Label inschrijven?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Michielvdbroeck    posted on 03-08-2012 17:45
Hey, allemaal!

Ik heb eens een vraagje, ik heb een label opgericht.?
Waarbij ik muziek zal uitbrengen (Progressive House en Electro House)

Ik heb een systeem gevonden waarmee ik mijn muziek online krijg op alle stores. Maar ik wil mijn label inschrijven bij de kvk ofzoiets.

Wat moet ik dan doen?
Hoe moet ik dat doen?
Kost me dit geld??
Wanneer moet ik dit doen?

Jullie zijn al heel hard bedankt!

Michiel & Wessel,
http://www.facebook.com/Michielvdbroeck

What do you think about Label inschrijven? ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 03-08-2012 17:48
2 members like this  Hoe kun je een label oprichten zonder te zijn ingeschreven bij de kamer van koophandel?
Where the music meets the deejay!
Michielvdbroeck    posted on 03-08-2012 17:55
Via distributie-sites, zoals bv. een grote: reverbnation

Dolivieira    posted on 03-08-2012 18:00
Zowiezo moet je ook nog bij sabam laten weten dat je iets wil gaan doen. Aangezien je het belique komt. Kamer van koophandel moet je ook zeker in gaan schijven. ik heb er hier in Nederland ook naar zitten kjken maar er kleven nog best wel wat nare financieele nadelen aan. Dus wacht ik nog even. Eerst mag er meer geld binnen komen voor dat ik dit doe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Michielvdbroeck    posted on 03-08-2012 18:02
Mag je eigenlijk zonder dat je ingeschreven bent bij de kvk muziek uitbrengen?
LilQuint    posted on 03-08-2012 18:09
1 member likes this  Je start eerst een label op en nu ga je pas over die dingen na denken? Ligt het aan mij of moet je eerst al je zaakjes goed hebben...
Michielvdbroeck    posted on 03-08-2012 18:13
Ja, kan iemand me ook helpen? :p
LilQuint    posted on 03-08-2012 18:26
2 members like this  Niet echt bepaalt slim te noemen...
delectro    posted on 03-08-2012 18:39
Ik heb alleen ervaring met de nederlandse wet en regelgeving, dus heel specifiek kan ik niet helpen.

Wat heb je tot nu toe al uitgezocht en op papier staan?
Sebasz    posted on 03-08-2012 18:59
1 member likes this  Cry
MichaelMiller    posted on 03-08-2012 22:12
1 member likes this  
Poster: Sebasz
Cry?

Echt PRECIES dit. Je zal me vast een enorme zeur vinden, omdat dit niet de 1e keer is dat ik me irriteer aan iets wat je doet.
Alleen al aan dit topic te lezen zit er 0% toekomst in als je nu een label start, of blijkbaar hebt gestart al. Just saying.?
Iedereen kan tegenwoordig een label opstarten, inderdaad zelfs 15-jarige jongens die niet eens WETEN wat de KvK is bijvoorbeeld.? Die vragen in dit topic had je allaaaang moet je weten als je een label opstart/hebt opgestart.??
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 03-08-2012 @ 22:14:18 (25%)
MichaelMiller    posted on 03-08-2012 22:13
-dubbelpost-
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 03-08-2012 @ 22:13:57 (98%)
Luxx    posted on 03-08-2012 22:25
1 member likes this  Nee je kan niets uitbrengen zonder inschrijving bij KvK. Zonder kan je geen facturen maken. Je hebt immers geen btw nummer. Lekker domme actie dit. Sorry hoor maar je denkt echt niet goed na als je je dit nu pas afvraagt.?

www.mothermusic.nl
Larsz    posted on 03-08-2012 23:01
Je verwacht dat je gewoon niks aan research kan doen en dan hier voor een totale uitleg kan komen over hoe je een label opricht??Embarassed
Chrizadelic    posted on 03-08-2012 23:09
Moet er wel om lachen..
Dj
Wytse    posted on 03-08-2012 23:30
Nounounou, hoeven we niet direct met het hele forum op hem te duiken? Jongens zijn 15 lees ik net? Zijn we zelf ook allemaal geweest en velen van jullie waren destijds net zo ambitieus als zij zijn....
White Sea Studio
Luxx    posted on 03-08-2012 23:48
1 member likes this  trouwens een klein beetje info voor je wat je kan verwachten met je eigen label:

-ALLES bijhouden qua inkomsten, uitgaven, facturen etc. want ieder kwartaal moet je dit aanleveren bij de belastingdienst. kan je dit niet zelf (en vergis je niet in hoeveel werk het is) dan moet je een boekhouder in dienst nemen.
-bijdrage bij inschrijving KVK (of belgische versie hiervan, geen verstand van de belgische kant)
-een website is in principe iets wat een must is.
-zorgen voor voldoende promotie van het label zelf, artiesten en releases
-eigen mail server kopen (of wilde je promo's ontvangen op een hotmail/gmail account? niet erg professioneel)
-een logo+artwork voor releases. kan je dit niet zelf moet je daar ook een derde partij voor vragen.

is nog een hele hoop meer dan dat maar dat kan je direct verwachten dat je op je bord krijgt.
succes ermee als 15 jarige. heb je uberhaupt wel overlegt met je ouders of iets?
www.mothermusic.nl
Drumworks    posted on 03-08-2012 23:51
nouwja, met mijn 15 jaar zat ik er niet over na te denken om een labeltje op te starten (nu zelfs nog steeds niet) maargoed.
Ik zeg maar zo: Wanneer de track goed is komt die dmv een beetje rondvragen vanzelf wel bij een goed label terecht. kijk ik snap wel een beetje hoe dit is gekomen: Ashley had het een maand terug ofzo hier op het forum gemeld dat ze een labeltje gestart is. Die jongens die hier op het forum zitten dachten: dat wil ik ook! maar vergeten dat Ashley echt een opholgeslagen hitmachine is die wel een goed label kan gebruiken. natuurlijk kraak ik die anderen niet af, maar 1 goede track wil niet gelijk een eigen label zeggen. zorg eerst maar eens dat je er een cdtje mee kunt vullen Happy, laughing Correct me if i'm wrong!
The beats are still banging :)
Luxx    posted on 04-08-2012 00:34
2 members like this  dat gevoel krijg ik ook vaak bij kleine, nietszeggende artiesten die een label oprichten.

is de reden voor het oprichten van je label om je eigen tracks te releasen? dus andere labels willen het niet hebben want die weten dat het ruk is en niet verkoopt en dan denk je het zelf maar te doen... tja dat is echt de slechtste reden mogelijk.
www.mothermusic.nl
Oliviero    posted on 04-08-2012 03:40
Michiel, we hebben nog contact op facebook. Je moet niet zomaar een label starten; je kan beter eerst dingen weggeven
www.soundcloud.com/oliverheldens
djcanta    posted on 04-08-2012 18:50
label starten is leuk maar weet wat er dan op je af komt. Je wordt dood gespamt door die 1 miljoen producers die NL al telt. Uitgeven is vrij simpel; zorg dat je KVK / BTW-nr hebt en wordt lid bij Boep.nl zodat je op iTunes, 538 etc komt. Beatport, leuk.. maar je kan je beter richten op 1 portal. Rijk wordt je er niet van, zet dat maar uit je hoofd Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Michielvdbroeck    posted on 04-08-2012 19:07
Het label is eraf, ik wacht nog wel enkele jaren, of ik doe het gewoon niet! LOL
delectro    posted on 04-08-2012 19:20
Gister stuur je nog een PM om hulp.

Dit idee had weinig kans van slagen MAAR als je het echt wou had je je nu bezig gehouden met het uitzoeken van alles.
Als jij ooit gaat ondernemen zijn er altijd mensen die roepen dat het niet slim is of wat dan ook, stop je dan ook gelijk?
Als steve jobs zo lui was geweest hadden we nu geen MAC haha.

Ik denk als jij nu met een goed en uitgebreid plan kwam je van iedereen wat respect had gehad maar nee, je 'bedrijf' is gister gestart en na dit topic na ??n dag al gestopt.

Drumworks    posted on 04-08-2012 19:33
Poster: delectro
Gister stuur je nog een PM om hulp.

Dit idee had weinig kans van slagen MAAR als je het echt wou had je je nu bezig gehouden met het uitzoeken van alles.
Als jij ooit gaat ondernemen zijn er altijd mensen die roepen dat het niet slim is of wat dan ook, stop je dan ook gelijk?
Als steve jobs zo lui was geweest hadden we nu geen MAC haha.

Ik denk als jij nu met een goed en uitgebreid plan kwam je van iedereen wat respect had gehad maar nee, je 'bedrijf' is gister gestart en na dit topic na ??n dag al gestopt.

ik snap je standpunt wel, maar deze jongen was nog te dicht bij de beginfase. kijk wanneer hij een dijk van tracks had klaarstaan die gereleased konden worden, en alles al had opgezocht.... maar dit was niet het geval. ik kraak deze jongen neit af maar als ik hem was zou ik me nog iets meer focussen op nieuwe tracks en voorzichtig alles uitzoeken over een eigen label, zodat hij weet waar die aan begint.

The beats are still banging :)
delectro    posted on 04-08-2012 19:40
Hij had het label er natuurlijk wel af kunnen halen maar tegelijkertijd wel door kunnen gaan 'achter de schermen'
maar achja, we zijn allemaal wel jong en fanatiek geweest haha
Luxx    posted on 04-08-2012 20:16
2 members like this  juiste keuze. nokken en gewoon over laten aan mensen die er verstand van hebben. of dus zelf eens een boek openen
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.473 days.
 Post CommentThat would be 149.1 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 5 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 4.920
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.951.526