Welke pioneer mixer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jurgen_1994    posted on 12-07-2012 21:18
Hallo,
Ik heb nu 2x cdj 850 en 1x djm 350. Dit is mijn eerste set waarmee ik ben begonnen, ik dacht zelf dat dit wel een leuke set was en zeker niet verkeerd om mee te beginnen. Alleen nu begin ik toch te twijfelen om me mixer weg te doen en een andere te kopen. Welke mixer raden jullie aan die de zelfde kwaliteiten heeft? Hij hoeft niet persee meer effecten te hebben want ik wil uiteindelijk een pioneer efx 1000 of pioneer rmx halen. Zou dit een slimme keuzen zijn en zo nee wat raden jullie dan aan of eventueel een andere effector?
mvg,
jurgen

What do you think about Welke pioneer mixer? ??

Vote :   

djmstr223    posted on 12-07-2012 21:19
als je toch een externe efextor gaat helen kan je denk ik het beste naar een A&H mixer kijken, deze zijn uber gaaf!
www.bramvanbergen.nl
jurgen_1994    posted on 12-07-2012 21:20
Rond welke prijsklassen zitten deze? Want ik zat zelf een beetje rond te kijken voor een djm 700 en djm 800. Deze wil ik wel 2de hands gaan halen omdat ik anders te veer over mijn budget zit.
User edit by jurgen_1994 on 12-07-2012 @ 21:21:33 (79%)
kuituhh    posted on 12-07-2012 21:56
Ik zou zeggen bekijk de bekenste webshops en je weet de prijzen zo...

Heb je daadwerkelijk 4 kanalen nodig? Als je niet meer effecten wil op je mixer / of dus meer kanalen zijn een djm700 (geen collor effects) of een djm800 dikke overkill.

Dus of een hoge kwaliteit basic mengpaneel. b.v. een A&H of toch een mixer met veel meer mogelijkheden zoals een djm 700/800.

Spin that Sh!t BAM!
TORSKY    posted on 12-07-2012 22:03
ik zou zeggen als je maar 2 kanaals nodig hebt: hou je mixer en koop sneller die effector eerst, later kan je dan rondkijken voor 4 kanaals als je die echt nodig hebt Winking my eye
Estacy    posted on 12-07-2012 22:32
DN-X1100 van denon raad ik aan. Goede bouwkwaliteit, klinkt goed, goede EQs, zelfde opbouw als een djm 700/800 en echt d? superieure mixer voor effect send/return gebruik
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lomme_    posted on 12-07-2012 22:54
Allen&Heath.
jurgen_1994    posted on 12-07-2012 23:03
dus als ik het zo goed begrijp van TORSKY, kan een effector ook gewoon op mijn Djm 350?
En is daar dus geen extra kanaal voor nodig. Want ik heb nu mijn 2 kanalen bezet door 2x cdj 850 en dan zou het toch nog moeten kunnen?
kuituhh    posted on 12-07-2012 23:15
als er een send-return op zit wel Happy, laughing althans bij mijn weten Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
tek-zotic    posted on 12-07-2012 23:15
jekan die EFX achter je master aansluiten zodat je geluid van je mixer door de EFX gaat, op die manier kan je deze gebruiken met de DJM350 dus kan je enkel het totale eindsignaal 'bewerken'.?
Bij een mixer zoals estacy zegt zit er een functie in de mixer verwerkt die je toe laat om de effector op je mixer aan te sluiten en via de mixer het effect aan 1 of meerdere kanalen toe te wijzen zodat je bijvoorbeeld een effect op het liedje van kanaal 2 hebt maar niet op het liedje van kanaal 1 tijdens een mix
(correct me if i'm wrong)
User edit by tek-zotic on 12-07-2012 @ 23:15:56 (5%)
Snoey    posted on 12-07-2012 23:16
Denk goed na wat je in de toekomst wilt gaan doen.

Elke mixer is goed voor thuis!

Maar wil jij je hele leven thuis blijven draaien?
Wil jij soms bij vrienden thuis of bij de lokale hockeyclub draaien?
Wil je in de lokale disco gaan draaien?
Wil je in verschillende discotheken draaien?

Aangezien je al cdspelers hebt (en dan met name de 850, die in dat geval het meest lijkt op de cdj2000, neem ik aan dat je in de clubs wilt gaan draaien.

In de meeste clubs staan Pioneer mixer, en dan nog vooral de DJM800. Ook je nog hier en daar een Dateq mixer tegen, vaak omdat sommige bar/dancings naast een dj ook nog een tv en computers aan het mengpaneel wilt aansluiten en het minder onderhoud nodig heeft. Maar ik de meeste bar/dancings maken toch de upgrade naar een Pioneer.?

Als je van tegekke filters houdt is inderdaad de A&H Xone serie goed. Een verkoper in een muziek zaak liedt wat horen en die filters klonken heel vet!!!!

Dus kijk goed waar je naartoe wilt en wat voor gear er staat. Aan de andere kant is dat weer moeilijk omdat het de vraag is wanneer alle zaken overstappen op een DJM900.
www.soundcloud.com/ten-hooven
jurgen_1994    posted on 12-07-2012 23:37
Nou ik ben nu pas net begonnen maar ik wil het liefste zo snel mogelijk naar de lokale discotheek omdat ik daar vaak contact mee heb. Mijn spelers had ik ook juist voor die reden gekocht zoals SNOEY al zei.Nou denk ik dat het uiteindelijk dus verstandiger is om of een djm 800 of djm 900 te kopen om mee te beginnen. Alleen voor de djm 900 heb ik nu even het geld niet omdat het gewoon veel is dus dan word he gewoon de djm 800 dit is dan een goede keuze toch? Want om die rmx op mijn 350 te doen vind ik niks want ik kan nu alleen effect op allebij de kanalen inzetten en toch vind ik dat niet zo prettig dus kan k beter voor de djm 800 gaan denk ik zo..
Chrizadelic    posted on 12-07-2012 23:45
Je hebt die effecten echt niet zo nadrukkelijk nodig, soms draaien er dj's voor mij en die staan alleen maar aan die effect knop te draaien omdat ze de tijd moeten vullen. Clean mixen vindt ik vooralsnog veel beter. Maar als ik jou was zou ik ook niet wachten totdat je het geld hebt voor de DJM 900, natuurlijk is deze mixer veel beter, maar de DJM 800 is ook erg goed naar mijn mening en heeft de juiste effecten en die werken ook prima.

En zoveel verscheelt het niet tussen de DJM 800 & 900 vind ik... Een paar verfijnde dingentjes, maar ik zou gewoon kiezen waar jij je goed bij voelt. Je moet de keuze natuurlijk zelf maken! Succes Happy, laughing
Dj
jurgen_1994    posted on 13-07-2012 07:45
oke dankjewel allemaal ik denk dat ik er zo verder wel uit ben
djcanta    posted on 13-07-2012 08:52
1 member likes this  DJM800 is End-Of-Life en niet meer nieuw te krijgen, ga dan voor de DJM850. Een super leuke mixer van goede kwaliteit met leuke effecten ?n ingebouwde USB-Audio-kaart. En de keuze uit 2 kleuren.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 13-07-2012 13:52
DJM-700 is al een oudje aan het worden, maar nog wel nieuw te verkrijgen.

Het is de goedkoopste Pioneer mixer met send-return. Relatief minder effecten, maar als je wilt combineren met een remixbox moet dat wel kunnen.
Tic Toc
djcanta    posted on 13-07-2012 13:57
DJM700 is ook goed genoeg voor thuis, daar ben ik 't wel mee eens ja Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Estacy    posted on 13-07-2012 15:57
voor ongeveer hetzelfde geld kun je ook een DN-X1600 kopen. heb je Traktor scratch certified geluidskaart ingebouwd, effecten, goede bouwkwaliteit etc
Snoey    posted on 13-07-2012 16:51
Poster: Winston
DJM-700 is al een oudje aan het worden, maar nog wel nieuw te verkrijgen.

Het is de goedkoopste Pioneer mixer met send-return. Relatief minder effecten, maar als je wilt combineren met een remixbox moet dat wel kunnen.

Zitten zelfs effecten op die je op de DJM800 niet kan vinden!!!

De 'PitchRoll', die heel gaaf is!!

Je kan hem na doen met Roll en colour FX op de DJM800, maar los vind ik hem makkelijker.
Gery    posted on 13-07-2012 17:56
als je digitaal wil gaan draaien met timecode is de 900/850 aan te raden, zij fungeren als traktor geluidskaart!
anders zou ik kijken naar een tweedehands 800 of 700, beide ook leuke mengpanelen.

Buiten enkele effecten meer verschillen de nieuwe generatie 900/850 niet zo veel van de 800!
het grootste verschil is eigenlijk de USB soundcard functie!

Ik draai timecode. ipv voreger mijn Audio8 aan te sluiten, moet ik nu enkel ??n USB in het mengpaneel steken.. Happy, laughing

(wat in een club of discotheek ook erg handig kan zijn!)
DJ - Producer
Snoey    posted on 13-07-2012 19:28
Ik snap niet waarom tijdcode zo belangrijk is, USB en SD zijn compactere substituten van CD en PC.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je naast je USB of SD in je CDJ's je laptop op CDJ 3 en/of 4 kan aansluiten.

Alleen vind ik dit een enorm grijs gebied wat nou precies wel en niet kan, kan ook nergens goede tutorials over vinden en is vaak de moeite van het aansluiten en voorbereiden helaas de moeite niet.

En Traktor blijft in mijn ogen altijd een niet superieur programma als het gaat om CDJ's en een DJM met eventueel een EFX1000 of RMX1000.
Estacy    posted on 14-07-2012 13:10
1 member likes this  een goede mixer, SLs of CDJs en een effectendoos zijn ook veel leuker dan software. ben je tenminste echt hands on met hardware bezig
Snoey    posted on 14-07-2012 18:06
Als je een laptop aansluit aand e cdj's + mixer toch ook?
Winston    posted on 15-07-2012 03:25
De CDJ-850 heeft MIDI/HID incl. onboard soundcard, dus is een geluidskaart in je mixer voor timecode niet nodig.

Waarom je een andere mixer nodig hebt is niet echt duidelijk. Geluidskwaliteit blijft hetzelfde. Meer kanalen heb je niet nodig. Meer onboard effecten ook niet. Meer kanalen ook niet. Send/Return wil je misschien, maar dan kun je beter naar een ander merk kijken.

Pioneer mixers scoren altijd veel slechter dan mixers van bepaalde merken op het gebied van aansluiten van effecten.

Visueel ziet een 4-kanaals clubmixer, natuurlijk beter uit dan een 2 kanaals mixer. Volgens mij doe je het alleen maar daarom. Als dat je gelukkiger maakt, moet je dat gewoon doen. En niet om advies vragen om dat te rechtvaardigen, want er zijn geen rationele redenen die je gelukkig zullen maken.

Bij beperkt budget zou ik zelf de DJM-350 houden. Er is toch een manier om een RMX-1000 aan te sluiten, waarbij elk kanaal afzonderlijk via de RMX-1000 kan.

Wat je nodig hebt is:

4 RCA splitter kabels (als je geen lange kunt vinden de female versie gecombineerd met een korte normale RCA).

en 1 audio signal switch (tuurlijk geel/video heb je niet nodig, maar zo alleen zijn ze te vinden)

Aansluiten van je 'externe send/return' gaat volgens:
Elk van de 2 CDJ-850 koppel je met 2 van de RCA mono Y-splitter kabels, stuur je 1 kant audio naar de 'signal switch' en de andere kant rechtstreeks naar de DJM mixer.
Via de master out 2 van de DJM-350, kun je naar de derde input van de 'signal switch'
De 'signal switch' naar de RMX-1000.
De RMX-1000 op de AUX RCA input van de DJM.

Het selecteren van je kanaal gebeurt dus op de 'signal switch' box en je kunt ook kiezen voor het master signaal.
En de output van de 'switch box' is de send.
De AUX input van de DJM-350 gebruik je als return.

Het ziet er niet zo mooi uit als een club mixer met onboard send/return, maar het werkt exact hetzelfde als op de clubmixers.

Met zo een externe send/return bespaar je meteen het geld voor een clubmixer, en kun je meteen de RMX-1000 kopen.

Verder vindt ik het toch o zo grote bullshit dat je niet zo goed kunt draaien op een DJM-800, 900, 2000 als je zelf niet precies hetzelfde model thuis hebt staan om te oefenen. Zeker bij alle Pioneer modellen is de basis lay out en bedieningswijze bij alle modellen van hun productlijn exact hetzelfde.

Maar nogmaals: Als je een Pioneer clubmixer wil omdat je je dan pas een 'echte' DJ voelt, moet je dat gewoon doen. Want er is verder geen rationele reden waarom je een Pioneer clubmixer moet. Schaam je daarvoor niet, want het is bij echt een groot deel van de Pioneer eigenaars het geval. Cool

Tic Toc
User edit by Winston on 15-07-2012 @ 04:02:41 (55%)

This is an old Topic

No new postings for 4.600 days.
 Post CommentThat would be 153.3 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 24 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 30.020
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.042