Vraag over speling van draaitafel?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

poazzz    posted on 06-02-2006 18:37
Halo ik heb dit weekend een platenspeler gekocht synq-xtrm1 en ik vroeg aan die man in de winkel of hij ook de speling kon verwijderen maar hij zij dat er geen speling op zat?
Klopt dit wel wat hij zij want bij mijn weten zit er overal speling op behalve bij technics?

En als er speling op zit kan ik die dan zelf verwijderen?

greets

What do you think about Vraag over speling van draaitafel? ??

Vote :   

Basrose    posted on 06-02-2006 19:38
volgens mij moet je dat laten doen... volgens mij zijn er tegenwoordig wel meet tt's die wat speling hebben.... maar volgens mij is dat minimaal.
DJMichel    posted on 06-02-2006 19:43
Dat zei de verkoper ook tegen mij toen ik voor tt's aan het kijken was. Gelukkig was ik lid van djresource en wist ik wel beter :P! Gewoon de speling laten verwijderen door de winkel, kost niet veel en je bent van de speling af.
MaxvEck    posted on 06-02-2006 19:50
wat wordt er eigenlijk bedoelt met spelling? Ik heb zelf ook een oem bak en heb nog nooit ergens last van gehad
Lead    posted on 06-02-2006 19:59
Er hoeft natuurlijk geen speling op te zitten, maar dit zou hij wel even voor je kunnen controlleren... Maar je kunt dit ook zelf hoor....

De speling zou op 3 plaatsen kunnen zitten bij een Technics, bij de OEM's zal dit niet veel anders zijn denk ik.

check speling op een SL
Click to ENLARGE

Laat de naald op de armrest liggen en pak de headshell beet alsof je de naald op de plaat gaat leggen. Alleen in plaats van dat je hem optilt, duw en trek je er een klein beetje aan.

check speling op een SL
Click to ENLARGE

Als het goed is zit hij muur vast, anders voel je hem een beetje heen-en-weer tikken.... dan is het foute boel Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-02-2006 20:03 (16%)
MaxvEck    posted on 06-02-2006 20:06
dan is het bij mij foute boel,, maar ik heb er nog nooit last van gehad dus tja ik denk dat ik het gewoon laat zitten
poazzz    posted on 06-02-2006 20:21
Ja ik moest die kerel van de winkel wel geloven want hij heeft het voor mijn neus zo vast genomen en mee bewogen maar ik was niet zeker of het wel allemaal klopte wat hij zij.

Nu speling verwijderen kun je dat zelf doen en hoe moet het precies?
Kan ik het ergens leren?
_Ivan_    posted on 06-02-2006 20:23
Ik heb speling laten verwijderen via new-line waark hem ook gekocht heb. Alleen hebk toch ook met andere tafels gedraait waar geen speling was verwijderd en ik merk eigenlijk geen verschil

Is het dan eigenlijk wel noodzakelijk?
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 06-02-2006 20:24
Daar kun je meer mee kapot maken dan fixen als je het niet goed doet. Het principe is vrij simpel : draai de schroefjes aan :D

Maar als je ze te vast draait, gaan ze te stroef en is het dus ook neit goed. Kortom, niet iets om mee te hobbien als je je TT's nog wilt blijven gebruiken. Ga hiervoor naar een vakman.
Let the BASS be louder
_ruud_    posted on 06-02-2006 20:26
ik las dit op aboutdj: Arm Afstellen staat geschreven hoe je het zelf kunt.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Mod edit by Lead on 06-02-2006 21:32 (43%)
_Ivan_    posted on 06-02-2006 20:26
@ Lead hoe vind je een Vakman?:P

Feel&.Celebrate.Life!
Dexje    posted on 06-02-2006 20:28
Het lijkt me geen goed idee om het zelf te doen.
Voor niet meer dan 2 pakjes marlborlo kan je speling laten verwijderen door mensen die er verstand van hebben !
Het lijkt me toch niet de bedoeling dat je zuurverdiende draaitafels er op achteruit gaan.

Vrijwel alle DJ draaitafels (behalve de SL-1200/SL-1210) verlaten de fabriek met nogal wat speling op de lagers.

Er zijn ook genoeg speciaal zaken die speling op de lagers voor je kunnen verwijderen tegen een kleine vergoeding.
User edit by Dexje on 06-02-2006 @ 20:32:26 (51%)
Lead    posted on 06-02-2006 21:40
Poster: _ruud_
ik las dit op aboutdj: Arm Afstellen staat geschreven hoe je het zelf kunt.

Dat is om het evenwicht en balans vaj je arm af te stellen.

Ik neem aan dat je wel gechecked hebt of je de lock van hoogteinstelling van je arm vast zit Winking my eye

Het afstellen gebeurt met geduld, gevoel en 2 schroevendraaiers.

Poster: ivan1991
@ Lead hoe vind je een Vakman?:P

De winkel waar je je gear koopt is een goede plaats om te beginnen. Check ook de dealerlijsten die je op de sites van de importeurs vind. Als een bedrijf niet bij de importeur (site van het merk in je land) op de site vermeld staat als dealer bestaat de mogelijkheid dat garantie anders gaat dan voorgeschreven door de importeur.

Verder is de reparatiedienst die vermeld wordt door de importeur het beste adres. Veel van dit soort bedrijven doen meer dan alleen die reparaties en kunnen vaak ook technische dingen in het algemeen fixen.

Ik heb zelf MTS-E en doe tweaken en dit soort dingen voor de hobby, ik heb altijd al een zwak gehad voor de combinatie van een soldeerbout, LED's, schakeldingetjes en batterijen Winking my eye

Ik zou er best naar willen kijken, maar transport is vaak het probleem. Zo'n draaitafel weegt al gauw een paar kilo en verzending is risicovol en prijzig.... Ook ben je technisch gezien je garantie kwijt.

Voor garantie moet je helaas terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-02-2006 21:41 (2%)
poazzz    posted on 15-02-2006 16:57
Ik heb volgens mij een beetje speling op mijn cartridge hoe word die eigenlijk verwijderd als vakmannen dat doen?
Want de toonarm die kunnen ze bijstellen bij die schroefjes maar bij naald heb ik niets gezien om af te stelllen.
User edit by poazzz on 15-02-2006 @ 16:57:43 (99%)
Camino    posted on 15-02-2006 17:20
nee... meestal betekend het dat je hem eens te hard aan gedraaid hebt en dat je rubberre ringetje stuk is die tussen de arm en de cart in zit. en van wat ik begrijp zijn deze ringetjes erg moeilijk om als onderdeel te vinden...

This is an old Topic

No new postings for 6.936 days.
 Post CommentThat would be 231.2 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 39 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 21.002
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.017