DIT IS EEN REVIEUW VAN DE NEW-LINE SITE !!!
Tof ding!
Ik heb de Numark Axis 9 ( 2 stuks) nu enkele maanden in huis en ik ben er erg tevreden over.
De jog werkt ontzettend goed. Je gebruikt em voor alles, pitchbenden, cue'en en het instellen van de parameters van de effecten. Die effecten werken ook erg lekker. Numark heeft hier echt hard aan gewerkt. Alles kan goed diep ingrijpen als het moet, en het klinkt allemaal erg ok. Je kunt meerdere effecten tegelijk gebruiken wat het allemaal nog spectaculairder maakt natuurlijk
De pitch control en de master tempo werken goed. Ik merk soms alleen dat in de buurt van het 0-punt (dus als je maar een klein beetje bijpitcht) de master tempo neigt naar iets vervorming. Dat kan ook met de muziek en de beats te maken hebben natuurlijk. Het coole aan de axis is trouwens dat je niet alleen master tempo hebt(numark noemt dat key lock, eigenlijk ook logischer), maar dat je ook de key (toonsoort) kan bepalen van het nummer! Als je daar een beetje handig in bent kun je compleet nieuwe melodien maken
De cd-speler heeft 2 loops aan boord, allebei seamless en dat werkt zoals het hoort.
Schokbestendigheid is geen issue, je kan er naast gaan staan pogo'en (wat me nogal eens overkomt) en het ding ratelt gewoon door.
Verder: software-updates via numark.com, wat betekent dat je ineens extra functies kunt krijgen of dat bestaande zaken verbeteren.
Nadeel aan de axis vind ik dat hij soms wat problemen met cdr's heeft en dat er geen sleuf maar een laatje is om de cd's in te doen. Niet hufterproof.
Conclusie: fijn apparaat, paar kinderziektes. Aanrader voor de gevorderde thuismixer en ook voor de crea-bea deejay.
Update:
Het probleem met de cd-r's kun je verhelpen door op lage snelheid te fikken (maximaal 2speed). Ik heb ook net als andere gebruikers wat problemen gekregen met het jogwheel dat schijnt te maken te hebben met een geaard stopcontact omdat het jogwheel met een lichte spanning werkt (aanraakgevoelig). De geluidskwaliteit kan inderdaad af en toe beter, hoewel als je natuurlijk geripte mp3's fikt je nooit weet wat je in huis haalt!