@TORSKY: Kun je geloven, ik heb zelf Traktor.
En weet je hoe het zit bij Serato?
@FASA: Nee, ik denk dat een ieder zijn eigen ding wil doen en de ander zo min mogelijk wil storen.
Het gaat behalve om de 2 vrienden (tevens de resident DJ's van de club), waarvan de 1 met Serato werkt en de ander met Traktor, ook om het draaien na een 'onbekende' guest DJ die met CD's werkt, en waarbij ze geen tijd hebben om vooraf de aansluitingen te regelen.
Dan vindt ik de split naar 4 kanalen optie toch net iets beter (lang vooraf gedaan natuurlijk als vaste DJ booth set up van die club; en dat moet kunnen als je beiden de resident DJ bent). Je hoeft de ander dan niets te vragen, en die hoeft niets voor je te doen. Beiden zijn dan helemaal onafhankelijk van elkaar en hinderen elkaar minimaal.
Je hebt ook veel meer tijd om het te doen. Als je moet lospluggen voor het 'thru model,' heeft de cd guest DJ nog maar 1 cd player ter beschikking.
Terwijl bij de '4-weg split' heeft hij nog steeds 2 cd players ter beschikking, terwijl je nog bezig bent en ook nadat je al helemaal klaar bent met installeren.
Omgekeerd heb je ook meteen 2 decks ter beschikking als je overneemt, zonder dat je nog bezig bent de tweede te koppelen.
Natuurlijk het proces van cd's wisselen en headphones blijft.
Maar de Traktor - HID optie is ook erg goed, omdat het vergelijkbaar is. Maar dat eist meer test werk vooraf. Maar als je resident DJ bent, moet dat ook lukken.
XMatic mag zelf kiezen wat hij het beste vindt. Ik zou als criterium gebruiken de oplossing waarbij in totaal de minste kabels moeten worden losgemaakt en/of geplugged, en ook de minste veranderingen aan de DJ software instellingen moeten worden gepleegd.