Juiste Spullen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MRowan    posted on 10-08-2012 19:51

Hey Allemaal,

Ik ben een redelijk jonge beginnende DJ. Ik wil het liefst gewoon op CD's draaien en ben al vol op aan het sparen voor de goede dingen.
Ik heb 2 vragen:

Ik vroeg me nu af wat ik het beste moet kopen als ik Digitaal wil draaien. Dus met Laptop. Welk programma ik moet nemen, wat ik er nog meer bij kan kopen enzovoort. Ik wil het het lieft zo goedkoop mogelijk houden. 

Mijn favoriete muziek ik Trance en wil dat dan ook gaan draaien. Ik zie overal staan dat de juiste nummers kiezen heel belangerijk is. Maar hoe kom je aan die nummers en hou weet je dat dat de goede zijn? Heeft iemand daar nog tips voor?

Groetjes Mark

Mod edit by Lead on 02-09-2018 22:42 (2%)

What do you think about Juiste Spullen ??

Vote :   

Chrizadelic    posted on 27-08-2012 14:31
Ik heb nog een Pioneer DDJ-T1 voor je met Pioneer DDJ-T1 Traktor Edition (4 decks traktor versie). (Digitaal)

Indien je interesse hebt hoor ik 't graag, anders veel succes met 't zoeken van de juiste set! Happy, laughing
Dj
MRowan    posted on 30-08-2012 22:37
Ik probeer een andere te krijgen hoor! Die word me net iets te duur.

Als ik die denom set niet kan krijgen haal ik wel een Reloop Mixage + nieuwe laptop
D-Jesse    posted on 30-08-2012 22:55
Ik zou dan een wat betere midi controller nemen, gezien je budget. Als je 400/500 euro te besteden hebt, kan je aardig wat mooiere en uitgebreidere midi controllers dan de Reloop Mixage halen!
MRowan    posted on 30-08-2012 23:04
Het budget is flink gekeldert aangezien ik een goede laptop moet kopen
D-Jesse    posted on 30-08-2012 23:23
ahaaa das een ander verhaal. Ik zou toch kijken of je misschien een andere kan vinden die in je budget past. Happy, laughing
MRowan    posted on 31-08-2012 06:58
Ik lees over de Mixage welmgoede recensies! Is eenmHercules anders goed?
D-Jesse    posted on 31-08-2012 11:41
Nouja dan moet je m nemen Happy, laughing Ik heb niet veel er naar gekeken maar ik dacht wie weet kom je er nog eentje tegen die je leuker vind (van hetzelfde budget).

Sowieso geen Hercules nemen. Reloop is een veel beter merk dan Hercules. Hercules is meer een soort merk voor de fun dj's. Die het gewoon als een soort speelgoedje willen hebben. Zullen ook wel dj's zijn die serieus draaien met Hercules, maar ik heb Hercules nooit als een echt (goed) en serieus merk beschouwd. Reloop, Pioneer of Denon vind ik niet te vergelijken met Hercules. Dat zijn merken die ook echt goed spul maken dus zal ik dan echt voor die Reloop gaan. Winking my eye

Sowieso vind ik die Hercules controllers?niet lekker werken.
MRowan    posted on 31-08-2012 18:38
Ik heb gelezen dat de Mixage goed werkt voor een beginnende en gevorderde DJ. Ik kan maandag laptop kopen en dan nog even snel sparen voor de Mixage! Bedankt voor jullie tips!
D-Jesse    posted on 31-08-2012 20:33
Suc6 er mee alvast!
MRowan    posted on 31-08-2012 22:34
Bedankt!
MRowan    posted on 31-08-2012 23:14
Ik heb nog ff doorgezocht en zag:??De Numark iDJ3

Kan je daarmee zonder computer op mixen? Of kan ik beter??de Numark iDJ2 halen? Die is wel direct duurder. Ik heb al een ipod enzo maar heb je daar geen speciaal programmaatje voor nodig??

Iemand die hier wat uitleg over kan geven?
D-Jesse    posted on 31-08-2012 23:27
Poster: MRowan
Ik heb nog ff doorgezocht en zag:??De Numark iDJ3

Kan je daarmee zonder computer op mixen? Of kan ik beter??de Numark iDJ2 halen? Die is wel direct duurder. Ik heb al een ipod enzo maar heb je daar geen speciaal programmaatje voor nodig??

Iemand die hier wat uitleg over kan geven?

Kijk, je hebt de Numark 1DJ app. En met die Numark1DJ3 controller kan je dus die app besturen via midi, maar ook je pc via midi. Met deze controller moet je dus ene ipod hebben of een pc. Je kan dus niet zonder computer mixen, alleen als je een ipod hebt Winking my eye
D-Jesse    posted on 31-08-2012 23:32
als je btw die reloop mixage neemt, kan je het beste deze nemen:?http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-controller/reloop-mixage-interface-edition-mk2-midi-controller/product-details.html

Die heeft al een geluidskaart in de controller zelf wat makkelijker aansluit op boxen enzo en is wat uitgebreider!

Of is die Numark Mixtrack niet wat voor je??http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-controller/numark-mixtrack-pro-sr-midi-dj-controller-serato-edition/product-details.html

Ziet er ook mooi uit!
MRowan    posted on 01-09-2012 06:36
Ik wou sowieso die Interface edition kopen Jesse!
Ik ga vandaag naar iemamd die er verstand van heeft en zelf ook draait en hij zal mij tips enzo geven

Ik koop of de Reloop (daar heb ik bele goede dingen over gelezen
Of de IDJ3 (Die mij erg mooi lijkt)
D-Jesse    posted on 01-09-2012 10:34
iDJ3 ziet er idd erg leuk uit. Vooral omdat je dus met je ipod kan draaien. Zou ik niet?doen op een echte gig, maar als je miss naar een feestje gaat waar je eigelijk niet hoeft te draaien, maar je t zelf voorstelt om te doen. Kan je gewoon ke ipodje gebruiken, en hoef je niet helemaal een laptop meetenemen. Is maar een voorbeeld hoor, maar aan die idj3 is gwn handig dat je met iets kan draaien wat je eigenlijk altijd bij je jebt (ipod). Heb he de ipod touch 4?
MRowan    posted on 01-09-2012 11:58
Ja, maar ik kan daar geeb gratis muziek op krijgen :s wel met een ander programmatje maar dan komt het niet bij 'muziek'

Ik ga over een uurje naar iemand toe die mij waarschijnlijk gaat helpen Winking my eye

D-Jesse    posted on 02-09-2012 01:03
Geen gratis muziek op je ipod? Je download toch gwn via de pc liedjes downloaden en dan slepen naar je itunes bibliotheek?
MRowan    posted on 02-09-2012 09:10
Ik kan niet synchroniseren....
User edit by MRowan on 02-09-2012 @ 09:11:22 (52%)
SoundofProdigy    posted on 02-09-2012 10:12
Hoe je muziek toevoegt aan je iPod.
Ga eerst naar het tablad 'Bestand' klik dan op 'Map toevoegen'(Als je ??n of meerdere mappen met muziek wilt toevoegen) of 'Bestand toevoegen'(Als je ??n of meerdere songs wilt toevoegen). Voeg dan de muziek toe aan je bibliotheek. Sluit dan je iPod aan als je dat nog niet gedaan had. Ga dan naar je iPod overzicht bij het tablad Opties kruis daar 'Muziek en video's handmatig beheren' aan. Sleep dan de muziek die je wilt naar je iPod.
Dj'ing is about the music, not the popularity.
D-Jesse    posted on 02-09-2012 11:17
Ik kan niet synchroniseren....

Hoezo kan je niet synchroniseren?
MRowan    posted on 02-09-2012 20:31
Via Itunes moet je Synchroniseren om er muziek op te krijgen. Maar dat kan niet
Unidentified    posted on 02-09-2012 21:23
Als je links in iTunes op de tab van je iPod klikt (iPod aangesloten natuurlijk), dan kun je rechts vanonder toch op de knop 'Synchroniseren' klikken?

Tracks die nog niet in iTunes staan krijg je in je bibliotheek door op Ctrl+O te duwen en in dat schermpje je tracks te zoeken.
D-Jesse    posted on 02-09-2012 21:33
Via Itunes moet je Synchroniseren om er muziek op te krijgen. Maar dat kan niet

Ja ik weet dat je moet synchroniseren, daarom vroeg ik ook; hoezo kan jij dat niet? Winking my eye

En @ Unidentified wat ik altijd doe is gewoon het mp3 bestandje naar itunes slepen :p
MRowan    posted on 02-09-2012 22:20
Dan staat er dat ik niet gekoppeld ben.

Is er ook een manier om gratis muziek op je ipod te zetten
onder 'muziek'.

Dat klinkt wel lullig maar ik heb gewoon het geld niet om liedjes te kopen. Ik wil het wel legaal doen maar dat zal ff moeten wachten
D-Jesse    posted on 02-09-2012 22:24
nee dat is er niet. zelfs niet met jailbreak. Als je liedjes op je ipod wil die 'illegaal' zijn moet je t via de pc doen. of via zo'n app maar daar heb jij dus niks aan.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

107 Users online: 22 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 23.924
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.877.754