storing op platenspelers + serato
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 11-06-2012 01:42
beste djr's

ik draai al effe op cd's, maar tussendoor draai ik wel graag eens op vinyl, serato timecode wel te verstaan. nu krijg ik het zo wel dat ik eindelijk de tracks van in het begin aan het spelen krijg, en nu zit er storing op beide kanalen. er moet dus een algemeen probleem zijn, alles zit op phono, en de aarding zit goed aangesloten. waar kan het probleemm zich nog in bevinden?

What do you think about storing op platenspelers + serato ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 11-06-2012 10:40
naalden een keer eraf halen en die connectie eens uitblazen, kabel die ergens een slecht contact geeft
Winston    posted on 11-06-2012 14:03
Wat heb je al geprobeerd om zelf het probleem op te lossen.

Heb je bv. een gewone nummer op vynil afgespeelt op je beide draaitafels.
Tic Toc
FASA    posted on 11-06-2012 14:10
Staat je mixer ook op phono ipv line geschakeld? En geef even zelf aan wat je al hebt geprobeerd inderdaad anders gaan wij oplossingen noemen die je zelf al hebt bedacht.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
youngbeatsz    posted on 11-06-2012 14:34
het probleem zit hem op mijn beide platenspelers, bij serato. serato staat ingesteld op phono
en ook de mixer stat op phono, nu, ik kan het wel niet testen met gewone platen dat heb ik nl niet.
het probleem doet zich voor met ieder nummer, zowel door de headphone als door de speakers. de aardingen zitten goed aangesloten. ik heb al de aarding beter proberen aansluiten, settings veranderen..
Estacy    posted on 11-06-2012 15:34
Poster: youngbeatsz
ik kan het wel niet testen met gewone platen dat heb ik nl niet.

ha, die heb je wel! op je timecode platen zit ook een geluidsignaal, een pieptoon.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ynnck    posted on 11-06-2012 17:17
Welke interface heb je ?
Als je de SL2 hebt, steek dan de kabels, komende van de interface en gaande naar je mixer, eens in de line.
youngbeatsz    posted on 11-06-2012 17:51
kheb de sl1 maar dat maakt geen verschil zal het zodadelijk proberen
FASA    posted on 11-06-2012 18:20
Klopt ja, de kabels van je interface naar mixer moeten inderdaad op Line volgens mij. Speler naar interface = phono, interface naar mixer = line. Athans zo werkt het bij Spin wel.
www.soundcloud.com/nick-janssens1

This is an old Topic

No new postings for 4.631 days.
 Post CommentThat would be 154.4 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 29 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 5.853
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.759