ervaring met M-Audio midi keyboard?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dutchaddiction    posted on 15-06-2012 22:18
Beste forummers,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de

M-Audio KeyRig 49 USB MIDI keyboard

http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-keyrig-49-usb-midi-keyboard/product-details.html

Voor een midi keyboard heb ik een klein budget omdat het alleen handig is (voor mij) voor het maken van melodie?n. Een beter alternatief is ook welkom? Het keyboard moet wel genoeg keys hebben. budget +- 100,-

Alvast bedankt
User edit by dutchaddiction on 15-06-2012 @ 22:19:43 (14%)

What do you think about ervaring met M-Audio midi keyboard? ??

Vote :   

delectro    posted on 15-06-2012 22:50
1 member likes this  Ik heb zelf ook de KeyRig 49. Moet wel zeggen, heb nooit anders gehad...

Mij bevalt die prima, mooie prijs, oogt stevig en werkt lekker.?

Misschien kun je hem eerst ergens uitproberen?
dutchaddiction    posted on 16-06-2012 00:05
Thanks! Uitproberen hoeft niet persee aangezien 2 andere mij deze ook aanrade.

Nog twee kleine vraagjes voordat ik hem bestel.

Het indrukken van de toetsen, is dat wat steviger vergelijkbaar met een echte piano?
Is er geen vertraging na het indrukken?

Luxx    posted on 16-06-2012 00:23
1 member likes this  de Keyrig is ongewogen dus de toetsen voelen aan als speelgoed zo licht. het zit 2 klassen onder het gewicht dat je bij een normale Piano hebt (Gewogen voor een Piano, Semi-gewogen voor middenklasse Keyboards en de keyrig is Ongewogen)

vertraging ligt niet aan het keyboard maar ligt aan je geluidskaart. als je in je DAW de functie hebt aanstaan dat je je toetsenbord van je computer kan gebruiken om noten te spelen en je hebt daar vertraging, dan zal het niet anders zijn wanneer je een midikeyboard aansluit.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 16-06-2012 @ 00:25:32 (68%)
ThomasB    posted on 16-06-2012 00:44
1 member likes this  
Poster: delectro
Ik heb zelf ook de KeyRig 49. Moet wel zeggen, heb nooit anders gehad...

Mij bevalt die prima, mooie prijs, oogt stevig en werkt lekker.?

Misschien kun je hem eerst ergens uitproberen?

Heb em ook, mij bevalt ie ook prima, ook nooit een ander gehad
Luxx    posted on 16-06-2012 00:52
1 member likes this  ik heb wel meerdere in mijn bezit en wat mij betreft zitten er veel nadelen aan de Keyrig.

het grootste punt zijn de ongewogen toetsen. het voelt te veel aan als speelgoed en het is moeilijk op te spelen met verschillende velocity's. alles lijkt altijd op full-velocity te gaan. dit komt deels door de ongewogen toetsen, het weegt niets dus je ramt ze zo omlaag.

verder zijn de mogelijkheden heel erg mager er zijn geen enkele Midi-assignable faders of knobs dus je hebt verder totaal geen contact met je software. Ook vind ik apparte Pitch en Mod wheels vervelend maar dat is een voorkeur. ik heb liever 1 pookje die gewoon een X en Y axis beweging heeft voor Pitch/Mod.?
ook aansluitmogelijkheden schieten wat tekort. sustain is het enige wat je kan aansluiten naast de USB hub en ook zit er geen standaard MIDI in/out in
ook een nadeel is dat de Keyrig niet per noot kan transponeren. enkel via octaaf kan je transponeren.

al met al is de Keyrig wel een aardig keyboard als je niet al te moeilijke dingen ermee wilt doen. wil je piano spelen in combi met een sustain pedaal dan is dit keyboard echt absoluut waardeloos. wil je live automations doen ipv klikken met je muis, jammer dat kan niet met deze.?

voor dit keyboard moet je kiezen als je nog amper ervaring hebt met piano/keyboard spelen, geen lastige dingen kan/wilt inspelen en niet veel geld er aan wilt besteden. het is wel een keyboard dat je al snel wilt gaan vervangen vanwege de beperkte mogelijkheden

ik kan ook geen andere suggestie geven voor 100 euro. voor een strak 49 toetsen (semi-gewogen) MIDIkeyboard leg je rond de 300 euro neer tegenwoordig denk ik
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 16-06-2012 @ 00:57:47 (15%)
dutchaddiction    posted on 16-06-2012 01:36
Bedankt Delectro, Luxx en ThomasB!

Het is eigenlijk puur om melodien te maken zodat ik niet meer met de muis/toetsenbord hoef te werken ?n noten kan inspelen tijdens het recorden. Het enige mindere is dat de toetsen als speelgoed aanvoelen, maar opzich is dat voor mijn doel geen probleem.

Ik ga er sowieso op vooruit dus een dezer dagen ga ik hem bestellen.?Ik zal mijn eigen ervaring ook nog in dit topic plaatsen.
User edit by dutchaddiction on 16-06-2012 @ 01:37:06 (4%)
delectro    posted on 16-06-2012 09:29
Ik vind de toetsen nog wel mee vallen! Het is natuurlijk ook wat je gewend bent. Luxx is al een tijd bezig en is beter gewend.

Als ik gewend ben om in een bmw te rijden dan valt een nissan micra tegen, koop jij je eerste auto dan is een nissan micra een stuk beter als je fiets (of muis-toetsenbord) haha

Michielvdbroeck    posted on 16-06-2012 11:50
Ik heb zelf de 'Keystation Mini 32', dit is een klein, maar fijn apparaat..
Ik heb deze ongeveer 2 maanden geleden aangekocht, en mijn eerste tracks komen er aan.. Misschien wat traag, maar ik doe het liever ineens deftig dan 2 maanden zitten prutsen..
Dit keyboard kost ook maar ?52,00, wat dus niet veel geld is..

Natuurlijk, je moet zelf zien wat je wil kopen, ik zeg enkel dat de 'Keystation Mini 32' wel redelijk goed is hoor, enkel dat er misschien 17 toetsen minder opstaan, dan hetgene dat jij wou.. Maar voor de rest is die echt ?a va !

- http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-keystation-mini-32-controller/product-details.html
http://www.facebook.com/Michielvdbroeck
dutchaddiction    posted on 16-06-2012 12:56
Bedankt Michiel! Ik moet sowieso een keyboard hebben met 49 toetsen. In prijsvergelijking lijkt mij de M-Audio KeyRig 49 meer geschikt Happy, laughing
Luxx    posted on 16-06-2012 13:11
zou ik ook doen. minimaal 49 toetsen. ik heb vaak op 49 al keys te kort al. kleiner zou echt geen doen zijn
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.472 days.
 Post CommentThat would be 149.1 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 5 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.490
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.236