Xone XD2-53 VS Pioneer HDJ 1500
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FASA    posted on 30-05-2012 10:36
Hoi mede dj-ers,

Ik wil een nieuwe headphone gaan aanschaffen en twijfel erg tussen de volgende 2:
Xone XD2-53
Pioneer HDJ 1500

De Xone is iets goedkoper maar voor die paar tientjes vind ik de prijs in elk geval geen argument om voor die te kiezen.

IK heb ze beide eens kort op gehad en toen bevielen ze beide erg goed. Voor mijn gevoel was de Xone iets helderder en de Pioneer had nog meer bass, maar de Xone had in principe al meer dan genoeg.

Ik draai vooral dubstep en drum & bass. Zowel het hoog als het laag is dus erg belangrijk, een headphone met alleen een heel erg laag heb ik weinig aan.

Ik zou graag ervaringen willen weten van dj's die draaien met 1 van deze 2 headphones, hoe blijven ze het doen op lange termijn en wat zijn voor en nadelen van de modellen.

De HDJ 1500 is nog niet erg lang uit maar ik hoop dat iemand er al wat zinnigs over kan zeggen.

Alvast Bedankt!!
www.soundcloud.com/nick-janssens1

What do you think about Xone XD2-53 VS Pioneer HDJ 1500 ??

Vote :   

FloRise    posted on 30-05-2012 10:51
Ik zou kiezen voor Xone. ik heb slechte ervaring met pioneer HP's, zijn niet zo erg degelijk gebouwd naar mijn mening. daarom heb ik mijn HDJ 1000 ingewisseld voor een Shure SRH750.

over de xone kan ik niets zeggen.

Maar verder zijn koptelefoons heel persoonlijk.
Die shure heb ik naast de Goede Geluidsbrenging gekozen door het goede gewicht, flexibilieteit en comfort.

probeer zo veel mogelijk uit en kijk niet alleen naar bepaalde merken. ik kwam deze ook oppeens tegen. echte aanrader en de prijs is zeer goedkoop voor zo'n koptelefoon!
PhonoGraaf    posted on 30-05-2012 11:27
Xone is een prima ding, zou sowieso eerder voor iets anders gaan dan voor een Pioneer. De geluidsweergave van een Pioneer is naar mijn mening waardeloos... Sennheiser oortjes van 25eu doen het nog beter.
Estacy    posted on 30-05-2012 15:00
de xone 2-53 is een update van de 53, dat was en is gewoon een topkoptelefoon, een variant van de Denon HD 1000 (ofzoiets heet ie) maar dan met een xone tintje. de 2-53 is nog beter, met meer metalen en dat soort dingen. ik zou voor de Xone kiezen, aangezien die een betere reputatie heeft dan de Pioneer, die nog maar net uit is
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 30-05-2012 16:30
De Denon HP-1000 heb ik langer dan 2 jaren al. Ben er tevreden over. Nadeel is erg groot ding, maar voor de rest is alles goed.

Qua geluidskwaliteit zet ik het boven de Pioneer HDJ-1000. Ik heb vanaf de HDJ-2000 geen Pioneer headphones meer kunnen proberen.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.640 days.
 Post CommentThat would be 154.7 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 37 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 11.736
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.751