Eerst Mac of eerst Controller?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

luyten    posted on 12-06-2012 15:51
Dag iedereen, ik ben al een tijdje aan het draaien,
Nu, ik vind het best wel leuk en denk erover om wat te vernieuwen.

Nu draai ik op een numark mixtrack pro en een gewone windows pc.
Wat denken jullie: eerst een mac aankopen, of eerst een meer uitgebreide controller?
Als het de controller is, dacht ik aan traktor s2... verstandig?

Alvast bedankt Happy, laughing

What do you think about Eerst Mac of eerst Controller? ??

Vote :   

venzi    posted on 12-06-2012 15:55
Ik zou voor de Mac kiezen, weet niet of je ook wilt produceren?
luyten    posted on 12-06-2012 15:57
jawel, ik zou wel willen, ik leer nu wat akkoorden op de piano, tips voor producen is ook steeds welkom Happy, laughing
En wat is jullie mening over de mixtrack pro? Happy, laughing
Winston    posted on 12-06-2012 16:07
Ik vindt de traktor s2 niet echt een vooruitgang t.o.v. de numark mixtrack pro. Anders ja, beter niet. Meer kwaliteit ja, maar je hebt de Numark al eenmaal.

En de mac book pro is ook geen voorruitgang t.o.v. je PC. Zeker al als je kijkt naar de prijs. Behalve als je mobiel wilt zijn is er geen reden om een mac book aan te schaffen.

Als je echt voorruit wilt met controllers moet je meteen kijken naar bv. de Pioneer DDJ.
Tic Toc
LouisCasper    posted on 12-06-2012 17:32
De nieuwe MacBook Airs en Pros zijn een mooie vooruitgang. Je bent gelijk een stuk mobieler en dankzij de update van gisteravond zijn de Macs nu nog sneller dan voorheen. Als je een Mac wil kopen kan ik je aanraden gebruik te maken van de studentenlorting, dit kan soms zomaar 100 euro schelen en je krijgt er nog een iTunes Giftcard ter waarde van 80 euro bij ook. Als je toevallig iemand kent die binnenkort naar Amerika gaat zou ik hem daar voor je laten kopen, want ze zijn daar een heel stuk goedkoper dan hier. Vergelijk de prijzen van de Amerikaanse en de Nederlandse stre maar eens. De dollarprijs is sowieso lager dan de europrijs, en als je met de koers gaat rekenen scheelt het nog meer.
http://www.louiscasper.com
Winston    posted on 12-06-2012 17:45
Qua techniek is het een vooruitgang. MAar qua meer kunnen doen is er echt geen millimeter vooruitgang.
Tic Toc
LouisCasper    posted on 12-06-2012 17:52
De processoren zijn anders een stuk sneller dan degene die in de vorige Macbook Airs en Pros zaten. Ook is de standaard hoeveelheid ram-geheugen opgehoogd. Daar ga je echt wel wat van merken als je gaat produceren.?

Overigens is mobiel zijn voor een DJ geen overbodige luxe. Er komen altijd wel situaties voor dat je buiten je slaapkamer moet draaien.
luyten    posted on 12-06-2012 18:18
op dit moment gebruik ik wel een laptop, maar de batterij van een mac zal ook meer dan dubbel zo lang meegaan... Happy, laughing
FASA    posted on 12-06-2012 18:23
Dat is nou ook niet echt een doorslaggevend argument vind je wel? Al denk ik wel dat een macbook handig is verder.
Vraag me af of je er zoveel op vooruit gaat met een S2, denk dat een DDJT of DDJS of een setje numark V7's met een mixer of een NS7 een groter verschil gaan maken.

www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dolivieira    posted on 12-06-2012 23:08
Zoals Winston al zei.Als je niet mobiel gaat draaien. Bied een MacBook nou niet veel meer waarde. Ik heb de MacBook pro special voor het mobiele werk. De bediening van de Mac is daar integendeel wel lekkerder dan de pc. Maar ik heb een monster van een PC staan thuis waar ik mee produceer en dat vind ik gewoon voldoende. En draaien op een accu van je laptop zou ik niet doen. Gebruik altijd de netsnoer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PhonoGraaf    posted on 12-06-2012 23:43
Sinds gisteren een FrostACM Audioframe Mobile, maximaal 500euro goedkoper dan een MacBook Pro en dan heb je betere specs. Het enige verschil is dat de FrostACM een windows laptop is en de Mac niet.
Draai er nu zeker 5 tot 10 uurtjes mee en ben er alleen maar tevreden over. Dat ding gaat rete snel, geen problemen met latency of wat dan ook, kortom helemaal top!

En dan kun je er meteen een controller bij kopen!
LouisCasper    posted on 13-06-2012 13:57
Poster: PhonoGraaf
Sinds gisteren een FrostACM Audioframe Mobile, maximaal 500euro goedkoper dan een MacBook Pro en dan heb je betere specs.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb hem even opgezocht en het instapmodel vergeleken met de instap 13' MacBook pro. De nieuwe Ivy Bridge processor in de MacBook Pri is wel degelijk een stuk sneller dan de Sandy Bridge processor die in de Frost ACm zit. Ook is de grafische kaart van de MacBook beter. De Frost ACM heeft meer ram-geheugen maar voor maximaal 50 euro is dit in de MacBook makkelijk zelf ook naar 8GB te brengen. De harde schijf in de Frost ACM is wel een goede, alleen de vraag is of zo weinig geheugen wel praktisch is voor DJ-doeleinden. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 500 Gb die de MacBook biedt. En qua prijs ligt het ook niet ver uit elkaar. De Frost ACM is op 1220 euro en de MacBook Pro is 1250. Tel je de 50 euro voor het ramgeheugen er nog bij kom je uit op 1300, maar de 6% studentenkorting die je van Apple krijgt compenseert dat weer. Voor hetzelfde geld heb je dus een computer met een snellere processor en een besturingssysteem, design en degelijkheid waar je u tegen zegt.
User edit by LouisCasper on 13-06-2012 @ 13:58:11 (2%)
luyten    posted on 13-06-2012 14:24
En als het toch de contoller wordt... welke zou je aanraden? of cdspelers?
FASA    posted on 13-06-2012 16:45
Geloof dat ik er al een aantal heb genoemd :P en mensen voor mij ook.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Snoey    posted on 14-06-2012 01:15
De computer is tegenwoordig het centrum van het dj'en.?

Echter is de vraag: kan jij al draaien?

Want veel info kan ik niet over je vinden in je post.

Ik raad elke Dj aan die gaat beginnen met draaien of nog geen gear heeft, eerst toch je cd-spelers/draaitafels te kopen. Het is namelijk voor nieuwkomers/beginners om de technieken goed en veel te oefenen en jezelf te laten wennen aan het draaien en om je platen te leren kennen in een set.

Als je wat ervaring hebt en jij rustig 2 plaatjes netjes in elkaar kan mixen, en dat een uur lang, dan zou het kunnen zijn dat je vooral buiten de deur gaat draaien (eerst 1 keer per 2 maanden een feestje, dan 1 keer per maand enz).

Dan gaat je pc steeds meer een rol spelen, omdat je nieuwe skills gaat toepassen op je basis dj skills. Het regelen van je muziek, maken van mixes, maken van edits, promotie en misschien produceren.

Ook hangt het af wat voor computer je hebt, is deze 2 jaar oud of 4 jaar? Zit er relatief nieuwe hardware in of oude? Is je Windows nog schoon? Of moet deze een herinstallatie?

Conclusie: kan je technisch draaien en voel je je op je gemak als je achter de decks staat, dan ga je voor een computerupgrade. Ben je een beginner of moet je je skills nog poetsen, investeer dan in een djset.

Wat voor dj set Snoey?

Aangezien jou voorkeur naar een controler gaat (wat ik eigenlijk afraad omdat een computer niet de juiste manier is om in te stappen, het voorbeeld van vinyl dj's die op alles kunnen draaien en computer djs niet is zo een argument), denk ik dat Pioneer de controllers heeft die het meest realistisch zijn. Daarmee bedoel ik de ervaring van hun controllers het dichst in de buurt komen van hun cdspelers die je bijna overal hebt.

De ergo moet voldoende zijn, want 2 draaitafels en een simpel 2 kanaals mixer met 3 potmeters en een gain was ook prima voor mij. EFX is iets wat je in een later stadium langzaam kan gaan toepassen in je mixes. Deze controller heeft 2 spelers en een simpele mixer. Genoeg om de basis op te oefenen, ?met 3 of 4 decks tegelijk mixen, is zeer complex!! Niet alleen het beatmatch gedeelte, maar ook om het lekker te laten klinken komen er meer dingen bij kijken. Daarnaast denk ik dat als je wilt upgraden, dat je makkelijker van je Pioneer controller afkomt, dan van een Numark controller.
www.soundcloud.com/ten-hooven

This is an old Topic

No new postings for 4.566 days.
 Post CommentThat would be 152.2 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 9 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 17.090
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.697