Synq Xtrim ervaringen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 19-06-2012 00:28
beste, ik verkoop mijn stanton t50's vrijdag. ze zijn gereserveerd. ik zou me graag verbeteren en wens synq's te kopen. is dat een goede verbetering? technics lijkt me nog iets te duur, daar ik nu die 2x synq +flightcases+concorde naalden heb en nog X-aantal maand garantie, en dat voor 500 euro. wat zouden jullie doen? heeft iemand enige ervaringen met deze? en zoja, waar moet ik zeker op letten als ik ze haal, en moet ik ze halen? zijn ze goed genoeg voor die prijs?
vele vragen, ik hoop dat jullie voor mij een antwoord hebben, want op google zijn de meningen verdeeld.

mvg

What do you think about Synq Xtrim ervaringen? ??

Vote :   

Estacy    posted on 19-06-2012 09:19
zeker een verbetering, Synq Xtremes zijn van de klasse SUPER-OEM tafels. er zijn meerdere merken die dezelfde tafel bouwen, zoals Akiyama, BST, Synq, American Audio, Citronic, Omnitronic en Reloop. De enige verschillen tussen die merken is de garantie afhandeling en kleur. Stanton bouwt ook een Super OEM bak, de ST 150. die is wel wezenlijk anders, veel zwaardere, stevigere constructie en de keuze uit 2 toonarmen, recht of S-vorm. De duurste OEM bak, maar wel de beste.

en waarom de meningen verdeeld zijn? omdat het geen Technics zijn. Op veel punten winnen ze van de wheels of steel, maar op andere punten verliezen ze weer.

met OEM bakken maak je echt geen slechte koop, dat kan ik je wel verzekeren. waar moet je op letten?
volg ong. deze instructies:
http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/218-aanschaffen-van-een-tweede-hands-draaitafel.html

Klein puntje: als de antiskating op 0 staat, en de arm gaat op een lege plaat toch naar de armsteun, is er niks aan de hand hoor, tenzij het echt heel erg snel gaat.

puntje waar je het meest op moet letten: de toonarm, veruit het minst degelijke deel van elke draaitafel, maar wel het belangrijkste.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Unidentified    posted on 19-06-2012 10:49
Kan alleen maar instemmen met Estacy! Ik heb die van mij nu ongeveer een jaar en ik heb absoluut geen spijt dat ik ze toen gekocht heb (waren tevens mijn eerste TT's)
youngbeatsz    posted on 19-06-2012 11:25
wel, ik ken er echt nix van, sinds ik mn T50s had, heb ik er nooit iets aan gedaan, zelfs de naalden niet verzet, ik weet dus ook niets van instellingen van platenspelers, maar ik wil het graag op platen ook proberen voor een aantal redenen, onderandere omdat er in de zaak waar ik draai, technics staan, en geen degelijke cdspelers, en ook omdat ik draaien toch meer charme vind hebben als het op vinyl is. vandaar.

bedankt voor de comments ga die link zeker eens checken, alleen da kleine puntje snap ik niet zo goed
Unidentified    posted on 19-06-2012 11:34
Op aboutdj.nl staat trouwens ook een tutorial hoe je je naalden en toonarm fatsoenlijk afstelt. Succes met de zoektocht!
Estacy    posted on 19-06-2012 16:37
1 member likes this  
Poster: youngbeatsz
alleen da kleine puntje snap ik niet zo goed

kijk, een plaat is een groef die van buitenaf in een spiraal naar binnen gaat, als je de naald in de groef zet, wil de toonarm dus naar de spindel toe (uitstekende puntje in het midden van de platter). Dit zorgt echter voor een oneven slijtage van de plaat, immers, een kant van de groef word harder tegenaan gedrukt dan de andere. om dit tegen te gaan, heb je antiskating, zo kun je de arm instellen dat ie iets naar buiten trekt. dit heft het effect van de spiraal op, en zo heb je even plaat slijtage. Maar als de antiskating uitstaat, dan is het niet erg als de arm alsnog iets naar buiten trekt.?

Maar kijk ook even deze filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=eIBtZR941Yw

http://www.youtube.com/watch?v=gvBENMfjB0I
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 19-06-2012 @ 16:38:31 (7%)
youngbeatsz    posted on 19-06-2012 16:47
dat is simpel uitgelegd! bedankt estacy, ik hou er zeker rekening mee. ik sta echt te popelen. en die gaan heel mooi in m'n dj booth passen :D
Tekhead    posted on 20-06-2012 22:51
Poster: Unidentified
Op aboutdj.nl staat trouwens ook een tutorial hoe je je naalden en toonarm fatsoenlijk afstelt. Succes met de zoektocht!

deze site bestaat niet meer !

De Syncq is net als die andere superoems platenspelers een robust apparaat met vele instellingen en mogelijkheden, en ook een strak design, echter vind ik hun toonarm niet bijster robust, persoonlijk, en ik spreek van ondervinding, vind ik het geen speler om regelmatig op verplaatsing mee te nemen, maar voor thuis een prima apparaat.
Om even terug te komen op je opmerking 'technics zijn nog te duur', alle (ex)vinyl dj's zullen je ook de Technics aanraden, een monster van een draaitafel, en een setje kan je toch vinden voor 5 a 600,00 Euro, weliswaar zonder flightcase en garantie, maar dat is bijzaak.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Unidentified    posted on 21-06-2012 18:28
Inderdaad Tek, Aboutdj bestaat jammer genoeg niet meer, maar de site is wel nog gewoon bereikbaar op internet, inclusief alle reviews, tutorials en alle forumtopics

This is an old Topic

No new postings for 4.469 days.
 Post CommentThat would be 149 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 4 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 3.416
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.838.128