Dé perfecte Intro (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chrizadelic    posted on 02-08-2012 21:38
Ha DJR's,

Ben er dus benieuwd naar wat nou eigenlijk jullie beste 'Intro' is waarmee je een liveset begint in een indoor/outdoor feest. Je hebt natuurlijk verschillende genre's.. & Ben benieuwd wat iedereen nou eigenlijk als intro gebruikt om te kijken of iedereen een beetje de zelfde dingen gebruikt.

Ikzelf vind namelijk, dat je als DJ wel een goeie intro moet afleveren bij een publiek, mij komt het niet zo professioneel over als je gewoon met de intro beat start die een minuut duurt.. Maarja dat is mijn mening!

Hoop veel verschillende dingen te horen!

Ik zal hier alvast aftrappen, heb gister in de club waar ik resident dj ben een liveset opgenomen en als je daarvan het begin luisterd, heb je een idee waar ik mee begin (niet altijd) maar met dit nummer kreeg ik erg de aandacht van 't publiek.

http://soundcloud.com/djchristussy/chris-stussy-live-at-de-bob?

Grts, C
Dj

What do you think about Dé perfecte Intro ??

Vote :   

LilQuint    posted on 02-08-2012 21:52
Deze en vorige maand open ik meestal met deze : http://www.youtube.com/watch?v=zu8d9jW8PuM Happy, laughing!
Sebasz    posted on 02-08-2012 21:54
gewoon ultimate kaos - casanova en dan slow stop en dan break/melo van een bekend nummer?Cool
Chrizadelic    posted on 02-08-2012 22:01
@LilQuint Goeie opening man, lekker die drums! Ik gebruikte een tijdje terug ook Give It Up van The Good Men, weet niet of je die kent, heeft een soort zelfde begin. Heerlijk om de aandacht mee te krijgen!

@Sebasz Handig! Ik maak meestal zelf thuis een edit met zoiets! Weet niet of jij dat ook doet Happy, laughing
Dj
JeroenVR    posted on 02-08-2012 22:08
Ik draai nog niet op feesten of in clubs, maar in een live set die ik laatst heb opgenomen heb ik de FMIF Remix van I gotta feeling gebruikt. Haast iedereen kent het deuntje wel en (als het goed is) passen de vocals ook wel bij de avond Happy, laughing
Chrizadelic    posted on 02-08-2012 22:13
@JeroenVR Ok?, ook geen probleem. Thuis kan je natuurlijk ook perfecte intro's gebruiken voor je eigen livesets, helemaal vergeten te melden Thumbs Up!
Dj
JeroenVR    posted on 02-08-2012 23:27
@?Chrizadelic ?Ik vind het stukje in het begin met who en hardcore vibes trouwens ook wel gaaf gedaan in je set!
Larsz    posted on 02-08-2012 23:41
Poster: Sebasz
gewoon ultimate kaos - casanova en dan slow stop en dan break/melo van een bekend nummer?Cool
 dat kan deze bwoii beamen?CryEmbarassedEmbarassedCry
FASA    posted on 03-08-2012 00:21
90% van de tijd open ik met Emalkay - Fabrication en daarin gemixt Emalkay - Massive. Met deze 2 platen zit ik vrijwel altijd goed en heb ze inmiddels zo vaak gemixt da t voor mezelf ook een fijne opwarmer is.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Unidentified    posted on 03-08-2012 02:53
Poster: FASA
?Emalkay - Fabrication

Inderdaad een goede opener! Veel mensen kennen het wel, en wie het niet kent gaat er ook (min of meer) los op!
djcanta    posted on 03-08-2012 10:31
altijd lekker voor een live set vind ik sowieso; intro skippen en bij een break beginnen.
of met een acapella beginnen en dan de beat van de eerste plaat er speels onder mixen. Zo heb ik 't vaak gedaan, werkt ook lekker. Natuurlijk wel met een rete commerciele klassieke acapella die iedereen kent. Niet iets nieuws die ze pas jaren later kennen. Je moet wel die trigger hebben.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
markvriens    posted on 03-08-2012 10:45
2 Chrizadelic: Zou je misschien eens een tracklistje online kunnen gooien? Zitten een hoop leuke remixjes in Happy, laughing Zeker een goede mix dit!
Baart    posted on 03-08-2012 11:18
Poster: markvriens
2 Chrizadelic: Zou je misschien eens een tracklistje online kunnen gooien? Zitten een hoop leuke remixjes in Happy, laughing Zeker een goede mix dit!
  Daar hou ik me ook voor aanbevolen!
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Chrizadelic    posted on 03-08-2012 11:53
@Jeroen VR Bedankt man! Ik kreeg kippenvel toen het stukje kwam inderdaad met: Hardcoreeee vibes that tiron tigginssss *filter aan* publiek *EEEEYEYEHEEE* *filter weer uit* haha dat zijn toch wel de leukste momenten vind ik altijd!

@markvriens @Baart Als jullie mij volgen op soundcloud, moet je 't goed in de gaten houden, komt binnekort online Thumbs Up
Dj
Chrizadelic    posted on 03-08-2012 11:54
1 member likes this  @djcanta Juist, zo denk ik er ook over. Maar ik doe een intro maken meestal zelf thuis om er nog meer power uit te halen!
Dj
Avez    posted on 03-08-2012 13:20
Ik zie het meer als hulp middel om de zaal mee te krijgen,

Maar originele intro's kunnen verschillen van het liedje van pirates of the carrebian, tot meteen een buildup met effecten in het begin.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
djcanta    posted on 03-08-2012 14:24
ik weet nog goed, 12 jr geleden ??n van de eerste keren dat ik echt voor veel publiek stond te draaien in een club; met 3 andere DJ's back2back vinyltjes spinnen. Op een gegeven moment alles stil en toen samen met een maatje van me; hij een acapella en ik een breakbeat. Hij scratcht zijn plaat, ik die van mij en hup beide van 33 RPM naar 45RPM.. toen werd 't up-tempo met rond de 135 bpm en daarna die breakbeat plaat door gemixt met een club plaat. Was een toffe intro! jammer dat die destijds niet is gefilmd.
ArTy    posted on 03-08-2012 14:53
Ik weet nie of ik de enige ben en het heel vreemd is maar ik ben ook resident en als ik moet beginnen met draaien zijn er misschien nog pas 10 man in de zaal.. Dan ga ik echt geen intro ect draaien Thumbs Up. Het is de bedoeling dat ik gewoon al draai voordat de meeste mensen komen.

Mij lijkt het trouwens ook logisch dat de dj al aan het draaien is als de meeste mensen binnen komen..
djcanta    posted on 03-08-2012 15:23
intro-acties kan je ook halverwege de avond doen.. gewoon als je denkt van hup; zaal staat vol laat ik nu eens een bepaalde set gaan neer zetten.
Chrizadelic    posted on 03-08-2012 15:33
Er zijn ook clubs die meerdere resident dj's hebben zoals onze club, en dan heb je een schedule van 1? uur die iedere dj krijgt om te draaien. Als jij als enige bent is dat de keuze van jou club. Meestal sta ik er om de boel af te maken dus de laatste anderhalf ? 2 uur van de avond! Thumbs Up
Dj
ArTy    posted on 03-08-2012 15:53
Nouja.. Ik vind dit in elk geval wel een lekkere opener Cry? http://soundcloud.com/donguam/language-piano-intro-edit
djcanta    posted on 03-08-2012 16:26
ook een leuke om te doen als je met een MC staat;

- selecteer effectekanaal van de MIC van de MC
- zet de beat effecten handmatig op bijv. 128bpm (aantal bpm waarmee je je volgende plaat wil starten)
- laat die DJ jou aankondigen 'LET's WELCOME FOR YOU DJ (name)' en op 't moment dat hij je naam roept, ROLL staat klaar op bijv. 2 beats en druk op 't juiste moment je effect aan

jouw naam ROLLt door de zaal heen.
- Start de track in(na 10 sec.) , kale intro onder de beat, beetje spelen met je faders,

pak een kaal kanaal en haal je ROLL naar bijv. kanaal 4 toe en spelen (korter maken, langer maken etc) maar. Leuke intro! je moet wel lef hebben en een beetje geluk dat 't mooi uit pakt maar dit is echt wel tof. En een verbazing van de MC gegarandeerd! Ik heb dit trucje al een aantal x geflikt met MC Awi, MC Dice en Lady Bee.

Zeker met de DJM900NXS kan dit heel leuk uit pakken. Als je 't goed doet ben je de held, mislukt 't sta je voor aap.
djcanta    posted on 03-08-2012 16:35
uiteraard kan je dit MC-trucje ook toe passen halverwege je set Happy, laughing ook leuk!
RamuroDiaz    posted on 03-08-2012 17:43
Momenteel open ik vaak met deze :? https://soundcloud.com/daniel-thomasso/afrojack-shermanology-cant?vind ik zelf erg lekker!

Momenteel ben ik bezig zelf een intro edit te maken van Allermooiste feestje van Yellow Claw & Mr Polska
Chrizadelic    posted on 03-08-2012 18:36
@RamuroDiaz Haha maat heb je mijn setje wel uberhaupt geluisterd Thumbs Up ?
Dj
Bryzer    posted on 09-08-2012 21:41
@Chris Lekkere set, ben hem nu aan het luisteren!
?
Ikzelf draai (jammer genoeg) niet in clubs. Het is alleen soundcloud nu en dan probeer ik gewoon de hardste nieuwe track te pakken die ik heb. Maar moet eerlijk zeggen dat ik in de meeste gevallen niet eens echt na denk over de eerste track(s). Als ik het hier zo lees zou ik dat wel moeten doen haha.
Soundcloud: www.soundcloud.com/DJBryzer
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

104 Users online: 7 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 22.991
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.687