Almost-Pro
Roosendaal
@ Aziaat,
Wil jou ook zeker niet afkraken, vind echter een beetje gezonde discussie hierover wel boeiend.
Ik vind timecode geweldig en het risico zeker waard. Heb echter inderdaad altijd een cd mapje backup bij. Dat raad ik ook iedereen aan. Maar ik zou niet graag meer zonder timecode willen draaien.
Verhalen over crashende laptops zijn er inderdaad genoeg. Wat ik me echter afvraag. Als je naast elkaar zou zetten wie de afgelopen 2 jaar in de problemen is gekomen met cdj's of met een laptop op lokatie of het elkaar zoveel zou maken.
Verhalen over niet goed werkende timecode systemen zie ik genoeg, vaak door verkeerde instellingen. Echter als het thuis getest is en prima werkt denk ik dat je op lokatie prima kunt gebruiken en dat de risico's met de laptops van tegenwoordig minimaal zijn.?
Ieder moet voorzichzelf de keuze maken het te gebruiken. Ik vind het ideaal, het risico zeker waard en heb er nooit problemen mee gehad. Jij hebt er wel problemen mee gehad en het risico dus niet (meer) waard.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Pro
Baarn
Ik wring me weer even in de discussie!?
Eigenlijk, mischien mag ik het er niet mee vergelijken, vind ik een cdj 2000 en een laptop bijna het zelfde. Altans, als je je traktor/serato schermpje alleen ziet op het laptop scherm.
Bijden hebben een processor die kan crashen.
Afgelopen zaterdag had ik met mijn werk een tentfeest in de meern. 3 cdj 2000's en een DJM 800 in de booth. Kisten open, aangesloten. En ja hoor, eentje houdt er opeens mee op tijden het sound checken. Nu was er geen probleem aangezien we er 2 hadden, dj was niet blijk maar kon er mee leven.
CDJ 1000 heb ik echter zelf nog nooit zien crashen! Net als een timecode set. Perfecte combie denk ik dan aangezien ik de volste vertrouwen heb ik cdj 1000's en mijn macbook pro heb ik het zelfde vertrouwen in. Timecode systemen moet je gewoon goed instellen en dan kan er eigenlijk weinig mis gaan. Mits je een onstabiele laptop hebt. En ik heb nog nooit zo'n stabiele laptop meegemaakt als mij macbookpro. Ze zullen wellicht nog stabieler te vinden zijn.
Al met al gaat het dus om de details die je hebt met timecode. Elk dingetje, kabeltje is belangerijk. Maar dat is niet alleen timecode.?
En om nog even terug te komen met een laptop die waar je na vastlopen 2 minuten bezig mee bent. Traktor blijft ALTIJD hoe dan ook de muziek door spelen. Wat er ook gebeurt.?
En ook als je met usb draait, het is altijd verstandig om een backup cdtje bij je te hebben waar je minimaal 2 a 3 uur op kunt draaien. Mocht er iets gebeuren heb je wat achter de hand. Want het zou maar gebeuren dat je usb stikje krom gaat. Of nat word. Dan is het ook einde verhaal..
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Almost-Pro
Roosendaal
@ feestbeest, dat bedoel ik dus. IK hoor de laatste tijd echt zoveel meer verhalen van cdj 2000 die crashen, vaak door oververhitting of met andere redenen dan een laptop die crasht. En daarbij is een cdj 2000 inderdaad ook een apperaat dat draait op processor en software. Net?zo goed kans op crashen dus.
Verder ben ik het met Winston eens, Vanaf windows 7 crasht een windows ook vrijwel nooit meer. Tuurlijk het kan altijd een keer gebeuren. Maar als het 2 keer op een jaar is, is het bij mij echt veel. En mijn laptop staat dagelijks meerdere uren aan. Ik draai trouwens Windows 7 op een HP Pavilion 6000 van 5(!!!) jaar oud. Dit in combinatie met Reloop Spin (Timecode systeem van Reloop gebaseerd op Mixvibes) En heb zoals eerder gezegd al sets gedraaid van 5 uur zonder problemen. Maar ik klop het zeker even af, het kan altijd misgaan!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Pro
Beugen
mijn Technics zijn nog nooit gecrashed?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'