serato timecode cd branden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 25-06-2012 18:56
Sorry voor nog een vraag, maar kan iemand mij hier ook een stap voor stap uitleg over geven??
http://serato.com/scratchlive/downloads/scratchlive-controlcd

Ik heb deze site geraadpleegd en alels gedownload maar ik begrijp eigenlijke echt geen jota van die cdp enzo :/

What do you think about serato timecode cd branden ??

Vote :   

Estacy    posted on 25-06-2012 19:23
die cdp is voor als je een programma van sony hebt, zo kun je de cd helemaal perfect branden. wil je gewoon branden dan moet je gewoon die wav op een cd'tje zetten, kan met bijna elk brandprogamma. ik raad DVDfreevideo soft aan, werkt perfect. brandsnelheid heel laag zetten en kijken of er ergens opties staan voor auto-level of auto-gain, iets wat met het volume kloot, en dat uitzetten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
freezz    posted on 25-06-2012 19:36
ik heb mac dus ik heb het gewoon gesleept naar een lege cd en dan geburnt met schijfhulpprogramma Happy, laughing ?de brand snelheid stond op 24 is dat te veel?
freezz    posted on 25-06-2012 19:39
als ik hetgene wat ik gebrand heb op mijn macbook afspeel via itunes krijg ik een piepgeluid en het 'liedje' duurt 16:21 minuten
Estacy    posted on 25-06-2012 20:30
dat is de bedoeling, de control cd bevat de control tone, welke niet meer is dan een piepje. veranderingen in dit piepje door je cd speler pakt Serato op en vormt het om naar handelingen binnen de software, welke de muziek weer bewerken.
freezz    posted on 25-06-2012 20:53
Ok dus op dit moment heb ik ze met itunes gebrand op 2x snelheid en krijg ik op allebei die doffe pieptoon... ?Is het nu goed gedaan denk je? ?En is het trouwens OK dat de wav voor cd1 en 2 dezelfde is?
Estacy    posted on 25-06-2012 21:06
lage snelheid moet je eigenlijk altijd doen omdat zo de kans op foutjes verkleind wordt.?

Er is maar 1 control tone, dus op 2 cds moet idd hetzelfde piepje staan. de software doet de rest.
mrmagix    posted on 25-06-2012 21:07
Hier een deel uit het topic: 'Dj'n, Hoe doe je dat - De inleiding'

DVS
Vervolgens hebben we de timecode, oftewel DVS setups. DVS staat hier voor Digital Vinyl System. Deze systemen gebruiken vinylplaten of CD?s met hierop een codering op. Je behoudt je analoge setup, dus bijvoorbeeld je twee platenspelers en je mixer, maar je verbindt ze anders. De rca kabels die normaal gezien je mixer in gaan, worden hier verbonden met een geluidskaart. De geluidskaart stuurt het signaal dan door naar je computer. De code die op de cd?s of de vinyplaten staat, wordt door de software vertaald. Als jij dan in je software een track klaar zet, wordt deze virtueel op de plaat of cd geplakt. Dus start jij je plaat of cd, start het liedje op de software mee. Leg je je hand op de vinylplaat, stopt ook de track op de software. Vervolgens stuurt de geluidskaart het signaal terug door naar het mengpaneel en is de cyclus weer volledig.

Nu moeten we eigenlijk een stelling corrigeren die we daarnet hebben gemaakt. DVS staat voor Digital Vinyl Systems, maar dit is te beperkt. We kunnen echter ook perfect CD?s gebruiken binnen de timecode setups. Het mooie aan dit soort setups is dat je de feeling van het analoge dj?n behoudt. Je werkt nog steeds met je geliefde cd- of platenspelers en je hebt alles in de hand.

Wel worden deze systemen vaak gecombineerd met een midi-controller voor bijvoorbeeld de liedjes klaar te zetten in de software of effecten toe te passen. Dit is makkelijker met een midi-apparaat dan met je muis en toetsenbord.

...

De code op de 2 cd's is dus hetzelfde. De software analyseert deze en maakt zelf onderscheid tussen deck 1 en 2.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
freezz    posted on 25-06-2012 21:18
Bedankt voor de uitleg! ?Normaal gezien moet alles dus werken Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.685 days.
 Post CommentThat would be 156.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 12 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 25.835
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.640.197