Eerst 'echte' DJ set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 11:24
Hellow

Ik ben 14 jaar en ik ben op zoek naar mijn eerste echte dj set. Nu draai ik met de Hercules DJ Control Mp3 e2 crap dus. Een vriend van me heeft de RMX waar ik al eens heb met gedraaid en die ging wel veel soepeler. Maar nu terzake ik zoek een volledige(mixer+cd-spelers+ boxen en hoofdtelefoon) DJ set +-1500euro. Het geld is geen probleem ik ga wel een bank overvallen ;d nee, ik wil er een vakantiejob voor doen. Ik dacht aan dit ===>American Audio Radius 3000 + MX-1400
www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/american-audio-radius-3000-+-american-audio-mx-1400-dsp-dj-set/product-details.html

Dus ik zoek: Een hoofdtelefoon en luidsprekers actief of passief als er maar goed geluid uit komt ;d
Ik vraag: Of die DJ set American Audio Radius 3000 + MX-1400 goed is? Eventueel andere suggesties.

Bedankt
SoundofProdigy

Dj'ing is about the music, not the popularity.

What do you think about Eerst 'echte' DJ set ??

Vote :   

Estacy    posted on 30-07-2012 11:56
over luidsprekers en koptelefoons:

koptelefoon is geen probleem ,die plug je gewoon in je mengpaneel. luidsprekers hebben een versterker nodig om geluid te weergeven, is die versterker los, dan heb je passieve speakers, zit de versterker in de speakers, dan heb je actieve.

2x Radius 3000 (prima spelers
Reloop IQ 2 (2 kanaals, rond de 300 euro maar zit verdomd goed in elkaar voor die prijsklasse)

dan zit je op rond de 1000 euro

stanton DJ 2000 koptelefoon, 75 euro. prima ding, Tiesto heeft em heel lang gebruikt (waarschijnlijk sponsoring, maar hij zal het toch prima hebben gedaan anders kan tiesto zn werk niet doen)

dan houd je nog geld over voor een speakerset. LD systems maakt de DAVE 8 xs, kloon van de Syrincs set. kost 330 euro. kan lekker hard, veel bass en makkelijk neer te zetten. Natuurlijk kun je ook KRKs halen, maar die zullen minder hard gaan met minder bass. wel zullen ze helderder klinken.?

Houd je nog wat geld over voor bekabeling.

Met zo'n budget kun je makkelijk schuiven, heb je al speakers? kun je wat duurdere spelers kopen. en natuurlijk zijn er veel meer mixers in die prijsklasse, de DJM 250 als je gewoon een no-frills mixer wilt van prima kwaliteit, of de Ecler Nuo 2.0, welk echt van super kwaliteit is, maar wel effecten mist.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Chrizadelic    posted on 30-07-2012 12:25
1 member likes this  Ik heb nog wel een Pioneer DDJ-T1 setje voor je Happy, laughing

Succes met de keuze!
Dj
SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 13:13
Heeft er iemand ervaring met de Reloop iQ2? En is de Reloop iQ2 beter den de American Audio MX 1400?
SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 13:19
Ik heb al goeie monitors, ik zoek enkel nog goede luidsprekers voor optredens.
Estacy    posted on 30-07-2012 13:37
1 member likes this  de IQ2 heeft dezelfde effects processor als de MX1400, maar wel betere controls (wet/dry fader bijv ipv draaiknop)?
De faders en crossfader in de IQ2 zijn van veel betere kwaliteit dan de MX1400. de American Audio heeft overal simpele Alpha short body faders, de Reloop heeft als crossfader een geraild model, veel betere kwaliteit, en de faders zijn een duurder model van Alpha. Dus die gaan gewoon langer mee.?

Als je speakers zoekt voor optredens, dan moet je behoorlijk gaan snijden in je DJ set, want een PA set kost flink geld.
Luxx    posted on 30-07-2012 14:44
1 member likes this  je zoekt speakers voor optredens? dus je wilt een Drive-in Show beginnen? dat gaat flink geld kosten man, een speakerset voor dat doeleinde.
www.mothermusic.nl
SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 15:37
Ik dacht gewoon aan 2 actieve fullrange speakers moet je daarbij nog iets extra hebben
Unidentified    posted on 30-07-2012 17:08
1 member likes this  2 degelijke actieve PA speakers en je bent al gauw 1600 euro verder... dan heb je nog geen statieven, bekabeling of extra subwoofers voor als er meer dan 75 man komt?Cry
SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 18:05
Ik heb nog een vriend waarmee ik samen dj die ook wil bijleggen en dat PA Systeem zullen we nog niet direct nodig hebben want ik denk dat onze eerste optredens in kleinere ruimtes zullen zijn die mijn monitors makkelijk aankunnen.
En als ik op een fuif moet gaan zal daar alles wel aanwezig zijn zeker. Anders dacht ik aan dit Yamaha Stagepas 500 het zal later aan mijn gear worden toegevoegd.
SoundofProdigy    posted on 30-07-2012 20:45
Ik dacht om de Reloop iQ2 + Usb te nemen maar waar zit de Usb functionaliteit juist en is er een flightcase voor te vinden.
User edit by SoundofProdigy on 30-07-2012 @ 20:53:02 (46%)
Estacy    posted on 30-07-2012 22:09
1 member likes this  flightcase is overal voor te vinden, de USB is niet zo heel belangrijk of uitgebreid, maar wel grappig. je kunt bijvoorbeeld makkeilijk een mix opnemen. wil je echt software besturen dan moet je de MIDI hebben, maar nogmaals, niet echt nodig.
SoundofProdigy    posted on 31-07-2012 11:18
Lijkt me wel handig omdat ik regelmatig iets op SoundCloud zet enzo.
Ik denk dat ik weet wat ik ga kopen. Maar kan je met de MIDI software bedienen en cd spelers aansluiten en gwn mixen en volgen op pc scherm.

Wat ik ga kopen:
Mixer:Reloop iQ 2 (USB of MIDI of de gewone)
CD-Spelers:American Audio Radius 3000
Hoofdtelefoon: Stanton DJ 2000
Microfoon:Behringer XM1800S (3 pak)

Kostprijs:1149euro

Wat ik daarna wil kopen als ik weer geld heb gespaard:
PA Systeem
Licht, lasers en deco
Winston    posted on 31-07-2012 21:07

Wordt een mooi setje!?Embarassed
Tic Toc
SoundofProdigy    posted on 01-08-2012 19:48
Bedankt voor de commentaren, mag slotje op.
Martullia    posted on 03-08-2012 13:39
Ondanks dat je er zo te zien al uit bent. Zou ik zelf nooit geen American Audio kopen want de bouwkwaliteit is niet van om over naar huis te schrijven.
Weet ik uit eigen ervaringen en ervaring van andere, kunt veel beter voor een merk als reeloop gaan hoef je daar tenminste niet bang voor te zijn. Als de specificatie's leest bij american Audio producten is het altijd te mooi om waar te zijn de prijs gaat toch ergens inzitten en meestal is dit de bouwkwaliteit.
Over het algemeen maken ze gewoon rotzooi.
Mocht je ze al gekocht hebben wens ik je veel sterkte.
Kunt als je wat meer kwaliteit gaan beter voor een Reeloop rmp1 , 2 of 3 gaan.
User edit by Martullia on 03-08-2012 @ 13:41:51 (24%)
Baart    posted on 03-08-2012 14:15
1 member likes this  Ik ben het eens met Martullia : ik zou eerder voor denon of inderdaad reloop gaan omdat je daar langer plezier van hebt en het gewoon prima spelers zijn. Bijvoorbeeld denon?s1200, daar heb je er?tweede hands voor 450-500 wel twee van. Als je nog zoekt naar speakers zijn de jbl jrx 115 mooi, je hebt dan wel nog een versterker nodig.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Estacy    posted on 03-08-2012 14:18
1 member likes this  
Poster: Martullia

unt veel beter voor een merk als reeloop gaan hoef je daar tenminste niet bang voor te zijn. Als de specificatie's leest bij american Audio producten is het altijd te mooi om waar te zijn de prijs gaat?
Over het algemeen maken ze gewoon rotzooi.
Mocht je ze al gekocht hebben wens ik je veel sterkte.
Kunt als je wat meer kwaliteit gaan beter voor een Reeloop rmp1 , 2 of 3 gaan.

Je weet dat de RMP 3 precies hetzelfde is als de Radius 3000? alleen een andere behuizing.

Ik heb zelf ook American Audio gehad, zeer van te spreken geweest toen.?

Het is echt bullshit om te zeggen dat American Audio slecht is, want het is allemaal OEM grei. Reloop, American Audio, Stanton, SynQ, Citronic, Omnitronic. Allemaal intern precies hetzelfde, alleen de behuizing is anders.?

Sterker nog, American Audio is voor zover ik weet de?enige?bij wie je al hun onderdelen, van alles, vrij kunt kopen. Dan heb ik het niet over een potmetertje, faceplate en knopje zoals iedere fabrikant, maar volledige PCBs, schermen, alle delen van de behuizing, alle ribbon kabels.?

En niet alleen van hun cd spelers, maar ook hun mixers, verlichting, etc etc. Dat?is service en dat zie je niet bij Reloop
SoundofProdigy    posted on 04-08-2012 23:43
Het hangt er dan ook van af hoe je er mee omgaat! Als het kapot gaat is het meestal je eigen fout! Je kan over alles zeggen dat het makkelijk kapot gaat maar let je goed op je spullen gebeuren die dingen niet. Als ik die reloop enkele keren laat vallen zal het ook kapot zijn h?. het is precies alsof die AA zal uit elkaar vallen als ik het uit de dooos haal.

No offense,
Bjarne
feestbeest    posted on 05-08-2012 03:29
Het komt er op neer:
Figuurlijk gezien komt alles uit de zelfde chinese fabriek, gemaakt door de zelfde kinderhandjes. Alleen dan met een AA stikker erop, doe je de zelfde cd speler met een andere behuizing dan plak je het merk naampje erop wat de klant wilt.

Bij mij op het werk hebben we namelijk strobo's, de Titan van showtec (of eerder gezegt het model, na-maak Martin atomic). Nu waren ze goedkoper met een American DJ stikker erop dus hebben we die besteld. Maar geloof me verschil zie+merk je niet. Nou is dat natuurlijk anders dan bij een cd speler, aangezien de behuizing er wat andere uitziet. Maar volgens mij hoeft een cd speler niet meer dan een cd afspelen, beetje pitchen en benden, loopen en scratch. Meer heb je 9/10 keer niet nodig. Dus of je nou de reloop RMP koopt of de AA. Kun je je beter afvragen welke jij het mooiste vind. En ja, veel en goedkoop gaan meestal niet samen, maar een cd afspelen doet ie zeker, durf ik je te garanderen.

En natuurlijk niet vergeten te zeggen, er is helemaal niks mis met OEM producten/merken. Sterker nog, in sommige opzichten beter dan het echt 'merk'.?

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 05-08-2012 @ 14:48:07 (1%)
Martullia    posted on 05-08-2012 23:59
Poster: Estacy
Je weet dat de RMP 3 precies hetzelfde is als de Radius 3000? alleen een andere behuizing.

Ik heb zelf ook American Audio gehad, zeer van te spreken geweest toen.?

Het is echt bullshit om te zeggen dat American Audio slecht is, want het is allemaal OEM grei. Reloop, American Audio, Stanton, SynQ, Citronic, Omnitronic. Allemaal intern precies hetzelfde, alleen de behuizing is anders.?

Sterker nog, American Audio is voor zover ik weet de?enige?bij wie je al hun onderdelen, van alles, vrij kunt kopen. Dan heb ik het niet over een potmetertje, faceplate en knopje zoals iedere fabrikant, maar volledige PCBs, schermen, alle delen van de behuizing, alle ribbon kabels.?

En niet alleen van hun cd spelers, maar ook hun mixers, verlichting, etc etc. Dat?is service en dat zie je niet bij Reloop
  Ik zeg niet dat ze slecht zijn ik zeg alleen zelf slechte ervaringen met dit merk te hebben en ik ken ook best wel wat mensen die dit hebben gehad te veel om toeval te zijn.

En ik weet niet waar jij dat op op bazeerd dat ze hetzelfde zijn maar ik trek dit toch sterk in twijfel. En dat allen onderdelen te koop zijn kan ook zeggen dat ze snel kapot gaan. Heb nog tot nu toe nog niemand horen klagen over Reeloop wat kwalitatief gewoon in orde is zover ik weet, maar over ADJ des te meer.?

Was zo slim geweest om een VMS van dit merk te kopen waarvan de helft niet werkte, heb toen een nieuwe gekregen maar was hetzelfde verhaal. In eerste instantie had ik mijn geld terug gevraagd maar omdat deze verkoper (licht & geluidsfabriek Eindhoven) zich eigen als een echte rat bediend van praktijken van list en bedrog, geen cent gezien terwijl ik daar nog recht op had. Een maat van mij had hetzelfde product daar ongeveer gelijktijdig daar gekocht ging ook kapot maar in plaat van geld terug want dat doet deze hebzuchtige eigenaar niet, krijg hij een waardebon die hij daar kon besteden. Hadden ons daar ook wijs gemaakt dat het hetzelfde is als de Denon, maar de onderdelen die er kwalitatief inziten zijn gewoon minder, heb in ieder geval over de Denon niks geks gelezen.

Weet niet of het zo slecht merk is weet wel dat ik niemand aanraad om bij deze winkel te kopen. Heb zelf geen goede ervaringen met het merk en vooral niet me de winkel waar ik het gekocht heb.

Ben voortaan overgestapt op Pioneer is zeker beter dan ADJ wat zowiezo een B Merk is.
User edit by Martullia on 06-08-2012 @ 11:46:47 (8%)
SoundofProdigy    posted on 06-08-2012 11:31
1 member likes this  Sorry iedereen. Ik ga waarschijnlijk nog even doorsparen en dan de Pioneer CDJ 350 + DJM 350 + HDJ 500W kopen bij de online winkel die die begint bij B en eindigt op X met daartussen staat een A. Ik denk dat ik voor de witte ga vind ik mooier. ;d Er zit trouwens ook nog een flightcase bij. Het is een alles in 1 pak. 1647EUR duur.

Bedankt,
Bjarne
User edit by SoundofProdigy on 06-08-2012 @ 11:33:45 (32%)
Blackaround    posted on 06-08-2012 11:48
Is een mooi beginner setje.
Als ik jou was, zou ik dan tog uitkijken naar 2dehands cdj's 800 mk2's, en een djm 400.

Ik ben ook met zo'n setje begonnen. En ik had de cdj's voor 700 gekocht.?
De djm voor 250 euro.

950 euro dus, dan heb je 700 euro om goede speakers en een goede hoofdtelefoon te kopen.

Je kans zelfs cdj 850's kopen en een djm 400 of zelfs een djm 800 als je hem goedkoop vind.

Je vind zeker cdj850's voor 1150-1200 euro.

grtz

SoundofProdigy    posted on 06-08-2012 11:55
Ik ga geen 2de hands kopen ivm garantie en service en mocht ik hem later willen verkopen wil ik weinig verlies hebben.

SoundofProdigy    posted on 06-08-2012 12:10
Nu ik wat verder aan het zoeken ben lijkt me de 300 set niet zo super ivm effects. ik zou misschien de CDJ 850k's nemen en dan de Reloop iQ2 ertussen plaatsen? Goed of niet goed? Of de AA Radius met de DJM-700 ertussen?
Kortom wat ik nu zoek een PRO DJ set voor +- 2000EUR.Voor de mensen die zich afvragen waar ik dit geld vandaan ga halen. Volgend jaar ga ik een vakantie job doen.
User edit by SoundofProdigy on 06-08-2012 @ 13:16:10 (100%)
Estacy    posted on 06-08-2012 13:47
850 met IQ2 is zeker een goed idee, super spelers, super mixer (die IQ2 is veel beter dan bijv. DJM250-350-400)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

155 Users online: 8 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 27.795
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.978.354