USB Stick beveiligen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

will-j    posted on 21-06-2012 13:37
Ik ben op zoek naar het volgende:

• De pioneer spelers kunnen mijn usb stick gewoon lezen;
  • Als je de usb stick in de computer steekt dan vraagt ie bijvoorbeeld om een wachtwoord.

Hoe krijg ik de bovenstaande punten voor elkaar?

What do you think about USB Stick beveiligen ??

Vote :   1 member likes this  

Lead    posted on 21-06-2012 13:47
Nee, lijkt me onmogelijk..

De CDJ stuurt geen ID mee als hij een stick opent, dus zelfs als je een 'slimme' USB zou hebben zou hij nog niet kunnen weten of een CDJ hem benadert of dat je dat via je computer doet (en dus User/PW challenge krijgt)

Ik snap waarom je wilt beveiligen, maar da's technisch niet mogelijk.
Let the BASS be louder
will-j    posted on 21-06-2012 13:53
Ik begrijp wat je bedoelt.

Daarnaast kunnen CDJ's ook geen .exe bestanden runnen, die alles handelen. Het enige wat misschien iets zou zijn is zo'n biometrisch beveiligde usb stick :p

Edit: wat denk je ervan als ik gewoon een autorun bestand er op zou zetten? Die runt dan een .exe beveiligingsbestand. Maar met de rest van de bestanden doe ik niks. Dat zou toch wel werken denk ik?
User edit by will-j on 21-06-2012 @ 13:54:34 (100%)
Maracas    posted on 21-06-2012 13:55
Ben je bang dat iemand hem uit je CDJ jat en je tracks steelt dan ofzo? Want volgens mij hebben ze wel houders die ervoor zorgen dat ze je USB stick niet uit de CDJ kunnen trekken
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
will-j    posted on 21-06-2012 14:00
Poster: Maracas
Ben je bang dat iemand hem uit je CDJ jat en je tracks steelt dan ofzo? Want volgens mij hebben ze wel houders die ervoor zorgen dat ze je USB stick niet uit de CDJ kunnen trekken

Yep! Wat je zegt inderdaad. Er zijn nog wel eens dronken idioten die er aan kunnen gaan zitten. Het is binnen handbereik. Houders hoef ik liever niet, maar gewoon softwaretechnisch wil ik het beveiligd hebben.
LilQuint    posted on 21-06-2012 14:04
Waneer iemand je USB stick jat neem ik aan dat je niet verder gaat maar achter hem aangaat rennen?
En hoe groot is de kans? Waarom dan niet meteen alle stekkers beveiligen? Die zitten ook binnen handbereik...
will-j    posted on 21-06-2012 14:18
Poster: LilQuint
Waneer iemand je USB stick jat neem ik aan dat je niet verder gaat maar achter hem aangaat rennen?
En hoe groot is de kans? Waarom dan niet meteen alle stekkers beveiligen? Die zitten ook binnen handbereik...

Zo moet je niet redeneren :p

Stel ik verlies de USB stick, dan had ik gehoopt dat ik 'm beveiligd had.
Yorick    posted on 21-06-2012 14:50
Beetje kansloos dit,, Maar goed...

Mijn advies draai met Laptop (nemen ze niet zo snel mee) of met SD kaartjes.

Je kan ze ook vast leggen met een 5 mm staal kabel al zit er een oogje in voor keykort??
LilQuint    posted on 21-06-2012 14:59
Poster: will-j
Zo moet je niet redeneren :p

Stel ik verlies de USB stick, dan had ik gehoopt dat ik 'm beveiligd had.

Ik heb vaak zat een usb stick gevonden, maar dan laat ik hem lekker ligen en dan stop ik hem niet gelijk in mijn computer, doen de meeste mensen denk ik niet :P
Dennis1981    posted on 21-06-2012 15:16
4 members like this  Usb stick kwijt raken is nooit een ramp; heb altijd?het orginele bestand?op mijn vaste pc staan.

Wat je ook kan doen is een usb verlengkabel aanschaffen, dan gaat?het ene uiteinde van de?kabel in de cdj en je stick 1 of 2 meter verderop in het andere uiteinde. Die kan je dan naast je mengpaneel leggen waar de grijpgrage handjes van andere mensen er niet bij kunnen...

Volgens mij hebben ze die dingen bij de action ; kost 1 of 2 euro. Heb er zelf ooit een aangeschaft om een bedrade ps3controller te verlengen. Simpel gezegd :?Usb pikkie aan de ene kant, usb kutje aan de andere kant...
will-j    posted on 21-06-2012 15:43
Poster: Dennis1981
Usb stick kwijt raken is nooit een ramp; heb altijd?het orginele bestand?op mijn vaste pc staan.

Wat je ook kan doen is een usb verlengkabel aanschaffen, dan gaat?het ene uiteinde van de?kabel in de cdj en je stick 1 of 2 meter verderop in het andere uiteinde. Die kan je dan naast je mengpaneel leggen waar de grijpgrage handjes van andere mensen er niet bij kunnen...

Volgens mij hebben ze die dingen bij de action ; kost 1 of 2 euro. Heb er zelf ooit een aangeschaft om een bedrade ps3controller te verlengen. Simpel gezegd :?Usb pikkie aan de ene kant, usb kutje aan de andere kant...

Chill!!! Dit is ook een prima oplossing die ik zoek Happy, laughing Thx!
Sebasz    posted on 21-06-2012 16:55
of een sd kaart?Cool die kunnen ze er niet zo uit trekken
cross-over    posted on 21-06-2012 16:58
extra veilig : ?kijk hier.......?Cool
http://soundcloud.com/lau-daniels
ThomasB    posted on 21-06-2012 17:12

Poster: Dennis1981
Usb stick kwijt raken is nooit een ramp; heb altijd?het orginele bestand?op mijn vaste pc staan.

je vergeet alleen dat ze ook gwn dat usb pikkie dr uit kunnen trekken en dan vliegt ook glijk je usb stick mee omdat dat usb kutje aan die usb stick vast zitWinking my eye
Avez    posted on 21-06-2012 17:24
Poster: cross-over
extra veilig : ?kijk hier.......?Cool

Die met die fingerprint! gaat alleen een duur grapje worden.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Mr-    posted on 21-06-2012 18:28
dit is wel een intressant topic, ik ben ik ook bang voor soms. ik heb ook van die horror verhalen gehoord dat er usb sticks gestolen worden etc. dit is niet echt iet waar je rekening wil houden.?

de oplossing waar Dennis1981 het ook over heeft zou ik zelf ook aanraden, dit heb ik al vaker gezien en biedt voldoende zekerheid. alsnog kan deze er wel uitgetrokken worden maar dan ben je er wel tijdig bij waarschijnlijk omdat er nog een kabel aanzit. Happy, laughing

zelf gebruik ik usb sticks die erg klein zijn dat je ze eigenlijk niet kan zien zitten, hierdoor zijn ze er niet zo makkelijk uit te halen of zelfs bijna ontzichtbaar door het rubberen lipje wat nog bij de usb port zit. dit houdt wel in dat je nieuwe usb sticks moet kopen wat ik me voor kan stellen dat niet de ideaale oplossing is.

beetje offtopic, zelf bebruik ik ook kleine usb sticks omdat ik altijd bang ben dat de usb's (perongelijk) omgeslagen worden en daardoor afbreken in de speler. wat finest is voor je set maar ook voor de speler. Happy, laughing
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Dennis1981    posted on 21-06-2012 18:48

Graag gedaan, en zo'n draad die uit een cdj steekt is een stuk minder interessant dan een klein makkelijk te verbergen usbstikkie die prominent in beeld staat...
Winston    posted on 22-06-2012 18:37
Echt geweldig dat zo een klein ding 8 GB kan bewaren. Vindt ik echt de beste oplossing.

Misschien verlies je het sneller zelf, dan dat het wordt gestolen.

Maar een USB moet altijd back-up zijn. Origineel op je PC thuis.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-06-2012 @ 18:38:15 (44%)
Dolivieira    posted on 22-06-2012 18:41
Gewoon niemand die er niks te zoeken bij de booth laten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 22-06-2012 19:04
Ja ja.? Cool Maar niet altijd is de situatie zo, dat het kan. Bv. kleine lokaties. Cool
Tic Toc
DaCompra    posted on 22-06-2012 21:49
Google eens op 'Magma digi stick case', heb hem zelf ook. handig om al die kleine kaartjes en usbsticks in te bewaren!
Dolivieira    posted on 24-06-2012 09:43
Ja zoiets is altijd handig. Maar ik denk dat die bedoeld als de stick in de CDJ zit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 30-08-2012 23:15
Er bestaan tegenwoordig ook USB sticks met padlock. ik heb ze van Corsair gezien, nadeel is alleen dat je voor ieder gebruik de code moet intoetsen (dan pas valt het op hoe vaak je je stick in/uit plugt). Ook is de accestijd erg lang, tot ze deze in USB3.0 maken sla ik ze over
Let the BASS be louder
Gery    posted on 31-08-2012 14:52
1 member likes this  het zou eigenlijk een leuke extra feature zijn binnen rekordbox.. om de muziek die je op een stick zet in een beveiligd bestand op te slaan. ?Als je de USB in je CDJ stopt kan je dan een code ingeven.

CVoor de normale DJ is dat niet echt van toepassing, maar voor bekendere namen met veel speciale nummers, bootlegs en edits is het wel handig. ?Ik neem aan dat er altijd wel kwaadwilligen op festivals rondlopen die bvb graag met de USB stick van Swedish House Mafia willen gaan lopen.. Happy, laughing
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 4.403 days.
 Post CommentThat would be 146.8 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 4 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 4.040
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.619