CDJ 850 vs CDJ 900 is 900 het geld waard?!? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Martullia    posted on 12-06-2012 16:37
Nadat ik besloten had om voor een upgrade te gaan, ging ik me afvragen welke ik het beste kon pakken.
In eerste instantie dacht ik aan de CDJ 850, daarna aan de Denon sc2900. Vervolgens aan de CDJ 900.
Nu is de sc 2900 afgevallen wegens mijn gebrek aan vertrouwen in Denon, terwijl ik bij Pioneer zeker weet dat het wel goed zit. Wat ik me nu nog afvraag is de Cdj900 het extra geld waard in vergelijking met de Cdj 850 of is het prijsverschil te groot voor wat de Cdj 900 aan extra's bied ten opzichte van de Cdj 850?

What do you think about CDJ 850 vs CDJ 900 is 900 het geld waard?!? ??

Vote :   

GinoV    posted on 16-06-2012 22:29
Hey

is de deno helemaal naast de boot gevalen want niet te vertrouwen zal ik niet zeggen
misschien ben ik van de stenentijdperk maar in mijn tijd was denon standaard en was pioneer maar huis tuin en keuken grief
maar het possitiefen is dankzij de hoge prijzen van pioneer (over priced) zijn de andere wel een pak goedkoper in verhouding
en ik heb eerlijk gezegd altijd een hekel gehad aan het jogwheel van pio met zijn tandwelen

dus persoonlijk voor die prijs zal ik gaan voor de sc2900 of zelf voor de 3900 want ik ben gewoon van met vinyl te draaien en de featurs zijn zeker ook te vertouwen zoals pio want de meeste back up systemen zijn nog altijd de dubbele van denon Winking my eye

mvg Gino
Martullia    posted on 16-06-2012 22:39
Poster: GinoV
Hey

is de deno helemaal naast de boot gevalen want niet te vertrouwen zal ik niet zeggen
misschien ben ik van de stenentijdperk maar in mijn tijd was denon standaard en was pioneer maar huis tuin en keuken grief
maar het possitiefen is dankzij de hoge prijzen van pioneer (over priced) zijn de andere wel een pak goedkoper in verhouding
en ik heb eerlijk gezegd altijd een hekel gehad aan het jogwheel van pio met zijn tandwelen

dus persoonlijk voor die prijs zal ik gaan voor de sc2900 of zelf voor de 3900 want ik ben gewoon van met vinyl te draaien en de featurs zijn zeker ook te vertouwen zoals pio want de meeste back up systemen zijn nog altijd de dubbele van denon Winking my eye

mvg Gino

Ik ga hem gewoon denk een keer eerst uitproberen en dan pas een oordeel vellen, dan heb ik tenminste vergelijkings materiaal. Twijfel voornamelijk over omdat er van die plus & min knopjes opzitten, omdat je met het jogwheel niet goed zou kunnen bijsturen (van horen zeggen)
Drumworks    posted on 16-06-2012 22:47
je kunt het best jezelf afvragen of je met draaiende platters of met normale joggs wilt draaien, als je met normale joggs wilt draaien kun je keizen tussen de cdj 900-850 en de sc2900, anders kun je kijken voor de sc 3900 of dns 3700
The beats are still banging :)
Martullia    posted on 17-06-2012 00:51
Wordt zoiezo normale jog, doe ik nu ook al dus om dan te gaan overstappen op een draaiende, lijkt me niet zo makkelijk. Liefste wil ik net als de meeste een cdj 2000 is echt geweldig om op te draaien, maar is mij het geld niet waard. Vind 850 en 900 ook fijn om op te draaien, maar wat mij tegenstaat is dat er geen hotcue's opzitten wat mij beperkt in mijn mogelijkheden hadden ze er beter op kunnen doen dan die autoloop functies. Wat ook zo dom blijf vinden is dat er geen geld wordt geinvensteerd in een fatsoenlijk scherm op een telefoon heb je een beter scherm dan een speler van rond de 1000 euro. Lijkt mij sterk dat de cdj 900 of 850 duurder had hoeven te zijn met zo'n zelfde scherm als de cdj 2000. Maar dat zal wel een marketingstrategie zijn, dat krijg je als je een soort van monopoly hebt op high end tabletops.
Dolivieira    posted on 17-06-2012 08:41
Niet alleen de marketing strategie. Je betaald ook voor het merk. En die hotcues zijn leuk maar voor mee geen pre want ik heb ze ook op mijn CDJ1000s zitten en zoveel gebruik ik ze ook weer niet. Ook kan je bij de CDJ 850 en CDJ 900 je een van je hot loop knoppen als een soort hotcue gebruiken, enige wat je dan moet doen is de knop weer annuleren met loop knop om je loop uit mee te zitten. Maar een gemis vond ik het nou net niet. Maar dat is allemaal persoonlijk.

Vroeger toen draaitafels de dienst uitmaakte betaalde je ook de Hooft prijs voor een Technics draaitafel en toe de MK3/ MK4 en MK5 en M5G uitkwamen bleef de MK2 duur. Want je betaald ook voor het merk. Zelde geld voor Apple, Mercedes of BMW. En zo kan ik nog meer merken op noemen waar ook geld dat je voor het merk ook moet betalen. Dat kan je doen als je spul gewild is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-06-2012 @ 08:47:15 (80%)
Martullia    posted on 17-06-2012 13:43
Ben geen Armin fanboy maar kwam dit filmpje toevallig tegen, hij is het wel met me een wat que points betreft. http://www.youtube.com/watch?v=dN5lutezN4w&feature=related geeft nog wat andere tips ook.
Dolivieira    posted on 17-06-2012 14:23
Tuurlijk maar het is geen must en je kan in rekordbox gewoon je cue points altijd instellen en met je call buttons oproepen. Ik gebruik op mijn CDJs ook wel eens de hot cues maar het is geen must. Ook in traktor gebruik ik ze niet altijd.
Tekhead    posted on 17-06-2012 14:28
Poster: Martullia
Wordt zoiezo normale jog, doe ik nu ook al dus om dan te gaan overstappen op een draaiende, lijkt me niet zo makkelijk. Liefste wil ik net als de meeste een cdj 2000 is echt geweldig om op te draaien, maar is mij het geld niet waard. Vind 850 en 900 ook fijn om op te draaien, maar wat mij tegenstaat is dat er geen hotcue's opzitten wat mij beperkt in mijn mogelijkheden hadden ze er beter op kunnen doen dan die autoloop functies. Wat ook zo dom blijf vinden is dat er geen geld wordt geinvensteerd in een fatsoenlijk scherm op een telefoon heb je een beter scherm dan een speler van rond de 1000 euro. Lijkt mij sterk dat de cdj 900 of 850 duurder had hoeven te zijn met zo'n zelfde scherm als de cdj 2000. Maar dat zal wel een marketingstrategie zijn, dat krijg je als je een soort van monopoly hebt op high end tabletops.

Ik begrijp niet waarom er zo een probleem gemaakt wordt over draaiende platters, ik vind dat net zo leuk en makkelijk, maar ik begrijp ook dat dit komt door mijn TT verleden uiteraard. Kies wat jezelf het leukst en makkelijkst vind, dat kunnen wij niet voor jou bepalen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 18-06-2012 09:30
Poster: Martullia
Ben geen Armin fanboy maar kwam dit filmpje toevallig tegen, hij is het wel met me een wat que points betreft. http://www.youtube.com/watch?v=dN5lutezN4w&feature=related geeft nog wat andere tips ook.

Tuurlijk is het makkelijk wat Armin probeerde uit te leggen. Maar zonder heb ik ook echt geen probleem er mee. Ik draai weleens in een kroegje in Vlaardingen. 2 x per maand en daar staan 3x CDJ800MK2 en daar zitten ze ook niet op. Mijn maat waar ik vaak mee draait,, die draait daar vast en draait voornamelijk met CDs. En die ?heb zijn cuepionts in de memory van de CDJs zitten en dat gaat net zo makkelijk. Als die ze cd er in doet waar die een cuepiont of loop van heb opgeslagen dan can die ze met de call knop oproepen. Ik sluit altijd mijn Traktor timecode set er op aan. Dus mijn Cue's en loops zitten in traktor. En met de CDJ900 en CDJ850 kan je met rekordbox net zo makkelijk cue' s zetten zo dat je ze weer kunt callen als er mee draait
Martullia    posted on 18-06-2012 09:48
Poster: Dolivieira
Tuurlijk is het makkelijk wat Armin probeerde uit te leggen. Maar zonder heb ik ook echt geen probleem er mee. Ik draai weleens in een kroegje in Vlaardingen. 2 x per maand en daar staan 3x CDJ800MK2 en daar zitten ze ook niet op. Mijn maat waar ik vaak mee draait,, die draait daar vast en draait voornamelijk met CDs. En die ?heb zijn cuepionts in de memory van de CDJs zitten en dat gaat net zo makkelijk. Als die ze cd er in doet waar die een cuepiont of loop van heb opgeslagen dan can die ze met de call knop oproepen. Ik sluit altijd mijn Traktor timecode set er op aan. Dus mijn Cue's en loops zitten in traktor. En met de CDJ900 en CDJ850 kan je met rekordbox net zo makkelijk cue' s zetten zo dat je ze weer kunt callen als er mee draait
 Het is hoeft ook niet echt een probleem te zijn maar ik vind het toch wel een beperking. Je kunt niet terwijl je een nummer aan het draaien bent , naar een ander cue point springen omdat die call cue points eerst geladen moeten worden. als je hot cue's hebt kun je toch meer met een track doen.
Winston    posted on 18-06-2012 13:49
Als je er echt niet uitkomt kun je een 850 en een 900 kopen, i.p.v. twee 850 of twee 900.
Tic Toc
Martullia    posted on 18-06-2012 14:36
Of nog beter een sn2900, cdj850 en cdj 900 kopen

Waar het mij om gaat is zijn de xtra optie's op de cdj 900 489 euro extra waard ??
User edit by Martullia on 18-06-2012 @ 14:38:29 (100%)
Winston    posted on 18-06-2012 15:02
Dat kun alleen jij zelf bepalen.

Toen ik pas begon wilde ik alles uitproberen. Met dat in mind zou de beste keus nu de CDJ-2000 zijn. Maar nu hoef ik niet alles te kunnen. Een CDJ-350 zou ik al prachtig vinden.

En je kunt ook om de beperkingen van de 850 heen werken, zodat je dingen kunt doen die je ook op de 900 kan. Alleen is dat wat meer werk en iets moeilijker. Voor het gemak betaal je dus 400 euro meer.

Als je altijd a la Armin's uitleg zou draaien is het het geld wel waard. Als je vnl plaatjes aan elkaar koppelt zoals ik (af en toe maar a la Armin een live edit doet) dan is het het geld niet waard.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.474 days.
 Post CommentThat would be 149.1 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 6 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 7.833
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.925.745