2 laptop Dj's in 1 nacht. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

XMatiC    posted on 06-07-2012 06:56
Hey.

Voor een residentie draai ik samen met een andere DJ.
Een DJ die met Traktor draait.
Sindskort speel ik met Serato SL2.
We wisselen telkens om de 30min af.

De set staande is: 2x Pioneer CDJ 2000 & 1x Pioneer DJM900NEXUS.

Dat betekend dus geen 4 CD spelers.
Dus om de 30min onze kabels versteken.
(serato inputs naar traktor inputs en andersom.)

Is er een manier om de kabels niet te versteken?
Met andere woorden gewoon onaangeraakt.
Een Serato SL 4 kopen zou ook kunnen enkel is daar het geld niet voor.

Ik hoor het graag!
Wie me kan helpen is mijn god!
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 06-07-2012 @ 07:01:29 (66%)

What do you think about 2 laptop Dj's in 1 nacht. ??

Vote :   

Gylian    posted on 06-07-2012 07:42
Misschien dat je zo snel nog aan een mengpaneel kan komen met meer als 4 kanalen. Hierop stuit je dan alles aan. Dat mengpaneel met meer als 4 kanalen sluit je dan aan op je DJM-900. Beetje omslachtig en niet slim, maar wel een oplossing!
Rusafli    posted on 06-07-2012 08:59
Gebruikt een van jullie midi controllers ?

Edit : Bij gebruik van traktor heb je geen audio 2/4/6/8/10 nodig. Via de usb aansluiting op de djm900 kun je gebruik maken van de geluidskaart in de djm. Wel even de driver op je laptop zetten.
User edit by Rusafli on 06-07-2012 @ 09:14:17 (100%)
TORSKY    posted on 06-07-2012 09:08
3 members like this  ik heb een oplossing voor jullie denk ik:

Koppel de SL2 en je audio4/6/10 achter elkaar, dus van je cd-spelers naar input SL2, van output SL2 naar input van je traktor audio, en van je output traktor naar je djm900nxs.

Terwijl je met serato draait selecteer je in traktor 'thru' en andersom.

Zo hoef je geen enkele kabel te versteken.

Als je de netadapter gebruikt hoeft je laptop zelfs niet meer aangesloten te zijn.

[edit]: ik veronderstel dat jullie beide met timecode draaien, en met 2 laptops?
User edit by TORSKY on 06-07-2012 @ 09:14:02 (24%)
XMatiC    posted on 06-07-2012 11:15
Gylian het mengpaneel is geen probleem.

En TORSKU, dat ga ik eens proberen!
Kan je dan nogaltijd met beide een 'Thru', externe CD afspelen?

Rusafli
Ga eens proberen te ontknopen wat je bedoelt.
Heb je hier een plan ofzo van?

Jep we draaien allebij met een laptop.
User edit by XMatiC on 06-07-2012 @ 11:18:45 (79%)
TORSKY    posted on 06-07-2012 11:23
1 member likes this  Dat moet zeker lukken, beide op thru, en dan een cd afspelen moet normaal geen probleem zijn!

Wat Rusafli zegt klopt idd, je kan je traktor audio weglaten als je een djm900 hebt, vorige week op die manier gedraaid, werkt perfect: zie dit topic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/24114/p/2/Traktor-scratch-met-djm900/#last
Ywe    posted on 06-07-2012 13:37
2 members like this  Eigenlijk is er geen probleem omdat je de 900 nexus gebruikt, juist voor dit is dat ook ideaal! De traktor gebruiker pakt de USB functie, de Serato gaat gewoon via timecode. Kweste van de line/phone/usb switch omgooien en gaaaaaaan!
XMatiC    posted on 06-07-2012 16:36
1 member likes this  Ik heb het even uitgetekend.

Gewoon zo?

User edit by XMatiC on 06-07-2012 @ 16:36:51 (2%)
Chrizadelic    posted on 06-07-2012 16:57
Wordt tijd dat je met de CDJ's + DJM gaat draaien.. Geweldige set & je wilt niet anders meer! Thumbs Up
Dj
XMatiC    posted on 06-07-2012 17:05
Ik heb tot sinds een maand geleden 3 jaar met CD's gedraait.
Sinds een maand kon het nietmeer.
Meestal moet ik 3/4 uur in Reflex draaien, vandaar dat ik overstap naar PC.

Vandaar ook al die vragen

Dus DIT gewoon?
In een opzicht gaat de traktor de door de SL?
Dus 'tru' op SL klikken om met traktor te spelen?
Of hebben de cinch kabels er niets mee te doen?
User edit by XMatiC on 06-07-2012 @ 17:13:11 (72%)
TORSKY    posted on 06-07-2012 17:58
je tekening klopt, in dit geval gaat je timecode-signaal van je cd-spelers nog door je SL2, dus die moet op thru staan Winking my eye

@chrizadelic: xmatic gebruikt nog steeds de cdj's voor timecode, alleen wordt voor traktor de interne geluidskaart van de djm gebruikt en geen audio4/6/10 Winking my eye
XMatiC    posted on 06-07-2012 18:16
Super bedankt allemaal!!!

Ik ben de volgende editie wel pas aanwezig om 1u.
Dan zullen de CD Spelers dus rechtstreeks zijn aangesloten.

Kan ik mijn SL2 ertussen steken op een normale manier?
De gewone gang van zaken zonder dat bij het uittrekken van de cinch kabels de USB op de NEXUS hapert of uitvalt omdat de connectie het deck 1 uitvalt terwijl deck 2 aan het spelen was?

Super bedankt allemaal Winking my eye
TORSKY    posted on 06-07-2012 19:19
moet normaal allemaal gaan zoals gewoonlijk Winking my eye
Dolivieira    posted on 06-07-2012 19:26
Xmatic, ?wil je persee met Trakor of serato draaien. Want anders kan je via een switchbox de CDJ aan elkaar koppelen en dan beide laptops aan de switchbox zetten en beide uit ReKordbox draaien. Moet je alleen je cues en loops maken in rekordbox. Je kan namelijk 2 laptops linken aan 4 CDJ2000/900s
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 06-07-2012 @ 19:28:11 (3%)
XMatiC    posted on 08-07-2012 17:51
Jep inderdaad maar er zijn maar 2 CD Spelers Happy, laughing
Dolivieira    posted on 08-07-2012 21:21
Dan zou het nog kunnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Laidback    posted on 09-07-2012 14:33
Draaien jullie samen de hele avond?

Zo Ja,

Waarom gebruik je dan niet 1 laptop samen, zet jouw muziek in een playlist in zijn Traktor/Serato.. (of andersom)

of

Als je een Macbook Pro (of een gelijkwaardige dos bak) gebruikt met een beetje voldoende geheugen en processort, dan zou je zo kunnen switchen tussen serato en traktor.
wel even 2 AGGREGATE audio devices aanmaken voor dezelfde spelers, 1 device in traktor en 1 device in serato ( Confused? ) ?(volgens mij kan er namelijk maar 1 audio device tegelijk per programma gebruikt worden)

Ik zie anders, als je met 2 verschillende interfaces draait, geen mogelijkheid om dit zonder omsteken te doen.

Een ongeteste mogelijkheid is het gebruiken van deze jongens:

Al heb ik geen idee of dit werkt, je zou signaal verlies kunnen krijgen, (een lager gain, wat je zou kunnen verhelpen door de gain bij te stellen)
deze kosten tussen 0.50 en een 1 euro bij je lokale audio boer. je zal er wel een paar van nodig hebben..
Nogmaals, ik heb GEEN idee of dit werkt!
User edit by Laidback on 09-07-2012 @ 14:35:30 (17%)
FASA    posted on 09-07-2012 15:00
3 members like this  Ik zie iedereen nieuwe opties noemen maar volgens mij is de optie waarin ze achter elkaar gekoppeld worden d.m.v. direct through het beste, of werkte dit niet?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Yorick    posted on 09-07-2012 15:27
Kan toch ook dat 1 setup met tijdcode cd's werkt en de andere via HID?

Geen ingewikkelde stunts hoe je zo uit te halen..
Winston    posted on 09-07-2012 16:44
Poster: FASA
Ik zie iedereen nieuwe opties noemen maar volgens mij is de optie waarin ze achter elkaar gekoppeld worden d.m.v. direct through het beste, of werkte dit niet?

Het werkt prima, maar is niet het beste, omdat je niet kan mixen tussen de twee laptops.

Bij die met de combinatie timecode - HID kan dat wel door de kanaalinput selector te switchen van CD/line naar USB, en omgekeerd. Nadeel is wel dat je de soundcard instellingen moet veranderen van Tractor naar NEXUS bv. en daar kan het misgaan. Behalve als die traktor DJ altijd al de DJM-900 gebruikte als timecode soundcard.

Ik zelf zou daarom 4 van deze mono RCA splitter kabels kopen (foto hieronder). De twee CDJ's koppelen volgens: CDJ 1 op kanaal 1 en 3, CDJ 2 op kanaal 2 en 4.
De ene DJ kan dan werken op kanaal 1 en 2 en de andere DJ op kanaal 3 en 4. En je kunt naar believen koppelen en ontkoppelen, met CD's draaien of SL2 en Traktor Audio4/6 tussenkoppelen voor timecode, zonder software settings te veranderen.
Alleen de timecode cd's moeten worden gewisseld.

Deze zijn wel moeilijker om te vinden, maar geef ik persoonlijk de voorkeur aan boven adaptors of 2 kabels om 1 verbinding te maken tussen 2 apparaten.

Tuurlijk mag je volgens boekje geen apparaten koppelen die aanstaan. Maar je kunt de input selector switch even op een andere dan cd/line plaatsen, terwijl je bezig bent te (ont)koppelen.

Wel is er natuurlijk nog steeds 1 headphone output. Als je perse 2 headphones tegelijk wilt aansluiten, los je dat op met een mini jack splitter kabel (foto onder).

Tic Toc
User edit by Winston on 09-07-2012 @ 18:23:51 (14%)
D-Jesse    posted on 09-07-2012 16:45
Poster: Laidback
Draaien jullie samen de hele avond?

Zo Ja,

Waarom gebruik je dan niet 1 laptop samen, zet jouw muziek in een playlist in zijn Traktor/Serato.. (of andersom)

of

Als je een Macbook Pro (of een gelijkwaardige dos bak) gebruikt met een beetje voldoende geheugen en processort, dan zou je zo kunnen switchen tussen serato en traktor.
wel even 2 AGGREGATE audio devices aanmaken voor dezelfde spelers, 1 device in traktor en 1 device in serato ( Confused? ) ?(volgens mij kan er namelijk maar 1 audio device tegelijk per programma gebruikt worden)

Ik zie anders, als je met 2 verschillende interfaces draait, geen mogelijkheid om dit zonder omsteken te doen.

Een ongeteste mogelijkheid is het gebruiken van deze jongens:

Al heb ik geen idee of dit werkt, je zou signaal verlies kunnen krijgen, (een lager gain, wat je zou kunnen verhelpen door de gain bij te stellen)
deze kosten tussen 0.50 en een 1 euro bij je lokale audio boer. je zal er wel een paar van nodig hebben..
Nogmaals, ik heb GEEN idee of dit werkt!

Ik heb ze voor mn stereo installatie thuis, om m'n versterker signaal te geven via rca ingangen van 2 verschillende kanalen.

en die dingen werken, dus dat is een goede optie. Winking my eye ?weet wel dat je er minimaal 2 van nodig hebt. 1tje in de witte ingang, en de ander in de rode. en zorg dat je dan alle rode rca kabeluiteinde in het verloopstukkie van de rrode steekt en doe dat ook bij de witte, want daar kan nog weleens verwarring ontstaan (in dit geval steek jij ze in het mengpaneel en dus niet de versterker)

offtopic: ?@laidback , wil graag weten waar jij ze kan halen voor ong 1 euro want ik heb bij de mediamarkt er 6 euro voor elk van die krengen moeten betalen!
Winston    posted on 09-07-2012 16:52
Ik hou niet van deze dingen. Zeker bij de goedkopere splijt de behuizing, waar de 2 helften aan elkaar zijn gelijmd (geen schroefjes z.a. je ziet), na verloop van tijd in tweeen, met als gevolg slecht contact.

Als je deze optie wilt gebruiken, zou ik liever de kabelsplitter versie van kopen. Zeker als je van plan bent veel in en uit te pluggen. Daardoor onstaat veel meer stress op de lijmverbinding van deze adaptors.
Tic Toc
FASA    posted on 09-07-2012 16:54
Poster: Winston
Het werkt prima, maar is niet het beste, omdat je niet kan mixen tussen de twee laptops.

Hoezo niet?
Je kunt toch linker kanaal serato Line out --> linker kanaal traktor through --> Kanaal 1 mixer (geluid van serato dus)
Rechter kanaal serato through --> rechter kanaal traktor line out --> Kanaal 2 mixer (geluid van traktor dus)

Of werkt het bij serato / traktor zo dat per se beide kanalen op through moeten staan?? Want dan werkt het inderdaad niet.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 09-07-2012 16:56
Ik dacht dat through voor dat hele ding werkte en niet per kanaal. Even uitzoeken. Anders werkt het wel als het per kanaal kan. Cool
Tic Toc
Winston    posted on 09-07-2012 17:13
Ik heb wat foto's van beide soorten bekeken en zie geen knopjes waarmee het per kanaal zou lukken.

Software matig kan het misschien wel. Maar dat is ook niet echt te verkiezen. Want de DJ die draait is bezig in het player gedeelte, maar moet dan even in het configuration gedeelte gaan om een kanaal voor je vrij te maken om thru te selecteren.
Tic Toc
User edit by Winston on 09-07-2012 @ 18:19:37 (96%)
Laidback    posted on 09-07-2012 17:36
Poster: D-Jesse

offtopic: ?@laidback , wil graag weten waar jij ze kan halen voor ong 1 euro want ik heb bij de mediamarkt er 6 euro voor elk van die krengen moeten betalen!

Offtopic: Amazon! of bij conrad (laatste zijn ze goedkoper in bulk)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

80 Users online: 10 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 35.209
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.417.084