Ik ben zo'n beetje aant kijken naar wat leuke platenspelers , maar kan geen keuze maken dus kom ik raad vragen. Het eerst kwam ik de stanton tegen , veelbelovende dingen over gehoord , maar ook slechte ervaring met de rechte arm die vaak zou overspringen en andere nare dingen . Zijn deze beschuldigingen ongegrond? .. Zou de synq een beter keuze zijn .. ? Raadgevingen gevraagd..
What do you think about Stanton T.80 of Synq X.Trm.1 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
ik heb nu mijn 2e synq sinds december en vind deze perfect draaien.
stanton heb nu niet ech t specifiek iets van gehoord , maar heb wel al veel horen zeggen dat synq evengoed aldaniet beter dan de sl1200 zijn---> dit wil veel zegge
de rechte toonarm is toch meer bedoelt voor de "scratchers" onder ons.... voor wat ik weet. Als ik zou moeten kiezen, koos ik voor de SynQ. Je kan overgens ook voor b.v. een merk als Omnitronic DD5250 kiezen, precies hetzelfde als de SynQ (super OEM bakken) maar dan voor € 265,= per stuk. Deze tafels heb ikzelf ook en ben er ZEEEEER tevreden over.
een rechte arm, als ik het goed begrepen heb, is stabieler, maar heeft een slechtere tracking angle. hierdoor is je stereo niet even goed gedefinieerd, leid de geluidskwaliteit er onder, en slijten je platen sneller. Correct me if i'm wrong. Maar zoals Deetek al zij; rechte arm is voor scratchers voornamelijk, en S arm is voor de "gewone DJ's"
Veel sterkere motor, betere arm. Mooi correctie gedrag.
Ik geloof dat de Stanton T.80 (is STR-80 in een nieuwe jas) gelijk is aan de RP-4000 van reloop. Ergens gelezen, maar weet zo niet meer waar.
Klopt, T80 is niets anders als een RP4000 of een HQ30 in een ander jasje.
Koop dus maar een XTRM1 want die is een behoorlijke klap beter.
Overigens las ik ook ergens omnitronic als optie, inderdaad dezelfde draaitafel maar een service en garantie afhandeling waar de honden geen brood van lusten. Als er merken zijn die ik nooit en te nimmer aan zou raden dan zijn Omnitronic en BST er 2 van (en dat lijstje is niet eens gek veel langer als die 2 )
En de rechte arm heeft alleen maar voordelen als het hoofddoel scratchen is, is dat het niet dan pak je een s-shaped arm.
De effectieve arm lengte van een rechte arm is namelijk veel korter dan die van een s-shaped arm. Of ie nou s-shaped of recht is zal geen ruk uit maken, de effectieve armlengte is van belang.
Het heeft echter nadelen, door de arm namelijk te verkorten krijg je een grotere fout in de aftast hoek wat resulteerd in extra plaat slijtage EN een slechtere geluids kwaliteit. Voordeel is dat de krachten die aan de arm rukken tijdens het scratchen lager zijn dan die bij een arm gebaseerd op een lengte van 230mm (lengte zo ff uit het blote hoofd kan er een paar mm naast zitten). Hoe veel hoger is de slijtage? Daar zul je een hele ingewikkelde berekening voor moeten gaan uitvoeren aan de hand van de Baerwald-Lofgren theorie.... ik heb hem ooit eens samen met een vriend van me gemaakt die werkzaam is bij de R&D afdeling van philips en we kwamen uit op een factor van 1,3 meer slijtage dan bij een correct ontwikkelde s-shaped arm uitgaande van alleen een vooruitgaande beweging. Overigens moet ik er eerlijk bij zeggen dat we 3 dagen bezig geweest zijn met rekenen en toen nog niet zeker wisten of we alles goed gedaan hadden, de factor 1,3 mag dus in twijfel getrokken worden.
Voordeel van een verkorte arm is namelijk dat deze veel minder last heeft van krachten die op de arm in werken en daarom zie je dus ook nooit een anti skating knop op een draaitafel met verkorte toonarm zitten. De krachten zijn er namelijk veel minder en hoeven nauwelijks gecorrigeerd te worden met als resultaat dat bij een achterwaarste beweging de slijtage dus weer lager is. Maaaaarrrrrrrr (ja er is een maar) een verkorte arm werkt alleen optimaal in het midden van een plaat, aan het begin en aan het einde van een plaat is ie juist weer instabieler als een s-shaped arm omdat daar de krachten die aan de arm rukken het grootst zijn en door het ontbreken van een correctie niet gecorrigeerd worden.
Overigens is de verkorte arm geen vinding van vestax zoals wel eens gedacht word, de uitvinding is al net zo oud als de draaitafel bestaat alleen noemt vestax het ASTS en claimt het als hun vinding van de 21ste eeuw als oplossing voor de turntablist..... we zijn daarna ook ineens plotsklaps vergeten dat alle dmc championships op de SL1200's afgewerkt werden en het ASTS verhaal was het ineens allemaal. Vestax heeft het met de marketing afdeling die daar zit er slim uit weten te buiten maar heeft nooit aan kunnen tonen door middel van een wetenschappelijk onderzoek dat de door hun aangedragen feiten ook echt kloppen terwijl alle feiten die hard gemaakt kunnen worden juist in het nadeel zijn van de rechte arm.
Verkorte arm is dus alleen handig als je ALLEEN maar scratcht, doe je er ook mixwerk bij pak dan gewoon lekker een s-shaped arm van goede kwaliteit. En met goede kwaliteit bedoel ik licht (zoals op de SL, OEM bak, PDT6000 e.d) en 1 die vrij is van speling en je zal een draaitafel hebben die net zo rockstable is onder een goede techniek als bij een verkorte arm.
No new postings for 6.942 days. Post CommentThat would be 231.4 months or a whopping 19 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.