Het grote Gear Topic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 11-07-2012 23:33
Hee Djr vrienden! ik vond het weer eens tijd voor een nieuw topic, zeker omdat de helft vrij is en toch niets te doen heeftCool. Daarom open ik hierbij het grote gear topic! wat had ik in gedachten:

* Met wat voor gear ben je begonnen??
* Hoe ben je doorgegroeid met je gear tot wat je nu hebt?
* welke beslissingen heb je daarbij gemaakt?

Ik zal wel beginnen:

*?Met wat voor gear ben je begonnen?
Ik ben begonnen met 2 oude stereospeakers en een bart smit homemix setje (jawel zo'n plastic all in oneSmile)

Toen ik erachter kwam dat ik mijn hobby wilde voortzetten, ben ik gaan nadenken over een volgende set.

Mijn homemix setje had vochtschade dus die kon ik weggooien. ik ben toen gaan kijken van het geld van mij krantjes voor een 19' set. hierbij had ik het volgende: 2 hq power vdsg10 speakers, een hq power oregon 4 kanaals mengpaneel, een hq power cd 330 met stoere tatoeages erop en een vpa 2100mn versterker.

hier heb ik ?ongeveer 2 jaar mee uitgehouden en toen wilde ik meer, had alles weer verkocht (soms zelfs met winstCool) en ben toen voor mijn 2e 19' set gegaan. Dit bestond uit een dap 1150d cd speler, een behringer?vmx1000 usb mixer (echt een superding) een Crown xls 402 versterker. en dan nog het nodige geluid. dit bestond uit 2 behringer 1220pro speakers en een actieve sub van american audio, de pxw15p.
Met die set heb ik ook ongeveer 2 jaar gedaan maar liep hierbij de nodige gehoorschade op door die 2,6 killowatt. hierdoor heb ik alles gekocht toen de pieptoon in mijn oren te erg werd en ben ik na flink sparen en mijn oren laten bekomen voor een 4e set gegaan.

Dat is de set die ik nu ongeveer heb, deze bestaat uit 2 dns3700 multimedia spelers, een behringer ddm4000, en 2 behringer truth monitoren.

mijn laatste upgrades waren een nieuwe mixer, de reloop rmx 40, en een actieve zelfbouw subwoofer naar het idee van KRK.

Dit is mijn gearlijst, ik ben erg benieuwd naar die van jullie!
Greets: RiliciousZ
The beats are still banging :)

What do you think about Het grote Gear Topic ??

Vote :   

Drumworks    posted on 11-07-2012 23:33
-
User edit by Drumworks on 11-07-2012 @ 23:34:58 (100%)
jdegraeff    posted on 11-07-2012 23:51
1 member likes this  Ik ben begonnen met een mp3 mobile dj controller van Hercules, ik was toen een jaar of 14 en vond het leuk om met muziek te klooien. Ik had namelijk daarvoor al dingen geprobeerd met vdj, alleen ik wilde graag doen wat echte dj's ook deden. Ik dacht dus met dit controllertje dat wel na te kunnen bootsen.
Op dit controllertje had ik geen hp output dus ik nam steeds op en zetten vervolgens de volgende track precies goed klaar.
Ik zat in die tijd in het hockeyteam samen met lennard verheij, hij was ook veel met muziek bezig ?(miss dat vele van jullie hem wel kennen als Lenny Verro, hij heeft al best veel platen uitgebracht). Hij bracht mij op fl studio, dit was voor mij echt een prachtig programma precies goed voor mij. Mijn boxen gingen kapot en ik kwam op dit forum terecht om advies te vragen. Ik kwam in contact met rick van drunen (maker van dit topic). Hij heeft mij geholpen (uiteindelijk Kurzweil Ks-40a) en heeft me bij hem uitgenodigd om het mixen weer een beetje op te pakken. Nadat ik bij hem thuis het echte mixen voor ogen zag, dacht ik dat wil ik ook en besloot ik dus nieuwe gear te gaan kopen. Ik heb lang getwijfeld tussen een numark mixtrack pro of een tweedehands beginners cd-spelers (met mixer). Na veel overwegingen heb ik dan toch 2x Jbsystems cd 200 gekocht en 1x behringer vmx 300.

Dit is waar ik nu sta en ik heb van dit alles geen spijt, hoewel ik wel meer achter mijn computer zit om het producen steed meer eigen te maken, heb ik altijd erg veel plezier met het draaien!

Het is niet een mooie gearlijst maar om mee te beginnen vind ik het zelf een prima lijstje voor een jongen van 17 met een baantje in de supermarkt!

tim94    posted on 12-07-2012 09:20
zal ik mijn lijstje maar ook ff droppenCool

* Met wat voor gear ben je begonnen?
Ik ben begonnen met een 2dehands bcd2000 van behringer. speakers had ik toen al, het zijn vrij merkloze dingen van de kruidvat ? 50 euro per paar. deze doen het overigens wel best goed voor de prijs. deze speakers gebruik ik nu nog steeds. versterkertje was een ding van McCrypt, weet niet precies meer welk type?maar terug naar de bcd. hiermee ging alles wel lekker enzo, maar ik wilde toch verder.

de bcd begon na een jaartje te hebben gemixt te vervelen. op de bcd kon je wel nog 2 losse cd spelers of platenspelers aansluiten. hierdoor heb ik 2 denon dn-s3500 spelers ervoor gekocht, echt heerlijke dingen ;D. maar op het rechter kanaal kraakte die nogal, dus ik had besloten de bcd te verkopen en voor een mixer te gaan.

?dit was een behringer djx750, achteraf een grote fout natuurlijk, maar toen was het voor mijn gebruik een prima ding. dit ging een jaartje ook nog allemaal wel goed, maar de djx begon te vervelen, o.a. door de ronduit slechte effecten. dit ding heb ik toen ook op marktplaats gezet, en hierna was mijn volgende aankoop een ddm4000 van behringer. dit ding is in kwaliteit alleen al veel beter dan de djx, ook niet topkwaliteit, maar het is ook geen A&H toch? op dit heerlijke setje heb ik een tijdje met veel plezier gedraaid. in de tussentijd had ik nog een kleine omnitronic subwoofer gekocht, omdat er niet zo geweldig veel bas zat in de kruidvat boxen.?

?de denons had ik ondertussen wel al op marktplaats staan, om te kijken wat ik er nog voor zou kunnen vangen, en op een gegeven moment was er iemand die er hetzelfde voor had geboden als dat ik er een jaar geleden voor had gegeven. toen zijn de denons dus ook de deur uit gegaan, en nog geen week later had ik 2x cdj800 MK2 van pioneer. dit setje gebruik ik vandaag de dag nog steeds met veel plezier. ?inmiddels heb ik nog een maya 44 usb voor timecode.?

dit was mijn verhaal ongeveer :D

Unidentified    posted on 12-07-2012 09:29

Ik ben begonnen op mijn met een dubbele cd speler (American Audio DCD Pro310) en een mixertje van JB Systems (Kreator 3 geloof ik). Na net geen jaar heb ik dan een Reloop RMX40 Blackfire gekocht. Toen ging mijn laptop kapot en besloot ik een Macbook Pro te kopen, ook in verband met later eventueel icm Traktor te draaien. En zo geschiedde, ik kreeg een NI Audio2 voor mijn verjaardag en kocht zelf een Reloop Contour bij. Vorig jaar in juni kocht ik dan 2 Synq XTRM1's voor een zeer goede prijs. Niet veel later kwam daar nog Traktor Scratch Duo 2 bij, wat al is geupgraded naar Taktor Scracth Pro 2.?
Qua speakers heb ik 2x JB TSX12, waarvan ik er een gekregen heb van mijn ouders toen ik begon met draaien, de andere heb ik toen zelf gekocht.?
Nu ben ik bijna 18 en draai dus met een Reloop RMX40, 2 synq xtrm1's, een macbook pro met Traktor scracth pro 2 en een Pioneer HDJ500, en ja ik heb echt alles zelf betaald?Cool

MTHIJSMusic    posted on 12-07-2012 09:37
* Met wat voor gear ben je begonnen?
Ik ben begonnen met een Ion Discover Dj (een kleine controller) maar dat verveelde al snel want er zaten amper mogelijk heden op en Hi-Fi speakers van sony die ik nog steeds heb en het harstikke goed doen Happy, laughing !

* Hoe ben je doorgegroeid met je gear tot wat je nu hebt??
Na lang sparen voor Numark ndx 200 2x en een Numark im1 (toen had ik nog weinig geld in de maand) gekocht de mixer had ik er toen bij gekocht omdat ik nog geen geld had voor een betere mixer, Ongeveer een half jaar later had ik hem verkocht en kwam er een Djx 750 voor terug, Natuurlijk ook niet de beste maar de effecten die er op zitten gebruik ik nooit wat die zijn harstikke slecht.
Met cd's draaien werd al snel irritand omdat je altijd die cd's moet branden en heb ik de Esi Maya 44 usb gekocht voor Virtual Dj maar die begint nu mij te irriteren en daarom ga ik over 3 weekjes een Traktor Audio a6 kopen met een Laptop standaard.
4 week geleden heb ik de Sony speakers vervangen voor KRK Rp5 G2 Studio monitoren omdat ik nu ook veel bezig ben met produceren en dat gaat al redelijk goed Happy, laughing?

Greetz .
Matthijs Kuiters
rikkk010    posted on 12-07-2012 10:56
anderhalf jaar geleden begonnen met draaien op een numark mixtrack pro en een le versie van traktor pro, leuk ding om de basis onder de knie te krijgen maar het begon me vreselijk snel te vervelen. na een aantal feestjes gedraaid te hebben vond ik het tijd voor wat nieuws, ik heb altijd het geluk gehad om een hoog uurloon te mogen ontvangen, en daardoor kon ik dus na 3/4e jaar mijn pioneer 350 set kopen incl flightcase en hdj 500. hierna heb ik nog een macboook pro gekocht. na verloop van tijd begon ook deze set me te vervelen, ik wou iets groters, meer effecten, iets professionelers. dus na een half jaar heb ik de 350 set verkocht en heb ik me 2x pioneer cdj 850-k gekocht (topdingen!) en een pioneer djm-700 mixer. echt een wereld van verschil. alles nieuw gekocht, en alles zelf betaald.

ook heb ik op produceervlak de afgelopen 2 jaar genoeg gekocht. logic pro 9, samson studio GT monitoren, m-audio fasttrack, en de rhode nta1.
no problems, just solutions.
Luxx    posted on 12-07-2012 11:20
wie gaat in godsnaam al deze lappen tekst lezen?
www.mothermusic.nl
Drumworks    posted on 12-07-2012 11:26
Poster: Luxx

Zoals ik zei, mensen die nu vakantie hebben
User edit by Drumworks on 12-07-2012 @ 11:29:19 (2%)
nicos4    posted on 12-07-2012 18:19
Als het niet interessant is lees je toch niet, waarvoor een forum . tjonge jonge
tek-zotic    posted on 12-07-2012 18:21
Poster: Luxx

JIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

This is an old Topic

No new postings for 4.569 days.
 Post CommentThat would be 152.3 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 9 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 16.140
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.580.329