Skytec versterker + boxen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 28-06-2012 21:25
YOOOO

ik heb sinds vandaag de spl1000 met eq versterker van Skytec + 2x 400 watt LED Boxen van Skytec.

Maaaarrr het piekvermogen is 400 watt ben ik achter gekomen. en nu is het als ik mijn versterket vol zet kan ie nieteens zo heel hard. als ik dan m'n mengpaneel ff de gain opendraait, gaan als snel die 'clipindactoren op mijn versterker even knipperen enzo, niet continu branden maar knipperen. Is dit al een teken dat ik te hard ga of moet ik me pas zorgen maken als het continu blijft branden?

Want als dit dan al te veel is moet ik ff wat zwaarde boxen kopen want dit geeft net genoeg geluid voor m'n kamer -_- haha, heb ik mn muziek dan wel erg hard maja.

Greetzz

What do you think about Skytec versterker + boxen ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 01-07-2012 00:41
Maar ik zoek speakers om op feesten te draaien, en niet studio monitoren Winking my eye maar toch bedankt voor de tip, ga nl ook vast nog weleens studio monitore n kopen Winking my eye
dance2mix    posted on 01-07-2012 01:02
Ookal wil je PA Speakers kopen dan zit je niet in de goede richting te kijken, Skycrap is gewoon geen goed merk, zelfs niet voor de prijs dus ik zou als ik jou was gewoon voor Dap of jbl gaan als je het geld hebt.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Unidentified    posted on 01-07-2012 01:31
Mijn raad: verkoop je speakers en versterker, of breng ze terug naar de winkel als dat nog gaat en haal voor het geld dat je dan terug hebt een setje Behringer Eurolive BD212, deze zijn al een hele verbetering, meer dan genoeg geschikt voor op je kamer en je kan er van tijd tot tijd ook een klein feestje mee doen voor kinderen
D-Jesse    posted on 01-07-2012 12:58
Poster: Unidentified
Mijn raad: verkoop je speakers en versterker, of breng ze terug naar de winkel als dat nog gaat en haal voor het geld dat je dan terug hebt een setje Behringer Eurolive BD212, deze zijn al een hele verbetering, meer dan genoeg geschikt voor op je kamer en je kan er van tijd tot tijd ook een klein feestje mee doen voor kinderen

Heb alle boxen en versterker al ingepakt om terug te sturen Winking my eye

Heb jij ervaring met die behringer eurolive? Zoja zijn ze hard genoeg voor feestjes van c.a 30 man en goed voor house? Die behringers zien er nl wel goed uit!

Grt jesse
D-Jesse    posted on 01-07-2012 19:42
Hey, iemand bekend met e merk IBIZA sound?
Drumworks    posted on 01-07-2012 20:22
geen ibiza nemen! is even erg als skytec!! kijk naar iets duurdere series van DAP audio, Behringer ed, dan weet je dat je producten met goede prijs kwaliteitsverhoudingen koopt Happy, laughing
The beats are still banging :)
D-Jesse    posted on 01-07-2012 23:32
Poster: RiliciousZ
geen ibiza nemen! is even erg als skytec!! kijk naar iets duurdere series van DAP audio, Behringer ed, dan weet je dat je producten met goede prijs kwaliteitsverhoudingen koopt Happy, laughing

Haha oke, zag de Ibiza Sound cube 1512 Actieve speakerset staan bij de tennisvereniging, zag er wel goed uit :p maar Omnitronic is niet verkeerd toch? DAP vind ik nl toch echt wel duur...
Unidentified    posted on 01-07-2012 23:35
DAP s helemaal geen duur merk, het behoort nog tot de budgetmarkt. Die Behringers zijn inderdaad geschikt voor kleine feestjes + je hebt er geen versterker bij nodig want die zit ingebouwd in de speakers
D-Jesse    posted on 02-07-2012 00:16
Ooh oke, en is 150 rms vermogen en 125 db max genoeg voor een feestje van circa 30-40 man? Zag er een van dap namelijk. Ik draai voornamelijk house
Unidentified    posted on 02-07-2012 00:21
Dat gaat krap worden vrees ik, ik denk dat je bij die Behringers meer reserve gaat hebben
D-Jesse    posted on 02-07-2012 00:32
Maar het vervelende aan die behringers is dat je ze niet op een statief kan zette....
Drumworks    posted on 02-07-2012 00:42
natuurlijk wel, behringer heeft series zat die allemaal op een statief passen.
D-Jesse    posted on 02-07-2012 00:46
Maar we hbbn t over de Eurolives Winking my eye

En is Power Dynamics een redelijk merk?
User edit by D-Jesse on 02-07-2012 @ 00:54:22 (100%)
Drumworks    posted on 02-07-2012 01:00
Ik heb zelf de Behringer Eurolive B1220pro gehad, en die waren gewoon op een statief te plaatsen. Power Dynamics is een soort 2e merk van Skytec, Skytec is niet echt een goed merk nattuurlijk maar heb vaak getwijfeld over Power Dynamics, De specs (o.a. 1'Titanium tweeter) is best goed voor wat je betaald.... ik zou zeggen: ga luisteren!
D-Jesse    posted on 02-07-2012 08:42
Ik heb zelf de Behringer Eurolive B1220pro gehad, en die waren gewoon op een statief te plaatsen. Power Dynamics is een soort 2e merk van Skytec, Skytec is niet echt een goed merk nattuurlijk maar heb vaak getwijfeld over Power Dynamics, De specs (o.a. 1'Titanium tweeter) is best goed voor wat je betaald.... ik zou zeggen: ga luisteren!

Oh oke! Dan ga ik ff kijken naar PD, zijn niet duur. Is 122 db max goed? En is Ibiza echt net zo slecht als skytec?
Unidentified    posted on 02-07-2012 09:06
Geloof ons toch van de eerste keer dat we iets zeggen! Ja, Ibiza is even slecht als Skytec, ja die Behringers passen op een statief (geen idee hoe je er eigenlijk bijkomt dat dat niet zo zou zijn?) en inderdaad, ga luisteren, al heb ik nog nooit van het merk Power Dynamics gehoord, dus dat verttrouw ik nog niet voor de volle 100%, dus mijn voorkeur blijft uitgaan naar de Behringers. Als je deze koopt ga je er echt geen spijt van hebben. Later kan je eventueel uitbreiden met 1 of 2 subwoofers uit de Eurolive serie en dan heb je een mooie geluidsset staan!
Drumworks    posted on 02-07-2012 09:28
klopt als een bus, Behringer is erg goed in prijs kwaliteitsverhouding. het toverwoord is zelf luisteren. ik hoorde afgelopen zaterdag die eurolives nog op een kermisattractie, zo wat een geluidje kwam er uit die budgetspeakertjes zeg. vond het alweer jammer dat ik ze zelf weg had gedaanCool
D-Jesse    posted on 02-07-2012 09:38
Geloof ons toch van de eerste keer dat we iets zeggen! Ja, Ibiza is even slecht als Skytec, ja die Behringers passen op een statief (geen idee hoe je er eigenlijk bijkomt dat dat niet zo zou zijn?) en inderdaad, ga luisteren, al heb ik nog nooit van het merk Power Dynamics gehoord, dus dat verttrouw ik nog niet voor de volle 100%, dus mijn voorkeur blijft uitgaan naar de Behringers. Als je deze koopt ga je er echt geen spijt van hebben. Later kan je eventueel uitbreiden met 1 of 2 subwoofers uit de Eurolive serie en dan heb je een mooie geluidsset staan!

nou dan ga ik die nemen! maar er staat bij de meeste boxen dat ze een tophat hebben, en bij de behringer dat ze goed gebruikt kunnen worden als vloer monitoren. dus dat bracht me in verwarring Winking my eye

en de ?Behringer Eurolive b210d met zijn 220 watt, is??dat genoeg of moet ik dan een tikke zwaarder nemen? want er staat niet wat voor vermogen die 220 is (piek, rms, program, etc)
User edit by D-Jesse on 02-07-2012 @ 09:44:09 (23%)
Drumworks    posted on 02-07-2012 09:47
Dat is helemaal aan jou, ligt er maar net aan waar je ze voor wilt gaan gebruiken
D-Jesse    posted on 02-07-2012 09:48
Dat is helemaal aan jou, ligt er maar net aan waar je ze voor wilt gaan gebruiken

tjaa voor feestjes van 30-40 man, en t moet een beetje bass voor house hebben. ik ben slecht in inschatten :P
Unidentified    posted on 02-07-2012 10:41
Dan zou ik voor de 12' variant gaan, dan heb je net wat meer bass
D-Jesse    posted on 02-07-2012 10:58
Dan zou ik voor de 12' variant gaan, dan heb je net wat meer bass

oh oke maar bass vind ik niet zo heeel belangrijk, gaat mij meer om hoe hard ie kan Winking my eye raad je dan nog steeds de 12' aan of is de 10' dan goed?
ArTy    posted on 02-07-2012 11:13
2 members like this  Als bass je niks uitmaakt kun je het beste zoiets kopen, gaat best hard.

Nu even serieus, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dat gaat niet. Een 12'' speaker heeft al niet veel bass, laat staan de 10'' variant.. Als je voor 30 a 40 man draait lijkt het me wel prettig als je ook bass hebt of niet? Anders klinkt het ook allemaal zo schel en pijnlijk aan je oren.. vind je niet?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het leuk dat je bezig bent met muziek en feestjes geven enzo maar de kosten van een leuke geluidsset zijn al snel 5000 euro (en dan heb je echt nog niet veel speciaals).. Je kunt beter steeds een beetje kopen dan steeds een nieuwe goedkope set die je elke keer weer opblaast omdat het (te) hard moet gaan..

Zoals meerdere mensen al zeiden.. Begin met de Behinger speakers (vind het persoonlijk nog rommel maar goed, maar voor het geld zijn ze wel aardig) met een leuk versterkertje en koop er later een of 2 subs bij.
D-Jesse    posted on 02-07-2012 13:10
Bass maakt zeker wel uit alleen als ik t te weinig vind koop ik wel een subwoofe r erbij Winking my eye maar 5000 euro? Das wel heel veel ;o
Drumworks    posted on 02-07-2012 13:21
laat ik dit eerst eens vragen: Wat is je budget?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

93 Users online: 11 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 14.739
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.377.657