serato inpluggen tijdens set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 24-06-2012 19:19
Hey iedereen! ?IK heb een set van 8 tot half 10 op een festival en ik kan voor de 1e keer draaien met serato, hoe moet ik dan inpluggen als we willen blijven draaien? ?Ik weet dat ik dan deck per deck de kabels moet uittrekken en inpluggen? ?Stap per stap graag! :D ?

Alvast bedankt! Jari

What do you think about serato inpluggen tijdens set ??

Vote :   

freezz    posted on 24-06-2012 20:27
het gaat dus over scratch live, sorry daarvoor... tis een SL2
TORSKY    posted on 24-06-2012 21:02
zo ga ik tewerk:

je komt toe terwijl een vorige dj met cd's bezig is, veronderstel ik.

zorg dat alles klaar ligt, je laptop aangesloten op je soundcard, en in het stopcontact allemaal.

de laatste plaat speelt van je voorganger, veronderstel nu even op het linkerdeck. Op dat moment trek je de plugs van rechter cd-spelers uit het mengpaneel en steek je die in je SL2 (input rechts), vanuit de output rechts op je SL2 leg je een kabel naar het mengpaneel (waar je eerst die kabel uitgetrokken had). Zorg dat je timecode-cd/vinyl opligt.

op je rechter cd-speler of turntable kan je nu je overgang maken. Is je overgang gedaan, kan je je linker kanaal omschakelen, zelfde werkwijze als de rechter. En zo ben je vertrokken.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen! een gsm kan altijd handig zijn om wat bij te lichten Winking my eye.

ik werk altijd met traktor, maar de principes zijn hetzelfde h? Winking my eye

grtz torsky
freezz    posted on 24-06-2012 21:12
ok dus ff ter herhaling Happy, laughing ?
ik zet laptop aan, usb naar serato ipv stroom (is dat ook goed?)
dj zit op laatste liedje op het rechtse deck, dan doe ik de qinch van de cdj op de djm eruit en doe ik de bekabeling voor deck 1 (dus output cdj naar input 2 op sl2 en dan naar de line/cd input op djm) en dan steek ik de timecode cd erin of doe ik die cd al op voorhand?
overgang
zelfde voor het andere deck

Geeft serato geen probleem als er nog geen deck is op aangesloten? Ik bedoel dus dat als ik serato opstart als de SL2 eraan hangt nog geen connectie heeft met de cdj. ?Dat wilt zeggen dat serato terwijl het aanstaat de timecode cdj moet herkennen... Dit kan dus zonder serato te rebooten?
TORSKY    posted on 24-06-2012 21:20
met die stroom bedoelde ik: zorg dat je laptop al vooraf aangesloten is op de netstroom zodat je niet voor verrassingen komt te staan, dan moet je daar niet meer aan denken Winking my eye.

Het maakt niet echt uit wanneer je je cd erin steekt, hij moet er gewoon in zitten tegen dat je wil beginnen met mixen Winking my eye

normaal mag serato geen probleem geven als er geen cinch kabels zijn aangesloten, want dat is dezelfde situatie van als je gewoon je kabels aansluit en nog geen signaal erdoor krijgt, wat je zowiezo hebt, zelfs als ze aangesloten zijn Winking my eye als je SL2 is aangesloten hoef je niet te rebooten Winking my eye

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje volgbaar is?

grtz
freezz    posted on 24-06-2012 21:41
ja ik zorg dus gewoon dat laptop op netstroom staat, ik steek de sl2 met usb in de macbook en ik boot serato en dan al de bekabeling?
TORSKY    posted on 24-06-2012 21:43
jap zo moet het vlot gaan!

kan je dat niet gewoon verschillende keren proberen thuis? zo wordt het meer een automatisme en moet je niet teveel meer denken, zo deed ik het ook en nu gaat het al vlot :D.
freezz    posted on 24-06-2012 21:52
haha gaat nogal moeilijk zonder een set thuis he Happy, laughing alleen voor gigs (ik weet het veel mensen hebben hier hun bedenkingen bij) ?

bedankt voor al de uitleg en tijd!
TORSKY    posted on 24-06-2012 21:53
aahn oei, ja het is een keuze Happy, laughing

heel graag gedaan!
freezz    posted on 25-06-2012 17:53
Ik heb nog een vraagje Happy, laughing ?de bekabeling is dus
output cdj -> input serato
line output serato -> line input djm?
thru output -> cd input djm? ?

bij die cd input op de djm staat ook nog een schakelaar met digital/cd... naar welke kant moet die staan eigenlijk?

http://www.ktkpa.be/userfiles/image/djm%20800%20achterkant.jpg
User edit by freezz on 25-06-2012 @ 17:53:58 (25%)
FASA    posted on 25-06-2012 18:15
Jari jari jari toch :P wat een vragen :P?

Maar je zegt het goed idd

CDJ out --> Input Serato ?
Line out serato --> Line in DJM

Thru output hoef je niet eens per se aan te sluiten maar is voor als je een normale cd wilt draaien tussendoor. Maar anders op Line/cd van DJM

Schakelaar van je djm moet je zetten op Line of cd. Maar als je met je headphone ff via de cue luistert hoor je wanneer hij goed staat (of er geluid uit komt dus)

Zorg er verder voor dat je SL2 aansluit op je laptop VOOR je Serato start. En zorg dat je echt ruim van te voren alles klaar gaat zetten (minimaal kwartier ofzo) ?Had tijdens mijn laatste gig dat de laptop mijn USB met tracks niet pakte om 1 of andere reden. Moest dus Rebooten, Als je dan maar 5 minuutjes hebt schiet je echt wel in de stress.
www.soundcloud.com/nick-janssens1

This is an old Topic

No new postings for 4.491 days.
 Post CommentThat would be 149.7 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 5 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 9.101
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.331