USB Crash Rekordbox
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

axefield    posted on 28-07-2012 18:07
Een maand geleden crashte mijn usb stick een uur voordat ik moest draaien. Ik had geen back up en moest snel een playlist maken en heb ik Rekordbox nog even wat Cue points en Hot Keys gezet.
Ik snapte toen niet waarom mijn usb crashte. Ik kon namelijk wel nog gewoon op de usb stick waar al mijn muziek nog opstond. Alleen rekordbox (en cdj's) lazen hem niet meer.

Vandaag had ik precies hetzelfde maar ik ben erachter hoe dit is gebeurd. Ik dacht ik deel het even met iedereen.

Ik had mijn usb in mijn Macbook en rekordbox open. Mijn laptop viel uit omdat hij geen stroom meer had. Toen ik hem weer opstarte was precies hetzelfde gebeurd. De vorige keer was ook van te voren mijn mac uitgevallen voordat dit gebeurde.
Oftewel: zorg dat je Rekordbox sluit of je usb eruit haalt wanneer je mac op het punt staat uit te vallen.
Ik weet overigens niet of dit ook voor Windows is. Ter informatie ik maak gebruik van OS X en rekordbox 1.5.3.

Gelukkig heb ik gisteren nog een backup gemaakt Happy, laughing

What do you think about USB Crash Rekordbox ??

Vote :   

Lead    posted on 28-07-2012 18:15
Als je een USB verwijderd zonder EJECT kun je dataverlies krijgen, aan stroo storing kun je jammer genoeg niets doen, maar sommige mensen trekken hem ook zo uit de CDJ, dan loop je hetzelfde risico...

En backups maken als je dingen gewijzigd hebt in je Collection zou iedereen standaard moeten doen, je ziet dat het je af en toe kan redden Winking my eye
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 28-07-2012 18:46
Wat ik niet snap is. Zorg altijd dat er genoeg stroom in je laptop zit of dat die aan het netstroom hangt voor dat je met software als Rekordbox gaat werken. Dan heb geen uitval ook. Rekordbox gebruikt namelijk bij het analyseren van tracks en het overbrengen van de trax naar een USB stick of SDkaart heel veel energie. Dus dan vraag je om conflicten als die uitvalt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.615 days.
 Post CommentThat would be 153.8 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 36 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 375
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.893