Studio monitoren met hifi subwoofer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 15-06-2012 14:23
Goedemiddag,
Ik heb 2 studio monitoren en een hifi setje.
Nu vroeg ik mij af is het mogelijk om de subwoofer van de hifi set( een yamaha subwoofer met 2RCA ingangen
Is het mogelijk om via me pc geluid af te spelen en het signaal naar me subwoofer en studio monitoren te krijgen?
Wat ik dus wil is gewoon youtube luisteren en me studio monitoren gebruiken maar ook me subwoofer.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met me vraagSmile
Donít be a prisoner of your own style!

Winston    posted on 15-06-2012 15:24
Een subwoofer van je hi-fi heeft waarschijnlijk geen cross-over. Je studio monitoren ook niet waarschijnlijk. Dus je zult een cross-over moeten aanschaffen om te zetten tussen je PC en de speakers.
Tic Toc
RemcoRelion    posted on 15-06-2012 16:10
Bij cross-overs lijken alleen xlr kabels aangesloten te kunnen worden?
Mijn subwoofer heeft geen xlr in of uitgangen
Verder heb ik ook geen externe geluidskaart
Als ik met een cross-over zou willen werken hoe moet ik dan aansluiten?
Winston    posted on 15-06-2012 16:56
Er bestaan XLR-RCA kabels, zodat je de juiste plug hebt aan elke kant van de kabel om de aansluiting te kunnen maken.

Je hebt geen externe geluidskaart nodig om je speakers te installeren.

Als alle speakers incl. de sub actieve speakers zijn heb je geen versterker nodig.

Aansluiten: PC - crossover - splitsing naar 3 speakers (heel makkelijk, wijst zichzelf). Is ook afhankelijk van het uiteindelijk model dat je kiest.

Maar het lijkt me niet zo een kosten effectieve oplossing. Je monitors moeten goed genoeg zijn in het weergeven van bass.
Tic Toc
Luxx    posted on 15-06-2012 17:10
je zou het kunnen doen met bovenstaande suggesties, maar ik vraag me alleen wel af: waarom zou je dat willen??
Je monitoren moeten als het goed is goed gebalanceerd zijn. met een subwoofer erbij gaat dat juist fout. tenzij het een subwoofer is die bij de monitoren horen zou ik het echt niet doen
www.mothermusic.nl
RemcoRelion    posted on 15-06-2012 17:13
Bedankt voor de hulp
Klopt de monitors zijn goed genoeg.
Maar af en toe is het natuurlijk wel lekker om toch wat zwaardere bass te hebben voor muziek luisteren en zaterdag avondenHappy, laughing
Maar ik heb eventjes op gezocht wat een cross-over zou kosten maar dit is toch wel aan de wat prijzige kant
Estacy    posted on 15-06-2012 20:25
crossover hoeft niet duur te zijn hoor, Behringer hed er een van 77 euro
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoRelion    posted on 16-06-2012 12:54
Voor af en toe gebruik is het toch wel wat geld nog op dit momentCool

This is an old Topic

No new postings for 2.805 days.
 Post CommentThat would be 93.5 months
or a whopping 7.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 43 Guests (32 Unknown)*
Pages generated today : 15.655
Most users online this month : 185
Lifetime Pageviews : 176.920.787