ableton + apc 40 + djm800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 02-06-2012 13:35
Is deze set up mogelijk? ?Ik ben opties aan het afgaan om met laptop op pioneer te draaien en ik heb datsik ooit deze set up zien gebruiken. ?Hoe zit dit juist met de bekabeling en de mappings enzo??

bedankt!

What do you think about ableton + apc 40 + djm800 ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 02-06-2012 13:48
Ik snap je vraag niet, maar tuurlijk is het mogelijk.
Ik snap alleen niet dat je ook nog een DJM800 ertussen wil?
'Music is the universal language of mankind...'
freezz    posted on 02-06-2012 14:02
om de eq's en pioneer effecten te blijven gebruiken Happy, laughing

Eigenlijk is gewoon mijn bedoeling om een via een tussenstuk (apc, x1, timecode, ...) mijn laptop te verbinden met pioneer djm, maar als ik apc alleen kan gebruiken is dat natuurlijk ook wel nice... Wat raden jullie aan?
MrQreeny    posted on 02-06-2012 14:14
Gast als je ableton gebruikt heb je 1000x meer effecten (die je ook nog eens zelf samen kunt stellen!) het eq-en valt nog wat voor te zeggen, maar ik denk dat daar ook andere (betere en goedkopere) alternatieven voor een mixer zijn Winking my eye en sterker nog volgens mij kan je een apc ook gewoon gebruiken om te eq-en.

Ik raad je aan om eerst na te denken wat je in de toekomst wilt gaan doen :P, wat draai je voor stuff? En waar wil je gaan draaien in de toekomst? Daarnaast scheelt het wel even een paar prijsklassen (de apc en djm..), ik kan me voorstellen dat je dit niet in 1 keer koopt, dan kan je misschien eerst een apc aanschaffen omdat je die (al) hebt voor 400 e (ofzo?). Misschien kan je ook eens kijken naar de APC20? Ik weet niet wat je met de APC wilt maar als je geen faders en knobs nodig hebt is dat miss wel wat.

Waarschijnlijk heb je datsik die setup zien gebruiken omdat die toen gewoon even snel ingeplugd was op de djm. Dat gebeurt wel vaker om controllers aan te sluiten op het geluidssysteem...

Gegroet
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 02-06-2012 @ 14:16:56 (23%)
freezz    posted on 02-06-2012 18:52
Ok dus:

1) Datsik gebruikte de setup echt wel volledig, het deed het mixen enzo op de djm.
2) Ik draai drum n bass
3) Toekomst: sky is the limit Happy, laughing

Als ik een apc koop is het in een keer de apc 40, want ik haal genoeg geld uit de lokale studentenfuiven die ik organiseer, dus de prijs is eigenlijk niet het probleem. ?Ik wil gewoon het meeste uit mijn geld halen! Happy, laughing
Unidentified    posted on 03-06-2012 11:15
Je weet toch dat draaien met Ableton en een APC niet he standaard plaat-in-plaat-uit-mixen is eh? Mixen met Ableton is veel meer gericht op loops, samples, clips... Je gaat dus veel meer bezig zijn omdat je de track in principe 'nog moet samenstellen'.
freezz    posted on 03-06-2012 11:20
dat weet ik zeker, ik ben dan ook een grote fan van deadmau5 zijn werk
FML    posted on 04-06-2012 19:01
Ik heb deze setup thuis staan , dan een andere mixer .

APC40 Midi controller
Mixer 2 kanaals audio interface
Ableton live

Als je een beetje verstand hebt van midi mapping , clip mapping kan je er zeker vette live sets mee maken.
Wil je het gebruiken puur om als dj te draaien is het niet echt een voordeel , Ableton live helpt me juist te overbrug te maken tussen eigen producties en tracks.

ik zou eerst is kijken wat je wilt , als je gewoon wilt draaien koop dan een midi controller/mixer in 1 , Xone 4d ( is er niet meer nieuw model heet ?? ) en gebruik een echt DJ software programma . Of als je net begint koop cd spelers of platen zodat je enige techniek gaat leren Happy, laughing

Greetz

FML

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

This is an old Topic

No new postings for 4.565 days.
 Post CommentThat would be 152.2 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 10 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 1.425
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.036.038