CDJ-200 of DN-S1000 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMichel    posted on 06-02-2006 16:01
In de toekomst wil ik graag 2 cd-spelers naast mijn draaitafels plaatsen, alleen welke? Ik zit de twijfelen tussen de CDJ-200 en de DN-S1000? De nieuwe stanton cd-speler ziet er ook erg cool uit, alleen zijn er erg weinig reviews te vinden. Ik draai voornamelijk trance, house en club, welke van de bovenstaande is volgens jullie nu de perfecte keus?

What do you think about CDJ-200 of DN-S1000 ??

Vote :   

robbert    posted on 06-02-2006 16:02
Numark axis-9 Winking my eye
Jorrit    posted on 06-02-2006 16:05
CDJ-200 All the way!

Heb zelf de 2 cd spelers is naast elkaar gehad en: 
- CDJ werkt vele malen intuitiever
- CDJ voelt minder speelgoed achtig aan
- Scratch op de DN-S is niet te gebruiken voor serieus scratchen
- Display op de DN-S is klein

Maar de perfecte keus? Kiezen om ze allebei uit te testen...
Dexje    posted on 06-02-2006 16:09
Inderdaad misschien beetje verkeerde review eruit gepikt, maar check anders even: http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=18291 ?
Daar is al een uitgebreide topic aan de gang over jouw vraag.
User edit by Dexje on 06-02-2006 @ 16:29:23 (100%)
DJMichel    posted on 06-02-2006 16:12
Dat is een bekend verhaal  Heb ik gelezen op new-line als ik het goed heb. Keuze blijft nog steeds erg moeilijk  En ik heb niet echt een winkel in de buurt waar ik ze allebei naast elkaar kan uitproberen. Welke winkel is daar erg geschikt voor, als je naar klantvriendelijkheid kijkt enz.?
greup    posted on 06-02-2006 16:12
cdj 200. ik vind de denon "schattig". hij is het beste op z'n plaats in de slaap kamer van de serieuze beginner. terwijl ik de pioneer in de kroegen en drive-in plaats.

nee ik heb het idee dat de cdj 200 serieuzer te noemen is. het is lastig om te verwoorden, ik heb ze bijde gebruikt, en de cdj 200 heb ik zelf. maar ja... de denon 1000 is kwa mogelijkheden misschien wat leuker... maar alles is "schattig"en dus niet volwassen... scratch op een 1000 is zeker niet te vergelijken met de dns 3500 en de knopjes, de platter, en het dispay ook niet... die zijn op de 1000 allemaal "schattig"

*er is trouwens een filmpje te downloaden van de pioneer djm 800 !!*
User edit by greup on 06-02-2006 @ 16:13:35 (12%)
Jorrit    posted on 06-02-2006 16:14
@ Dexje, post er een bronvermelding bij Winking my eye
Grappig dat de maker van die review een CDJ-1000 vergelijkt met dat denon spelertje, de scratch is op geen engele manier te vergelijken,het gebruiksgemak niet, de duidelijkheid van de displays niet etc.
Ik krijg het gevoel alsof hij nog nooit een CDJ-1000 onder z'n handen heeft gehad.

Mod edit by Jorrit on 06-02-2006 16:16 (34%)
Dexje    posted on 06-02-2006 16:31
Juist m'n post veranderd, wens je veel succes met het maken van de keuze en let us know Winking my eye.
Bastian    posted on 06-02-2006 16:40
ik zal voor de cdj-200 gaanWinking my eye
Reemz    posted on 06-02-2006 17:30
De perfecte keus? Is altijd moeilijk om voor iemand anders een keuze te maken maar persoonlijk zou ik de denon S-1000 aanschaffen.

Waarom?

-De denon heeft meerdere effecten dan de CDJ200 om lekker mee te klooien.
-De denon is goedkoper dan de CDJ200
-De knoppen van Denon zijn van rubber en vind ik persoonlijk lekkerder aanvoelen.

Maar goed nogmaals dit is allemaal persoonlijk. Wat misschien een idee is om naar een winkel te gaan waar je beide spelers kan testen.

Suc6

_Ivan_    posted on 06-02-2006 18:10
Ik zou ook voor cdj-200 gaan k'heb wle goeie ervaring met pioneer omdak er wel regelmatig in jongerencentrum meej draai.
Feel&.Celebrate.Life!
MaxvEck    posted on 06-02-2006 18:20
ik zou ook voor de cdj-200 gaan want :

- hij is waardevaster dan de denon
- De feel is in mijn ogen beter
- er zijn een aantal problemen met de denon op het gebied van scratz
- er zit een beter loopwerk in de pioneer
PatrickBeuken    posted on 06-02-2006 18:34
Voor puur slaapkamer gebruik adviseer ik je de Denon... voor 'on the road' gebruik adviseer ik je echt de Pioneer.

FACTS
+ De Denon is goedkoper

+ De Denon heeft veel effecten.
- Je zult vrijwel niemand tegenkomen die ze op een feestje live gebruikt. Voor de slaapkamer zijn deze echter wel grappig om wat te experimenteren.

+ De Denon heeft een scratchfunctie
- Helaas is het jogwheel op de Denon erg slecht en werkt het pas als je er hard op drukt (-). Daarnaast is er (netzoals bij effecten) vrijwel niemand die de sratchfunctie live veel zal gebruiken... hoogstens voor een backspin, maar daar blijft het dan ook bij.

+ Alle pioneer dj cd-spelers hebben een oliegedempt loopwerk dat zich de afgelopen jaren goed heeft bewezen en waar geen ander merk mee kan concurreren.

+ Pioneer is waardevaster (zoals MaxcEck al zei)

+ De kwaliteit van Pioneer is over het algemeen stukken beter. Je ziet nu soms nog mensen met de CDJ500 van 10 jaar (?) geleden.

EIGEN MENING
- De soft knoppen op de Denon zijn niet fijn
+ De knoppen op de Pioneer zijn erg fijn en ook nog eens mooi

+ De Pioneer heeft minder knoppen en frutseltjes en is daardoor overzichtelijker

CONCLUSIE
Wat je koopt is altijd afhankelijk van persoonlijke voorkeur en verwachte gebruiksomstandigheden, maar ik zou voor de CDJ200 gaan. Ik heb 'em zelf ook en heb ook een tijdje getwijfeld.
Jorrit    posted on 06-02-2006 19:07

-De knoppen van Denon zijn van rubber en vind ik persoonlijk lekkerder aanvoelen.

Totdat je rubberen knopje iets scheef zit, en steeds in de behuizing kruipt, wat ik nu met mn CDJ-20's mee maak op de rubberen knoppen, maar niet op de 'harde' knoppen.
Verder heb ik zelf het gevoel dat harde knoppen sneller reageren, maar dat kan ook tussen mn oren zitten.
greup    posted on 06-02-2006 19:14
Poster: Jorrit

Totdat je rubberen knopje iets scheef zit, en steeds in de behuizing kruipt, wat ik nu met mn CDJ-20's mee maak op de rubberen knoppen, maar niet op de 'harde' knoppen.
Verder heb ik zelf het gevoel dat harde knoppen sneller reageren, maar dat kan ook tussen mn oren zitten.

dat sneller reageren....... misschien dat het meetbaar is... maar het is zker niet hoorbaar.. k denk niet dat je daar last van zult hebben.

ik kan het je neit meer 100% zekerheid meer zeggen, omdat het inmiddels al een tijdje geleden is dat de denon dns1000 in handen heb gehad. maar ik had het idee dat die knoppen een stuk instabieler aanvoelde dan hun duurdere familieleden dns 3500 dns 5000

DJMichel    posted on 06-02-2006 19:36
Bedankt voor alle reacties! IK heb nu zelfs bij [edit:info] de cdj-200 voor 479 euro zien liggen. Dat scheelt dus weinig met de denon. Voor de zekerheid nog wel even allebei proberen, maar ik denk dat het toch de cdj wordt :D! Nu moet ik alleen nog even een goede winkel zien te vinden, waar ik ze allebei uit kan proberen. Weet iemand een goede zaak in de buurt van Utrecht of Den Bosch?

User edit by DJMichel on 06-02-2006 @ 19:40:49 (100%)
Mod edit by Lead on 06-02-2006 20:09 (8%)
sucksir    posted on 06-02-2006 19:37
Poster: MaxvEck

Wie zegt dat :S. CDJ-200 is pas recentelijk uit en heb nog geeneen CDJ-200 te koop zien staan. Verder lijkt mij juist de S1000 waardevaster omdat ie echt bedoelt is voor amateurs op huiskamers en daar is veel animo voor, vooral tweedehands gebied

In je ogen ja, maar heb je ook beide plattters uitgeprobeerd dan? Wel dient gezegd te woprden dat de S1000 scratch heeft en de CDJ-200 niet. Voor de rest heeft de S1000 rubberen knoppen en sommigen vinden juist die knoppen fijner dan die van Pioneer. Dus dit is volledig subjectief en is echt geen voorargument om de CDJ-200 te kopen

Er zijn geen problemen hoor, maar de platter heeft een druk nodig om goed te kunnen scratchen. Als je op zich scratcht met veel druk via je vingers is er geen probleem. Bovendien heeft de S1000 scratch, dat kun je van de CDJ200 niet zeggen. Wederom weer geen voorargument voor de CDJ200

Dat weet ik niet zo, het zou best weleens zo kunnen zijn. Maar feit is dat de S1000 voor deze meneer bedoeld is voor op zijn huiskamer en lijkt mij een uiterst geavanceerde loopwerk niet van belang, maar meer juist meer effecten zoals de S1000 dat heeft

Laten we verder ook niet vergeten dat de S1000 goedkoper is dan de CDJ200. Uiteindelijk mot de OP allebei de CD-spelers uitproberen en dan een keuze maken, want het gevoel en bedieningsgemak is voor iedereeen anders.

Succes ermee en laat ons weten. Oh ja allerbelangrijkste veel plezier met je nieuwe gear in de toekomst
MaxvEck    posted on 06-02-2006 19:44
Wie zegt dat . CDJ-200 is pas recentelijk uit en heb nog geeneen CDJ-200 te koop zien staan. Verder lijkt mij juist de S1000 waardevaster omdat ie echt bedoelt is voor amateurs op huiskamers en daar is veel animo voor, vooral tweedehands gebied

kijk maar eens op tweedehands site naar bijvoorbeeld een pioneer cdj 1000 en een denon s 5000 dan zul je zelf het verschil wel zien

In je ogen ja, maar heb je ook beide plattters uitgeprobeerd dan? Wel dient gezegd te woprden dat de S1000 scratch heeft en de CDJ-200 niet. Voor de rest heeft de S1000 rubberen knoppen en sommigen vinden juist die knoppen fijner dan die van Pioneer. Dus dit is volledig subjectief en is echt geen voorargument om de CDJ-200 te kopen

Ik heb ze allebij geprobeerd ja en ik vond de feel van de pioneer beter en zeg er ook bij in mijn ogen dus je hoeft je niet zo druk te maken

Er zijn geen problemen hoor, maar de platter heeft een druk nodig om goed te kunnen scratchen. Als je op zich scratcht met veel druk via je vingers is er geen probleem. Bovendien heeft de S1000 scratch, dat kun je van de CDJ200 niet zeggen. Wederom weer geen voorargument voor de CDJ200

mij heb je niet horen zeggen dat er op de cdj200 scratch en er zijn een aantal problemen gevonden met de scratch ( kijk maar is op het forum van new-line )

Dat weet ik niet zo, het zou best weleens zo kunnen zijn. Maar feit is dat de S1000 voor deze meneer bedoeld is voor op zijn huiskamer en lijkt mij een uiterst geavanceerde loopwerk niet van belang, maar meer juist meer effecten zoals de S1000 dat heeft

Je hoeft niet zo aangebrand te reageren op mijn mening en als je het er niet mee eens bent breng het dan op een positieve manier.. dan houdt je meer vrienden over
User edit by MaxvEck on 06-02-2006 @ 19:45:33 (7%)
robbert    posted on 06-02-2006 20:09

Eindelijk kom ik eens een argument tegen waar ik gewoon niks over kan zeggen.
Dit klopt echt!
Lead    posted on 06-02-2006 20:21
Wie zegt dat . CDJ-200 is pas recentelijk uit en heb nog geeneen CDJ-200 te koop zien staan.

Van de CDJ-200 weet niemand dat inderdaad nog, maar de ander CDJ's kun je vaak na een paar jaar nog goed verkopen. En tot die tijd heb je er meestal weinig problemen.

Wel dient gezegd te woprden dat de S1000 scratch heeft en de CDJ-200 niet......een aantal problemen met de denon op het gebied van scratz....geen problemen hoor......Bovendien heeft de S1000 scratch, dat kun je van de CDJ200 niet zeggen. .... scratch en er zijn een aantal problemen gevonden met de scratch ( kijk maar is op het forum van new-line )

Al die woorden voor dat scratch-geluid dat je hoort als je hard genoeg op de platter drukt om de schakelaar te activeren. Het blijft een scratch-effect en geen scratch. Echte scratches die je op een echte CD speler of draaitafel. En of dit nu een echt verkoopargument VOOR de Denon is weet ik zo net nog niet Winking my eye

Voor de rest heeft de S1000 rubberen knoppen en sommigen vinden juist die knoppen fijner dan die van Pioneer.

Welke knoppen je zelf bevalt ligt uiteindelijk bij de DJ zelf. Technisch gezien heeft een harde kunstoffen knop zeker minder tijd nodig om terug/in te veren. Het kunstof werkt als een gespannen veer, het rubber als stroop... Voor snelheid kun je het beste gaan voor harde knoppen.... sommige mensen kiezen gevoelsmatig voor rubber... da's persoonlijk.

Dat weet ik niet zo, het zou best weleens zo kunnen zijn. Maar feit is dat de S1000 voor deze meneer bedoeld is voor op zijn huiskamer en lijkt mij een uiterst geavanceerde loopwerk niet van belang, maar meer juist meer effecten zoals de S1000 dat heeft

Maar beter met een beter loopwerk uitgerust natuurlijk. Dan weet je tenminste zeker dat je hem makkelijk kunt verkopen als je iets anders wilt :D

Je hoeft niet zo aangebrand te reageren op mijn mening en als je het er niet mee eens bent breng het dan op een positieve manier.. dan houdt je meer vrienden over

Wie reageerde er aangebrand Confused We blijven hier allemaal vrienden toch :D

Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 06-02-2006 20:25

Ik wel, de Denon voelde als Playmobil, en de Pioneer als een Tonka, om de speelgoedvergelijking er ff bij te halen Winking my eye. De Pioneer is van metaal en stevig, de Denon van kunsstof en klein en wiebelig.

Bovendien heeft de S1000 scratch, dat kun je van de CDJ200 niet zeggen.

Liever geen scratch dan een scratch waar je (lees: ik) niets aan heb, je betaalt er toch voor, ondanks dat je er bijna niets aan heb.

Dit is nou eenmaal een onderwerp waar meningen over verschillen, en dat kan tot discussies leiden. Dat is toch niet zo erg, lijkt me alleen maar toegevoegde waarde geven aan het topic, en meer duidelijkheid voor de topicstarter... zo ziet hij alle afwegingen.
MaxvEck    posted on 06-02-2006 20:30
even voor de duidelijkheid :

dit zijn mijn posts ( de dik gedrukte het andere van dj michel die nogal raar reageerde)

Wie zegt dat . CDJ-200 is pas recentelijk uit en heb nog geeneen CDJ-200 te koop zien staan. Verder lijkt mij juist de S1000 waardevaster omdat ie echt bedoelt is voor amateurs op huiskamers en daar is veel animo voor, vooral tweedehands gebied

kijk maar eens op tweedehands site naar bijvoorbeeld een pioneer cdj 1000 en een denon s 5000 dan zul je zelf het verschil wel zien

Ik heb ze allebij geprobeerd ja en ik vond de feel van de pioneer beter en zeg er ook bij in mijn ogen dus je hoeft je niet zo druk te maken

mij heb je niet horen zeggen dat er op de cdj200 scratch en er zijn een aantal problemen gevonden met de scratch ( kijk maar is op het forum van new-line )

Je hoeft niet zo aangebrand te reageren op mijn mening en als je het er niet mee eens bent breng het dan op een positieve manier.. dan houdt je meer vrienden over Winking my eye
User edit by MaxvEck on 06-02-2006 @ 20:31:58 (3%)
Lead    posted on 06-02-2006 20:36
je kunt beter de Quote knop gebruiken voor dit soort dingen, hehehe dat zou een stukje overzichtelijker zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
Dj_Danny    posted on 06-02-2006 21:16
Ik heb op de Denon S-1000 ongeveer een half uur geklooied en op de cdj-200 ongeveer 3 uur in totaal. Dan zul je je afvragen, waarom op de S-1000 maar een half uur? Gewoon weg omdat hij me ging irriteren. Het is goed spul, dat is zeker waar, het zit goed in elkaar en doet z'n ding uitstekend, maar je moet echt de handleiding lezen om er vol gebruik van te kunnen maken. Hij is dus niet erg makkelijk in gebruik.

De pioneer daareentegen is erg simpel in gebruik en kun je zonder handleiding vrij uitgebreid gebruiken. De kwaliteit van de CDJ-200 is prima. Hij heeft geen scratch, maar als je dit nooit gebruikt is dat natuurlijk geen bezwaar. Eigenlijk zijn het spelers in gelijke klasse, met eigenlijk een hoop dingetjes die je persoonlijk goed of slecht vind, zoals het voorbeeld van harde of rubere knoppen.

Mijn advies. Zoek eens een goeie winkel op waar ze ze beide hebben staan. Als je de kans heb probeer het eens bij feedback bijvoorbeeld, daar heb je zeker op een doordeweekse dag de tijd om ze te testen en het personeel kan je daar ook goed helpen, het is wellicht wat verder rijden, maar voor een goeie keuze maken die 20 euro op die prijs van die cd-spelers niet veel uit.

Succes met je keuze!
victorn    posted on 07-02-2006 08:41
Welke speler je het beste vindt is natuurlijk persoonlijk.

Wat me wel weer opvalt is dat een aantal die hard Pioneer fans over elkaar heenrolt om de keuze voor de CDJ-200 te verdedigen met flauwekulargumenten. Ik noem er een paar:

"De Pioneer heeft een betere restwaarde": onzin, dat moet je echt nog maar afwachten.

"De harde knoppen van de Pioneer zijn betrouwbaarder": ook niet waar, zowel bij Pioneer (zelfs de CDJ-1000) als bij Denon kom ik klachten over defecte toetsen tegen. De rubber toetsen op de DN-2500F die ik vanaf 1997 gebruikte hebben nog nooit problemen gegeven

"De harde knoppen van Pioneer reageren sneller": flauwekul, echt niet waar

"De CDJ-200 werkt makkelijker": ik zou niet weten waarom. Beide spelers zijn supersimpel. De DN-S1000 kan wat meer en heeft daarom misschien een paar knoppen meer. Maar als je de DN-S1000 te ingewikkeld vindt mag je je echt afvragen of je wel de goede hobby hebt gekozen.

"De CDJ-200 heeft een beter loopwerk": beide spelers zijn perfect shockproof. De grappen die in het bekende CDJ-200 promofilmpje worden uitgehaald (schudden etc.) kan je met een DN-S1000 ook zonder problemen uithalen.

"De scratchfunctie op de DN-S1000 is niet super". Nee, klopt. Wel is hij erg goed in deze prijsklasse. Backspins en basis scratchtechnieken zijn prima te doen en da's toch aardig dacht ik zo. Een beetje vreemd argument om de CDJ-200 te kiezen boven de DN-S, want met de CDJ-200 kan je helemaal niet scratchen, zelfs geen simpele backspin.

"De Pioneer is van metaal en stevig, de Denon is plastic": check de CDJ-200 nog maar eens. Weinig metaal dacht ik zo. Beide voelen niet erg luxueus aan, en datzelfde geldt voor de platters/jogs. Dat is gewoon deze prijsklasse. Ik kan echt niet zeggen dat de Pioneer nou luxueuzer aanvoelt. Kennelijk kan dat niet in deze prijsklasse. Misschien dat de CDJ wat robuuster overkomt omdat hij wat groter is.

Feiten zijn dat de CDJ-200 minder kan dan de DN-S1000 en meer kost. Vooral de effecten en het mp3 zoeksysteem zijn minder. De DN-S biedt bovendien 2 naadloze loops in plaats van 1 (de CDJ-200 heeft dan wel weer de beatcutter). In mijn ogen zijn beide prima spelers. Als ik zelf tussen deze twee zou moeten kiezen zou dat lastig zijn. Qua looks zou het de Pioneer worden, qua budget en mogelijkheden de Denon.

Jorrit    posted on 07-02-2006 10:28
Poster: victorn

"De harde knoppen van Pioneer reageren sneller": flauwekul, echt niet waar

Poster: Jorrit

Poster: Lead
Welke knoppen je zelf bevalt ligt uiteindelijk bij de DJ zelf. Technisch gezien heeft een harde kunstoffen knop zeker minder tijd nodig om terug/in te veren. Het kunstof werkt als een gespannen veer het rubber als stroop... Voor snelheid kun je het beste gaan voor harde knoppen.... sommige mensen kiezen gevoelsmatig voor rubber... da's persoonlijk.

@ victorn, beide keren wordt dit ook niet aangenomen als feit, maar als mening. Lead heeft er een technisch verhaal bij staan, maar dan blijft dit nog steeds een meningsargument.

Poster: victorn
Een beetje vreemd argument om de CDJ-200 te kiezen boven de DN-S, want met de CDJ-200 kan je helemaal niet scratchen, zelfs geen simpele backspin.

zoals ik zei: liever geen scratch dan een voor mij obruikbare scratch, want je betaalt er toch voor. Ik heb geprobeert een backspin te maken op het ding, en dat viel me erg tegen wat voor geluid eruit kwam, en hoe lang hij door draaide.

"De Pioneer is van metaal en stevig, de Denon is plastic": check de CDJ-200 nog maar eens. Weinig metaal dacht ik zo. Beide voelen niet erg luxueus aan, en datzelfde geldt voor de platters/jogs. Dat is gewoon deze prijsklasse. Ik kan echt niet zeggen dat de Pioneer nou luxueuzer aanvoelt. Kennelijk kan dat niet in deze prijsklasse. Misschien dat de CDJ wat robuuster overkomt omdat hij wat groter is.

Toch is de jog van de pioneer weldegelijk metaal, en voelt wel degelijk steviger aan door de grootte. Verder voelde naar mijn mening de Pioneer een stuk steviger aan door idd de grootte, en de knoppen voelden beter.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 8 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 12.589
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.064.185