Xone 22 record output + laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IronJon    posted on 05-08-2012 12:51
Hallo,

Ik zou graag eens mijn dj-sets opnemen op mijn pc om dan op soundcloud e.d. te zetten.
Ik heb een Xone 22 mixer en daar zit al een speciaal voorziene record-output op.

Nu heb ik de Xone 22 mixer met een jack/RCA kabel aangesloten op mijn laptop
en op een of andere site las ik dat je goed kan opnemen met het programma Audacity.

Ik neem even een kort nummertje op en als ik het opsla en daarna beluister, is de kwaliteit heel slecht.
Het geluid lijkt wat vervormd...
Volgens mij kan mijn laptop het geluid van de mixer niet aan.

--> Wat moet ik nu doen om toch een mooie opname te krijgen?

Ik heb ook gelezen dat je een externe geluidskaart kunt gebruiken, zoals de ESI maya 44 USB.
Als dit inderdaad het geval is, welke geluidskaart raden jullie dan aan? (want volgens mij lijkt de maya 44 al wat verouderd)
En hoe gebruik ik die geluidskaart?

Groeten,
IronJon
?

What do you think about Xone 22 record output + laptop ??

Vote :   

Estacy    posted on 05-08-2012 13:08
Draai je ook maar +1 dB in het rood? want dan gaat het geluid al vervormen. Zorg dat in Audacity het ingangsvolume ook niet te hoog is. zolang je op je mixer NIET boven de 0dB uitkomt, moet je geluid kraakvrij zijn. Maar nog steeds niet van super kwaliteit. De Behringer UCA geluidskaartjes (kosten ong. 25 euro) zijn heel leuk om goedkoop in prima kwaliteit op te nemen. Je kunt gewoon Audacity blijven gebruiken.
Wil je n?g betere kwaliteit dan moet je een veel duurdere kaart kopen, maar dat is niet echt nodig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
IronJon    posted on 05-08-2012 13:14
Ja ik had er inderdaad op gelet dat de input niet te luid stond, maar de kwaliteit bleef slecht...
Ik denk dat ik dan inderdaad beter nog een geluidkaartje koop.
?
En die Behringer geluidskaartjes zien er wel erg cheap uit... Weet je zeker dat de geluidskwaliteit hiervan volstaat?

Unidentified    posted on 05-08-2012 14:00
Let er ook op dat het kan zijn dat de audio-ingang op je geluidskaart nog op Mic staat. Dan moet je bij de instellingen van je geluidskaart dit even op Line zetten
IronJon    posted on 05-08-2012 14:28
Dat zou ik wel eens willen proberen!
Maar hoe doe ik dit dan?
Ik heb Windows 7...
DaCompra    posted on 05-08-2012 14:51
Als je een leuke betaalbare geluidskaart zoekt kan je het beste voor een NI Audio 2 gaan, of evt een Audio 4 als je meer in/uitgangen wilt.
IronJon    posted on 05-08-2012 15:03
volgens mij is dat niet wat ik zoek, want daar zitten alleen 2 uitgangen in en ik wil juist opnemen... Winking my eye

FASA    posted on 05-08-2012 15:27
1 member likes this  Ga eens naar het luidsprekertje rechts onder in beeld, rechtermuisknop, opname apparaten, ga op de microfoon staan, klik op eigenschappen en dan niveaus. Deze zal ergens rond de 25 staan. Op mijn laptop (een HP) moet ik deze terugbrengen naar 1 en anders krijg ik vervorming. Heel raar maar toch is het zo. 0 hoor ik niks, 1 is het geluid goed, 2 en 3 gaat nog en daarboven krijg ik echt dikke vervorming.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dolivieira    posted on 05-08-2012 19:10
1 member likes this  Nee, joh dat blijft ruk. Koop een goedkoop LineIn/Lineout mengtafel. Dankan je gewoonlekker mee opnemen. Sinds ze op labyop alleen Mic in maken is dat echt baggergeluid geworden en meestal is die nog Mono ook.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.674 days.
 Post CommentThat would be 155.8 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 9 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 17.604
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.058.761