speakon input plug
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 30-06-2012 22:50
Yo

Weet iemand hoe een connector heet waar je speakerkabel instopt en je die conector in een speakon ingang stopt (van speakers)? Gewoon eigenlijk een verloopplug van speakerkabel naar speakon plug?

kan er nl niks over vinden

Ltrzz
User edit by D-Jesse on 30-06-2012 @ 22:50:51 (14%)

What do you think about speakon input plug ??

Vote :   

FloRise    posted on 30-06-2012 23:01
Speakon female connector?? bedoel je dat?
D-Jesse    posted on 30-06-2012 23:07
Poster: FloRise
Speakon female connector?? bedoel je dat?

dat kan best wel, maar zie op google images altijd verschillende dingen. het moet een conenctor zijn waar normaal speakerkabel ingaat en die connector in de speakon input Winking my eye
Winston    posted on 01-07-2012 01:10
Wat doe je eigenlijk. Ik begrijp de uitleg niet goed. En als ik het begrijp, bestaat het niet, want je kunt hetzelfde doen zonder een verloop, maar met een geschikte kabel met de juiste plugs aan elk van de uiteinden.

Tic Toc
Unidentified    posted on 01-07-2012 01:23
Waarom koop je niet gewoon speakon kabels? Zo duur zijn ze niet en ze zijn veel degelijker dat de gewone koperen draadplug speakerkabels. Tenzij je op je versterker alleen draadklem uitgangen hebt, dan koop je gewoon twee mannelijke speakonpluggen en zet deze op je koperen luidsprekerkabel.
D-Jesse    posted on 01-07-2012 13:09
Precies wat winston in zn image op dit topic; ik moet een plug of draad die van speakon naar zo'n versterker terminal loopt. Weet iemand waar je die kan halen in een winkel (geen webshop) media markt of bcc enzo hebbe ze miet
D-Jesse    posted on 01-07-2012 13:11
Poster: Unidentified
Waarom koop je niet gewoon speakon kabels? Zo duur zijn ze niet en ze zijn veel degelijker dat de gewone koperen draadplug speakerkabels. Tenzij je op je versterker alleen draadklem uitgangen hebt, dan koop je gewoon twee mannelijke speakonpluggen en zet deze op je koperen luidsprekerkabel.

dat dus, heb alleen versterker met klemmen. En dan eb ik gewoon mannelijke speakon plugge nodig?
Baart    posted on 01-07-2012 13:19
Wat voor aansluiting heb je op je speaker zitten? Als ik je andere topic goed begrijp ga je iets nieuws kopen, dus zou ik eve wachten met kabels kopen. Skytec is sowieso geen spul waar je echt op kan bouwen, en waarbij je nog weleens voor verassingen zou kunnen komen te staan..
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Estacy    posted on 01-07-2012 13:31
2x speakon plug kopen, paar meter gewoon rood/zwart speaker kabel en aan 1 kant per kabel die speakon erop zetten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 01-07-2012 16:30
Poster: Estacy
2x speakon plug kopen, paar meter gewoon rood/zwart speaker kabel en aan 1 kant per kabel die speakon erop zetten.

maar elke speaker heeft 2 speakon ingangen... Hoef je daarvan er maar 2 te gebruiken?
D-Jesse    posted on 01-07-2012 16:34
Poster: Baart
Wat voor aansluiting heb je op je speaker zitten? Als ik je andere topic goed begrijp ga je iets nieuws kopen, dus zou ik eve wachten met kabels kopen. Skytec is sowieso geen spul waar je echt op kan bouwen, en waarbij je nog weleens voor verassingen zou kunnen komen te staan..

ik ga ook eerst boxe kopen. Ik had een mooi setje gezien, met speakon aansluitingen, wat nieuw voor me is (die kende ik niet). Dus ik vroeg me af of het een handig systeeem is Winking my eye
Estacy    posted on 01-07-2012 17:50
Poster: D-Jesse
BR>

maar elke speaker heeft 2 speakon ingangen... Hoef je daarvan er maar 2 te gebruiken?

Meestal is dat een input en een output, om er meer aan 1 versterker te hangen. maar daar hoef je er maar 1 van te gebruiken natuurlijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.603 days.
 Post CommentThat would be 153.4 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 14 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 37.381
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.527.453