Monitoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dissmaster    posted on 02-07-2012 02:45
Hallo allemaal, Happy, laughing

Ik was eens aan het rondkijken en zag dat heel veel mensen KRK Monitoren hadden staan en daar erg tevrede over waren.. Wat volgens mij ook wel mag aangezien de prijs van sommige monitoren haha, maar nu eventjes naar mijn vragen.. Ik zie vrezelijk veel verschillende monitoren staan, hoe weet ik nu welke goed zijn en voldoen aan mijn eisen? Want ik heb echt geen verstand van hoe ik kan aflezen aan de cijfers wat ze uit eindelijk presteren, en of ze dat dan waard zijn voor het geld dat je er dan voor betaald. Hoe kom ik hier nou het beste achter, en ook of er nou geen andere monitoren zijn die ook aan mijn eisen zouden voldoen (heb nu nog geen eisen vroeg me dit alleen af).

MrQreeny    posted on 02-07-2012 09:07
Testen...
'Music is the universal language of mankind...'
Unidentified    posted on 02-07-2012 09:07
Dat kan je niet zien aan cijfertjes, dat kan je alleen maar ondervinden door te gaan luisteren?Cool
nicos4    posted on 02-07-2012 11:12
Luisteren en vregelijken ,het is wat je zelf het fijnste vind (en je portemonee natuurlijk)Cool
Dissmaster    posted on 02-07-2012 11:54
Dat luisteren, hoe ga je dat doen bij die KRK boxen? Zal eerst een winkel in de buurt moeten vinden die ze heeft staan, zal wel halfuur rijden zijn en lang zoeken voor ik er 1 vind en dan daar al die soorten gaan beluisteren? vinden ze dat zo denderend? :P
Thias    posted on 02-07-2012 12:21
Een half uur rijden voor een goede set monitoren lijkt me toch wel te doen. Als je een goede zaak zoekt snappen ze dat je toch echt eerst wilt luisteren voor je iets koopt. Jij past je broek toch ook voor je de winkel uitloopt?
A dj with mixed feelings
LilQuint    posted on 02-07-2012 12:21
Doen daar mensen elke dag alle monitors luisteren. Ik heb voor mijn monitors ook denk ik? 1 1/2 uur zitten te luisteren, nobody cares. Ze helpen je altijd graag. 1 tip, KRK's zijn niet het fijnste voor produceren omdat ze een heel gekleurd geluid hebben, als ik door mijn yamaha's een plaat luistert klinkt het heel anders dan door die krk's.
Op mijn Yamaha's klinkt het zoals het hoort!
Mr-    posted on 02-07-2012 12:21
bij veel winkels staan de meest gangbare speakers opgesteld, hier neem je dan een cd ofzo mee waarvan je de muziek goed van kent en deze ga je dan luisteren. althans zo heb ik het gedaan.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
LilQuint    posted on 02-07-2012 12:22
Poster: Mr-
ij veel winkels staan de meest gangbare speakers opgesteld, hier neem je dan een cd ofzo mee waarvan je de muziek goed van kent en deze ga je dan luisteren. althans zo heb ik het gedaan.

Het beste luister je je eigen productie's :p
Estacy    posted on 02-07-2012 13:38
je gaat niet ?500+ euro neertellen voor speakers zonder ze geluisterd te hebben. Dan kun je net zo goed je geld aan mij geven
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djmstr223    posted on 02-07-2012 13:42
2 members like this  Ik heb voor mijn speakers 2 uur in de auo gezeten naar Amsterdam, omdat alleen Midi Amsterdam bluesky heeft waar je ze ook goed kan testen.

een goede set monitoren is het belangrijkste wat je kan kopen, dat moet je niet overhaasten. Het is net als met babies maken..... je moet het met liefde doen anders ben je er niet tevreden over,,,, haha
www.bramvanbergen.nl
MTHIJSMusic    posted on 04-07-2012 14:00
Ik zou ze eerst gaan Testen in de winkel Happy, laughing?
Ik heb de KRK Rp5 G2 en ik raad ze je aan !
Matthijs Kuiters

This is an old Topic

No new postings for 2.956 days.
 Post CommentThat would be 98.5 months
or a whopping 8.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online:  (55 Unknown)*
Pages generated today : 111
Most users online this month : 186
Lifetime Pageviews : 180.571.562