Welke opslag muziek?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jurgen1994    posted on 05-08-2012 22:26
Hallo,
Ik draai nu met 2x pioneer cdj 850, maar nu wil ik graag van jullie weten hoe ik mijn muziek het beste kan opslaan. Ik heb zelf nu 4 usb sticks van 4GB maar dit is lang niet genoeg. Alleen om alles op cd's te zetten.. nouja je weet wat een cd kost en hoeveel tijd erin gaat zitten, dus dat gaat hem niet worden. Kan ik dan het beste met me laptop doen of harde schijf of grotere usb? Want het enige probleem wat ik heb is met usb dat ik steeds moet wisselen van usb-stick?
alvast bedankt voor de reactie

What do you think about Welke opslag muziek? ??

Vote :   

djcanta    posted on 05-08-2012 22:37
64GB UBS-stick per speler zal toch al een stuk beter zijn voor jou lijkt me.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 05-08-2012 23:19
Back up archief op dvd per jaar bv., want dat kan niet worden gewist in vergelijking met usb media.
Main collectie op externe harde schijf (back-up) en laptop, want dit is de collectie waarmee je werkt en managed met rekordbox.
On the road met een usb stick, want je wilt geen dure laptop meesjouwen en aan de veiligheid denken.
Tic Toc
jurgen1994    posted on 06-08-2012 00:16
weten jullie dan ook welke usb-stick ik het beste kan gebruiken omdat ik wel wil dt de spelers(850) me tracks snel laad. Want dat is nu helaas niet het geval..
Martullia    posted on 06-08-2012 00:22
Heb toevallig dezelfde dekjes gebruik 2 ICIDU usb 3.0 16GB rubberdrive werkt perfect, heb ook 2 scandisk cruzers usb 2.0 &
2 ICIDU sliders usb 2.0 werkt ook gewoon perfect. Misschien deze eens proberen als het werkt voor mij zal het bij jou ook werken. Misschien ook controleren of je firmwire up to date is. In ieder geval succes.Embarassed Zal wel minstens 16 gb pakken met 32gb zit je altijd safe maar wordt weer zo duur stel je verliest er hoppa daar gaat 30 euro of meer
User edit by Martullia on 06-08-2012 @ 00:26:10 (42%)
Dolivieira    posted on 06-08-2012 10:57
Ik gebruik altijd Kingston Data traveller DT101 G2 en die werken perfect. Ik heb ze in 1x 4 gig, 2x 8 gig, 3x 16gig en 1 x 32gig. Voor hel lange gigs werk ik met Traktor. maar deze werken gewoon goed op mijn CDJ900s en in de clubs en op party's op de CDJ2000 werken ze ook goed. Volgens mij zijn het wel USB 2.0 sticks. Er worden nu al 3.0 sticks verkocht en met de laatste firmware update ondersteunen de CDJ dat ook. In de toekomst wil ik nog een data traveler van 32 bij hebben ik heb ze allemaal in mijn USB houdertje zitten als ik ga draaien daar passen ze alle 7 in. Maar eerst ga ik nog een firewire schijf kopen voor mijn Mac.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 06-08-2012 @ 11:03:00 (52%)
Bonchanoize    posted on 06-08-2012 11:00
Koop 1 hdd waar je alle muziek opslaat, en voor je gigs zet je de nummers die je nodig hebt op je usb's.
Let the magic begin
Dolivieira    posted on 06-08-2012 11:04
Poster: Bonchanoize
Koop 1 hdd waar je alle muziek opslaat, en voor je gigs zet je de nummers die je nodig hebt op je usb's.
 ?

Dan zou ik er toch 2 kopen. en liefst 3. Mocht er een crashen dan heb je muziek altijd nog op een andere schijf staan. Heb ik hier thuis ook. Heb het wel eens gehad dat de boel kapot ging. Ben je al je muziek kwijt.
User edit by Dolivieira on 06-08-2012 @ 11:05:52 (37%)
Bonchanoize    posted on 06-08-2012 11:18
Poster: Dolivieira
?

Dan zou ik er toch 2 kopen. en liefst 3. Mocht er een crashen dan heb je muziek altijd nog op een andere schijf staan. Heb ik hier thuis ook. Heb het wel eens gehad dat de boel kapot ging. Ben je al je muziek kwijt.

hdd's kun je meestal nog recupereren als ze stukgaan, maar ik heb al mijn muziek ook op mijn harde schijf op mijn laptop staan.
Let the magic begin
Blackaround    posted on 06-08-2012 11:19
Ik heb het zelfde dillema gehad.

Ik heb ook cdj 850's.

Ik heb gewoon 2 usb sticks van kingston gekocht, DT R500 16gig.
2 heel snelle usb's.

Waren wel niet goedkoop, maar die waren prijs/snelheid en kwaliteit het beste!

Denk er aan, let op de snelheid van de usb.
Dat is zeer belangrijk als je een grote playlist ofzo wilt overzetten naar je usb!

Een playlist van bv 100 tracks, duurt met een gewone usb 6 keer langer dan met de usb's die ik nu heb.
Dolivieira    posted on 06-08-2012 11:25
Poster: Bonchanoize
hdd's kun je meestal nog recupereren als ze stukgaan, maar ik heb al mijn muziek ook op mijn harde schijf op mijn laptop staan.
  heb naar zitten kijken maar dat kost npg wel wat.
Winston    posted on 06-08-2012 13:16
Voor lange termijn opslag is dvd echt het beste opslagmedium. Crashed echt nooit.

En dure usb sticks zijn sneller dan de goedkope. Maar op het net kun je wel vinden welke de snelle merken/modellen zijn.
Tic Toc
markvriens    posted on 06-08-2012 13:43
Zelf heb ik 1 Corsair Survivor 32 GB usb stick. Snelste in zn soort, en dat voor een relatief lage prijs.?
Hele snelle sticks. Gebruik ze icm de CDJ2000, en als ik een set van 5u moet draaien gaat dat zonder problemen met zo'n stikkie. Nooit geen problemen! Echt een aanrader
jurgen1994    posted on 06-08-2012 19:30
maar op zo'n harde schijf of grote usb kan je meteen alle muzieksyle erop zetten zonder te wisselen van usb, dat is vooral wat ik bedoel. Makkelijk en snel geordend! kan ik dan het beste een grote usb kopen die snel is of een harde schijf? of zijn er andere opties zoals gezegd was (1hdd)? Maar zijn deze snel genoeg en zoja gemiddelde kosten? Ook zit er in een hdd bewegende delen is dit niet een hinder met draaien dat ze uit kunnen vallen als de boel behoorlijk trilt?

Nou had ik er zelf nog over nagedacht maar nu kan ik toch beter me laptop updaten daar al me muziek opzetten en dan back-up op 1 usb? Is eem stuk goedkoper toch? en hoe kan ik het beste me cdj's 850 dan aansluiten op me laptop want via rekordbox moet je gloof ik een router ertussen hebben
User edit by jurgen1994 on 06-08-2012 @ 19:58:28 (99%)
Mr-    posted on 06-08-2012 21:03
Poster: jurgen1994
maar op zo'n harde schijf of grote usb kan je meteen alle muzieksyle erop zetten zonder te wisselen van usb, dat is vooral wat ik bedoel. Makkelijk en snel geordend! kan ik dan het beste een grote usb kopen die snel is of een harde schijf?
- is afhankelijk hoeveel muziek je nodig hebt natuurlijk, dit is lastig te zeggen anders. het kan voor het overzicht wel lastig zijn als je echt door een hardeschijf moet zoeken met 500 GB.
of zijn er andere opties zoals gezegd was (1hdd)? Maar zijn deze snel genoeg en zoja gemiddelde kosten? Ook zit er in een hdd bewegende delen is dit niet een hinder met draaien dat ze uit kunnen vallen als de boel behoorlijk trilt?
- denk dat een goede 500 GB hardeschijf ong 70 euro kost ofzo, ben wel benieuwd of je problemen krijgt met de bewegende delen in hdd (wellicht kan iemand daar wat meer over vertellen.) denk dat je dan zoiezo beter een solid state Hdd kan kopen. ook vanwege de snelheid, zijn wel weer wat prijziger.

Nou had ik er zelf nog over nagedacht maar nu kan ik toch beter me laptop updaten daar al me muziek opzetten en dan back-up op 1 usb? Is eem stuk goedkoper toch? en hoe kan ik het beste me cdj's 850 dan aansluiten op me laptop want via rekordbox moet je gloof ik een router ertussen hebben
- dit begrijp ik niet helemaal, kan je dit opnieuw formuleren?

edit: voor de mensen die niet weten wat een solid state hardeschijf is: dit is een hardeschijf zonder bewegende delen die hetzelfde soort geheugen als usb gebruikt. (flash als ik het goed heb) een stuk sneller maar ik vraag me af of je het verschil merkt als je het via usb aansluit.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
User edit by Mr- on 06-08-2012 @ 21:08:38 (21%)

This is an old Topic

No new postings for 4.575 days.
 Post CommentThat would be 152.5 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 26 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 5.464
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.370