Traktor robot geluid
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Qatzar    posted on 03-07-2012 19:39
Dag mede-dj's!

Heb gisteren een nieuwe macbook gekocht en vandaag traktor ge?nstalleerd.
Met de onboard geluidskaart krijg ik goed geluid,
maar wanneer ik mijn audio 4 instel krijg ik op 88200 MHZ schokkend geluid, en op alle andere frequenties 'robot-geluid'. Op mijn windowslaptop werkt de audio4 wel, dus ligt het probleem aan de softwarekant.
Ik draai met timecode cd's van traktor zelf (dus original), en dit is ook zo ingesteld in traktor.

Heb al meermaals traktor opnieuw ge?nstalleerd vanaf de cd. Ook de meest recente driver voor de audio4 van native instruments gehaald. (2.4.23 op?http://co.native-instruments.com/index.php?id=freeupdates#Audio_4_DJ)

Om alles nog meer te verduidelijken een video:?http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TUNRMRV88D3Q.mov

Hopelijk weten jullie raad?

Mvg

Qatzar

What do you think about Traktor robot geluid ??

Vote :   

Gerdo    posted on 03-07-2012 20:13
Stel jezelf even voor, dat is wel zo netjes!
Hardshort    posted on 04-07-2012 12:48
Ik heb even goed na zitten denken, maar het enige wat ik kan bedenken is dat je audio 4 mischien niet genoeg spanning krijgt. Hang er eens een net adapter aan of kijk eens in je usb settings van je mac.

Ik zie namelijk ook dat je tijdcodesignaal skipt en niet goed binnenkomt dus je audio 4 heeft ergens een probleem.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Qatzar    posted on 04-07-2012 12:54
Volgens mij zal het dan aan het feit liggen dat de mac USB3 heeft en dit door NI niet wordt ondersteunt?
Yorick    posted on 04-07-2012 13:51
Latecy hoger zetten
Qatzar    posted on 04-07-2012 14:42
Yorick, heb dit geprobeerd maar helpt niet. zelfs > 50 verandert niets aan het geluid.
Muis    posted on 04-07-2012 16:18
Ik had ditzelfde.. met een eigen USB kabel. Toen ik de originele USB kabel aansloot die bij de Traktor zat, werkte het prima. Misschien is dit een oplossing, ik weet namelijk niet of je een eigen kabel gebruikt..
Qatzar    posted on 04-07-2012 16:58
Muis, ik gebruik helaas al de originele Unhappy
Larsz    posted on 04-07-2012 17:53
Wat voor een computer/laptop gebruikte je eerst dan? En wat waren de settings daarop? Zoals je ziet is het signaal inderdaad niet goed, en kan me niet voorstellen dat dit aan je Macbook ligt. Is dit trouwens een Air of een pro met antiglare scherm?
FASA    posted on 04-07-2012 18:02
Kan het zijn dat je timecode signaal als Phono binnenkomt ipv line?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Qatzar    posted on 04-07-2012 19:50
Larsz: windows laptop, settings uiteraard hetzelfde. is een air en heeft wel glare scherm
FASA: in m'n filmpje kan je ziet dat hij als line binnenkomt

Heb zelf de oplossing gevonden. Het ligt inderdaad aan USB3 dat niet ondersteunt wordt door NI.
Ik heb de USB poorten dus gedowngrade naar USB2 poorten in de software van Apple

This is an old Topic

No new postings for 4.600 days.
 Post CommentThat would be 153.3 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 10 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 38.293
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.528.365