival en met minder dan 10 dj's op een avond vinden de mensen het niets meer. we zijn gewoon allemaal te hard verwend met een overload aan beschikbare bekende Dj's. Ik weet nog goed dat als er een jaar of 10 geleden 1 bekende DJ kwam draaien bovenop de residents dan zat de club overvol en was het buiten aanschuiven. Die tijden zijn helaas vervlogen.
Dolivieira    posted on 13-08-2012 11:12
1 member likes this  
Poster: tek-zotic
komt door de mentaliteit: vroeger ging je naar een discotheek om de muziek en niet om die Dj ( vaak wist je zelfs niet eens wie er aan het spelen was), nu moet je om klanten te lokken een line up hebben zoals op een festival en met minder dan 10 dj's op een avond vinden de mensen het niets meer. we zijn gewoon allemaal te hard verwend met een overload aan beschikbare bekende Dj's. Ik weet nog goed dat als er een jaar of 10 geleden 1 bekende DJ kwam draaien bovenop de residents dan zat de club overvol en was het buiten aanschuiven. Die tijden zijn helaas vervlogen.

Ja dat is zeker jammer. En om nou te zeggen dat ze goed draaien is het ook niet. Niks verassend. Ben naar Dancevalley geweest. Latin lovers BV. Bijna al die DJ daar hadden niks nieuws op hun Stickie en SD kaarten zitten. Alleen copyright draaide dingen die ik nog niet gehoord hebt. mastiksoul heb ik niet gehoordt. chatue Techno draaide een enkeling wat nieuws. En op de mainstage draaide Roger Sanchez heel verrassend, allemaal nieuwe shit. Verder in die urben en electro tent heb i ook niks nieuws gehoord. Vroeger draaide bekende DJs altijd nummers die je nog nooit gehoordt hebben en dingen die je heel moeilijk kon krijgen en die zeer geod waren. Met dat betreft is het wel achter uit gegaan. Bij latin lovers ook Stevan Vilijn draaide een uur lang dingen die niks met latinhouse te maken had. Tewijl er de laatse tijd heel veel oede Liten house en afrobeat platen uit zijn gekomen. Zelf Roog en Erick E hebben hadden veel platen die ik al hebt of wist wie het was. En daar voor strijken die jongens duizende euros voor op. Ik wil niet opscheppen maar wat hun kunnen ken ik ook.?

Om terug te komen op de topic. Tegenwoordig moet je meer kunnen dan alleen House en Techno om bij clubs aan de bak te kunnen. Je moet daar naast house, progressive en techno. Ook R&B, Hiphop, Dubstep en reggaeton/bobbelin kunne draaien. En meeste clubs willen zelf dat je alround ben. Alle kanten op. Va Nederlandse shit tot Dance classics en van rock tot house. Ik kan zo weer vast in een club draaien als ik wil. Heb alles wat er aan muziek is wel eens gedraait. Vroeger in de jaren 80 moest je wel. Maar kan niet meer elke week. En dat vragen de meeste clubs ook. Die willen en DJ die elke weekend kan draaien lieft alle dagen van de weekend kunnen. En dat kan ik niet en wil ik niet.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 13-08-2012 @ 11:25:16 (54%)

This is an old Topic

No new postings for 3.229 days.
 Post CommentThat would be 107.6 months
or a whopping 8.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 4 Guests (82 Unknown)*
Pages generated today : 18.782
Most users online this month : 176
Lifetime Pageviews : 188.745.608