Juiste Spullen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MRowan    posted on 10-08-2012 19:51

Hey Allemaal,

Ik ben een redelijk jonge beginnende DJ. Ik wil het liefst gewoon op CD's draaien en ben al vol op aan het sparen voor de goede dingen.
Ik heb 2 vragen:

Ik vroeg me nu af wat ik het beste moet kopen als ik Digitaal wil draaien. Dus met Laptop. Welk programma ik moet nemen, wat ik er nog meer bij kan kopen enzovoort. Ik wil het het lieft zo goedkoop mogelijk houden. 

Mijn favoriete muziek ik Trance en wil dat dan ook gaan draaien. Ik zie overal staan dat de juiste nummers kiezen heel belangerijk is. Maar hoe kom je aan die nummers en hou weet je dat dat de goede zijn? Heeft iemand daar nog tips voor?

Groetjes Mark

Mod edit by Lead on 02-09-2018 22:42 (2%)

What do you think about Juiste Spullen ??

Vote :   

Winston    posted on 10-08-2012 19:57
VDJ is de goedkoopste DJ software dat ook goed werkt.

Trance muziek vindt je door trance forums te bezoeken en sets en de bijbehorende tracklists op te sporen van de bekendste trance DJ's. Luister wat je echt goed vindt (dus welke goed zijn bepaal je zelf) en dat kun je dan kopen.

Geef jezelf ook op voor e-nieuwsbrieven van trance labels. soms zijn er pre-(listen)-views. En als je wat geld hebt kun je dan soms gewoon in den blinde op goed geluk wat proberen.
Tic Toc
MRowan    posted on 10-08-2012 20:01
Oke.

Ik ben al druk bezig met muziek luisteren enzovoort. En ik download alles wat ik wel leuk vindt.
En ik heb liever niet VDJ. Daar heb ik teveel klachten enzovoort over gehoord. En ik wil het nog wel natuurlijk houden.

En heb je geen controllers enzovoor nodig?
tek-zotic    posted on 10-08-2012 20:24
Poster: MRowan
En ik download alles wat ik wel leuk vindt.

MRowan    posted on 10-08-2012 20:25
LEGAAAL Winking my eye
MRowan    posted on 10-08-2012 20:28
Ik heb wat verder gelezen en veel mensen zijn blij met 'Traktor'. Deze ga ik als ik thuis ben ook aanschaven. Wat is het beste dat je daarbij kan kopen qua tafels, controllers enzo?
Snoey    posted on 10-08-2012 20:29
En ik download alles wat ik wel leuk vindt.

?
En je gebruikt de gramatica hoe jij het leuk vindt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 10-08-2012 @ 20:30:36 (12%)
Snoey    posted on 10-08-2012 20:30
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 10-08-2012 @ 20:30:22 (100%)
MRowan    posted on 10-08-2012 20:34
Lol. Ik lig ondersteboven op mijn kamer en heb niet de puf meer om normaal te typen/na te denken.

Gelieve nu alleen normale antwoorden Winking my eye
YvoVermer    posted on 10-08-2012 20:35
Denk dat de goedkoopste oplossing inderdaad dan een controller is, maar dan heb je die cd's wel niet :s
Yvo & Vermer
MRowan    posted on 10-08-2012 20:38
Ik heb controllers gezien waar je cd's in kan doen. Die zijn wel verdacht goedkoop...Dat vertrouw ik dan niet helemaal
Baart    posted on 10-08-2012 20:50
Je bedoeld een mixdeck van numark? Ik zou zelf beginnen met een 2 cd spelers en een mixer zodat je eerst op gehoor leert draaien... Wat is je budget voor alles? Wil je daar ook speakers voor hebben?
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
MRowan    posted on 11-08-2012 07:09
Speakers enzovoor heb ik al. Zou je mij een link willen geven naar een mixer die jij goed vindt en die niet te duur is?
tek-zotic    posted on 11-08-2012 11:34
RYOSHINX    posted on 11-08-2012 11:45
Speakers enzovoor heb ik al. Zou je mij een link willen geven naar een mixer die jij goed vindt en die niet te duur is?

Hoeveel wou je eraan uitgeven?
Goodlife
Baart    posted on 11-08-2012 13:05
Hoeveel versta je onder niet duur? Wat is je budget voor mixer en cd spelers? Moet het nieuw zijn?
MRowan    posted on 11-08-2012 14:05
Mijn budget is ongeveer 4/500 euro.

Ik krijg ook een nieuwe laptop. Kan je met deze ook Traktor downloaden en werkt het dan ook goed?

Asus Eee PC X101CH-BLK049S?

MRowan    posted on 11-08-2012 14:07
En van op de link is wel duur hoor. Ik heb ook dingen gezien van 200 die het volgends mij ook prima. Doen.

Dan heb ik ook nog geld voor cd's enzo
tek-zotic    posted on 11-08-2012 16:03
1 member likes this  de Dj winkel met het roze logo heeft een numark setje staan dat perfect binnen je budget past (2x numark NDX200 en een Numark M6 mixer)
Baart    posted on 11-08-2012 17:04
Wat tek-zotic hierboven zegt lijkt me heel mooi voor jou, kan je alleen niet met traktor mee draaien ofzo.
MRowan    posted on 26-08-2012 21:54
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.
Ik verdien deze week min laatste centjes nog voor school begint en dan kan ik gaan kopen Winking my eye

En als jullie nog leuke dingen zien die julliegoed voor mij lijken laat het me aub zien!
fistfull    posted on 26-08-2012 22:46
Hallo Mrowan, je zegt dat je met CD's wil draaien maar ook met een computer. Ik heb een dj-set in de verkoop staan. Het gaat om een beginnersset. 2 Denon DN-S1000 CD-spelers en een Reloop RMX30 Blackfire. Met de spelers zou je dus gewoon de CD's kunnen mixen. Er zitten een aantal leuke effecten op en je kan er zeker als beginner heel erg aardig mee uit de voeten. De Reloop mixer heeft 3 kanalen. Je kan dus 2 kanalen voor de spelers gebruiken en 1 voor je computer. Op die computer kan je vervolgens traktor zetten of een ander programma dat je aanspreekt. De set die ik verkoop kost 380 euro. Dat is dus nog onder je budget! En je krijgt er goeie speakers bij. Kortom: CD-spelers een mixer en speakers voor 380 euro. De apparatuur werkt nog perfect en zien er nog goed uit!

Linkje naar de mijn advertentie: KLIK

A
ls je interesse hebt hoor ik het graag van je!
fistfull    posted on 26-08-2012 22:46
Hallo Mrowan, je zegt dat je met CD's wil draaien maar ook met een computer. Ik heb een dj-set in de verkoop staan. Het gaat om een beginnersset. 2 Denon DN-S1000 CD-spelers en een Reloop RMX30 Blackfire. Met de spelers zou je dus gewoon de CD's kunnen mixen. Er zitten een aantal leuke effecten op en je kan er zeker als beginner heel erg aardig mee uit de voeten. De Reloop mixer heeft 3 kanalen. Je kan dus 2 kanalen voor de spelers gebruiken en 1 voor je computer. Op die computer kan je vervolgens traktor zetten of een ander programma dat je aanspreekt. Je krijgt alle kabels bij die je nodig hebt, dus ook de kabel om je computer op de mixer aan te sluiten. De set die ik verkoop kost 380 euro. Dat is dus nog onder je budget! En je krijgt er goeie speakers bij. Kortom: CD-spelers een mixer en speakers voor 380 euro. De apparatuur werkt nog perfect en zien er nog goed uit! Je hebt alleen nog een koptelefoon en wat muziek nodig.

Linkje naar de mijn advertentie: KLIK

A
ls je interesse hebt hoor ik het graag van je!
User edit by fistfull on 26-08-2012 @ 23:03:04 (19%)
D-Jesse    posted on 27-08-2012 01:08
Ik heb wat verder gelezen en veel mensen zijn blij met 'Traktor'. Deze ga ik als ik thuis ben ook aanschaven. Wat is het beste dat je daarbij kan kopen qua tafels, controllers enzo?

ik weet niet wat jij voor klachten heb gehoord, maar virtual dj is gewoon goed hoor. ik denk dat als je beginnende dj bent virtueel dj misschien makkelijker vind werken dan traktor. ik gebruik eigenlijk geen van beiden, maar heb weleens vdj ge bruikt. en laatst had ik traktor gedownload de trial en vo nd dat maar niks. omdat ik vdj 'gewend' was, kon ik er totaal niet mee omgaan. maar dat is iedereen zn smaak. maar ik vind virtual dj gewoon een top programma.
FASA    posted on 27-08-2012 14:02
VDJ pro gaat idd wel, best oke. Maar echt niet te vergelijken met Traktor of Serato als je het mij vraagt. Klachten heb ik er niet over maar het is gewoon niet echt te vergelijken.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
D-Jesse    posted on 27-08-2012 14:08
Poster: FASA
VDJ pro gaat idd wel, best oke. Maar echt niet te vergelijken met Traktor of Serato als je het mij vraagt. Klachten heb ik er niet over maar het is gewoon niet echt te vergelijken.

Het is idd niet met elkaar te vergelijken, want ik snap niks van traktor. En wel van VDJ :p Hoef er ook niks van te snappen want gebruik het toch niet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

168 Users online: 13 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 2.582
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.500