2 laptop Dj's in 1 nacht. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

XMatiC    posted on 06-07-2012 06:56
Hey.

Voor een residentie draai ik samen met een andere DJ.
Een DJ die met Traktor draait.
Sindskort speel ik met Serato SL2.
We wisselen telkens om de 30min af.

De set staande is: 2x Pioneer CDJ 2000 & 1x Pioneer DJM900NEXUS.

Dat betekend dus geen 4 CD spelers.
Dus om de 30min onze kabels versteken.
(serato inputs naar traktor inputs en andersom.)

Is er een manier om de kabels niet te versteken?
Met andere woorden gewoon onaangeraakt.
Een Serato SL 4 kopen zou ook kunnen enkel is daar het geld niet voor.

Ik hoor het graag!
Wie me kan helpen is mijn god!
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 06-07-2012 @ 07:01:29 (66%)

What do you think about 2 laptop Dj's in 1 nacht. ??

Vote :   

Xurion    posted on 09-07-2012 18:45
Kan ik als Nederlander gewoon iets bij Amazon bestellen dan? Dat duurt dan toch kei lang met verzenden?
TORSKY    posted on 09-07-2012 22:23
@winston: het verwisselen naar thru is ook in het playergedeelte in traktor Winking my eye (klikken op A of B en dan selecteer direct thru Winking my eye )

lijkt me nog altijd het beste idee hoor, ze na elkaar koppelen, t handigste is nog altijd om met hetzelfde te draaien natuurlijk, alles op 1 laptop maarja...
FASA    posted on 10-07-2012 12:38
Ja maar dan moet 1 overstappen van serato naar traktor of andersom, Zullen ze beide niet willen neem ik aan :P
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 10-07-2012 14:04
@TORSKY: Kun je geloven, ik heb zelf Traktor. CoolEn weet je hoe het zit bij Serato?

@FASA: Nee, ik denk dat een ieder zijn eigen ding wil doen en de ander zo min mogelijk wil storen.

Het gaat behalve om de 2 vrienden (tevens de resident DJ's van de club), waarvan de 1 met Serato werkt en de ander met Traktor, ook om het draaien na een 'onbekende' guest DJ die met CD's werkt, en waarbij ze geen tijd hebben om vooraf de aansluitingen te regelen.

Dan vindt ik de split naar 4 kanalen optie toch net iets beter (lang vooraf gedaan natuurlijk als vaste DJ booth set up van die club; en dat moet kunnen als je beiden de resident DJ bent). Je hoeft de ander dan niets te vragen, en die hoeft niets voor je te doen. Beiden zijn dan helemaal onafhankelijk van elkaar en hinderen elkaar minimaal.

Je hebt ook veel meer tijd om het te doen. Als je moet lospluggen voor het 'thru model,' heeft de cd guest DJ nog maar 1 cd player ter beschikking.
Terwijl bij de '4-weg split' heeft hij nog steeds 2 cd players ter beschikking, terwijl je nog bezig bent en ook nadat je al helemaal klaar bent met installeren.
Omgekeerd heb je ook meteen 2 decks ter beschikking als je overneemt, zonder dat je nog bezig bent de tweede te koppelen.

Natuurlijk het proces van cd's wisselen en headphones blijft.

Maar de Traktor - HID optie is ook erg goed, omdat het vergelijkbaar is. Maar dat eist meer test werk vooraf. Maar als je resident DJ bent, moet dat ook lukken.

XMatic mag zelf kiezen wat hij het beste vindt. Ik zou als criterium gebruiken de oplossing waarbij in totaal de minste kabels moeten worden losgemaakt en/of geplugged, en ook de minste veranderingen aan de DJ software instellingen moeten worden gepleegd.
Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2012 @ 20:02:22 (100%)
Winston    posted on 10-07-2012 17:45
input

Wat ook nice kan zijn is als je de CDJ's aansluit op de digital inputs voor guest DJ's die met cd's werken op bv kanaal 1 en 2.

Split de RCA outputs van linker CDJ-2000 over de CD/line inputs van kanaal 1 en 3. En idem van rechter CDJ naar kanaal 2 en 4. De RCA inputs kunnen dan worden gebruikt door timecode DJ's. Kanaal 1 en 2 bv voor Serato en kanaal 3 en 4 voor Traktor.

Enige wat de DJ's hoeven te doen bij het overnemen is de input selector switches te switchen.
En cd DJ, traktor DJ en serato DJ kunnen naar believen wisselen, in elke volgorde.

En als de Traktor DJ met HID wil werken is het aantal beschikbare inputs nog groter. Het aantal kanalen blijft wel 4.

Als je de kabels vooraf regelt en van een label voorziet en redelijk lange kabels gebruikt hoef je zelf niet aan de mixer en CD players te komen als je koppelt/ontkoppeld.
Dan kan de DJ die draait echt helemaal ongestoord werken, omdat je niet aan de mixer komt hannessen tijdens zijn set.

685

Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2012 @ 21:00:04 (85%)
TORSKY    posted on 10-07-2012 21:50
@winston: ik heb quasi geen ervaring met serato, maar normaal kan je per kanaal thru zetten hoor, zou toch moeten, wat is anders het nut van de thru? toch dat je tussendoor ook een gewone cd kan tussenmixen? dus dat moet kunnen.

This is an old Topic

No new postings for 4.539 days.
 Post CommentThat would be 151.3 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 23 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 22.950
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.404.825