CDJ-200 of DN-S1000 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMichel    posted on 06-02-2006 16:01
In de toekomst wil ik graag 2 cd-spelers naast mijn draaitafels plaatsen, alleen welke? Ik zit de twijfelen tussen de CDJ-200 en de DN-S1000? De nieuwe stanton cd-speler ziet er ook erg cool uit, alleen zijn er erg weinig reviews te vinden. Ik draai voornamelijk trance, house en club, welke van de bovenstaande is volgens jullie nu de perfecte keus?

What do you think about CDJ-200 of DN-S1000 ??

Vote :   

victorn    posted on 07-02-2006 11:12
Als je jezelf even wat tijd en oefening geeft valt er op de DN-S1000 best leuk te scratchen. Dat dat onbruikbaar zou zijn ben ik dus totaal niet met je eens. Het volgende demofilmpje laat wat dat betreft het één en ander zien: http://www.denondj.com/videos/dns1000_scratch_preview.wmv

Als je jezelf niet de tijd gunt om aan een apparaat te wennen door er gewoon mee aan de slag te gaan zal je nooit goede resultaten halen. Dat geldt voor een auto, voor een boormachine en ja, ook voor een cd-speler.

Dat je voor de scratchfunctie betaalt zal best waar zijn, maar desondanks is de DN-S1000 goedkoper dan de CDJ-200. Waar zit dit hogere prijs van de CDJ dan in?

Jorrit    posted on 07-02-2006 15:16
Naam.
Een zak koek van huismerk is ook goedkoper dan een bijna identieke zak koejes van Bolletje.

Ik heb het filmpje idd gezien, maar alsnog hier laten ze je niet zien hoe snel de track doorloopt nadat je de jog loslaat, ik zag geen backspin (wat mij maar moeilijk lukte), verder is deze jog gewoon te klein om lekker mee te scratchen.
Lukaz    posted on 07-02-2006 21:25
Poster: Jorrit

- Scratch op de DN-S is niet te gebruiken voor serieus scratchen

dat kan ook niet op de CDJ200 Winking my eye maar buiten dat om zou ik ook voor de 200 gaan,,
waarom?  tja gewoon omdat de CDJ200 de uitrusting heeft die je nodig hebt.. 3 leuke effectjes... en inderdaad de display van de Denon is wel klein,, krijg je het idee alsof je op je mobiel zit te msn'en Winking my eye
Jorrit    posted on 07-02-2006 21:32

dat kan ook niet op de CDJ200 maar buiten dat om zou ik ook voor de 200 gaan,,

Daarom zei ik eerder ook: Maar je betaalt er toch voor.
victorn    posted on 08-02-2006 09:37
Poster: TheTapDanceR
maar buiten dat om zou ik ook voor de 200 gaan,,
waarom?  tja gewoon omdat de CDJ200 de uitrusting heeft die je nodig hebt.. 3 leuke effectjes... en inderdaad de display van de Denon is wel klein,, krijg je het idee alsof je op je mobiel zit te msn'en Winking my eye

Met alle respect, maar dit is precies wat ik eerder bedoelde: onzin. Ken je de DN-S1000 wel?

Het display van de S1000 laat MEER informatie zien dan dat van de CDJ-200. De CDJ-200 heeft namelijk 10 dot-matrix posities waarop én de tracknaam én het tracknummer en gespeelde/resterende tijd moet worden getoond. De DN-S1000 heeft de tracknummer, tijd en bpm/pitch% altijd op een apart regeltje in beeld PLUS nog eens 10 dot matrix posities voor tracknaam en effectweergave.

Wat de drie "leuke effectjes" betreft: die doen echt aan alle kanten onder voor de effecten op de DN-S1000.

Npgmaals voor de duidelijkheid: ik vind de CDJ-200 een mooie speler waar ik best mee zou kunnen werken. Ik snap ook best waarom mensen deze speler zouden kopen. Maar als we hem vergelijken met andere spelers, doe dat dan wel met argumenten die hout snijden en geen flauwekul.

PatrickBeuken    posted on 08-02-2006 18:17
Poster: victorn

Met alle respect, maar dit is precies wat ik eerder bedoelde: onzin. Ken je de DN-S1000 wel?

Het display van de S1000 laat MEER informatie zien dan dat van de CDJ-200. De CDJ-200 heeft namelijk 10 dot-matrix posities waarop én de tracknaam én het tracknummer en gespeelde/resterende tijd moet worden getoond. De DN-S1000 heeft de tracknummer, tijd en bpm/pitch% altijd op een apart regeltje in beeld PLUS nog eens 10 dot matrix posities voor tracknaam en effectweergave.

In het door jou qeciteerde stuk kun je lezen dat het om de grootte (!) van het display gaat... niet om alle info die er tegelijkertijd opgepropt wordt... dit laatste vind ik ook weer een nadeel van de DNS1000.... hij is gewoon onoverzichtelijk.
victorn    posted on 09-02-2006 09:54
Aha, het gaat om de grootte van het schermpje. Prima, die heb ik gisteren voor beide spelers even nagemeten. Let wel, van het deel waar echt de cijfertjes en lettertjes staan, niet van het plastic eromheen.

CDJ 200: breedte=7,2 cm hoogte=3,1 cm

DNS1000: breedtte=7,5 cm hoogte=3,0 cm

Zoals je ziet: bijna exact even groot.

Echt verbazingwekkend wat er in dit topic allemaal wordt beweerd wat niet blijkt te kloppen. Check your facts.

Zuur    posted on 09-02-2006 11:28
Poster: Dj_Danny
Ik heb op de Denon S-1000 ongeveer een half uur geklooied en op de cdj-200 ongeveer 3 uur in totaal. Dan zul je je afvragen, waarom op de S-1000 maar een half uur? Gewoon weg omdat hij me ging irriteren. Het is goed spul, dat is zeker waar, het zit goed in elkaar en doet z'n ding uitstekend, maar je moet echt de handleiding lezen om er vol gebruik van te kunnen maken. Hij is dus niet erg makkelijk in gebruik.

De pioneer daareentegen is erg simpel in gebruik en kun je zonder handleiding vrij uitgebreid gebruiken.

Ik vind dit zo'n onzin (afgaand op de foto's en ervaring met de S-3500). Heb voor de lol de knopjes is geteld:

- S-1000:   26

- CDJ-200: 22

Nou is bij beide de indeling duidelijk.

Bij de S-1000 zitten de loop knopjes rechts bovenaan naast elkaar, daaronder naast elkaar de search. Pitch en pitchbend zit bij elkaar. Effecten bij elkaar en functies die je bijna niet gebruikt (bv. cont/single knop) links naast het schermpje, niet in de weg.

Bij de CDJ hetzelfde, alle functies duidelijk gescheiden. Het punt wat verschilt is dat de CDJ groter opgezet is en alles dus wat ruimer is.

Maar ze zijn allebei makkelijk te begrijpen.

PatrickBeuken    posted on 09-02-2006 12:01
Poster: Zuur
Het punt wat verschilt is dat de CDJ groter opgezet is en alles dus wat ruimer is.

Dan is dit dus het juiste argument, maarja... Ik denk dat dit weer zon eindeloze discussie is... Veel mensen kiezen ook standaard voor Pioneer omdat dat toch een merk is dat je vaak tegenkomt en met een goede Communicatiion & Marketing afdeling...
victorn    posted on 09-02-2006 12:17
Poster: PatrickBeuken
Veel mensen kiezen ook standaard voor Pioneer omdat dat toch een merk is dat je vaak tegenkomt en met een goede Communicatiion & Marketing afdeling...

Dat klopt, en juist dat vind ik eigenlijk het beste argument. Niks mis mee, ik snap dat dat voor sommige mensen de doorslag geeft.

Prima dus, beter dan de vergezochte argumenten van te kleine schermpjes, mindere overzichtelijkheid en andere dingen in dit topic die niet blijken te kloppen.

Jorrit    posted on 09-02-2006 17:01
quote:
Aha, het gaat om de grootte van het schermpje. Prima, die heb ik gisteren voor beide spelers even nagemeten. Let wel, van het deel waar echt de cijfertjes en lettertjes staan, niet van het plastic eromheen.

CDJ 200: breedte=7,2 cm hoogte=3,1 cm

DNS1000: breedtte=7,5 cm hoogte=3,0 cm

Zoals je ziet: bijna exact even groot.

quote:

Het display van de S1000 laat MEER informatie zien dan dat van de CDJ-200.

Dus eigenlijk wel logisch dat het display van de denon kleiner over komt
Lukaz    posted on 09-02-2006 18:58

Npgmaals voor de duidelijkheid: ik vind de CDJ-200 een mooie speler waar ik best mee zou kunnen werken. Ik snap ook best waarom mensen deze speler zouden kopen. Maar als we hem vergelijken met andere spelers, doe dat dan wel met argumenten die hout snijden en geen flauwekul.

okej met alle respect [censuur]
maar ik geef gewoon mijn menig en wat ik ervan vind en mijn standpunten.. niet mee eens dan niet...

Welke speler je het beste vindt is natuurlijk persoonlijk.

Wat me wel weer opvalt is dat een aantal die hard Pioneer fans over elkaar heenrolt om de keuze voor de CDJ-200 te verdedigen met flauwekulargumenten. Ik noem er een paar:

hoe weet jij of ik een Hard Pio-Fan ben? dat weet je niet en dat ben ik ook niet ik ben een beetje anti-commercieel en onder de dj-gear is pio wel erg commercieel schnappi?

en ben jij de starter van dit topic? neej ik dacht het niet.. dus houw je commentaar even voor je.. tenzij het jouw topic was.. maar helaas dat is het niet..
Mod edit by Lead on 10-02-2006 00:18 (2%)
[MOD Edit] puke = duidelijk genoeg
Jorrit    posted on 09-02-2006 22:51
Wow, een beetje rustig.
Ondanks dat Victor niet de starter van het topic is, heeft hij nog steeds goed recht om er op in te gaan. Sterker nog: dat is het doel van het starten van het topic! De topicstarter vroeg om ervaringen en meningen, tussen 2 concurrerende merken. Dan zijn er altijd voor en tegenstanders, en altijd discussies, maar dat is juist wat zo'n topic waardevol maakt.

Zo'n discussie is niet bedoelt om je aftezeuken of over je heen te lopen, maar om de voor en tegen argumenten duidelijk aan het licht te brengen.
Prozei    posted on 09-02-2006 23:53
de cdj200 en de dn-1000 zij beide mooie en degelijke cd'spelers.

kwa snelheid zijn ze gelijk.de cdj is iets sneller met het laden van een cd.

een klein voordeel van de dn-1000 is de scratchfunctie

alleen deze is waardeloos.

omdat je de jog te hard moet indrukken.

je krijgt het gevoel dat er een knop onder de jog zit die je moet indrukken voordat de jog werkt.de dn1000 is een kleine cd-speler .heerlijk als je in je kamer weinig ruimte hebt.

een voordeel van de cdj-200 zijn de effecten en het bedienings gemak.

deze werken lekker snel.

effect indrukken en een zwiep aan de jog geven en je heb een leuk effectje.

mijn persoonlijke voorkeur de cdj-200 omdat deze makkelijker te bedienen is
ik heb met beide cd-spelers gedraait en vondt de dn-1000 absoluut niet lekker werken

User edit by Prozei on 10-02-2006 @ 00:05:22 (12%)
victorn    posted on 10-02-2006 10:52
Poster: Jorrit
Wow, een beetje rustig.
Ondanks dat Victor niet de starter van het topic is, heeft hij nog steeds goed recht om er op in te gaan. Sterker nog: dat is het doel van het starten van het topic! De topicstarter vroeg om ervaringen en meningen, tussen 2 concurrerende merken. Dan zijn er altijd voor en tegenstanders, en altijd discussies, maar dat is juist wat zo'n topic waardevol maakt.

Zo'n discussie is niet bedoelt om je aftezeuken of over je heen te lopen, maar om de voor en tegen argumenten duidelijk aan het licht te brengen.

Dank je wel, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Als iemand een CDJ-200 lekkerder vindt draaien dan een DN-S1000 ben ik de laatste om die persoon tegen te houden een CDJ-200 te kopen. Sterker nog, hoewel ik zelf een setje Denons (DN-S5000) heb draai ik regelmatig met Pioneer (vaak CDJ-1000, maar laatst nog een hele avond gestaan met CDJ-100's). En over het algemeen met veel plezier.

Waar ik alleen niet tegen kan zijn onjuiste argumenten. Dus die zet ik dan recht. En dan maakt het me echt niet uit om wat voor merk het gaat: als iemand met verkeerde (of helemaal geen) argumenten een Denon of Numark de hemel in zit te prijzen krijgt hij net zo goed de wind van voren.

ccc    posted on 10-02-2006 14:08
Nu er toch dit topic is. zou ik een cdj-200 kopen of een dn-s3500 ?
Jorrit    posted on 10-02-2006 14:31
is een vergelijking die niet klopt, net als een CDJ-800 en een DN-S1000,

verder geld hier ook weer: zelf testen.
kijken wat je nodig hebt, en lekker vind werken.
Mod edit by Jorrit on 10-02-2006 14:32 (42%)
greup    posted on 10-02-2006 15:07
Poster: ccc
Nu er toch dit topic is. zou ik een cdj-200 kopen of een dn-s3500 ?

wat rijdt lekkerder een suzuki of een audi..

de denon dns 3500 is gemiddeld 300 euro duurder dan een cdj 200. kun je dus Echt niet vergelijken

User edit by greup on 10-02-2006 @ 15:07:51 (2%)
ccc    posted on 10-02-2006 15:14
hmmm ja oke het is inderdaad ook geen goede vergelijking, maar het is voor thuis gebruik en weet echt niet wat ik me moet aanschaffen. Voor thuis gebruik lijken de 200 en 800 mij weinig leuke functies hebben vergeleken met een dn-s3500
greup    posted on 10-02-2006 15:24
Komen we weer op een persoonlijk punt. en is er dus maar 1 goed advies te geven..... GA ZELF TESTE!

van de dns mag je gezien zijn prijs wel het meest verwachten. er zijn alleen super groten verschillen tussen de dns en de 200/800 neem nou alleen al het draaiende jog ( wat ik persoonlijk een groot voordeel vind) en de mogelijkheid om mp3's te scratchen.

Persoonlijke mening.... als je het kunt betalen ----> schaf gelijk 2 dns 3500 aan. maar ik weet natuurlijk niet waar jou voorkeuren liggen.

Winston    posted on 10-02-2006 17:28
CDJ-800 vs DN-S3500

CDJ-200 vs DN-S1000

Steeds winnen de Denons als het aankomt op de verhouding prijs en features.

Als dat de enige opties waren ging mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Pioneers, omdat het me lijkt dat ik er prettiger mee kan werken.

Maar in de klasse van CDJ-800 en DN-S3500 vindt ik dat de Stanton C.304 bijna alles heeft van de Denon wat er voor mij toedoet, het ziet er even lekker uit als de Pioneer en het is een stukje goedkoper.

Daarom ben ik heel geinteresseerd in de review van DJ Co-B.

Tic Toc
_ruud_    posted on 16-06-2006 10:41
Hoi ik heb de kans om te kiezen tussen een cdj200 van nog geen 3 maanden oud maar hij is gekocht in HONG-KONG (niet importeren persoon heeft hem in HONG-KONG gekocht) en zit dus geen nederlandse garantie op. En ik kan ook voor 2x een denon s-1000 maar ik heb geen idee waar ik voor moet gaan.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 16-06-2006 @ 10:42:00 (25%)
Dj_Fantasy    posted on 16-06-2006 13:55
bekijk eens alletwee de functies van de denon en die van de cdj, denk na voorwat je hem wilt gebruiken, de staat, leeftijd en de prijs (als dat rol speelt)
dj2dj.nl
_ruud_    posted on 16-06-2006 14:03
ja maar ik het wel zo slim om een cdj 200 te kopen die in HOng Kong gekocht is en dus mijn vraag is kan ik dan niet beter voor de denon gaan Happy, laughing ....
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
DJ_Inspiration    posted on 16-06-2006 14:11
Je in dit geval lijkt de Denon mij ook aantrekkelijker.
Is de spanning in Hong Kong wel dezelfde als deze hier? Anders kan je hier niks met je CDJ-200's aanvangen EN daar komt ook nog eens bij dat je ook geen garantie hebt.

Die Denon's, ga je die ook tweedehands kopen?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

71 Users online: 5 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 7.772
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.395

DJResource