Skytec versterker + boxen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 28-06-2012 21:25
YOOOO

ik heb sinds vandaag de spl1000 met eq versterker van Skytec + 2x 400 watt LED Boxen van Skytec.

Maaaarrr het piekvermogen is 400 watt ben ik achter gekomen. en nu is het als ik mijn versterket vol zet kan ie nieteens zo heel hard. als ik dan m'n mengpaneel ff de gain opendraait, gaan als snel die 'clipindactoren op mijn versterker even knipperen enzo, niet continu branden maar knipperen. Is dit al een teken dat ik te hard ga of moet ik me pas zorgen maken als het continu blijft branden?

Want als dit dan al te veel is moet ik ff wat zwaarde boxen kopen want dit geeft net genoeg geluid voor m'n kamer -_- haha, heb ik mn muziek dan wel erg hard maja.

Greetzz

What do you think about Skytec versterker + boxen ??

Vote :   

main    posted on 28-06-2012 22:00
1 member likes this  ja
Unidentified    posted on 28-06-2012 22:03
Zwaardere boxen gaat niet veel opleveren, als je versterker niet meer power levert dan gaan zwaardere boxen ook niet luider spelen. Kijk bij speakers ook niet naar het vermogen in Watt, maar naar het rendement, uitgedrukt in dB/W/m, en naar de max SPL (sound pressure limit). Skytec is een budget merk, dus verwacht niet te veel van de producten.
Het verbaast me trouwens dat twee van die speakers niet volstaan op een slaapkamer, moet normaal gezien hard genoeg gaan...
D-Jesse    posted on 28-06-2012 22:11
ja maar kijk, mijn versterker geeft dus 350 watt op 8 ohm. zal je ff de details geven:?

boxen die ik nu heb: 400 piek, 40Hz - 20kHz frequentie respons , en voor de rest allemaal piezo tweeters weet ik veel.

versterker:
piekvermogen: 2x500W op 4 ohm, 2x350W op 8 ohm

en voorderest signaal/ruis verhouding: >98dB

als je meer wilt weten hoor ik t wel. maar zou ik harder geluid hebben met hardere boxen of kan je hieruit opmaken dat het gewoon de max heb van m'n versterker? boxen met harder geluid die ik dan wil:?

piekvermogen: 600 W
- impedantie: 8 Ohm
- frequentierespons: 45Hz - 20kHz

Greetzz

ps: over het rendement word niks verteld, maarja dat is skytec he, geeft ook nooit rms vermogenn
sweebee    posted on 28-06-2012 22:34
als jou versterker werkelijk 350 watt op 8 ohm per kant geeft dan wordt jij wel doof op je kamer :P denk dat je eerder van zo'n maximaal 100 watt uit moet gaan en er vanuit gaan dat de spl van je speakers ook niet zo hoog zijn. Ik heb zelf rcf toppen van 350 watt met 127 db spl.. die wil jij niet op je kamer voluit hebben staan. In een nog duurder segment heb je ook wel speakers van bijv 400 watt die 136db spl hebben. dus wattage zegt niet zoveel. En bij budget merken moet je die wattages met een korreltje zout nemen.
D-Jesse    posted on 28-06-2012 23:25
Haha oke, nouja zal wel aan mij liggen dan, maar ?berhard gaan ze inieder geval niet haha. Maar zou het dan zin hebben om boxen van 200 watt (piek) meer te kopen? Kost niet veel meer.. En Watt kan ik met een korreltje zout nemen dat smap ik, maar alsnog blijven de dan harder dan dat ik nu heb haha :P thx

Edit: zie dus dat mn versterker piek geeft 350 w op 8 ohm, en die clipindicatoren, geven die aan dat het geluid te hard is voor mn boxen of voor mn versterker?
User edit by D-Jesse on 28-06-2012 @ 23:27:32 (53%)
Drumworks    posted on 28-06-2012 23:28
Poster: sweebee
als jou versterker werkelijk 350 watt op 8 ohm per kant geeft dan wordt jij wel doof op je kamer :P denk dat je eerder van zo'n maximaal 100 watt uit moet gaan en er vanuit gaan dat de spl van je speakers ook niet zo hoog zijn. Ik heb zelf rcf toppen van 350 watt met 127 db spl.. die wil jij niet op je kamer voluit hebben staan. In een nog duurder segment heb je ook wel speakers van bijv 400 watt die 136db spl hebben. dus wattage zegt niet zoveel. En bij budget merken moet je die wattages met een korreltje zout nemen.

Ook de aantal hertz die zo'n speaker produceerd klopt niet helemaal. 40 hz is al erg laag voor een fullrange speaker/. reken maar eerde op ee nhertz of 60-70. kortom: alle waar naar zijn geld en hoe duurder het product, hoe realistischer de waardes die er aan gegeven worden. pak bijvoorbeeld maar een cheapass pc speakersysteempje. soms zie je daar opstaan 2400 watt pmpo. dit is een heel ander wattage als rms vermogen. ik ben vroeger begonnen met een vergelijkbaar setje als jij nu hebt (vpa2100mn en 2x vdsg10) hier bleek maar daadwerkelijk 2x 35 watt uit de versterker te komen en de speakers konden ook maar 2x 100w continue aan terwijl de versterker 2x 125 aangaf en de speakers 2x 400w
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 29-06-2012 @ 00:59:12 (1%)
D-Jesse    posted on 28-06-2012 23:37
Poster: RiliciousZ
Ook de aantal hertz die zo'n speaker produceerd klopt niet helemaal. 40 hz is al erg laag voor een fullrange speaker/. reken maar eerde op ee nhertz of 60-70. kortom: alle waar naar zijn geld en hoe duurder het product, hoe realistischer de waardes die er aan gegeven worden. pak bijvoorbeeld maar een cheapass pc speakersysteempje. soms zie je daar opstaan 2400 watt pmpo. dit is een heel ander wattage als rms vermogen. ik be nbegonnen met een vergelijkbaar setje als jij nu hebt (vpa2100mn en 2x vdsg10) hier bleek maar daadwerkelijk 2x 35 watt uit de versterker te komen en de speakers konden ook maar 2x 100w continue aan terwijl de versterker 2x 125 aangaf en de speakers 2x 400w

Tjaah dat klopt wel met Skytec :P draaide veel daarmee, dat setje wat e net schreef? En op hoe grote feesten? Of meer voor home parties?:P
Drumworks    posted on 29-06-2012 00:58
nee dat was gewoon voor thuis, en die 2x 35 watt waren meer dan genoeg toenCool
The beats are still banging :)
Estacy    posted on 29-06-2012 01:04
als je versterker clipt, is ie te zwak. zwaardere boxen maken het probleem dan alleen maar erger.

Neem al die getallen ook met een flinke bak zout, want die zijn alleen bedacht om te verkopen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dissmaster    posted on 29-06-2012 02:29
Poster: Estacy
als je versterker clipt, is ie te zwak. zwaardere boxen maken het probleem dan alleen maar erger.

Neem al die getallen ook met een flinke bak zout, want die zijn alleen bedacht om te verkopen.

Waar haal je de juiste getallen vandaan dan? Neem aan dat als je z'n set koopt je wel wilt weten wat ze kunnen?
Maracas    posted on 29-06-2012 08:47
Als je een leuk goedkoop setje wilt hebben, moet je 2x JBL-systems TSX15 speakers halen en een JBL-Systems VX400 of VX700 versterker. Was verbaasd hoe goed het klonk voor die prijs, en gaat best hard! Ik heb zelf de VX400 versterker, maar met de VX700 kan het net ietsjes harder nog. Heb zelf ook nog zo'n Skytec setje maar het is gewoon rommel. Mn VX400 weegt het dubbele van mn skytec versterker, terwijl die skytec versterker meer vermogen zou moeten hebben.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Gerdo    posted on 29-06-2012 10:37
Als je zwaardere boxen koopt dan moet je ook een zwaarder versterker kopten, anders schiet je er geen reet mee op.
Wat is het continue vermogen van de boxen?
D-Jesse    posted on 29-06-2012 19:23
Poster: Gerdo
Als je zwaardere boxen koopt dan moet je ook een zwaarder versterker kopten, anders schiet je er geen reet mee op.
Wat is het continue vermogen van de boxen?

Dat geef skytec dus niet aan. maar het is dus verstandig om een sterkere versterker te kopen en sterkere boxen? want m'n boxen zin piek 400 watt (dus zal wel maar 200 watt continu zijn ofzo en mn versterker 2x350 watt piek..
Estacy    posted on 29-06-2012 20:46
eerst een sterker versterker halen, zoek 2e hands naar kwaliteits spul, hoeft echt niet duur te zijn maar wel goed en krachtig. een 2x 300 watt van een goed merk is al vele malen sterker dan die Skytec van jouw.

Daarna kun je altijd betere boxen halen natuurlijk!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 30-06-2012 01:36
Tjaah ik ben beetje eigenwijs: hou niet zo van 2de hands. Koop lieever een simpel setje 1stehands.

Maar mensen: ik zag net dat die boxen met 400 w piek die ik nu heb de spl 93 db max is. En die boxen van 600 w piek 94db max, maar dat kan toch niet zooo weinig van elkaar verschllen (1db)? En bij de versterker staat niet hoevel db spl
DaCompra    posted on 30-06-2012 12:05
Als je betere geluidskwaliteit wil zou ik uberhaupt niet kijken naar skytec. Kijk bijvoorbeeld eens naar DAP AUDIO of JBSystems. Dat is alles wat ik hier kwijt wil haha, met skytec ga je niet ver komen op een feestje.
Dennis1981    posted on 30-06-2012 12:27
Waarom ga je niet kijken voor een leuke actieve monitorset, ik begrijp dat het is voor thuis op je kamer.

Dan heb je speakers met de versterker er al ingebouwd, dus die zijn 100% op elkaar afgestemd.

Ik heb zelf M-audio BX-8A, die geven een aardig kamervullend geluid met superbas.
Nieuw kosten ze rond de 250 per set van, maar op marktplaats oid staan er ook wel een paar.

Edit : en?het is met speakers zo dat je ze altijd eerst moet beluisteren Happy, laughing

User edit by Dennis1981 on 30-06-2012 @ 16:02:30 (23%)
D-Jesse    posted on 30-06-2012 16:01
Nou ik moet eerlijk zeggen; skytec klinkt nog redelijk. En het is bedoeld voor feeestjes. En aangezien ik nog niet zo heel veel draai vind ik skytec wel best. DAP & JBsystems is idd heel goed, maar wel duur. Ik wil niet boven de 300,- aangezien ik toch niet zo heel veel draai.
Gerdo    posted on 30-06-2012 16:12
Poster: D-Jesse
Nou ik moet eerlijk zeggen; skytec klinkt nog redelijk. En het is bedoeld voor feeestjes. En aangezien ik nog niet zo heel veel draai vind ik skytec wel best. DAP & JBsystems is idd heel goed, maar wel duur. Ik wil niet boven de 300,- aangezien ik toch niet zo heel veel draai.

Als ik jou was zou ik toch voor DAP gaan, dat is zeker betere geluidskwaliteit, dan kun je beter doorsparen. Want als je wel veel feestje krijgt en het geluid is klote dan willen ze je de volgende keer niet weer. Spaar lekker door!
D-Jesse    posted on 30-06-2012 20:44
Als ik veel feestjes krijg ga ik zeker DAP audio nemen! maar nu ik nog wat meer op kinderfeestjes draai (groep7/8) en nog niet echt house, hoef ik alleen een beetje duidelijk geluid, en nog niet diepe bass. als ik echt een house feest krijg, dan huur ik wat bij een vriend van me die DAP heeft Winking my eye

Maar als ik sws meer feestjes draai = meer geld = duurder materiaal= beter Happy, laughing
timjesse123    posted on 30-06-2012 21:20
Zijn het die blauwe monsters? Meteen wegdoen of verkopen en koop iets wat niet van skytec is, ik heb er geen goede ervaringen mee
D-Jesse    posted on 30-06-2012 21:27
Poster: timjesse123
Zijn het die blauwe monsters? Meteen wegdoen of verkopen en koop iets wat niet van skytec is, ik heb er geen goede ervaringen mee

die blauwe ja haha, en ben van plan ze weg te doen. heb nu Omnitronic speakers gezien van 300 watt rms. (en geluidsdruk is 96 db). niet verkeerd toch? ?Iemand ervaring mee met omnitronic?

En een skytec versterker kan wel toch?
User edit by D-Jesse on 30-06-2012 @ 21:28:32 (7%)
Maracas    posted on 30-06-2012 23:05
Nee, met die versterker gaan ze ongeveer even hard als dat hij nu ook al gaat.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
D-Jesse    posted on 30-06-2012 23:07
Poster: Maracas
Nee, met die versterker gaan ze ongeveer even hard als dat hij nu ook al gaat.

maar ik ga een versterker van 2x500 watt piek nemen Winking my eye ipv 2x350 watt
dance2mix    posted on 30-06-2012 23:54
Poster: D-Jesse
maar ik ga een versterker van 2x500 watt piek nemen Winking my eye ipv 2x350 watt

Dit is gewoon niet slim wat je nu doet, eerst een set kopen waar je vervolgens niet tevreden mee bent en dan proberen om meer ( slecht ) geluid uit die speakers te pompen of andersom nieuwe speakers kopen die je aansluit op die vreselijke skytec. Koop gewoon redelijke monitoren want die gaan al snel veel harder dan dat je denkt, als je dit wil kan je ook gaan kijken naar de Behringer truth serie, goede dingen over gehoord. Maar echt man, skytec is gewoon een merk waarvan je weet dat het bagger is ( als ik dit hardop mag zeggen ) .
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 13 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 34.036
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.901.058